Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Ijk #75 üzenetére

    Meg lehet ezt oldani úgy is, hogy észre se vedd... Az EIZO pl. erre törekszik a kimondottan filmezésre szánt monitorainál: folyamatosan átszámolják a képet a szabályzással szinkronban, hogy az egyes intenzitási szintek ne változzanak. (Meg is kérik az árát.)

    Nem tudom, a Sony hogy járt el ennél a tévénél, talán ez nem olyan tökéletes. De még mindig jobb egy kis szabályzás, mint a világító fekete.

    Egyébként tudtommal a plazmáknál is van dinamikus szabályzás. Persze mások az arányok a natív és a dinamikus kontrasztarány tekintetében.

    (#77) kovadika: Amit a színekről írsz, eleve ott hibádzik, hogy a moziban széles színtérben mennek a filmek, a tévék standard színtere pedig a jóval szűkebb sRGB (illetve ehhez hasonló videós szabvány).

    Jelenleg az utóbbi színtérben adják ki a filmeket, amit ugyanabban szabályos nézni. De azt senki sem tilthatja meg, hogy egy ilyen, széles színterű tévén széles színtérrel nézze. Ez még mindig közelebb lesz a moziban látott képhez, mint a szépen bekalibrált sRGB-ben. (Nem mondom, hogy a kalibráció felesleges, mert sok tévé nagyon hülyén van beállítva gyárilag, csak hogy adott esetben széles gamutban is lehet kalibrálni. Ha van rá lehetőség, mindkét színtérben jó elvégezni.)

    (#81) adamssss: Az azért nem teljesen mindegy, hogy pl. egy űrbeli jelenetnél, ahol pl. apró, de fényes csillagok vannak, a közöttük lévő sötét űr szürke vagy fekete. Az utóbbit a legjobb LCD sem tudja.

    Remélem, az OLED gyártók középtávon ki akarják majd söpörni a piacról az LCD-t, azaz, egészpályás letámadás lesz a későbbiekben. (Remélhetőleg megérdemelten.) Nem pedig csak egy újabb luxus-kategóriának szánják. Bár eleinte biztos ez lesz. Meglátjuk, meddig.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák