- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Gaming notebook topik
- Powerbank topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
titán
Erről van szó, ennyi és nem több. Cserében olyan képminőséget nyújt már egy belépő plazma is, amire talán a legdrágább LCD-k képesek.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Warck
tag
Akkor te szerencsés ember vagy, én meg peches ! mert nem egyel találkoztam, bár csak a lotton lenne ilyen mázlim Én is úgy tudtam,hogy ilyen elvileg nem fordulhat elő aztán mégis. És azért cserélték a panelt,mert alig volt a készülékben 100üzem óra ! A Sony-tv könyve is azt írja,hogy 4 óra folymatos kép szellem képet okoz de idővel eltűnik. Ha nincs szerencséje a paciensnek akkor ott marad neki. lehet,hogy régen a plazma könyen be éget de ma már állitólag jobban bírja. Bár ha lcd is képes rá ma akkor a plazma is ! Sajnos ma ott tartunk,hogy a panel minősége nem számit, inkább legyen benne mindenféle , okosság ! Pár éve azt hittem,hogy ilyenkora nem kapok 50Hz-es panelal szerelt lcd-t és mit történt? az,hogy azzal szereltet dobálnak !
[ Szerkesztve ]
-
Cha-b
senior tag
Erről társalogni sem érdemes, a plazma a technológiája miatt sokkal fogékonyabb erre a "betegségre". LCDnél valós probléma lehet, én is láttam már ilyet (bár az autóba való LCDn volt ami a fejtámlába van, tehát kérdéses a minősége ), de tényleg ritka mint a fehér holló, elhanyagolható. Plazma fan vagyok sose vennék LCDt azóta mióta Plazmám van, elötte LCD volt. Bár most bajba leszek, mert amíg az OLED megfizethető lesz halandóknak az még 6-8 év sztem, szal nem is lesz mit vennem... LG plazma nem alternatíva, Samsungot megvárjuk maradnak-e a piacon, bár ha maradnak is fejleszteni már nem nagyon fognak valszeg.
[ Szerkesztve ]
CSAKAKISPEST!!!!
-
dezz
nagyúr
A beégés később sem tűnik el, szóval a manual sem arról beszél. Egyes paneltípusok (azok közül is csak egyes gyártmányok) hajlamosak átmeneti (percek, max. egy óra) szellemképesedésre. A maradandó beégés valamilyen egyéb hibára utal (a TFT réteg áramköreinek túlterhelése).
(Évekig kell ugyanannak a képnek vagy képrészletnek kint lennie, hogy normális körülmények között beéghessen LCD-n, de ez is inkább csak az olcsóbb típusokon fordul elő.)
[ Szerkesztve ]
-
SpongyaBob
veterán
Volt szerencsém élőben megnézni a Media Markt-ban. Tény, hogy nagyon szép képe van, de ilyen "kis méretben" egyszerűen nincs értelme. Mellette szintén ki volt rakva egy full HD felbontású szintén 55-ös Sony.. 3 méter távolságból már nem igazán lehetett különbséget tenni a kettő közül
Nagyobb méretben, mondjuk 65" és felette lehet igazán érdekes a dolog
Viszont ezeket a nagy képátlóval rendelkező TV-ket még hosszú évekig átlagember meg nem veszi. Addigra remélhetőleg támogatás is lesz rá. Addig is tökéletes a FullHDi11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
dezz
nagyúr
válasz SpongyaBob #155 üzenetére
Ha 3 méterről nem is, 2,3-ról teljesen jól látni a különbséget filmes kép esetén. Ez pontosan az SMPTE (Society of Motion Picture and Television Engineers) által ajánlott maximális távolság, 55" esetén...
A THX által ajánlott távolság pedig 1,9m.
Mindkettő látótérkitöltés alapján. 3m-ről egyszerűen kicsi az 55".
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Sajnos kell is az az 1.9. Hétvégén volt szerencsém tesztelni jó alaposan és nyugiban, hát légypiszok a difi még ott is 55"-on 4K anyagnál is ha be van állítva mindkét TV normálisan. Csak azért nem mondom, hogy lufi lesz, mert hát az FHD-éért is meg voltak/vannak őrülve 42"-on és alatt is.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Ez erősen függ a 4K anyagtól, a szemedtől és hogy mennyire vagy oda a plazmáért, amiből nincs és nem is lesz már 4K-s.
Bocs, de én inkább a saját szememnek hiszek, és teljesen jól láttam a különbséget 2,3m-ről. (2,5-ről is.)
42"-en is teljesen jó az FHD. Sőt, a látótérkitöltés alapján ajánlott 1,6m-ről kevés is. Számomra 2m-ről volt jó (de úgy már kicsi a képméret, filmezésre), annál közelebbről most már inkább 4K-t néznék.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
-
Warck
tag
idézek pontossan a Sony könyvéből: ha hosszab ideig állóképet jelenit meg szellemkép jelenhet meg. ez pár pillanat allat eltűnik. (ez az eltünés kétes azért) Idézek egy Samsung könyvéből: ez korrektebben meg fogalmazza" kerülje az állóképek(például jpge képfájlok)vagy állóképek elemek(például tv csatorna logója ,panoráma vagy 4:3 as képformátum ,tőzsdei informácios vagy hírsáv a képernyőalján stb).megjelenítését a képernyőn . Ugyanazon állókép folyamatos megjelenitése szellemképeket okozhat a led képernyőn ami rontja a képminőséget. Ha szeretné csökkenteni ennek a mértékét kérjük tatrsa be az alábbi ajánlásokat. ne nézze úgyan azt a tv csatornát.mindig próbálja teljes képernyön megjeleníteni a képet. csökkentse a kivánt képminőség eléréséhez a szükséges minimumra a fényerő és a kontraszt értékét . A magas értékek felgyorsíthatják a kiégési folyamatot. rendszeresen használja a tv összes olyanfunkcióját amely mérsékli a képmegtartást és a képernyő kiégését. és a tv-ben van egy ilnyen funkció autómatikus védelem, 2,4,8, óra. ha a képernyő egy bizonyos a felhasználó által meghatározott ideig változatlan marad, a szellemképek meg előzése érdekében bekapcsol képernyővédő. És ez egy modern led háttér villágítású lcd tv-könyvében van ! Szóval a samsung csak észre vette,hogy lehet gubanc az állóképekkel és más egyéb tartalmakkal ! és elébe ment a dolgoknak ! Szóval az lcd is hajlamos be égésre, bár normál esteben egy logó nincs kint 4 órán keresztül, kivéve ha üzletben van a készülék. És nem kell éveknek eltelnie. szóval akár plazma vagy lcd lehet szellemkép ! és aki plazmával járt így az fél,nehogy megjárja megint, aki lcd vel járt így az is óvatoss lesz. Aki nem járt így az örüljön neki ! Mert nem egy kellemes látvány !
-
krx21
nagyúr
válasz -=RelakS=- #161 üzenetére
Hát én a Panasonictól kaptam... Ilyen lemezeket keress valahol...
A 2011-es 3D vol 1-en rajta van azt hiszem, az itt mondjuk pont nincs, de több lemezen is rajta van...(#162) Warck : Mintha plazmára írták volna... Ha ezt komolyan gondolják akkor a Plazma könyveikbe meg azt kellene írni, hogy olyan TV csatornát ne is nézzen az ember aminek logója van...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ez nem változtat azon, amit írtam. Normális esetben az LCD legfeljebb évek után tud csak beégni. Átmeneti szellemkép is csak egyes panelfajtáknál fordul elő. A Sony ennek megfelelően írta meg a manualt, a Samsung kicsit túlzásba vitte az óvatoskodást. (Tényleg mintha nem is LCD manualja lenne, hanem plazmáé. Lehet, ugyanez a szöveg van a plazmás manualjukban is. Talán a manual szerzője úgy gondolta, jó lesz ez a szöveg ide is.)
-
Warck
tag
pedig lcd manualt idéztem. nálam eléggé normál eset volt semmi extrém nem volt. másfél év után vettem észre. és mikor ki jöttek érte nem hittek a szemüknek. szóval azóta el telt pár év. de a neten ma is foglalkoznak az lcd beégéssel föleg külföldi fórumokban. és a youtube is teli van ilyen videókkal. szóval ha olyan ritka lenne nem lenne ennyi videó fent. plazmára jobban fókuszáltak ez ügyben. mert van aki éveket nyuzott plazmát és nem égett be. ö meg azt mondja nem érti ezt a szellemkép dolgot
-
dezz
nagyúr
Azért nem hittek a szemüknek, mert nem láttak még ilyet. Szerintem valamilyen belső beállítási probléma miatt túl voltak vezérelve a TFT réteg tranzisztorai. Ahhoz képest, hogy "teli van", én egyelőre csak olyat találok, ahol átmeneti (vagy ahol a készítő az áttetsző háttérképet nézi beégésnek ). Nem mondom, hogy nem fordulhat elő, de nagyságrendekkel ritkább, mint a plazmánál és sokkal hosszabb idő alatt.
ps. ajánlom figyelmedbe az "off topic" gombot.
-
MaUser
addikt
Red one demo anyag + recode FHD-ra, mivel legutolsó madvr sem remekelt real-time 4K downscaling-ban. Szemem még mindig kettes. LCD részemről továbbra is veszett fejsze, hadd ne mondjam, milyen csodásan ragyognak a sarkai a sötétben két méterről nézve az x9-nek is. Kb. három méterről már nincs glow, csak akkor meg minek a 4K.
Kb. a két méteren belül mondom azt 55"-nál, hogy ha nagyon unalmas a nézett anyag és elkezdtem pixeleket számolni akkor láttam különbséget. Állónál látszik egyértelműen a difi messzebbről is, mozgónál csak nagyon odafigyelve már ebből a távból is. A jelen lévő nem Sony megszállottak szerint egyébként a W9-nek volt szebb a képe, mivel annál nem vonták el a figyelmet a ronda oldalsó hangszórók.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
A recode kulcsfontosságú. Lehet élesebbre alakítani a végeredményt annál, mint amilyen egy gyári anyag lenne, amit az aliasing tökéletes kiküszöbölésének igényével készítenek.
A mozgás közbeni élesség szempontjából nagyon fontos, hogy milyen MotionFlow módban volt a tévé. Pl. az Impulse CRT-szerű élességet ad (leszámítva a képen lévő motion-blurt, de az minimális pl. élő közvetítésnél), mozgás-interpoláció nélkül.
Na igen, a glow. Idegesítő tud lenni, főleg, ha valaki nincs hozzászokva. Egy idő után valamennyire hozzá lehet szokni. Az sem mindegy neki, milyen intenzitáson van a háttérvilágítás.
-
MaUser
addikt
Sajnos gyári 4K-FHD anyag nem volt, azzal főztünk amink volt.
Impusle-tól ne várj sokat jelen formájában (60Hz), nekünk is oltári nagy csalódás volt. Egyrészt valami számomra megfoghatatlan oknál fogva a Sony még itt sem normalizálta az Impulse/Clear/Clear Plus alatt az automatikus fényerőállítást a többi módhoz, azaz továbbra is jóval sötétebb a kép automatikus fényerőállítás mellett (nem lenne gond, ha nem vagy 8 gombnyomás után lehetne állítani oda és vissza ezt). Impulse alatt viszont alapból is elég sötét a kép. Fel lehet venni a brightness-t és így eltárolni valamelyik sémánál, de a felvett brightness látszik sajnos erősen a feketéknél.
Ennél nagyobb gond, hogy villog a képernyő, mintha egy régi CRT-t nézne az ember. Játékok alatt nem annyira zavaró, de pl. sportműsornál - ahol mondjuk totálképet mutatnak - a viszonylag kis blur feletti örömöt elrontja, hogy villog a kép. 120Hz-re megcsinálják jó lesz, így inkább csak sok USA tinédzser fog vörös szemmel iskolában menni.
Egyébként nálam maradt továbbra is a favorit a "smooth" mode, így legalább nem akadozva mozog a labda a levegőben a focimeccsek alatt, igaz néha olyan csíkot húz a labda, mint anno A pálya ördögei-ben.
Más TV-nél nem tudom mi a helyzet, nálam 5-s brightness kéne kalibrálás szerint, glow miatt 3-ason van, de kb. 0-n lenne tűrhető, csak ott meg már "beborulnak" elég erősen a színek.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Ne a Brightnesst állítsd! Az nem a háttérvilágítást állítja. Hanem a digitális feketeszintet (és ezzel együtt mindent) tolja lefelé vagy felfelé!
Azt nem tudom, ezen a tévén mi állítja a háttérvilágítást, de azt kell birizgálni. Így nem lesz magasabb a feketeszint Impulse-ban sem, mert a villogás miatt a fehérszinttel együtt az is csökken. És a színezet sem változik.
Sportműsoroknál miért nem jó az 1x mozgás-interpoláció + backlight strobing/scanning? Az 100 Hz-en villog.
Filmre pedig True Cinema mód, ami elvileg 3x villantja fel a képkockákat, ahogy a moziban szokás.
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
"Egyébként nálam maradt továbbra is a favorit a "smooth" mode, így legalább nem akadozva mozog a labda a levegőben a focimeccsek alatt,"
Ez a beállítás nagyon szappanopera típusú, állítsad akkor már NORMAL-ra, a sport műsor ott is folyamatos és szép lesz, kevesebb interpolációval és a filmek sem lesznek teljesen videó kamerásak... -
Mattanyahu
tag
sony 4k content generator
The right man in the wrong place can make all the difference in the world
-
dezz
nagyúr
válasz -=RelakS=- #174 üzenetére
De. Nagyon hülyén van megoldva a dolog az LCD tévéknél. Ez még abból az időből maradt így, amikor fixen magas volt a háttérvilágítás és mindent digitálisan oldottak meg, a fényerőt is.
Szerintem a legtöbben ma sincsenek tisztában vele, hogy miért van 3 szabályzási lehetőség (Fényerő, Kontraszt, Háttérfény) [néhány tévén az utóbbi kettő kombinálva van egymással], és melyik pontosan mit csinál.
Tehát, tévéken (ellentétben a monitorokkal) a Fényerő a digitális feketeszintet tolja le-fel. Ezt igazából csak akkor kell állítani, ha az adott képi anyag feketeszintje nincs a helyén. Ennek egy opcionális állítási lehetőségnek kellene lennie (de a legjobb, ha automatikusan tudja a tévé, mint néhány), ehhez képest a legtöbben ezt állítgatják.
Sok esetben láttam, hogy a háttérfény közepesen és helyette a Fényerő van jól feltolva nappal és le sötétben, aztán csodálkoznak, hogy szürke a fekete.
(#175) krx21: Egy élő közvetítés nem lehet szappanopera hatású, csak egy film, ami ~24 fps helyett 50+ fps-sel jelenik meg mozgás-interpolációval, miközben az élő közvetítés eleve 50/60 fps-es. Az élő közvetítésnek jót tesz a mozgás-interpoláció, mert még folyamatosabb lesz a mozgás.
Kár, hogy a legtöbb tévén nem lehet külön állítani, hogy hogyan kezelje a ~24 fps-es és a magas fps-es képi anyagokat. Ez igen nagy hiányosság.
(#176) Warck: Így bizony.
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Rosszul írtam, csak a b-s kezdésre emlékeztem, természetesen ahogy Wrack is írja, a Backlight van 3-ason, de glow 3 méterről csak kb. egy 50x50cm-es négyzetből nézve tűrhető szintű.
Sportműsoroknál miért nem jó az 1x mozgás-interpoláció + backlight strobing/scanning? Az 100 Hz-en villog.
Mert a 8 éves belépő Pana plazma után egy évvel még mindig látom, hogy diavetítést nézek félmillióért. (Ok, lehet mondani, minek vettem, de egyrészt baromi jó áron jutottam hozzá, másrészt az elején nem tűnt fel.)
Filmre pedig True Cinema mód, ami elvileg 3x villantja fel a képkockákat, ahogy a moziban szokás.
True Cinema nálam nem választható, gondolom automatikusan csinálná, mert leírás szerint tudja. Ellenben nem tudom mikor, bármit állítok smooth-on kívül, diavetítés van.
Wrack: Kösz a javítást, azt állítom, csak a "b" betűs kezdés rémlett, meg a 0-10-es skála.
krx21: Az elején sokat gondolkoztam mi legyen (standard v. clear v. smooth), de egyrészt ahol kijön a szappanopera hatás, azt utána standard-on is visszanézve ugyanúgy látja már az ember, szóval nem oszt-nem-szoroz nekem. Másrészt, ha pl. megnézel egy lassú svenkeléses részt (pl. Cowboys vs. Aliens eleje), akkor standard és clear esetén nagyon látszik, hogy kevés az fps. Smooth már ok. Focimeccs vagy hoki esetén is látod, hogy "ugrál" a labda az első két mód esetén. Smooth esetén meg csíkot húz, de legalább folyamatosnak néz ki.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
krx21
nagyúr
"Egy élő közvetítés nem lehet szappanopera hatású, csak egy film, ami ~24 fps helyett 50+ fps-sel jelenik meg mozgás-interpolációval, miközben az élő közvetítés eleve 50/60 fps-es."
Ebben biztos vagy?
A PAL szabványnál az egy másodperc alatt megjelenített képkockák száma 25, ami tulajdonképpen 50 „fél-képkocka” sugárzását jelenti...
Ez NTSC estében is max 30... -
dabadab
titán
"A PAL szabványnál az egy másodperc alatt megjelenített képkockák száma 25"
Nem. A PAL meg az NTSC is field-ekkel ("fel-kepkockakkal") mukodik es ez a kezdetek kezdetetol az volta default, hogy ezek a fieldek nem egy frame ket felet kepviselik, hanem mindegyik kulonbozo idopillanatot - vagyis egy mozgo targy minden fielden mashol van, nem ket fieldenkent ugrik arreb.
Kivetelt ez alol mindig csak a PAL-ra / NTSC-re konvertalt filmek jelentettek, ahol PAL-nal masodpercenkent 25, NTSC-nel 24*(!) frame-bol varazsoltak elo az 50 / 60 fieldet.
*: ez a hirhedt 3:2 pulldown
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dezz
nagyúr
Így van.
(#183) krx21: Másodpercenként 50db függőlegesen felezett felbontású képkocka (minden 2. fél sornyival eltolva).
A progresszív megjelenítésű tévék (a legvacakabbtól eltekintve) "rendes" 50p-t csinálnak belőle megjelenítés előtt (ahol nincs mozgás, ott összefésülik, így ott meg lesz a teljes felbontás, ahol pedig van mozgás, ott kipótolják a hiányzó sorokat).
-
nismoka
addikt
"Kár, hogy a legtöbb tévén nem lehet külön állítani, hogy hogyan kezelje a ~24 fps-es és a magas fps-es képi anyagokat. Ez igen nagy hiányosság."
A Sony tévéken lehet állítani a jelenet választásban van egy 24p automata mód ami pont erre van. Attól függően állítja hogy hány képkockát ad a forrás.
-
dezz
nagyúr
Akkor tehát nem értetted, amit eddig írtunk neked?
25 fps-esnek mondani a PAL-t pontatlanság, és 25 egész képről beszélni is az, hiszen a nem 25p-s forrású interlace anyagokban nem egy rendes egészképpé ál össze a két eltérő mozgásfázist ábrázoló field, nem lehet egyben megjeleníteni.
(#187) nismoka: A többiek is átvehetnék a példáját... Hihetetlen, hogy tele vannak okossággal (Smart), de sokszor a legalapvetőbb funkciók hiányoznak.
Amúgy a 25p-t is felismeri? (PAL területen így sugározzák a mozifilmeket és az alapból 25p-ben felvett egyéb filmeket.)
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
-
dezz
nagyúr
válasz -=RelakS=- #190 üzenetére
Ez így van. Ott ez egyben az analóg forrás nem megfelelően beállított feketeszintjének korrekcióját is megoldotta, amire manapság ritkán van szükség és a jobb tévék automatikusan is tudják. Azonban, ez itt LCD... A digitális feketeszint tologatása mínusz irányban nem tudja módosítani a háttérvilágításból fakadó "derengést", azt csakis az utóbbi lejjebb vétele tudja csökkenteni.
A Kontraszt pl. máshogy működik itt már, a CRT-vel ellentétben nem a középvilágost alapnak véve húzza szét a szinteket lefelé-felfelé, hanem a digitális 0-át veszi az alapnak, amit nem mozgat (ez az LCD monitoroknál is így van). Ennek megfelelően a Fényerő beállítást is "modernizálhatták" volna. Legjobb lett volna az LCD monitorokhoz hasonlóan a háttérfényt szabályozni vele, csak akkor kapásból be kellett volna építeni ezt a szabályzást. (És külön lehetett volna egy beállítási lehetőség a menüben a digitális feketeszint korrigálására, arra az esetre, ha egy forrásnál rosszul lett beállítva, ami ma már elég ritka.)
(#191) krx21: Mert látod a különbséget 50 és 100 fps között. (És persze helyenként a mozgás-interpoláció artifactjait.)
-
-=RelakS=-
veterán
Ilyenkor szoktam azon gondolkozni, hogy lehetne ezeknek a beállításoknak egy "TV Style" változata, hogy a régi szakik se csodálkozzanak, meg egy olyan változata, ami a szavak jelentésével azonos dolgot csinál. Ez utóbbi szerintem kevesebb félreértést adna.
Mondjuk ha ezt az oldalt jól értem, akkor pont a CRT nem a középszürkéhez állítja a kontrasztot, hanem a 0 marad 0, a maximumnak meg változik az amplitúdója (bejövő jelet mennyire erősíti). Amit te mondasz, az számomra egy +/- értékeket is felvehető jelet jelentene, 0V-al a középszürkénél, de gondolom egy katódsugárcső nem pont ilyen feszültséget igényelItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
MaUser
addikt
Smoothon kívül bármire rakom látszik hogy diavetítés van, akadozik a mozgás, svenknél ugrál, stb. az 55EX720-on, hiába a frame helyes lejátszás. Kértem kölcsön egy BR lejátszót, hátha az nV 23.971Hz-t nem szereti a TV, de nem, ez ennyit tud. Olyan ez, mint a beégett pixel. Ha egyszer megláttad, már mindig azt látod. Két hétig, még nem vettem észre nem volt ilyen gondom.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
krx21
nagyúr
Mozgásmegjelenítéssel kapcsolatban...
Én frame rate mániás vagyok, tehát szeretem a sok fps-t, de a túlzott szappanopera effektust nem szeretem...
Ezért használom a NORMAL beállítást, mert az folyamatosabbá teszi, de még nem lesz videó kamerás a film... Viszont megfigyeltem, hogy ha 24p-ben játszom le a filmeket akkor (Sony S790 bluray) az darabosabb egy kicsit mint a 60p-vel... A 24p + Normal még kicsit darabos nekem, ezért 60p-re tettem...
Kérdés: Milyen böjtje van ennek, mert eddig nem igen vettem észre? Sebesség nem stimmel, vagy képminőségben lesz rosszabb? Mit kellene észrevennem?(#196) Ispy : Én is míg nem olvastam el, hogy a W905-nek lehetnek oldalt sávosodás gondjai, fel sem tűnt...
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
Az biztos, hogy minél többet foglalkozik az ember TV-vel, meg a képminőséggel, annál kritikusabb lesz és sokkal hamarabb észreveszi az ember a hibákat...
Voltam egy srácnál aki vett egy 46ES6100-es TV-t, mondta hogy milyen elégedett...
Én meg döbbenten láttam, hogy iszonyatosan felhősödött (én vissza is vinném az ilyet...)
Direkt nem mondtam neki, hogy ez bizony igen sz*r... Csak bólogattam, hogy klassz kis TV...
Mivel nem nagyon értett hozzá, meghagytam a tudatlan boldogságában és szerintem ez így volt helyes, mert csak a kedvét tudtam volna elvenni...
A másik hasonló eset, mikor egy haver büszkén tekergette az egybe házimoziján a hangerőt, megjegyezve, hogy "klassz mi"? Közben majdnem befogtam a fülem, mert úgy szólt mint egy túlvezérelt kaputelefon...
Csak annyit mondtam "hát ez brutális"!
Szintén eszembe nem jutott volna mondani, hogy ezt még a TV hangszórója helyett sem használnám...Tehát a tudatlanság néha boldogít...
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz -=RelakS=- #193 üzenetére
Lehet, hogy úgy volt szabályos a kontraszt szabályzás, de nálam 3 CRT tévével is máshogy működött. (A kontraszt 0-ra állítása szürke képet eredményezett.) Negatív értéket nem vehetett fel a kimeneti jel, hiszen az a Fényerő (amiről a szerző is megjegyzi, hogy az lényegében a Black Level) túl alacsonyra állítása is negatív jelet eredményezne - ha 0 alatti rész nem lenne levágva a végén egy diódával.
(#195) MaUser: A ~24 fps-től hogy várod, hogy ne legyen darabos? Két esetben nem lesz az: frame-enként egy felvillanás (ez túl erősen villogna, nem járható út) vagy mozgás-interpolációval. A moziban és egyes egyéb megjelenítőknél frame-enként 2-3 felvillantás van, ami kis mértékben csökkenti a darabosságot, de megszűntetni nem tudja.
(#197) krx21: De mit csinál az a Normal? Ha 2x-re növeli az fps-t (24->48), az máris szappanopera hatású. Szappanopera = tévés kamerával felvett filmek, 50/60 mozgásfázis/mp.
"ha 24p-ben játszom le a filmeket akkor (Sony S790 bluray) az darabosabb egy kicsit mint a 60p-vel"
Itt most hogy kell érteni a 60p-t? Mozgás-interpolációval, vagy mint PC-n, ahol a frame-ismétlési mintázat 2x-3x-2x-3x-stb. Utóbbi esetben te a telecine judderes, akadozó(bb) mozgást látnád jobbnak, ami érdekes lenne.
(Más szemével sajnos nehéz nézni, a sajátommal kellene látni, hogy mi is történik.)
[ Szerkesztve ]
-
krx21
nagyúr
A NORMAL az a konszolidált interpoláció... Filmnél még nem olyan sima, mint az EGYENLETES, az már teljesen szappan opera effekt...
A bluray lejátszóban ha nincsen engedélyezve a 24p lejátszás, akkor az automatikusan 60p lesz a kimeneti jel, ugye... Hogy a Sony S790-es ezt hogyan csinálja ezt nem tudom, de enyhén folyamatosabb egy kicsit, mint a 24p... Biztos meg van az oka...[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Milyen az a "konszolidált interpoláció"?
Régebben a WinDVD-ben volt szoftveres mozgás-interpoláció (sajnos csak mpeg2 anyagokkal működött), az tudott olyat, hogy átszámolta a képet 30 fps-re, 60Hz-es monitoron tehát 1-1 képkockát két frissítésnyi ideig mutatott és így jóval egyenletesebb volt, mint a szokásos 2x-3x-2x-3x játékkal. Nem tudom, itt is erről van-e szó?
-
MaUser
addikt
Ha egy 100eFt-os plazma tudja, akkor azért had legyen már elvárható egy félmilliós LCD-től is, hogy ne diavetítést nézzen az ember. Ősrégi filléres Pana plazmán nincs diavetítés 24p estén sem, pedig ez még 96Hz-es módot sem tud. Frame-t tud ismételni egyszer (100Hz double scan, így talán 48Hz-en mehet talán a 24p), meg van a 400Hz-nél is rosszabb sub-field drive-je. (400Hz-et az eggyel feljebb pozícionált típusoknál már írják, ennél még nem.) Na mindegy, kidühöngtem magam.
Sony Motionflow XR-ek estén nem közli, hogy hogyan variálnak a backlight scanning-gel és az interpolációval. Amit netes túrásból kisakkoztam:
- clear: scanning + frame insertion
- clear plus: scanning + interpolation
- normal: frame insertion
- smooth: interpolation''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
A moziban is látszik az alacsony fps svenkelésnél, stb. Pedig ott a lehető legjobb mozgásvisszaadásra törekednek.
Te véletlenül nem a telecine judderről beszélsz, amikor a ~24fps-es film 60Hz-es frissítés mellett van lejátszva, hogy felváltva 2 és 3 frissítésig látszik 1-1 képkocka? Gyanús, hogy a True Cinema módot sem tudtad kiválasztani. A Blu-ray lejátszók sem feltétlen natív fps-ben mennek alapból.
-
krx21
nagyúr
"Milyen az a "konszolidált interpoláció"?"
Amelyik kevésbé agresszívan teszi videó kamerássá a megjelenítést... A Sony TV-ben van két fajta (csak) interpelláció, az egyik a NORMAL, a másik az EGYENLETES, amelyik jóval simábbra teszi a mozgásokat, túl simára is...
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Jriver (madvr renderer-rel) a lejátszó, nV kártyán 23.971fps-sel játsza le a 24p-s filmeket. Szóval ez ok. True cinema nem választható (nincs ilyen opció a menu-ben), de a TV is jelzi, hogy 24p a bemenet. Pana esetén folyamatos, itt látni valamennyire a szaggatást. De ez is olyan, hogy amíg ugye nem veszi észre az ember, addig nem gond.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Tök jó, hogy most leírtad ugyanazt harmadszor, de a második bekezdésemre nem reagáltál.
(#207) MaUser: Az igazi 24p az vagy 24.00 fps vagy 23.976. Talán a 23.971-et nem találja elég pontosnak a tévé. Vagy nem tudom, mi a baj, de ott kellene lennie a True Cinema módnak.
Plazma esetén is csak akkor lehetne igazán folyamatos, ha képkockánként 1x villantanák fel, de az ~24 Hz-es villogást eredményezne, amitől kiesne a szemed. Ezért a moziban is és plazmán is többször (2-3-4x) villantják fel a képet, ami kevésbé villog, de a mozgás szempontjából nem olyan jó. Moziban is látni a 24fps darabosságát - ha nem is annyira, mint egy normál, villogtatás nélküli LCD-n. És a plazma sem tudja felülírni a fizikát... Ott sem lehet teljesen folyamatos. Mindenesetre ezt LCD-n is el lehet érni hasonlóan villogtatással. (Elvileg a True Cinema mód ezt csinálja, de még nem tudtam meggyőződni erről.)
Sajnos nem válaszoltál arra, hogy egyenletes szaggatottságról beszélsz (amit maga a 24fps okoz) vagy egyenetlen szaggatásról (2:3 telecine)?
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Némi (sok ) google használat megadta a választ: van egyszer a 24p True Cinema (ezt tudja a TV-m, ez annyit tesz, hogy 24p anyagot frekvencia helyesen le tud játszani, akkor lesz aktív automatikusan ha 24p jelet kap és motionflow ki van kapcsolva cinemotion-nel együtt) és van Motionflow xr esetén is True Cinama mód, ami leírás szerint szintén ugyanezt teszi lehetővé (villogtatást nem írja, de ez lenne a logikus, mert különben nincs értelme az off állásnak). Amit találtam még, hogy 120Hz-es paneleknél 5:5 pulldown-t jelent a 24p True Cinema, a 100/200Hz-esekre viszont nem találtam semmit, hogy hogyan oldják meg pontosan. Sony marketingszöveget találtam, hogy 24Hz-et "ugyanígy a mozifilmnek megfelelően jeleníti meg a kijelző.
A 24p lejátszás stimmel, TV is jelzi, nem az 5 ezred különbség kavar be, az egyébként is nV "standard" és ha így lenne, elég sokan reklamálnának. A kérdésedre válaszolva a kép teljesen egyenletesen szaggat, ha nem smooth-ot használok, ahogy 24p forrásnak illik. Ezért nem szabad elolvasni ezt és megnézni a benne említett példákat. Utána már 5 centis kijelzőn 100 méterről ki fogja szúrni az ember a 24p miatti rángatózást.
Találtam mérést a keresgélés közben a 100Hz-es panelre motionflow xr 200-zal (ez van ugye nálam), a clear, clear plus tudja a teljes 1080 soros mozgásfelbontást (mégis szaggatottnak látom erősen), standard és smooth 500 sort tud (motionflow xr 800-nál már 900 körül mérték ezt is, ez van a W905 sorozatnál). Off állásban a 100Hz-es panelnél 300 sort tud feloldani a panel függetlenül attól, hogy hány Hz-es.
Amit még találtam, hogy standard és smooth is interpolál, csak a deblur erőssége a difi köztük, szóval hülyeség amit előbb írtam .
Amire még egyébként tudok gondolni az a plazma sub field drive-ja miatti "villogtatás" és talán ez szűnteti meg a szaggatást.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Alapvetően a villogtatás tudja megszűntetni a megjelenítés közben látható blurt (tehát ami nincs rajta eleve a képen) és csökkenteni a szaggatottságot is. (Ti. ezeket nagyrészt az okozza, hogy alapesetben túl sokáig látunk egy képkockát, azaz mozgásfázist.) [Mint írtam, csak 1x felvillantva a képet még a 24fps is meglepően folyamatosnak látszik, csak irtóra villogna.] A plazmán természetéből fakadóan eleve villogva jelenik meg a kép.
Ha jól láthatóan darabosabb az a bizonyos "True Cimena" mód, akkor az attól lehet, hogy nem villogtat, de akkor simán félrevezetés a neve... (Vagy a Sony marketingesei, akik ezeket a neveket adják, nincsenek tisztában ezekkel a dolgokkal, ami persze nem lenne meglepő.) Lehet, hogy csak a W9-esen villogtat.
Mindenesetre ott van még az Impulse mód (tudom, vacakolni kell vele, de legalább van, legalábbis az W9-esen), az úgy villogtat, ahol kell (50 Hz-től 1x, alatta gondolom 2-3x [ami maga lenne a valódi true cinema]).
[ Szerkesztve ]
-
MaUser
addikt
Nem írtam elég egyértelműen. Nálam nem választható a true cinema motionflow opció, csak az újabb/nagyobb típusoknál. Nálam csak a "24p true cinema" van.
Egyébként valamennyire off, de találtam egy phd dolgozatot, ahol le van írva a sub field drive működése és meglepő módon nem úgy működik, hogy egyenlő 10 subframe-re osztja mondjuk a 600Hz-es subfield drive a 60Hz-es film képkockáit, hanem egyre hosszabb ideig jeleníti meg az egyes subframe-ket. Lehet ez is közrejátszik.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
dezz
nagyúr
Ez a "24p True Cinema" is félrevezető elnevezés, hiszen villogtatás nélkül - mint pl. nálad - messze nem lesz "valós mozi". Azt is csak remélni tudom, hogy a MotionFlow True Cinema azt csinálja, amit kell. Viszont akkor nem tudom, miben tér el a MotionFlow Impulse 24p bemenet esetén? (A kettőnek meg kellene egyeznie.)
A plazma celláinak fénykibocsátását nem lehet analóg módon szabályozni (illetve csak nagyon szűk tartományban), lényegében két állapota van: világít/nem világít. Az 1024 világossági fokozatot úgy állítják elő, hogy a 10 subfield a 10 bitet jeleníti meg egyenként, de mivel csak két állapot lehetséges, az ON állapot idejét változtatják az adott bit helyiértékének megfelelően (legkisebb bit -> 1 időegység, eggyel nagyobb bit -> 2 időegység, stb.). Ez okozza a bizsergést és a mozgó élek enyhe elszíneződését, de önmagában nem tesz csodát a 24p-vel, azt maga a villogás javítja. Inkább hátrányos, hogy 600 Hz SFD-nél a teljes frame-időben zajlik ez a dolog, ezért jobb a Focused Field Drive, ahol a töredékrésze alatt. Egy jó backlight strobing megoldás az LCD-nél az utóbbihoz hasonlítható. Már ha van.
[ Szerkesztve ]
-
Fryskitt
addikt
Nem túl reális... miközben az a pár HD csatorna is aranyárban van mérve itthon. Ha máson nem, ezen látszik, hogy mennyire le vagyunk maradva...ésa vicc az, h szerintem nem is technikailag (120 Mbit-es net...), hanem üzletpolitikailag: merthogy k. drága minden.
Ezen a TV-n egyszerűen nincs mit nézni még.Ne vegyél élő nyulat Húsvétra! Az ilyenkor vett kisnyuszik 90%-a nem éri meg az egyéves kort!
-
zh1972
tag
szép is, jó is, de 1 milla még sok érte.
-
vellerd
tag
"Tény, hogy első hallásra egy 1 100 000 forintba kerülő 55 hüvelykes televízió nem tűnik versenyképesnek."
Szerintem második hallásra sem.Eladó Pioneer TS-E2099,Q9550 Proci,160GB Sata HDD, 2,5" 250Gb Noti HDD 3napot használt 100/100
-
Kékes525
félisten
Szép és jó is, de ma sincs még hozzá megfelelő mennyiségű tartalom.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
Tizedes1
aktív tag
Igazi mazohizmus a hozzászólásaidat olvasni.
A második hsz után feladtam. Másolni nem tudsz, másolni ! Ált. Isk. 2 osztály
Agyrém, tudod ??!!
Nem az, hogy kisbetűvel írod a mondat kezdőbetűjét, mert az évek alatt az ilyet már régóta lesz@rom, hanem a mondatszerkesztésed és a "pontossan" szavak használata egy ilyen fórumon megkérdőjelezi a hozzáértésed.Uff !
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 55Qned813RE 4K UHD Qned SMART 120HZ Gaming TV PS/Xbox Támogatás!
- Új Realme Realfit F2 Pro ANC Hibrid fülhallgató 4 színben Fekete,Fehér,Kék,Pink
- Bose Quietcomfort Ultra Wireless headset! Fél ár alatt!
- SAMSUNG (QE75QN800B) 190CM 8K NEO Q-LED 2023 PRÉMIUM ! AKCIÓ!
- Samsung QE75Q900RA 190CM 8K Q-LED SMART PRÉMIUM LED TV ! AKCIÓ!