- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Projektor topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
gp Jövő hónapban érkezik az új változat, amivel együtt a következő DLC is elérhető lesz.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
addikt
Tudom ez off, de nekem most a Metro LL Recux-ban nagyon sokat crashel a játék. GPU driver timeout-tal, tehát szokásosan az a hiba, amikor túl van húzva a kártya. Azzal a különbséggel, hogy nincs. Max boost órajel van rajta. Elképzelhető, hogy ha áttenném max minőségről max teljesítményre, akkor nem lenne ilyen hiba? 1440p-ben futtatom és úgy nincs meg mindig a 60 fps. Mivel az adaptív VSync be van kapcsolva, így érthetően akkor izzad igazán a kártya, amikor beesik 60 alá. A crashek is akkor szoktak jönni sztem (bár nem fraps mellett szoktam futtatni, így nem tudom biztosra mondani). Van, hogy annyit crashel bizonyos pályarészeken, hogy visszateszem 1080p-re a felbontást. Úgy nagyon stabilan megvan a 60 fps, nem is szokott összeomlani. Így néz ki a control panelem:
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ez nem igaz. 60-szor kerül friss kép a monitorra, de nem mindegy, hogy 60 vagy pl. 120 az fps. A magasabb fps csökkenti az input lagot. Ha két képfrissítés között 1 képet számol ki a GPU, akkor képfrissítés után egy régebbi állaptot látsz. Ha viszont mondjuk 3-at számol és a legutolsót rakja ki, akkor frissebb információt látsz. Lehet, hogy így az előző 2 kép megy a kukába, de ez már csak ilyen.
-
addikt
Tehát a 16,6 ms-es frissítés azt jelenti, hogy a bal felső képponttól a jobb alsóig ennyi időbe telik a pixelek újraírása? Azt hittem ez CRT-knél volt így. Akkor ha jól értem, 60 Hz és 120 fps esetén a monitor felső fele az első képkocka alapján rakja ki a pixeleket, utána meg ahogy bejön a második képkocka, az alsó fele már az alapján lesz frissítve?
Akkor mondjuk 240 fps-nél a legfrissebb információ csak a kép alsó negyedében található? Ami egy fps esetén a talaj? -
addikt
De, pontosan ezt mondtam én is. Így már érthető, csak nem tudtam, hogy ez a frissítés hogy működik.
(#85) FLATRONW
Igen, jól mondod, és ugye ez a triple buffering + vsync lényege, hogy ha minden esetben 16,6 ms és 33,3 ms között van a képkockák kiszámolásának ideje az adott másodpercben, az fps akkor sem esik le 30-a, hanem nyugodtan lehet 55 is. -
addikt
válasz Tzoltan21 #87 üzenetére
Akkor jön ki nagyon durván a dolog, amikor mondjuk földrengés vagy hasonló rázkódás van a játékban és emiatt nagy sebességgel remeg a kép. Akkor az ilyen magas fps-eknél teljesen szétszakad. Pl. a Dead Space 1 elején, ahol az űrhajó remgett és volt 200 fps-em, ott az űrhajó ablakén lévő merevítőoszlopok vízszintes osztások mentén teljesen széttöredeztek. Vagy a Painkillerben, amiben ez a konfig hozott vagy 400 fps-t, egy oszlopcsarnokban kapott el egy földrengésszerű valami és az oszlopok teljesen széttöredeztek ugyaní]y a vízszintes osztások mentén. Annyire irreális látványt nyújtott, hogy muszáj volt bekapcsolnom a VSync-et.
-
addikt
válasz AeSDé Team #96 üzenetére
Nem igazán érted, hogy mi az a CPU limit. A menüben sokkal nagyobb az esélye, hogy cpu limites lesz az fps
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz AeSDé Team #98 üzenetére
Akkor elmagyarázom.
CPU limit akkor jöhet elő, amikor a GPU-nak kevés erőforrást igénylő képkockákat kell kiszámolni (pl. egy régebbi játék kis felbontáson vagy egy játék menüje). A GPU rengeteg fps-t tudna produkálni, de már a CPU nem tudja elegendő mennyiségű adattal ellátni, mert nem elég erős hozzá.
Ez a CPU limit. Hiába raknál a rendszerbe egy 2x olyan erős GPU-t, az sem tudna több fps-t generálni, mert a CPU limitálja az fps-ek számát, az a bottleneck, a szűk keresztmetszet.Amikor játékban vagy pl. egy Far Cry 4-ben, ami rendesen terheli a GPU-t, ott nincs semmilyen CPU limit. Ott a GPU izzad rendesen és a CPU bőven el tudja látni a szükséges adatokkal ahhoz a számú fps-hez, amit a GPU ki tud préselni magából.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen