Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A kármentésnél ez nem volt általános. Az amerikaiak, németek, angolok inkább igyekeztek a víz kiszivattyúzásával és a lékek befoltozásával stabilizálni a hajókat, az ellenoldali elárasztás csak a legvégső eset volt. Ezenkívül az amerikai hordozók a II. Vh.-ban fafedélzetűek voltak, amelyeket menet közben is könnyű javítani - lásd Yorktown Midwaynél. A Fülöp-tengeren a Taiho egyetlen torpedótalálattól süllyedt el, mert a kárelhárítás nem tudta megfelelően kezelni a helyzetet.
Én azzal vitatkoznék, hogy a Yamato szolgálatba lépésekor még nem dőlt el a csatahajók sorsa, fél évvel korábban a Bismarck repülőktől kapott halálos sebet; december 7-én repülők mértek csapást Hawaiira; december 10-én repülők végeztek a britek Z-kötelékével. Azzal azonban egyetértek, hogy a Yamato már gyakorlatilag készen állt a szolgálatra decemberre, ha akarták volna, sem lehetett volna mást tenni. Az viszont megint más kérdés, hogy valóban szükség volt-e rájuk, hiszen a korábbi csatacirkálókat (Haruna-osztály) modernizálták, csakúgy, mint a Fuso osztályt és az Ise osztályt. Ezenkívül számolatlanul állt rendelkezésükre nehézcirkáló - véleményem szerint semmi nem indokolta a Yamato-osztály megépítését - én azonban sem történész, sem hadmérnök nem vagyok
A titoktartás teljesen igaz, olyannyira, hogy még a terveket sem nagyon lehet megtalálni, az összes, jelenleg fellelhető szerkezeti rajz nagy része becslés. Ha valaki mégis szeretné szemügyre venni, milyenek lehettek ezek a hajók, a Yamato Museumban van egy elég méretes modell kiállítva.
cheatergs: úgy látom, ez olli oldala, remek írások vannak itt, innen is szoktam meríteni. Sajnos azonban a történelem igazolja, hogy a csatahajók korszakának vége, pedig nekem is a kedvenc hajóosztályom.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
Véleményem a japán kárelhárítás munkájáról elsősorban az általam olvasottakon alapul. Sem az "Óriások csatájá"-ban, sem a "Hihetetlen győzelem"-ben nem olvasható, hogy az angol-német-amerikai legénység elárasztással próbálkozott volna, csak a japánoknál. Ezenkívül az általam olvastott Wikipedia oldalak is hangsúlyozzák, hogy náluk ez volt az elsődleges megoldás az egyensúlyteremtésre. Félre ne érts, érvekkel meggyőzhető vagyok - de az általam eddig olvasottak ezt a véleményt alakították ki bennem.
A fa fedélzetet ma már valóban nyugodtan lehetett elavultnak tekinteni, de a könnyű javíthatóságon kívül egyéb előnyei is vannak - pl. a hajó tömegének csökkentése. Az Akagi teljes felszereléssel, feltöltve több, mint 41000 tonna volt, az Enterprise 25000, miközben jelentős különbség nem volt a hordozott repülők számában. Egyrészt könnyebb manőverezni vele, másrészt előbbinek 10000, utóbbinak 12500 mérföld volt a hatótávja, ami azért igen jelentős különbség.
https://www.coreinfinity.tech
-
A PoW azért ne legyen ekletáns példája ennek a megoldásnak, a hajó a létező csatahajókonstrukciók közül az egyik legrosszabb volt, amit valaha is építettek. Egyetlen torpedótalálat megnyomorította a hajót, a teljes gépészeti rendszer leállt.
Az Akagit érintően természetesen igazad van, megfeledkeztem arról, hogy alapvetően nem hordozónak készült. Az Enterprise viszont a fa fedélzetével együtt végigharcolta a teljes csendes-óceáni háborút, több bevetésen volt, mint bármely más hajó a háború során.
https://www.coreinfinity.tech
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari