Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz Cifu #1 üzenetére

    A kármentésnél ez nem volt általános. Az amerikaiak, németek, angolok inkább igyekeztek a víz kiszivattyúzásával és a lékek befoltozásával stabilizálni a hajókat, az ellenoldali elárasztás csak a legvégső eset volt. Ezenkívül az amerikai hordozók a II. Vh.-ban fafedélzetűek voltak, amelyeket menet közben is könnyű javítani - lásd Yorktown Midwaynél. A Fülöp-tengeren a Taiho egyetlen torpedótalálattól süllyedt el, mert a kárelhárítás nem tudta megfelelően kezelni a helyzetet.

    Én azzal vitatkoznék, hogy a Yamato szolgálatba lépésekor még nem dőlt el a csatahajók sorsa, fél évvel korábban a Bismarck repülőktől kapott halálos sebet; december 7-én repülők mértek csapást Hawaiira; december 10-én repülők végeztek a britek Z-kötelékével. Azzal azonban egyetértek, hogy a Yamato már gyakorlatilag készen állt a szolgálatra decemberre, ha akarták volna, sem lehetett volna mást tenni. Az viszont megint más kérdés, hogy valóban szükség volt-e rájuk, hiszen a korábbi csatacirkálókat (Haruna-osztály) modernizálták, csakúgy, mint a Fuso osztályt és az Ise osztályt. Ezenkívül számolatlanul állt rendelkezésükre nehézcirkáló - véleményem szerint semmi nem indokolta a Yamato-osztály megépítését - én azonban sem történész, sem hadmérnök nem vagyok ;)

    A titoktartás teljesen igaz, olyannyira, hogy még a terveket sem nagyon lehet megtalálni, az összes, jelenleg fellelhető szerkezeti rajz nagy része becslés. Ha valaki mégis szeretné szemügyre venni, milyenek lehettek ezek a hajók, a Yamato Museumban van egy elég méretes modell kiállítva.

    cheatergs: úgy látom, ez olli oldala, remek írások vannak itt, innen is szoktam meríteni. Sajnos azonban a történelem igazolja, hogy a csatahajók korszakának vége, pedig nekem is a kedvenc hajóosztályom.

    [ Szerkesztve ]

    https://www.coreinfinity.tech

Új hozzászólás Aktív témák