- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Véleményem a japán kárelhárítás munkájáról elsősorban az általam olvasottakon alapul.
Érdemes elolvasni azt, hogy a PoW milyen károkat szenvedett, és hogy milyen eljárásokat hoztak a vízbetörések problémáinak kezelésére. Tömören: a vízbetörést megakadályozni, elhárítani nem is igazán tudták, ellenben a dőlés ellensúlyozására el kellett árasztani a ballaszttartályokat.
Az Akagi teljes felszereléssel, feltöltve több, mint 41000 tonna volt, az Enterprise 25000, miközben jelentős különbség nem volt a hordozott repülők számában.
Az összehasonlítás azért nem fair, mert az Akagi egy 47.000 tonnás csatacirkálónak lett tervezve, de félkész állapotban át kellett tervezni hordozónak (az Akagi legtöbb problémája alapvetően erre a döntésre vezethető vissza). A Yorktown-osztály viszont eleve hordozónak készült. Az előbbinek 153mm-es övpáncélja volt, utóbbinak a legvastagabb ponton is csak 100mm.
Az Akagi kevesebb gépet is tudott hordozni, mivel a szűk fedélzeti hangárokba csak 66 gépet lehetett elhelyezni (további 25-öt szétszerelve egy alsó, harmadik hangárban tároltak).Az Enterprise-hoz inkább a HMS Illustrious-t lehet hasonlítani, hasonló vízkiszorítás (28.000 tonna), ellenben a páncélozott hangárok miatt csak 57 repülőgépet tudott hordozni, Az Illustrious hat légibomba találat ért túl a Földközi tengeren, amit nem hordozófedélzeti gépek, hanem Ju-87-esek által ledobott bombák okoztak. A bombák komoly károkat okoztak, de a hajó fedélzeti rendszerei (és hangárjai) sértetlenül átvészelték a találatokat.
Az Enterprise esetén két bomba találat után történt a sokat emlegetett tengeren való javítás, ám kisebb, hordozófedélzeti gépekről ledobott bombák által.
Oké, ez hipotetikusan lehet már csak megközelíteni, de az Illustrious alighanem kevésbé sérült volna a japán bombáktól, illetve nem biztos, hogy az Enterprise túlélte volna a német-olasz légitámadást a Földközi-tengeren...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!