Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sh4d0w #5 üzenetére

    Az amerikaiak, németek, angolok inkább igyekeztek a víz kiszivattyúzásával és a lékek befoltozásával stabilizálni a hajókat, az ellenoldali elárasztás csak a legvégső eset volt.

    Megkérdezhetem, hogy ez a vélemény min alapszik? Mármint hogy a japánok nem próbáltak kármentesítéssel, lékponyvákkal, szivattyúzással orvosolni a vízbetörések problémáját.

    Ezenkívül az amerikai hordozók a II. Vh.-ban fafedélzetűek voltak, amelyeket menet közben is könnyű javítani - lásd Yorktown Midwaynél.

    Könnyű javítani, de sérülékenyebb is. A brit hordozók fém fedélzetükkel egyes vélemények szerint sokkal jobbak voltak, és talán nem túlzás azt mondani, hogy nem a Jet korszak végezte ki a fa fedélzetet, hanem inkább a fa fedélzet bizonyult elavultnak.

    (Most persze jöhetnek a pro és kontra érvek, mely szerint igen, a Yorktown könnyen javítható volt - cserébe sokkal kevesebb védelmet nyújtott az alatta lévő hangároknak. Ezek nézőpont alapú viták, és ahogy pl. a Bismarck fölényei / hátrányai terén állandóan csatázik Ollie is a Combined Fleet-el, valahol úgy érzem, hogy egyértelmú pozitív véleményeket a fa fedélzettel kapcsolatosan leginkább az amerikai oldalakon olvastam - szó se róla, érthető, ha a britek meg a fém fedélzet előnyei miatt dicsérik a saját hordozóikat :D)

    Én azzal vitatkoznék, hogy a Yamato szolgálatba lépésekor még nem dőlt el a csatahajók sorsa, fél évvel korábban a Bismarck repülőktől kapott halálos sebet; december 7-én repülők mértek csapást Hawaiira; december 10-én repülők végeztek a britek Z-kötelékével. Azzal azonban egyetértek, hogy a Yamato már gyakorlatilag készen állt a szolgálatra decemberre, ha akarták volna, sem lehetett volna mást tenni.

    Én nem azt írtam, hogy akkor dőlt el, amikor hadrendbe állt. ;)

    Az viszont megint más kérdés, hogy valóban szükség volt-e rájuk, hiszen a korábbi csatacirkálókat (Haruna-osztály) modernizálták, csakúgy, mint a Fuso osztályt és az Ise osztályt. Ezenkívül számolatlanul állt rendelkezésükre nehézcirkáló - véleményem szerint semmi nem indokolta a Yamato-osztály megépítését

    1937-ben mit láthattak a japánok? 5db épülő King George V. osztályú csatahajó a briteknél, 4db épülő North Carolina-osztályú csatahajó az amerikaiaknál (kettőt lelőttek, helyükre négy South Dakota-osztályú egység került).
    1939-ben az amerikaiak már a 6 épülő (2 North Carolina és 4 South Dakota) csatahajójuk mellé további 6 Iowa-osztályú egységet terveztek. A briteknél pedig hat további Lion-osztályú csatahajót terveznek építeni az öt King George V. osztályú egység után.

    Ezzel szemben volt a japánoknak ugye 10db elavult csatahajójuk, amelyek még felújítás után sem értek fel az új amerikai és angol egységekkel. A Shinano-t (a Yamato-osztály harmadik tagja) csak 1942-ben, Midway után tervezték át repülőgép-hordozóvá. Egészen odáig a Japánok sem fogadták el, hogy a csatahajóik veszélyeztetett állatfajt képviselnek. Élnék a pergyanúval, hogy ha Pearl Harbour-ban nem vesztik el a Csendes-óceáni flotta csatahajóit az amerikaiak, akkor ők sem fekszenek rá a hordozókra...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák