- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Ja értem. Tehát azért nem vette senki a cserélhető akkus verziót mert nem volt hozzá infrastruktúra. Elmondom neked, akkor még ilyen töltőhálózat sem volt. De azért abba remélem belegondoltál hogy ha senki nem fogja azt venni akkor soha nem is lesz infrastruktúra.
Ja értem. Szóval azért drága mert keveset adnak el belőle így persze hogy eladják. Nyilván ez így működik, lásd hidrogénautó eladások Magyarországon..
Nyugi másnak megéri úgy néz ki.Mondjuk úgy hogy megtermeljük? Szerinted máshoz terem vagy mi?
Az egy dolog, attól még nem kéne ilyen baromságokat írnod. Mi köze van az atomerőműnek a villámtöltéshez?
ha muszáj
Hopkins95: mondjuk az lesz az előnye hogy kevesebben fognak autózni, azaz aki autóval megy az gyorsabban tud haladni. Több lesz a parkolóhely. Kevesebb lesz a szennyezés a városba. És valószínűleg kevesebb autó is lenne. Az hogy te ebből nem kérsz kit érdekel? Nem is kell kérned, Magyarország jelenleg visszafele halad az időben. Neked találták ki.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
Szerintem sokmindent megold. Peldaul 100 evvel ezelott, csak az igen gazdagoknak volt autojuk es emiatt sokkal kevesebb kipufogogaz volt a varosokban. Tehat az autozas megdragitasa mukodik.
Videken pedig az aruk es szolgaltatasok aramlasat kell javitani, nem a testek cipeleset. Online mar sokmindent el lehet intezni, a targyakat futarcegek tudjak mozgatni hatekonyan, nem kell mindenhez odamenni.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
És ha most kicserélnéd az összes belső égésű személyautót villanyra, nem tudom meddig működne az elektromos hálózat...
Sőt, ha 1898-ban kicserélted volna az összes lovaskocsit autóra, na, azt hogy bírta volna az olajipar!
Egyébként ha mégis varázsütésre kicserélődne az összes autó elektromosra, azt is meg lehetne oldani a mostani elektromos hálózattal, legfeljebb helyi problémák lennének, a nagyfeszültségű rendszer amúgy bírná, bár persze vezérelni kellene a töltést.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Nem mintha Magyarországon a lakótelepen élők mostanában váltanának tömegesen elektromos autóra. De nem baj, valami kifogás kell.
Látom előjött az összes autót egyszerre cseréljük le szlogen. Mindenhol mint a sablon csak úgy árad a hülyeség.
Lehet jobb is ha nem tudom hogy mi zajlik egy olyan ember fejében aki ezt komolyan gondolja…[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
A közvetlen Sopron-Pécs vonat helyett gyorsabb és jobb szolgáltatást ígér a vasút
Erre gondolok...#103 Reggie0
Úgy van, legyen a gazdagok kiváltsága az autó, mint régen, sőt, akkor vissza lehet ülni a lovaskocsira, mert az még környezetkímélőbb.Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #106 üzenetére
Nem errol van szo, ez csak bizonyitja a modszer mukodokepesseget. Annyira azert nem kell megdragitani, mint akkor volt, de azert ne erje meg egy random atlag dolgozonak napi 2km-et ingazni a belvaroson at, vagy versenykepes alternativat jelentsen(amugy mar most is majdnem az) az arukiszallitas, minthogy elugorj valamiert a boltba.
-
ecaddsell
aktív tag
De nézzük tovább 30 parkoló az körülbelül 30x3x5 azaz 450 nm erre lehet rakni napelemet
260-270 x 345 Wp panel fér fel ami 91 KWp körüli kapacitás nyáron ez bőven megtermeli a töltéshez szükséges energiát télen csak besegíteni tud 100-150 kWh termeléssel (ez körülbelül a fele a szükségesnek) ha mellé rakunk egy 240 kWh akkut akkor máris az év 80%-ban teljesen megújuló áramból tudnak tölteni az autók.Mennyibe kerül ez:
- 36 millió forint napelem inverterrel
- 15 millió forint akkuMég kicsit se fáraszd magad azzal, hogy értelmezd amit ebben a cikkben akartak írni vagy jobban belegondolj.
Pont most volt róla szó, hogy még az autóhoz sem tudnak elég akkut gyártani akkor szerinted lesz olcsó akku a napelemes tároláshoz?
Nem mellékesen láttál te már ilyen lakótelepet? Ahol ekkora parkoló van fák is vannak. Nosza vágjuk ki mindet, hogy legyen napelemes parkoló, ugye? Nem mellékesen a tízemeletesek árnyékolni is tudnak.
A téli (borús) időszakban mi lesz amikor majd mindenki csak venni akar áramot stb?
Teljes városokat fognak majd ugye áttúrni, hogy meglegyen az infrastruktúra? Hol láttál ilyen kaliberű átalakítást? Azon már meg se akadok, hogy csak az inverter meg a napelem árát vetted be a számításba.Ha a természettudományokhoz vagy gazdasági témákhoz bármi közöd volt gyorsan tagadd le...
-
Diabolis
tag
Imádom, amikor hülyeségeken veszekedtek, sértegetitek egymást.... Személyesen próbáltátok már?
Nehezítsük meg a benzinesek dolgát, járjanak tömeggel: Az nekem vicces lenne, pedig csak két falura lakok Budapesttől. Körülbelül másfél órát buknék naponta. Azt a másfél órát amit a családomtól veszek el. Tekintettel arra, hogy a 8 órás nappali melóm után még megyek éjszakára, az a napi másfél óra nekem nem kevés. Ja, és az éjszakai melómra el sem jutnék tömeggel, csak budapesti átszállással. Majd este 11-12 között indulok valamikor vissza. Ahogy néztem, cirka hajnali 2 körül esnék haza. Négykor ébresztő... nice
De esküszöm, ahogy a tömegközlekedés ezen igényeimet kielégíti, váltok. Majd valahogy elviselem hogy heringek módjára fogunk állni, és próbálunk kapaszkodni a kátyús, kanyargós szerpentinen. Közben nem hozzádörgölőzni a másikhoz.
De hátha tudok venni egy villanyos vasat (nem, nem tudok): Tényleg király lenne, a napi utazásaimat maximálisan kielégítené a jelenlegi hatótáv. Bár a pár millás autó kinyögése közben még költenem kellene napelemre, akkupakkra, a ház elektromos hálózatát is fel kellene újítani. Majd amikor albérletet váltok, ezeket mind cipelni magammal. Ez is jól hangzikÉs igen, ezek az én személyes ügyeim. Csak éppen amikor azt hallom/olvasom hogy a fosszilis üzemanyag az ördögtől való, és mindenki hülye/gonosz/debils/stb aki ezt használja, sőt, mind rohadjon meg amelyik autóba mer ülni, akkor látom ám ennek az empátia nevű valaminek a teljes hiányát.
És nem, nem mondom, hogy egyetlen autósnak sem lenne más választása. De a kedvenc érvemre ("meraháromnegyedeletehetnéazautót") még nem láttam hiteles kutatást. Én is egyedül ülök az autóban. Cirka 2km távot. Addigra kiraktam a páromat, és a fiamat. Utóbbi tömeggel megy tovább. Akkor az már három ember, egy autóban.
[ Szerkesztve ]
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #96 üzenetére
Vidéken / kis városokban sokkal könnyebb megoldani a töltést mint városokban. (amúgy városokba nem kellene az embereknek autó elég a sharing car).
Nálunk most két autó van itthon egyik elektromos évi 16e kmt megyünk vele a másik diesel évi 4-5e kmt megyünk vele. Ha minden úgy alakul ahogy tervezem a dieselt jövőre eladjuk (remélem hasonló áron mint vettük, ahogy most nőnek a használt autók árai ). Ez után a diesel helyett majd bérlünk napokra autót amikor az kell... Éves költsége még így is kedvezőbb lesz mint az autó fenntartása - szervizelése - amortizációja...#109ecaddsell az hogy jelenleg ellátási problémák vannak a gazdaságba és 1-2-3 évig problémás lesz bizonyos anyagok és eszközök ellátása:
- chip
- magnézium
- acél
- akkuVárható akkumulátor kapacitás gyártási bővítések:
abból azért véletlenül se következtess arra, hogy ezen cégek nem dolgoznak azon, hogy ezeket az ellátási problémákat nem fogják megoldani. S mikor kell majd 30 töltő abba a panelba amit példaként (érted PÉLDAKÉNT) leírtam? Várhatóan itthon körülbelül 25-30 év múlva lesz ilyen. Ugye 2030 után főként már csak elektromos autót lehet venni és ugye a hazai átlag autó életkora 14-15 év...
Amúgy technikailag teljesen mindegy, hogy a parkolóban van a panel előtt (feltételeztem a leírásban déli tájolású parkolót és hogy nincs fa) vagy kint egy gyepen van a napelem szerencsére az áram jól és olcsón szállítható.... -
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #109 üzenetére
személyeskedésedre nem reagálnék továbbra sem
Van napelemem és pontosan tudom mennyit termel télen borús időben, ha figyelmesen elolvasod amit írtam és értelmezed, akkor látod, hogy 80%-ban írtam, hogy helyben megtermelhető az áram a töltéshez (körülbelül február közepétől november közepéig teljes mértékben). Természetesen a példámba ideális esetet vettem fel amikor nincs fa és déli tájolású a parkoló. De természetesen ez sokszor nem így van akkor mint írtam korábban ki lehet rakni a napelemet a város határába, ettől az akku még lehet a panel mellett és teljesen normálisan működhet amit leírtam.
Még egy rövid megjegyzés egy 30 lakásos panel körülbelül 10x15m-es alappal bír ami 150 nm ha tele lehetne - tudom nem lehet - rakni a tetejét napelemmel, akkor az 31 kWp kapacitás lenne, de ugye minden panelnek van egy dél felé néző - tudom nem pont dél felé néz - oldala amire a felső 5-6 emeltre oldalra is lehetne paneleket rakni (az ablakokat természetesen kikerülve) ami hozzávetőlegesen még 30 kWp kapacitás - természetesen ha a panelek szorosan vannak egymás mellett akkor lehet csak 1-2 emeletet érdemes az oldalán panelezni...
Ráadásul az akkus tárolónak van egy nagyon jó tulajdonsága tölthető normál áramról is azaz amikor nincs annyi áram felvétel amit még kibír szolgálni a "fővezeték" akkor a különbözettel tudják tölteni az akkukat és ha kell teljesítmény az akkuk be tudnak szállni így tehermentesíteni tudják a túlfogyasztástól a "fővezetéket" ...
például legyen egy fővezeték (csak példa) ami 100 kW-ot teljesítményt tud, ha a terhelés rajta csak 80 kW-os akkor 20 kW-tal lehet tölteni az akkukat. majd amikor mindenki hazaér és a vezeték még mindig 80 kW-os teljesítménnyel megy de tölteni kezdik az autót akkor van 20 kW-os teljesítmény amit a vezetékről le lehet venni és van tartalékba 240-300 kWh áram amit az akkuból ki lehet venni... majd hajnalban mire az autók feltöltöttek és éppen a ház 20 kW teljesítményt vesz fel, akkor megint lehet tölteni az akkut várható időjárás alapján úgy, hogy napközben kihasználható legyen az akku (mondjuk télen 50-60%-ig)
Kötözködés helyett inkább képezd magad -
azbest
félisten
válasz Diabolis #111 üzenetére
ismerkedj a gondolattal, hogy a város határán lerakod az autót parkolóba és onnan tömegközlekedéssel mégy tovább. Előbb-utóbb ez lesz, főleg, ha olajjal hajtottal jársz.
#105Noukoum
meg ugye a magyarországot gondolják sokan a világ közepének, mintha az itteni városi gettó bármit számítana más országoknak.
Szvsz, ha csak annyi történne, hogy műszaki vizsgán betartanák mindenütt a szabályokat és kenőpénzért nem engednék át a roncsokat, lehet egy komolyabb mennyiségű roncs lekerülne az utakról. -
Rive
veterán
Hm.
A lakótelepi parkolóra hivatkozni szép, de amikor a nap süt, akkor a legtöbb polgár autója a melóhely parkolójában áll, szóval érdemesebb lenne azt kitapétázni napelemmel.
Egy napelemekkel túltolt VER (Kalifornia) terhelése (napelemek nélkül) valahogy így alakul:
Magyarra lefordítva: pont akkor van geb@sz, amikor hazaér a polgár a lakótelepi parkolóba és mellesleg lemegy a nap. Nem buli.
Autók töltése vagy délben (azaz a melóhely parkolója), vagy az éjszakai mélyvölgyben (ez viszont napelemek nélkül).Ami az EV-k kapacitását illeti azt ehhez lenne ildomos idomítani, már, ha valaki környezetvédelmet akar, nem pedig EV-t mindenáron.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Reggie0
félisten
válasz Diabolis #111 üzenetére
Es te mennyi idot veszel el masoktol azzal, hogy tudorakot okozol es elhetetlenne teszed a bolygot? Sokkal tobbet, mint amennyit te veszitesz. Koltozzel kozelebb a munkadhoz es akkor nem kell annyit ingazni. Persze tudom, a csaladihaz, csendes kornyek, jo levego neked jar, mas meg fulladjon meg a zajban azert, hogy te ezeket elvezni tudjad...
Az nem igaz, hogy egyetlen autosnak sincs mas valasztasa. Azert nincs mas valasztas, mert ugyis autozik mindenki. Ha nem lehetne autozni, akkor lenne mas valasztas helyette, mert lenne ra jelentos igeny.
#109 ecaddsell: Ne zavarjon, hogy a napelem melle mas akkumulator kell, mint az autoba, sot meg a litium sem kotelezo bele, mert egyaltalan nem szamitanak olyan parameterek - mint pl. fajlagos kapacitas, fajlagos teljesitmeny -, ami egy jarmu eseten mar szamit, mert mozgatni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Nézz majd meg egy panel parkolót mondjuk a 4. kerületben hogy napközben ott áll az autók legalább fele... További a fentebb leírt példámban pont ezért kell mellé rakni akkut, hogy aki este hazaér és rádugja az autót a töltőre az a nappal megtermelt (helyben vagy oda "szállított") áramból tudjon tölteni és így a hálózatot ne terhelje ...
A V2H és a V2G technológiák ha elérhetők lesznek a használatra és bizonyítják azt, hogy nem ölik az autók akkumulátorát akkor meg fogják oldani a megújulók problémáját körülbelül már 5 millió elektromos (pontosan nem néztem utána hasraütés de a tesla lassan 2m-nál jár szóval még inkább több) autó fut a világban ezek akku kapacitása átlag 45 kWh lehet.Idehaza is már több mint 15e elektromos autó van átlag 45 körüli akkuval 675 MWh energia fér ezekbe az autókba azaz, ha ennek 20%-át használnánk V2G-be akkor 130 MWh energiát már most el lehetne tenni a nappali megújulókból éjszakára... 4 millió autónál ez közel 40 GWh lenne így az év 60-70%-ában ki lehetne váltani a hazai gáz / szén kapacitást megújulóval... Tél más de azért nem mindegy mennyit pöfög egy szén / gáz erőmű
-
ecaddsell
aktív tag
A személyautó a CO2 kibocsátás csak csekély része miért pont azt akarják annyira gyorsan megoldani? Ja hogy ott van a profit...
Ha már a vidéket előhoztad, ha annyira a CO2 kibocsátás csökkentése lenne a cél pl. lehetne szigetelni is. Egy padlásfödém szigetelése (a homlokzatról már nem is merek beszélni mert az tényleg drága és lassú) is jelentős kibocsátás csökkenés várható töredék áron nagyon gyorsan (ja ki kell dobálni a kacatokat vagy legalább racionalizálni kell). Nem mellékesen ott talán reálisabb a napelemes megoldás is.
Ha több fronton és nem kalapácsos módszerrel (mindent szegnek nézel mert kalapács van a kezedben) akarod megoldani a problémát akkor talán sikerülhet is.
Ez az erőltetett villanyautósítás a lehető legdrágább megoldás csak a CO2 kibocsátás töredék forrását célozza és mindenütt a hirtelen előálló hiányok miatt giga költségeket hoz most.Értettem én a paneles példád és persze lehet úgy is csinálni, hogy csinálsz néhány ilyen beállót majd megint feltúrod és megint csinálsz néhány beállót és így tovább. Bár az áram tényleg jól szállítható vsz a mai infrastruktúrához a 70-es, de legkésőbb 80-as években nyúltak utoljára komolyabban hozzá (e-miatt is tud most az áram olcsó lenni; és itt most nem a távvezetékekre, hanem főképp ami utána van gondolok mert abból van több). Ami pedig azt jelenti, hogy vége az olcsó áram korszakának (is). Sőt majd amikor esni fog a jövedéki adóbevétel akkor majd azt a lyukat is valahol be kell majd foltozni. Ne legyenek illúzióid...
Car sharing. Egyszer lerobbant az autó (pedig nem volt idős) és két csereautó is volt ez idő alatt. Nem tudsz hirtelen átállni rá, pedig messze nem az volt mint ami ma van. Tele van pakolva elektronikával: tempomat, sávtartó, navigátor, táblafelismerő, kihangosító, tolatóradar-kamera, távolságtartó/pre-collision alert stb (vsz. a felét kihagytam). Van akinek ez kell, van akit ez zavar stb. Ez nem egy roller amit ott hagysz az utcán...
Rive
Tökéletesen leírtad a problémát. Az EV-hez vagy mégtöbb akku kell (ami a közeljövőben csak nagyon drágán megy) vagy intelligens éjszakai hullámvölgyes töltés (megintcsak drága, de talán nem annyira mint az akku duplázása). Viszont az évszaki ingadozást még mindig nem lehet így megoldani...Reggie0
Ne zavarjon, hogy a napelem melle mas akkumulator kell, mint az autoba, sot meg a litium sem kotelezo bele, mert egyaltalan nem szamitanak olyan parameterek - mint pl. fajlagos kapacitas, fajlagos teljesitmeny -, ami egy jarmu eseten mar szamit, mert mozgatni kell.Ebben igazad van, de ilyen akku jelenleg még kevesebb van (és leginkább igéretek szintjén) és az évszaki ingadozást ez sem oldja meg.
[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
Viszont az évszaki ingadozást még mindig nem lehet így megoldani...
Hát, ami a mi égövünket illeti a napenergia évszakos problémája igazából egész jól egybeesik a hőszükséglet évszakos növekedésével, szóval jelentős mértékben lehetne támaszkodni klf. statikus gázmotorokra (nyilván ennek is megvan a maga ára).
Más oldalról, egyszerűen: a ténylegesen finanszírozható kereteken belül jelenleg nem látni a fosszili üzemanyag teljes kiválthatóságának a lehetőségét.
Ui.: Az EV-hez vagy mégtöbb akku kell
Én ezt inkább úgy látom, hogy az EV önmagában a jelenleg értelmes keretek között inkább ingázós és városi autóként lenne hasznos, a túlbuggyantott mozgó tömeg (EV-SUV) és a túltolt kapacitás pedig értelmetlen: ezen felül pedig PHEV.[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
arnyekxxx
veterán
" drágítani a személyautózást hogy akinek nem muszáj az használjon tömeg közlekedést... Persze a befolyt extra bevételből"
Ha a tömegek átállnak a tömegközlekedésre mert annyira megdrágul a személyautózás akkor hirtelen nem lesz befolyt extra összeg hanem még csökkenni is fog a bevétel viszont hirtelen sokkal többe fog kerülni a tömegközlekedés fenntartása amit vagy összedobnak az adófizetők vagy annyival drágul a jegy hogy ismét előkerülhetnek a személyautók...
-
dabadab
titán
Nézz majd meg egy panel parkolót mondjuk a 4. kerületben hogy napközben ott áll az autók legalább fele...
Ez akkor jó, ha mindennap a másik fele áll ott. Ha viszont mindig ugyanaz a fele, az sokat nem segít, mert akkor az azt jelenti, hogy pont azokat az autókat lehet tölteni, amik nem mennek és nincs szükségük töltésre.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
A személyautó a CO2 kibocsátás csak csekély része miért pont azt akarják annyira gyorsan megoldani?
1. Annyira nem csekély.
2. Mindent gyorsan meg kellene oldani.
3. Az autóknál a problémának csak kis része a CO2, a mindenféle egyéb, közvetlenül káros cucc a kipufogógázban (NOx, PMxx) az nagyobb probléma.DRM is theft
-
Rolly
veterán
válasz ecaddsell #120 üzenetére
mindent meg kell oldani és egyszerre szerencsére az elektromos autó - napelem - akkutechnológia hármas együtt segít igen sok mindenen.
Maximálisan egyetértek veled, hogy először szigetelni kell, ezért tartom hülyeségnek a mostani 100%-os napelemes pályázatot... Ott van a szüleim háza 80 években épült akkor korszerűnek számító szilikát téglából így a rezsi nem óriási de kb 2x-3x-a egy mai szigetelt háznak. Ide most pályázhatunk napelemre amivel részben adunk a szarnak egy pofont mert áram fogyasztás kevés (kevés elektronikai kütyü egyedül az elektromos bojler ami fogyaszt) sokkal több értelme lenne a 3m napelem helyett 6 milliót szigetelésre költeni, mert több lesz a megspórolt CO2 és rezsi. Majd a megspórolt pénzből már lehetne napelemet felrakni (az éves 300-350e Ft-nyi fűtési költség lecsökkenne 100e alá... 4-5 év alatt kijön a napelem ára)...
#121 Rive: ez logikus de fentebb írtam, hogy mindenkinek naponta csak annyit kell töltenie amennyit megy. Lesz olyan akinek ez napi 5km lesz akinek 200km... És ezek szórása miatt (hogy végül ki mikor dugja fel a kocsit tölteni) átlaggal lehet számolni.
Illetve a 30 autó szerintem 10-15 carsharing autóval kiváltható lenne...#122 Rive: évszakok közötti eloszlásra szerintem a hidrogén lenne jó megoldás és szerintem lesz is akkuval... Ha a napelem parkoktól piaci alapon vennék meg az áramot akkor nappalról lehet megérné éjszakára elrakniuk akkuba, ha az akku tele van akkor meg hidrogént előállítva a téli időszakra... Persze ezek most még óriási beruházások de idővel meg kell hozni ezeket.
#123 arnyekxxx: egyes tanulmányok szerint az autókból befolyó adók jelenleg nem elég az utak karban tartására és az autók által okozott betegségek kezelésére. Elektromos autók ezen részben segítenek így a szükséges bevétel lényegében csökken, mert kevesebb ellátásra szoruló lehet majd az eleketromos autók miatt...#124 dabadab: teljesen igazad van, de azért ha 50% a parkolóban akkor 40% ami állandóan. tehát lehet számolni velük (persze ehhez kellene pár ebből szakdolgozatot író - vagy phd fokozatra dolgozatot író - ember aki statisztikákat összeszedi. De ha 40% mindig ott áll akkor a 30 autóból máris csak 18 autó töltését kell megoldani... És erre van 30 évünk jelenleg
-
Diopapa
addikt
válasz Hopkins95 #27 üzenetére
"Az meg hogy én saját áramforrásból töltöm az autómat vagy hálózatról, ahhoz aztán senkinek semmi köze."
Amint meglesz a jogi környezet hozzá, lesz hozzá köze. Szerinted most a régi dízeledbe legális saját használt étolajadat tankolni és azzal közlekedni? Pedig a saját étolajad (akár termelhetted saját magad) és a saját kocsid.Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
ecaddsell
aktív tag
EU hivatalos adatok (nem a legfrissebb, de most lényegtelen a nagyságrend szempontjából):
30% közlekedés, ebből a közúti közlekedés 72% ebből a személyautó 60.7%.
Azaz az EU-ban a személyautók a CO2 kibocsátás 13.1%-ért felelősek.Ha ezt mind lecseréled EV-re és mind nem fosszilis energiából származó árammal eteted (esélytelen) akkor ennyit nyertél az EU-ban (ettől még a világ számos más részén vígan fognak pöfögni az autók).
Az egyéb szennyezés jelentőséget nem tudom megítélni.
-
Diabolis
tag
A város szélén dolgozok, de köszönöm a tanácsot. De ha már itt tartunk: Milyen parkolóba? Van infrastruktúra a váltáshoz? Buda felől nincs. Boldog-boldogtalan a nem fizetős kis utcákat használja P+R parkolónak, az ott lakók legnagyobb örömére (pár hónapja költöztem onnan, szóval tudom milyen a helyzet).
Szóval, nem először alternatívát kellene dobni, a kényszer helyett?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Diabolis
tag
Látom nem sikerült végigolvasni amit írtam, de a fröcsögve reflexes gyilkosozás az megy.
De fordítok: Tudod hány ember életét teszem kényelmesebbé a munkámmal, akik így tudnak otthonról dolgozni, vagy nem 30+km-t kell utazniuk bevásárolni? Szóval fussál neki újra.
De amúgy nem nagyon érdekel más ember élete. És igen, akinek friss levegő és csend kell, ne egy főváros közepébe költözzön. Amikor közelebb laktam a munkámhoz, én is elviseltem a forgalom vagy a villamos zaját. Kompromisszum.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
addikt
Az áramnak nincsen színe vagy szaga, homogén. Magyarul nem tudod megmondani, hogy a napelememből töltöttem fel a kocsimat vagy a hálózatból. Ebből kifolyólag nincs jogod megmondani nekem, hogy otthon, Lajosnál vagy a napelemes töltőmről tölthetem csak a kocsim.
#112 Rolly Én a helyedben megtartanám a dízelt, mintsem Car Sharingre támaszkodjak, a fentartása minimális. Amíg parkol, enni úgy sem kér.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
azbest
félisten
válasz Diabolis #135 üzenetére
ha nem mégy be a városba autóval, akkor felesleges volt felhoznod az egészet. Senki nem azt mondja, hogy vidéken ne járjanak autóval. A belvárosiak autómániájáról van végig szó. Hogy nagy tömegbe, miért nem tömegközlekednek. Azokban a városokban jó a tömegközlekedés, ahol autóval mozdulni sem lehet. És mèg jobb lenne kevesebb autóval.
[ Szerkesztve ]
-
Diabolis
tag
Aha... Szóval nem kell magamra vennem a "járjátömeggel" közhelyeket?
Belvárosi parkolók vannak? Esetleg aki városba költözik, az mondjon le az autójáról?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Diabolis
tag
Ugyanez. Beköltözik egy főváros közepébe, de elvárja, hogy néma csönd és szűrt levegő legyen. Ezen már akkor is jót röhögtem, amikor balról a négyes, jobbról a hatos villamos ment a lakás mellett Én kifejezetten örültem a villamospótló buszoknak, sokkal csendesebbek mint a villamosok
Tiszta levegő kell? Tessék kiköltözni vidékre. Csend mondjuk ott sincs, esetleg egy tanyán, ahol nincsenek szomszédok. De tiszta lesz a levegő. Ja, messze van a kocsma/könyvtár/bolt? SzomorúHa beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #138 üzenetére
A gond a diesellel, hogy nem állhat egy helyben mert belerohad a gázolaj / adblue ezért muszáj vele menni néha hetente/kéthetente kicsit. Így hogy muszáj menni így is csak 3-4e km-t megyünk.
Az éves költségek vele:
- 100e Casco
- 30e KGFB
- 10-15e súlyadó
- 100e szervíz
- 2x15e gumicsere
- amortizáció (4 éves autó) ~ 500e / év
Tehát így a diesel autónk 750e ftba kerül / év... ennyiből már tudok bérelni akkor amikor tényleg nincs idő tölteni messzebbi utakon + ennyiből kifizetem a rokonoknál a töltést és rakok fel töltőt. -
Reggie0
félisten
válasz Diabolis #137 üzenetére
Ugyan annyi emberet teszed kenyelmesebbe, mint amennyiet tenned, ha extra 1.5 orat tomegkozlekednel. Ez nem jelent semmit es nem ment fel semmi alol. Nem vagy itt szuperhos, mielott azt gondolnad...
Es de, aki varos kozepen lakik annak is jar az egeszseges kornyezet, akar tetszik akar nem. -
Diabolis
tag
Lám lám, már szuperhős is vagyok, nem csak gyilkos....
Két verziót ajánlok: Vagy nem lenéző/sértegető stílusban adod elő amit szeretnél, vagy igen, de személyesen.
Melyiket óhajtod?Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
dj79
senior tag
Látom, megy a kellemes csevegés, bár mintha némi feszültség érződne.
Dobjunk be még egy atomot: közúti sebességhatárok csökkentése, lásd holland példa.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Battlefield 3
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vicces képek
- További aktív témák...