- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Házi hangfal építés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
Nézz majd meg egy panel parkolót mondjuk a 4. kerületben hogy napközben ott áll az autók legalább fele... További a fentebb leírt példámban pont ezért kell mellé rakni akkut, hogy aki este hazaér és rádugja az autót a töltőre az a nappal megtermelt (helyben vagy oda "szállított") áramból tudjon tölteni és így a hálózatot ne terhelje ...
A V2H és a V2G technológiák ha elérhetők lesznek a használatra és bizonyítják azt, hogy nem ölik az autók akkumulátorát akkor meg fogják oldani a megújulók problémáját körülbelül már 5 millió elektromos (pontosan nem néztem utána hasraütés de a tesla lassan 2m-nál jár szóval még inkább több) autó fut a világban ezek akku kapacitása átlag 45 kWh lehet.Idehaza is már több mint 15e elektromos autó van átlag 45 körüli akkuval 675 MWh energia fér ezekbe az autókba azaz, ha ennek 20%-át használnánk V2G-be akkor 130 MWh energiát már most el lehetne tenni a nappali megújulókból éjszakára... 4 millió autónál ez közel 40 GWh lenne így az év 60-70%-ában ki lehetne váltani a hazai gáz / szén kapacitást megújulóval... Tél más de azért nem mindegy mennyit pöfög egy szén / gáz erőmű
-
7Heads Drago
veterán
Itt csak az a baj hogy ezt a tempót meg a Föld nem bírja. De hát ugye az a lényeg hogy pörögjön a gazdaság. Na meg ha ma 20.000 kerestem holnap már 30.000 kell, holnap után meg 40.000 és ez a világ legtermészetesebb dolga. A kis ember meg a sor végén hosszú évekig ugyanannyiért szívja a fogát vagy kevesebbért. És erre mondják hogy: ez a piacgazdaság... szerintem meg a modernkori rabszolgatartás... láthatatlan láncokkal. Ha valaki komolyan gondolja a környezetvédelmet az nem a boltban fog vásárolni tömegcikkeket ha meg mégis akkor ne mondja magát zöldnek.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Rolly
veterán
éjszaka jelenleg azért van "olcsóbb" áram és tarifa mert a fosszilis erőműveket se lehet ON-OFF kapcsolgatni... de ha a megújulót el tudnánk rakni akkor kisebb kapacitást kellene feleslegesen járatni. Vagy akár le is lehetne nyáron állítani (akár hónapokra fél évre) így viszont éjszaka drágább lenne az áram erre utaltam... Amúgy az éjszakai áram hamarosan az év 70%-ban drágább lesz (normális országokban) mint az éjszakai.
Gondolj bele spanyolországban körülbelül 12-15 Ft / kWh áron szerződnek a napelem telepek jelenleg és ez az ár lassan csökken (cserébe itthon meteár 30Ft körül vesszük át az áramot) most melyik az olcsóbb a nappali 12-15 Ft amit a fogyasztó el tud rakni majd (x év múlva) a kocsiba vagy éjszaka amit egy szén / gáz erőmű termel 30-60 Ft-os áron? és ezért szükséges a napon belüli több ár, mert
- engem mint fogyasztót érdekelté kell tenni, hogy a nappali áramot el tudjam rakni éjszakára akár az autóba akár a házamba...Azaz előállhat az, hogy nappal a városban több 10e autó parkol és tölt 30 Ft-os áron éjszaka pedig mindenki a saját házát látja el (a beállított %-ig a kocsi akkujából) de ez jelenleg még fikció... bár technológia már most lenne erre...
-
Rolly
veterán
30-50 kWh akku között cirka 2000 USD ár van már most nem hiszem, hogy ez a 600e ft a legdrágább egy autóban. Mert minden elektromos autóba kell:
- töltés vezérlő
- inverter (AC-DC)
- inverter (DC-AC)szóval az akkuméret lassan irreleváns árban... mivel korlátozott a gyártott akkuk mennyisége így ettől még nem lehet minden autóban 100-as akku és nem is kell...
Én mellesleg 45-50 kWhnál kisebb akkus autót nem vennék... mert ott gyorsabb az akku degradáció a gyakoribb töltés miatt ha egy autó átlag 15 kWh-t fogyaszt akkor 45-ös akkuval 300 km körül el tud menni ha az akku 1000 ciklust bír akkor ez 300e km (ez körülbelül egy mai autó élettartama) úgy hogy az akku még 70% felett van (ez a garancia amit vállalnak manapság) tehát ekkor még a 45-ös akku 31,5 kWhnyi áramot tud raktározni azaz még 200 km-t meg tud tenni átlag azaz még mindig használható.
Ha egy Dácia Springet veszünk figyelembe akkor ott az akku 26,8 kWh nettó... ez legyen a kis súly miatt 200km-re elegendő átlagban akkor 1000 ciklussal 200e km-t tud megtenni amikor is 70% lesz az akku (akku temperálás nem tudom van-e benne) azaz ekkor már csak 140 km a hatótáv...
Elővárosba elég a 35-50 közötti tartomány
Normál autóba 70-100 közötti
Nagyobb terepjárókba 100-200 közötti (méret és felhasználás függően)Nézd meg a Stellantis platformjait nagyjából ott így lőtték be a különböző autókat.
-
Reggie0
félisten
Egy PV nehez rendszerben azert nem biztos, hogy meguszhato a dolog vezerelt fogyaszto nelkul, mert ha gyors felfutasu eromuveket kell tartalekban tartani, azok nem fognak olcson athidalni. A fosszilis, menetrend szerinti eromu sem lesz olcso, ha csak telen kell elinditani, mert az uzembentartast az ev nagy reszerol be kell epiteni a teli termeles araba.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Persze, nemetek hulyek, hogy leallitottak az atomot, aztan beroffentettek az osszes szenet es megveszik a franciaktol az atomaramot... Dehat a szavazat mindent meger.
Nalunk a PV nagy baja, hogy nincs realitasa szivattyus tarozonak. Viszont lehetne epiteni akkutelepet, illetve lendkerekes tarolokat, nem csak az elektromos jarmuvekre hagyatkozni.
Nekem azert fenntartasaim vannak az EV-s visszatermelessel kapcsolatban, mert az is oregiti az akkumulatort es ki tudja mennyire hagyjak meg a juzernel a beleszolast, pl. hogy mekkora maximalis terheloaramot vagy kisutesi melyseget enged meg.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
atomnál nem csak Fuku és csernobil van... azon kívül csak oroszországban van több 2-3 lezárt város ahol 100ezrek élnek olyan helyen ahol nem szabadna élni például Majak... Nem mondtam, hogy a szén jó, de az atom se az, a napelem sem... de olyan mixet kell összerakni ami egymást hatását kompenzálja:
- legyen benne atom
- gáz
- megújjuló
Például idehaza lenne még lehetőség 2-3 vízlépcső építésére amire a vízmegtartás miatt is szükség lenne sok áramot a kis esés miatt nem termelne.... de a semminél több illetve a duzzasztással játszva lehetne éjszakai termelésre használni... -
Rolly
veterán
Majak azért nem olyan régi történet, főleg úgy, hogy az oroszok még mindig hasonló városokban végzik az urán dúsítást és a fűtőanyag gyártást a mi csoda orosz reaktorainkba ha jól tudom csak az oroszok tudnak majd fűtőanyagot szállítani...
Tudom hihetetlen ettől még nem vagyok atom ellenes (ezt úgy látom baromira nem tudjátok megérteni), de az atomnak se csak szép oldala van...
Jó lenne ha éves átlagokat néznénk...
Nem lenne jó.
Nem az a lényeg, hogy minél kevesebb CO2-vel és sugárzó hulladékkal termeljünk áramot? Ha meg lehetne oldani, hogy nyáron csak megújulók legyenek összel-tavasszal 70%-ban megújulók és télen 10-20%-ban megújulók akkor elértük azt, hogy tény van szén-gáz és egyéb de összességében akkor 20-30% között lenne az egyébb és így 200 gr-os átlag áram kijöhetne... A föld légkörét és a globális felmelegedést baromira nem érdekli a téli nyári és a nappali éjszakai ingadozás, csak az hogy összességében mennyit szennyezünk...#374 arnyekxxx:
tudom nehéz utána olvasni, de a németeknél is ez a folyamat csak atom nélkül. Ugyanis a szén erőművekből amiket már be kellett volna zárni vagy alaposan felújítani ott többet már átépítettek vagy ütemezték az átépítését gáz üzemre...#375 arnyekxxx:
igen reggel nyolckor egy feltehetően borús napon... nézz meg egy normális napot amikor simán egész napra nyáron megvolt a 250 gr átlag nappal 200 alatti CO2-vel... Az általad becsatolt képen látszik, hogy nagyjából szél se volt és a nap se sütött... Ha megnézed:
- 60 GW szél kapacitásból alig ment valamennyi (szélcsend miatt)
- de a napelemek se mentek valószínű felhő volt egész Németország felett...Ilyen természetesen lehet, de nyáron nem gyakori télen már többször előfordul...
De azzal, hogy kiragadsz 1-1 momentumot amikor igazad van attól az összeképben még nem lesz igazad.
itt egy kép 2017-ig a német áramtermelés változásáról. Sok probléma van amit még meg kell oldani, 10-20 év és meg fogják oldani a németek is majd aztán pár (20) év múlva feltehetően mi is...
és én itt akkor ezt a témát befejeztem, mert úgy érzem itt sok emberrel annyi értelme van "vitatkozni", mint galambbal sakkozni...
-
Noukoum
veterán
A technológia már itt van, műküdik. Ahhoz hogy nagymennyiségben lehessen vele nagymennyiségű energiát eltárolni vele ahhoz a jövőbe kell ugranunk.
Vagy van esetleg valami kivetnivalód azzal hogy ez az energiatárolási technológia már itt van és működik?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Így van. Süketeltem. Jegyezd ezt meg, majd 20 év múlva csak nézel hogy basszus tényleg ez lett. Persze akkor már te is teljes támogatója leszel a rendszernek és nagy büszkeséggel fogod állítani hogy te mindig is tudtad hogy ez lesz a jövő.
Már megszoktad hogy nem az valósul meg amit te gondoltál? Akkor lehet nem kéne gondolni, nem gondolod?
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Házi hangfal építés
- Könyvajánló
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ubuntu Linux
- További aktív témák...
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen