- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pítőr
aktív tag
A hidrogénre nem azért van szükség, hogy abból autókázzunk, hanem hogy a téli/nyári zöldenergia deficitet környezetkímélően fedezni tudjuk. Erre nem lenne szükség, ha minden napelemet görögországba, olaszországba, spanyolországba építene az EU, ahol a téli termelés nem a németországi nyári 1/10-e, hanem a 1/2-e.
Az akkumulátorokkal kapcsolatban jó lenne, ha nem a piac diktálna, hanem ismét az eu, és a telefon töltőkhöz hasonlóan azt is sztenderdizálná, valamint úgy tekintene rá, mint nyersanyagra, amiből mint minden másból nincs mindenkinek elég. Ergo limitálni kellene az egy autóba beépíthető maximumot (pl. 30kw), és a renault/niohoz hasonlóan csereállomásokkal kellene megoldani a nagyobb utazásokhoz szükséges energiatöbbletet. Ehhez nem lenne szükség feleslegesen drága, és bonyolult akkuhűtésre/fűtésre az autókban, nem lenne szükség sok és drága villámtöltőre. Helyette lenne 100km-ként/megyeszékhelyeken csereállomás, és lehetne lassan tölteni az akkukat, így azok kevésbé degradálódnának, így tovább tartanának.
Saját vélemény, és a föld jövője szempontjából nézem a problémát, kéretik nem leugatni.
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r
-
szabi__memo
nagyúr
Elbeszélünk egymás mellett. Nyilván jelenleg jobb, könnyebb megoldás az akksi, ezért is elterjedtebb. Az előállítás költsége a hidrogénnek is csökken (biológiai előállítás most fut fel). Az akksi környezetszennyező még mindig, az is marad. Ezt jelenleg nem fizetjük meg, de idő kérdése és meg fogjuk.
Fejlődés: ott van legfelül a megtett távos cikk. Egyre többet is adnak el, ahhoz képest, hogy kb senki nem foglalkozik vele. Nem volt szó a belsőégésű és nem üzemanyagcellás meghajtásról, ami ugyancsak működik, ugyancsak fejlődés. Nincs itt az ideje, de eljön. Hacsak nem lesz nem-környezetszennyező akksi, de ilyenről nem tudunk semmit, talán nem is lehetséges fizikailag. Egyébként én azzal kezdtem fent hogy "csak akksi". Szerintem a csak akksis megoldás nem biztos, hogy jó végcél[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Az elektromosság a legsokoldalúbban felhasználható "energiahordozó", és a vele működő gépek is jóval egyszerűbbek mint a kémiai energiahordozókkal működők. A szállítása is alighanem kevesebb bajlódás, mint a kémiai energiahordozóké. Előállítására is sokkal többféle lehetőség van, főleg mondjuk kőolajéhoz képest. A tárolás az egyik fő gond, de annak fejlesztése mögött azt gondolom most sokkal több akarat van mint korábban, így talán egyszer össze is jön valamelyik csoda akku, nem csak a hírekben olvasunk róluk, aztán eltűnnek. De a lényeg, hogy sokkal kevesebb megkötéssel jár mint a kémiaiak, szóval ahogy a technika fejlődik, én arra tippelek, hogy szép lassan szinte mindenhol ki fogja őket váltani.
-
Rolly
veterán
válasz szabi__memo #52 üzenetére
hidrogént belső égésű motorba használni az öntökönszúrás csimborasszója .... van egy hidrogéned amit nem tudsz jelenleg hatékonyan előállítani és azt elégeted egy nem hatékony módon robbanó motorba... azt a Toyota (legalábbis tőlük láttam ilyen agyament ötletet) mérnököt (csapatot és mindenkit aki ezt kitalálta) lelökném a Taigetoszról...
Ugye jelenleg a hidrogén előállítás 60%-os hatékonyságú -> így 100 egység energiából lesz 60 egység (most hogy azt szállítani kell tárolni stb engedjük el) és ezt a 60 egységet elégetjük egy motorban ami szintén 50-60 %-os hatékonyságú így a ténylegesen az út megtételére fordított energia az eredeti 100 egység csupán 36 egység...
közben a szar szennyező elektromos autó ezt kihozza 80-85% körüli hatékonysággal (szállítási és töltési veszteséggel együtt)
Ettől továbbra is lesz értelme a hidrogénnek több fronton is de személy autókba nincs esélye
-
szabi__memo
nagyúr
Elméletileg így van. Kérdés tényleg sikerül e olyan akksit csinálni ami
- nagy kapacitású
- olcsó (könnyen előállítható)
- baromi gyorsan tölthető
- előállítani nem gond nagy mennyiségben
- és nem szennyezi a környezetetBiztos még van valami, de így hirtelen ennyi. A legutolsó a legkevésbé valószínű
[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
Értem amit írsz, de a számolás mindaddig nem tökéletes amíg nem számolunk mindennel. Márpedig nem számolsz mindennel. Senki nem számol mindennel, minden aspektusával. Hiába fele olyan hatékony egy megoldás ha kevésbé környezetszennyező. Máshol fizeted meg az árát.. Szerintem ez személyautóknál sem lesz lefutott dolog. De majd meglátjuk. Nyilván nem véletlenül számít mindenki arra, hogy egyre jobban elterjednek.
Gondolom a belsőégésű hidrogén motort sem azért fejlesztik mert tök hülyeség és semmi értelme (de mindenesetre szerintem is furcsa)
[ Szerkesztve ]
-
Taszillo
tag
Nem is kell megfogni. Majd az elektromos üzemű autók kapnak egy GPS követőt és megtett kilométerek alapján fizetik majd az adót. Mint ahogy a belföldi árufuvarozóknál jelenleg is.
A kolléga megvádolta a nyomtatót öngyilkosságra való felbujtással: "Rendeljen cián patront!”
-
-Faceless-
őstag
válasz <Adamsky> #47 üzenetére
Megvannak rá módok. Nagyipari előállítása tényleg elég szennyező, de már sok új módszer van rá kisebb tételben. Ezért is mondtam a szigeteket, mert már több helyen vannak olyan prototípus állomások amelyek tengervízből, szél, napelemmel, vagy hullám generátorral támogatott konténer állomásokon jelentős mennyiséget tudnak létrehozni. Ez pedig főleg olyan helyen ahova az olajat is hajón viszik nagyságrendekkel olcsóbb tud lenni, és nagyon könnyen növelhető a kapacitás igény esetén.
Csak hát ez spéci dolog. Az ilyen szigeteken nincsennek akkora távolságok, így az átlagsebesség is sokkal kisebb ergó biztonságosabb. Arról nem is beszélve, hogy nálunk nincs tenger, nincs annyi szél, vagy nap, így szimplán nem működne.
Az a helyzet, hogy nincs univerzálisan legjobb megoldás jelenleg. Ki kell vezetnünk egy bárhol könnyen használható technológiát, de nincs mi jöjjön helyére, így az igények szerint kell felbontani. Városi rövidtávú cirkálásra tökéletes az aksi, nehézgépbe, kötött útra, és tenger környéki településre hidrogén, hosszú távra viszont az egyetlen épkézláb opció a tömegközlekedés (lásd japánok). Egyik technika sem szigorúan jobb, mint a többi. Mindennek megvan a maga előnye, és hátránya amit fel kell fogni, és el kell fogadni vita helyett.
-
Reggie0
félisten
válasz szabi__memo #56 üzenetére
Hidrogenest azert fejlesztik, mert a belso egesu a profiljuk es ragaszkodnak hozza. Amugy meg lehetne uzemanyagcellas is, ha mar hidrogen van keznel. Az meg rekuperalni is tudna.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Igenis, elvtárs! Persze még mit nem, hogy még több adót fizess be a léhűtőknek, meg vagytok ti veszve?! Senkinek semmi köze hozzá, hogy mennyit járok a saját pénzemből vett autómmal...
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
-=MrLF=-
senior tag
Az a BMW volt 2000.05.11 [link]
"BMW INTRODUCES WORLD'S FIRST PRODUCTION-BASED HYDROGEN POWERED CAR
Running on hydrogen, the 12-cylinder engine delivers 204-horsepower and
accelerates from standstill to 100 km/h in 9.6 seconds, while achieving a top
speed of 226 km/h. Fitted with the 140 liter Cryo fuel tank, the fully
equipped 7 Series has an additional range of 350 kilometers. The car features
a conventional fuel supply too, since the availability of hydrogen fuel is
limited. After the EXPO in Hanover is over, the sedans will drive back to
Munich on their own power using conventional fuel."Hydrogén/dízel vegyes felvágott volt.
[ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Reggie0
félisten
válasz Hopkins95 #62 üzenetére
Amig bezsakolod a kibocsajtott karos anyagaid, addig valoban senkinek sincs koze hozza. De eleg durva lenne ugy az autozas, ha meg cipelni kellene egy gazkompresszort is, hogy palackozni tudjad a kipufogogazokat, amit aztan adhatsz le megsemmisitesre vagy tarolod az orok idokig. Es akkor meg nem beszeltunk arrol, hogy igazsagosabb, ha az utak fenntartasat/epiteset azok fizetik nagyobb reszt, akik hasznaljak is.
[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz -Faceless- #58 üzenetére
"Ki kell vezetnünk egy bárhol könnyen használható technológiát, de nincs mi jöjjön helyére, így az igények szerint kell felbontani. Városi rövidtávú cirkálásra tökéletes az aksi, nehézgépbe, kötött útra, és tenger környéki településre hidrogén ... "
Nagy +1
Nekem leginkább pont ez a bajom a mai erőltetett villanyosítással. Kaptunk egy kalapácsot, és most mindent szögnek nézünk.#59 Rolly
" ... egyszerűbb, ha minden autónak emelkedik a súlyadója ... "
Persze a politika épp ezen (is) dolgozik. Adó, adó ... adó. Máshoz sem nagyon értenek.
Sokkal inkább azon kellene dolgozni (nyilván nem a politikusoknak, de nekik kellene ezt ösztönözni), hogy a mindennapokban használható és megfizethető árú (!) elektromos járművek szülessenek. -
Rolly
veterán
válasz <Adamsky> #65 üzenetére
piacgazdaságban élünk itt vannak szabályok amikbe még a politikusok se nagyon tudnak beleszólni és jobb is ha nem szólnak mert csak problémákat gerjesztenek... (lásd hazai nagy rezsicsökkentés, amíg alacsony volt a gáz piaci ára és az áramé akkor extra profitot lapátoltak ki a MET-en keresztül... most hogy megugrott a világpiaci ár az állam - értsd mi adófizetük - fizetjük a "kárt" közben meg energetikai modernizálások maradtak el).
Most is ingyen adnak napelenre pénz ahelyett, hogy szigetelésre adnának (több értelme lenne).
És végérvényesen mindent a fogyasztó fog fizetni. Tehát ha akarunk klíma adót amit a klíma megmentésére lehet fordítani azt végérvényesen a fogyasztó fogja megfizetni és ez fura de így van rendjén ...
-
addikt
#64 Reggie0 Jaj hagyjuk már ezt, a levegőt nem akarjátok megadóztatni? Úgy tesztek, mintha a kiengedett kipufogógáz után kivetett adó bármit is megoldana... Minél kevesebb dologba avatkozik bele az állam, annál jobb, bár nem értem ezt miért kell olyanoknak magyarázni, akik poszt szocialista országokban élnek...nem kell plusz kiadás, ha már igy is elég megbírkózni a jelenlegi inflációval. Megnyugtatlak ez is a pórnépnek fájna jobban és nem a felső osztálynak.
Jó reggelt, ott az adó az üzemanyagon nem is kevés, akkor mit akartok még? Gépjárműre is fizess adót meg az autópályahasználatért is.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
Rolly
veterán
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
pontosan jól meg kell drágítani a személyautózást hogy akinek nem muszáj az használjon tömeg közlekedést... Persze a befolyt extra bevételből a tömeg közlekedést fejleszteni kell. Nem jó irány az emberiség jövőjét nézve, hogy a WC-re is autóval járunk és lassan általános, hogy 1-1 családnak 1nél több autója van...
Lehet választani vagy önző disznók módjára élünk vagy elkezdjük a luxusnak számító dolgokat drágítani (ide tartozik a világ másik végéről származó wagyu steak, a repülés és az autózás is többet között...) -
ddekany
veterán
válasz szabi__memo #55 üzenetére
"baromi gyorsan tölthető"
Hosszú távon ez nem biztos hogy kritikus. Attól függ sikerül-e a mostani elmebeteg módit, ahol annak is van saját autója akinek a munkájához nem kell (értsd nem szállít, stb.), sikerül-e megszüntetni. Amúgy ez önmagában többet segítene, mint a elektromos autókra áttérés, viszont, sokkal nehezebb kivitelezni elektromos autók nélkül.
"és nem szennyezi a környezetet"
Ilyen nem lesz, a kérdés ehelyett, hogy melyik alternatíva terheli kevésbé. -
Noukoum
veterán
válasz Hopkins95 #68 üzenetére
Ha a városi forgalmat lassítod az autóddal (legyen az bármilyen), valamint szennyezed a levegőt a hagyományos motorral szerelt autóddal akkor miért csodálkozol hogy beleszól az állam? Járjál gyalog, az nem lesz megadóztatva.
Lehet hogy nem is kevés, mégis mindenki kitudja fizetni. Minimálbért kereső magyar családban simán fenntartanak 2 autót mert az ugye alapvető, mindenkinek jár. Akkor miről beszélünk. Reális ára legalább x2-vel kezdődne, csak úgy szólok. Csak ugye a jelenlegi politikai választási rendszer, valamint a magyar társadalom az ilyen dolgok végrehajtásához / megértéséhez teljesen alkalmatlan.Degeczi: nem mintha az normális volna hogy autóval ingázunk akár napi több száz km-t csak a munkahely miatt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
Nem. Nincs. Ki kell ábrándítsalak de semmi közöd hozzá, hogy ki mire költi a jövedelmét. Ha valaki üzemanyagra veri el a fizuja java részét mert a céltalan fel-alá kocsikázás a hobbija akkor szíve joga, tegye. Egyet nem kell vele érteni de beleszólásod semmilyen szinten nincs. És senki másnak sincs. Ez van. Dolgozd fel.
(#73): Az állam örül az üzemanyagokból befolyó tetemes jövedéki adó és áfa bevételnek. Az államot semmi más nem érdekli.
[ Szerkesztve ]
-
#55525888
törölt tag
Eddig olcsók voltak?
-
ddekany
veterán
A túrizmus felesleges környezeti terhelés, luxus. Persze akkor akik abból élnek, most mást kell keressenek, és ez mindig kiszúrás, meg destabilizáló, de hát ez van, a dolgok változnak. Néha jó irányba. Az egész zöld dolog lényege valójában, hogy vissza kell venni a fogyasztást, mindezt valahogy úgy, hogy ne dőljön össze a gazdaság...
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Külterületről nagyvárosba ingázni annyira még nem vészes, erre vannak még itthon is egész használható elővárosi vasutak és buszok. Két vidéki város között ingázni szokott nagyobb kihívás lenni tömeggel. De hát ezért is mondják többek között, hogy a nagyobb népsűrűségű lakott területek az optimálisabbak szinte minden szempontból, mert akkor igazából semmiért sem kell messze menni, és lehet akár gyalog, tömeggel vagy bringával. Ha a többség farmokon élne, akkor kb lehetetlen lenne tömegközlekedést üzemeltetni.
Az más kérdés, hogy a városokat hogy tegyük élhetőbbé és megfizethetőbbé, de ez nem lehetetlen feladat, csak elég nagy kihívás a jelenlegi mindsettel. -
Rolly
veterán
minden luxus "szolgáltatás" csak annyival kellene drágítani, hogy annyi legyen amennyivel az adott tevékenység környezeti lábnyomát (leginkább CO2 de ugye nem csak az) kompenzálni lehetne...
Például 60 dollár körül van 1 tonna CO2, akkor ha 1 Kg marhahús 27 KG CO2 kibocsátással jár, akkor ennek a környezeti terhe körülbelül 500 Ft ehhez persze még hozzá kellene rakni a szállítást hogy aki marha húst akar enni tudjon helyit (mondjuk 500 Ft-tal drágábban) vagy ehessen Wagyut de akkor a szállítás miatt még hozzájön 500-1000 Ft / KG ár.
Hasonlóan a repüléshez... Egy London Róma út oda-vissza 234 kg CO2 / utas kibocsátással jár... Tehát akkor egy London Róma út (oda-vissza) 14,04 USD-vel kellene drágulnia...
Mondjuk ez még nem tökéletes mert ez csak a CO2 kvóta alapján számol, de a repülő társaságok ebből fejleszthetnének CO2 megkötő technológiákat, ültethetnének fákat stb... -
Zé.
tag
A hidrogénes üzemanyag cellához platina bevonatú katalizátor szükséges.
Ez is igen drága, ezért tömeg méretekben nemigen terjed el.dr. Oláh György Nobel díjas kutató, és munkatársai fejlesztették ki a metanol cellát. A Metanollal működő cella még kezdeti, kísérleti állapotban van, kisebb hatásfok, teljesítmény. [link] Talán itt lehetne találni egy hiányzó láncszemet, egy jelentős újítást,
ami versenyképessé tenné ezt a technológiai lehetőséget...
Könnyen meglehet, hogy már rég a fiókban pihen az a katalizátor szabadalom, ami ezt
lehetővé teszi, --- de az olajlobbi... -
azbest
félisten
Ha a gazdasági háborúzás ennek is betesz, majd kénytelen lesz Elon erre is saját, olcsó, hatékony megoldást találni. Kíváncsi leszek mikor jelenti be, hogy például tengeren úszó, vízből elektomos technológiákkal nyersanyagot kivonó megoldással önellátóvá válik a cége ebben is
Lithiumból azt hiszem az óceánok a legnagyobb lelőhelyek, csak olcsóbb bányászni.
Poénon kívül, ha összekombinálják hidrogénelőállítással, még akár meg is érheti. Hidrogén megy az űrhajóba, lithium az akkugyárba.
[ Szerkesztve ]
-
Zé.
tag
,, 3,25 V feszültségnél a cella hidrogéngázt termel a katódon és klórgázt az anódon. "
Ha sósavat bontunk, akkor érthető, de vízbontásnál H2 és O2 a két fő komponens.
Igaz hogy a Vörös tenger nagy só tartalmú, de ez a leírás nagyon elméleti, íróasztal
mellett, elvi i kísérleti, alibi szabadalomnak tűnik... -
hroberto
veterán
Tegyük fel, hogy az elektromos autó lesz a jövő (remélem, hogy nem).
Vegyünk egy lakótelepet, ahol parkol párszáz e-autó. A töltést, hogy oldják meg?! A tizedik emeletről lógatják le a hosszabbítókat, mindenhol vezetékek lógnak?!
Vagy vegyünk egy települést, ahol több ezer autót akar majd tölteni a tulaj éjszaka. Mekkora terhelés ez a hálózatnak?! Olyan szintre kellene fejleszteni hozzá az elektromos hálózatot, ami elképzelhetetlen.
Ráadásul honnan fognak ilyen gigantikus mennyiségű villamos energiát előállítani?! És még lehetne sorolni a buktatókat.
Ha annyi pénzt ölnének a hidrogén üzembe, mint az elektromosba, valószínűleg sokkal előrébb járna az a techonógia, infrastruktúra.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
azbest
félisten
Lakótelepen, nagyvárosban tömegközlekedést kell használni. Nem minden cipősdobozhoz kell 3 autó. Vagy kinn lehet hagyni az autót olyan parkolóházban, ahol van töltés és oda tömegközlekedéssel eljutni, ha valamikor városon kívülre kéne menni. Ja, hogy az pénzbe kerül. Hát akinek nem futja autóra, az ne tartson városban.
Plusz ne magyarországból induljunk ki, ahol nem fejlesztik az infrastruktúrát évtizedek óta. Az usában, ami az elsődleges piaca minden újításnak, ott 100-200A 240V van kiépítve a legtöbb helyen (split-phase miatt az alap 120, a kapcsolótáblán lehet választani, hogy egy végpont 120 vagy 240 voltot kapjon). 24-48kW teljesítmény van családi házanként. Nem 3,8kW a legygyakoribb, mint itthon.
A hidrogén évtizedekig csak alibizés volt a kaliforniai vezetés előtt, hogy jaj de nagyon akarnak az autógyártók környezetvédők lenni, de nem sikerül megoldani, mert lehetetlen. Aztán alájuk vert a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Tehát reméled hogy nem, de nem nézel utána hogy esetleg van-e a válasz a kérdéseidre. Segítek: van, ráadásul legalább pár tízezer magyar honfitársad tette fel ugyanezeket a kérdéseket eddig. Addiktként ez nagyon gáz.
Miért alkotsz valamiről úgy véleményt hogy nem is ismered azt?Tegyük fel, hogy az elektromos autó lesz a jövő (remélem, hogy nem).
Vegyünk egy lakótelepet, ahol parkol párszáz e-autó. A töltést, hogy oldják meg?!
Konnektor / töltő ahol parkolnak.
A tizedik emeletről lógatják le a hosszabbítókat, mindenhol vezetékek lógnak?!
Nem.
Vagy vegyünk egy települést, ahol több ezer autót akar majd tölteni a tulaj éjszaka. Mekkora terhelés ez a hálózatnak?!
Meglepődnél mennyire kicsi.
Olyan szintre kellene fejleszteni hozzá az elektromos hálózatot, ami elképzelhetetlen.
Elképzelhetetlen, lásd Norvégia. Egyébként ez egyszerű matematika, te is kitudod számolni.
Ráadásul honnan fognak ilyen gigantikus mennyiségű villamos energiát előállítani?!
Nézz már utána mennyi az a gigantikus mennyiségű villamos energia.
És még lehetne sorolni a buktatókat.
Az eddigi nulla darabra gondolsz?
Ha annyi pénzt ölnének a hidrogén üzembe, mint az elektromosba, valószínűleg sokkal előrébb járna az a techonógia, infrastruktúra.
Elképesztő mennyiségű pénzt nyelt el a hidrogén, nem véletlen jutottak el odaáig ahova. Még jó hogy képbe vagy mióta tolnak komoly pénzeket az autógyártók az "elektromosba" (mindekettő elektromos még mindig).[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
Nézzünk egy 30 lakásos panelt...
- előtte van 30 parkolóhely
- átlag hazai autós megy napi 40 km-t (évi 20e kmt)
- ez 30 autónál átlag 1200 km
- ez napi 240 kWh amit be kell tölteni
- ugye ehhez optimális eloszlásnál 10 kW-ot töltő elégVagyis 30 1kW-os töltő elég, ha feltételezzük, hogy az autók
- 8 kWh energiából mennek 40 km-t
- napi 8 órát tudnak töltőn lenni (van aki este 8-tól hajnal 4-ig; van aki 10 órától 18 óráig akármilyen eloszlásban)megoldhatatlan? egy probléma lehet, hogy az adott panel áram bekötése nem bírja el az így megjelenő plusz terhelést és fővezeték fejlesztésre lenne szükség...
De nézzük tovább 30 parkoló az körülbelül 30x3x5 azaz 450 nm erre lehet rakni napelemet 260-270 x 345 Wp panel fér fel ami 91 KWp körüli kapacitás nyáron ez bőven megtermeli a töltéshez szükséges energiát télen csak besegíteni tud 100-150 kWh termeléssel (ez körülbelül a fele a szükségesnek) ha mellé rakunk egy 240 kWh akkut akkor máris az év 80%-ban teljesen megújuló áramból tudnak tölteni az autók.
Mennyibe kerül ez:
- 36 millió forint napelem inverterrel
- 15 millió forint akkuTehát 30 panel lakásban lakónak jelenlegi áron körülbelül ~60 (50+ töltők 10 m) millió forintból megoldottuk az:
- autók töltését 80%-ban megújuló áramból
- és az év 60%-ban a háztartások árama is napközben teljesen megújuló tud lenniEz az amit a petrolhead-ek nem értenek, hogy én naponta tudok tölteni amikor akarok és amikor áram van a közelben:
- bevásárlás közben (pl lidl sima AC töltőn 5 kWht fél óra alatt ami már majdnem a napi útra elég, DC-ről ne is beszéljünk)
- munkahelyen ha van kirakva akár AC töltő akár 16A-es dugó a parkolóban
- vagy otthon este (ha házban, ikerházban, sorházban lakik esetleg újabb társasházban)
Arra meg, hogy mennyivel több áram kell azt is kiszámolták már 1500-2000 MWh-val kell majd átlagosan több ha MINDEN autót kicserélnek elektromosra... Ezt az esetek többségében a hazai hálózat el bírja szállítani (7500-as csúcsok voltak már általában 6000 alatt van a fogyasztás)
Tudod hogy évente mennyi áramot fogyaszt csak a százhalombattai finomító?
- 660 GWh áramot ebből 300e elektromos autó el tud menni 20-20ezer kmt ez közel a hazai autók 8%-a és ez csak a finomítás[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
Nem vagyok mérnök, de nem értem miért az az irány, hogy 10 millió amperrel, 2 perc alatt töltsük az autót.
Lehetne valahogy szabványosítani az akkumulátorokat és a benzinkutak helyett olyan "kutakat" alkalmazni, ahol töltik az akkumulátorokat, lassan (hosszabb élettartama legyen). Begurulsz és kicserélik az akkupackot egy töltöttre és mész tovább.
Sokkal hatékonyabb lenne szerintem. Persze a technológián túl ehhez infrastruktúrára lenne szükség, de ez a töltőhálózatra is igaz.
Illetve nem tudom, hogy ez bármilyen módon megoldható-e, gondolom, ha könnyű lenne már gondoltak volna rá.
-
Noukoum
veterán
Volt ilyen nem is egy. Gazdaságilag bukott meg, kutyának nem kellett.
Hosszabb élettartamra nincs szükség, az autó életét bőven kibírja ezt már évek óta látjuk.
Azért a villámtöltés az irány mert az a legjobb alternatíva.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ddekany
veterán
-
fatal`
titán
"Gazdaságilag bukott meg, kutyának nem kellett."
Gondolom akkor próbálták, amikor volt 1000 darab villanyautó, ami egy akkupack-kal elment 120 kilométert, 4x annyi pénzért, mintha belső égésűt veszel.A villanyautó legnagyobb rákfenéje jelenleg a bekerülési költség. Én is vennék villanyt, de nem 15 millióért olyat, (kis túlzással) amivel klímával pályán még a Balatonra se lehet lejutni töltés nélkül.
"Azért a villámtöltés az irány mert az a legjobb alternatíva."
Szerintem életképtelen alternatíva. Persze azt is lehet, hogy telerakunk egy megyényi területet atomreaktorral.
#91: Szerintem pont, hogy hozzáadna. Ugyanis, ha benzinkút sűrűséggel lenne ilyen cseretelep, ahol 3 perc alatt kicserélik újabb 100 vagy 200 kilométerre a packot, akkor jóval kevésbé zavarna bárkit is a hatótáv. Ahhoz képest, hogy most a legnagyobb probléma, hogy 1 órát kell várni, hogy feltöltsön 2-300km-t.
És ha most kicserélnéd az összes belső égésű személyautót villanyra, nem tudom meddig működne az elektromos hálózat...
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Azt a verziót vették ami nem cserélhető akkus. A gyártók ebből letudják vonni a következtetést hogy azt gyártják amire nagyobb igény van. Nem tudom mit kombinálsz.
Nem az a rákfenéje, az összeset eladják. Az hogy te csóró vagy az kinek a problémája? Az se sokakat izgat hogy neked nehezedre esik tölteni az autót. Majd megteszi más helyetted.
Szerinted. Saját véleményed, jogod van hozzá. Ellenben ahhoz nincs hogy faszságokat terjessz, minek kéne atomreaktor a töltéshez? Normális vagy?
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
fatal`
titán
Azért vették a nem cserélhető akkust, mert ahhoz van infrastruktúra. A nagytöbbség a semmit vette.
Persze, eladják az összeset, mivel a gyártásuk töredéke a benzineshez/dízelhez. Nem vagyok csóró, vehetnék villanyautót, ennyiért nem veszek, mert nem éri meg.
A jelenlegi személyautóállomány gyorstöltését mivel tervezed megoldani? Szerinted a kábelben terem az áram?
Az atomnak jelenleg semmilyen épkézláb alternatívája nincs össztársadalmi szinten.
És ne személyeskedj.
-
addikt
Városiaknak könnyű dumálni, akiknek a seggük alá érkezik a busz, metró meg a villamos...
A tömegközlekedés fejlesztéséről meg annyit, hogy az nem fejlődik, hanem visszafejlődik. Például régen volt közvetlen vonat Sopron meg Pécs között, már nincs. Vagy ajánlom egyszer próbálj eljutni egy vidéki településről a megyeszékhelyre busszal. Balaton Felvidék jártam idén nyáron és Győrbe akartunk eljutni. 3 órába tellett busszal az, ami autóval 1 óra lett volna. Ja és este 9-re értünk Győrbe, az útitársamnak pedig onnan még Sopronba kellett volna eljutnia, de ha a csodás tömegközlekedésre vár, akkor éjfél után ért volna csak haza, mert este 8:52-kor ment el a vonat, ami után csak 11-kor indult a következő. Végül inkább felhívta az anyját, hogy jöjjön el érte autóval és így jóval éjfél előtt otthon volt.
De mondhatnám azt is, hogy tőlem a faluból 45 perc sétára van a vasútállomás a főúton túl, kb. 3,5 km, sok szerencsét hozzá télen vagy ősszel, hogy oda gyalog kibaktass.
#73 Noukoum Na és kinek a kárára lassítom a városi forgalmat? Aki szintén városban autózik, szóval ugyanott vagyunk. Ráadásul a parlamenti képviselő urak is autókkal közlekednek a városban, szóval akkor ilyen alapon ők is lassítják a forgalmat meg szennyezik a levegőt, az nem számít? Aztán abból a beszedett adóból mit kapok vissza? Ja hogy a fővárosban majd megint eltapsolják, a vidéken meg marad minden fejlesztés a régiben? Kösz szépen, de ebből nem kérek.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
ddekany
veterán
Nem látom realitását azért sem, mert az akku pakk nem alapanyag (commodity), ellenben a benzinnel és az árammal. Azaz, X gyártó akku pakkja mást tud, mint Y gyáróé, és ez fontos tényező a versenyben. Így nem hiszem, hogy belemennének, hogy akkor legyenek közös akkuk, amik mindenki autójába belemennek. (Mellékesen a Tesla elkezdte nyomni ezt a structural battery dolgot, na annál képtelenség a csere.)
-
ddekany
veterán
válasz Hopkins95 #96 üzenetére
De jelenleg pont a városokban igazán gond az mostani felfogású autó használat. Legalább is BP-n az. Tehát ott kéne, meg ott is reális elkezdeni a változást. Ahol nincs más, vagy nem is érdemes mást használni, ott nyilván marad a személygépkocsi. Persze kétlem, hogy ne érné meg ott is máshogy csinálni, csak hát a döntéshozók korrupt szarháziak... ez van.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Szerintem Budapesten épp hogy van elég alternatíva és hagyni kéne mindenkit békén azzal közlekedni, amivel akar. A levegő minőségének a javítására meg ott az elektromos autó, az mehet nyugodtan Budapesten is, mert tisztán üzemel, akárcsak a metró, trolibusz, elektromos busz vagy a villamos.
[ Szerkesztve ]
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
dabadab
titán
Vegyünk egy lakótelepet, ahol parkol párszáz e-autó. A töltést, hogy oldják meg?!
Mindenki ezzel jön, ami szerintem azt mutatja, hogy az elektromos autók elleni vagdalkozás nincs nagyon átgondolva.
Ugyanis a lehet legegyszerűbben a lakótelepeken lehet megoldani ezt a problémát, mert ott vannak a hatalmas parkolók, a nagy népsűrűség miatt nagyon koncentráltan, ott lehet igazán jól töltőoszlopokat telepíteni.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...