- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Egérpad topik
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
Megmondom oszinten, altalaban az ilyen uj effektes elotte-utana kepeknel rendesen eroltetnem kell a szemem, hogy lassak is valami kulonbseget, de most ez eleg latvanyos.
Mondjuk, gondolom azert, mert nem egy konkret jatekbol van a kep, hanem egy direkt erre keszitett jelenetre eresztettek ra, de akkor is, brutalis a differencia, es ugy tunik, meg csak nem is eszik annyira sokat.Tegyuk hozza, 1 ezredmasodperc kevesnek tunhet, de 60hz az azt jelenti, hogy ~16 ezredmasodpercenkent van egy kepkocka, 120hz eseten meg ez ugye mar csak 8, amibe bele kell fernie minden masnak is, szoval -bar nem pont igy kell szamolni a sok parhuzamos task miatt- ez azt jelenti, hogy 60hz es FullHD eseten ~6% extra terhelest jelent az effekt.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Geri Bátyó
őstag
Én is hasonlóképpen meglepődtem a különbségen. Tényleg nagyon látványos. Már csak az a kérdés, hogy ez a valóságban hogyan fog jelentkezni, mert sokszor a tényleges játékokból szedett képeknél alig látni eltérést.
Viszont ez a kalkulált többletterhelés nem egy horror. Még talán egy RX570 mellett is bevállalható, pedig az lassan már a minimumnak tekinthető FHD mellett."Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)
-
opr
veterán
válasz Geri Bátyó #2 üzenetére
Igen, amig FHD, 60hz(fps) a cel, addig abszolut nem veszes, plane ha ilyen szintu (vagy legalabb hasonlo) javulast hoz valos felhasznalas mellett is.
Sot, igazabol meg 120hz/FHD mellett is boven vallalhatonak tunik egy eros gpu mellett, 1440p meg 4k mellett viszont mar okozhat kellemetlensegeket meg akkor is, ha felbontassal linearisan skalazodik.
Tegyuk hozza, hogy valoszinuleg boven tulszamoltam az igenyt, siman lehet, hogy a szamolt erteknek a kb 2/3-ada a valos terheles, de lehet meg annyi sem. (Persze az is lehet, hogy megint marketing szamokat latunk, es a valosagban meg magasabb lesz a szamitasi igeny)[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
haxiboy
veterán
Egész jónak tűnik, ki kell próbálni, ha nagyon nagy a teljesítményvesztés akkor maximum kikapcsolva marad.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
-
Dr. Akula
nagyúr
"teljesítményigénye nem jelentős"
Akkor jöhet!
-
opr
veterán
Viszonylag egyszeruen kiszamolhato, ha a fenti szamolast helyesnek tekintjuk es elhisszuk a marketinget, miszerint a teljesitmenyigenye linearisan skalazodik a felbontassal.
Uye azt mondtuk, hogy
FHD 60fps eseten ~6% extra terheles, es ezt alapnak tekintjuk, akkor linearis skalazodas mellett igy alakulnak a szamok:
FHD 120fps: ~12%
1440p 60fps: ~10.62%
1440p 120fps: ~21.24%
4k 60fps: ~24%
4k 120fps: ~48%A magyarazat:
FHD: 1920 * 1080 = 2073600
1440p: 2560 * 1440 = 3686400 (~1,77x FHD)
4K: 3840 * 2160 = 8294400 (4x FHD)Persze, nem gyozom hangsulyozni, hogy ez egy _nagyon_ elnagyolt szamitas, maximum egy amolyan gyenge iranymutatonak hasznalnam, hogy erzesre sacc/kb ennyi lesz, semmikeppen ne tekintsuk ezeket a szamokat tenyszerunek, mert nem allnak tul stabil labakon, raadasul nem vesznek figyelembe egy csomo dolgot (fps ingadozas pl, illetve kicsit kifacsart modon ugy van szamolva, hogy az altalam irt fps az utan lesz annyi, hogy mar be lett kapcsolva a szuro, tehat ennyire viszi le az fps-t). Mondhatjuk ugy, hogy ugy kell szamolni, hogy megnezed mennyi fps-t akarsz, es felszorzod, es ha van annyi, es a marketing igaz, akkor a bekapcsolas utan annyi lesz, mint itt leirtam.
Tehat pl: a cel az, hogy ezt az effektet hasznalva legyen 1440p 120fps, akkor ha jelenleg van 1440p mellett 120*1.2124 = 145 fps-ed, vagy a felett, akkor ha bekapcsolod az effektet, akkor lesz belole ~120.De mondom meg egyszer, nagyon gyenge labakon all a szamolas, ne alapozzunk ra, amig nincsenek tesztek valos korulmenyek kozott.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
[CS]Blade2
addikt
60FPS-nél
- 56,6 FPS maradna egy belépő kártyán, illetve ennél több, mert azt írja, hogy bőven 1 ezreden belül.
- 59,64 FPS egy középkategóriás 5700xt-n.
- csúcskártyán már 100-200 FPS alatt 1 FPS veszteséget sem jelentene.Mondjuk annyit is ér. A demo képhez képest az ilyenek kb 1/10-ét nem tudják.
-
Csapoati
nagyúr
Ezentúl FidelityFX-nek fogom hívni a szemüvegem.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
opr
veterán
válasz [CS]Blade2 #8 üzenetére
Jelenleg ha jol ertem, kizarolag ennek az effektnek a szempontjabol figyelve az 5700XT nem kozepkategoria, hanem konkretan az abszolut csucs.
Amig nem lesz nv implementacio, addig nem tudhatjuk, hogy azokon a kartyakon mivel jar a hasznalata, kb barmi lehetseges.
Amugy meg igen, ertelemszeruen ha valamilyen hw-en nem 1 ms kell egy kepkockahoz, hanem 100 microsec, akkor a fenti szamokat 10-el osztani kell. Ezert is irtam, hogy nagyon sok szempontbol nem pontos a szamolas, a vege az is lehet, hogy konkretan a merhetetlen kategoriaban lesz maga az effekt. Ha nem is most, akkor meg a kovetkezo generacional."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
GoldhandRent
őstag
Fel lett cserélve az előtte és az utána kép ! A homályos kép lesz a Fidelity: ON
Ugyan ezzel a képpel demózták annó a RAW és a JPG képek közti különbséget is
[ Szerkesztve ]
-
-
regener
veterán
ReShade-ben használtuk ezt (Content Adaptive Sharpening) sokat még mielőtt lett a PUBG-be Sharpening beépítve
Ott eléggé látványos volt és megérte bekapcsolni, itt ha jobban van megírva és kevesebbet "eszik" akkor meg már jöhet az ajánlott plecsni is.
-
hajbel
addikt
Azóta már meg is jelent róla egy videó [link] natív felbontással és DLSS-el összehasonlítva. 1-2% erőforrást fogyaszt minden felbontáson és veri a DLSS-t képminőségben. Nézd meg, erősen ajánlott!
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
opr
veterán
Wow, nem rossz!
Sajnos a youtube tomoritese ront a dolgon, de meg igy is latszik a kulonbseg, amin oszinten meg vagyok lepodve, azt hittem, sokkal kevesebbet fog jelenteni.
Koszi a linket!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
UnknownNoob
tag
4K 120 fps-nél valóban 48% lesz az extra terhelés viszont azt az apró részletet kifelejtetted hogy FHD 60 fps-hez képest 48%, nem 4K 120 fps-hez képest. Mivel 4K 120 fps-hez ~8 olyan erős gpu kell, ezért a valóságban ez 48/8 = 6% lesz. Jééééé, pont 6 mint a legelején. Hogy miért? Azért mert ez egy konstans. A render és a post process aránya egy fix érték. Attól hogy többet rajzol a gpu az arány miért változna? Feltéve persze hogy a render és a sharpening is lineáris költségű algoritmus.
Mondok egy hülye példát: a torta árának 6%-a az étcsoki. Attól hogy nagyobb tortát és / vagy sűrűbben csinálod nem változik az alapár és az étcsoki árának az aránya. Ha napi 120 db 4 kilós tortát készít a cukrászda akkor valóban 60 db 1 kilós torta árához képest 48% körül lesz az étcsoki, viszont ha mindig ahhoz a mennyiséghez hasonlítjuk amit elkészítettél, akkor az konstans 6%.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz [CS]Blade2 #18 üzenetére
Nem bizony, plane hogy kollega linkelte feljebb, hogy teljesen rossz volt a szamolas, gyakorlatilag nincs erezheto hatasa a teljesitmenyre barmilyen felbontason sem, viszont tenyleg latszik a kulonbseg.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
UnknownNoob
tag
válasz [CS]Blade2 #18 üzenetére
Biztos lesz nagyobb. 5700 XT alig több mint 250 mm2. Nagyobb Navi kártyákat 2020-ra jósolják (Radeon VII utódra kell it gondolni). A jelenlegi Navi kártyák valóban a Polaris nyugdíjaztatására lettek kitalálva, az már más kérdés hogy ilyen árakkal ezt nem kifejezetten sikerült összehozni
-
#82819712
törölt tag
A nap okossága UnknownNoob-é
a Nap poénja Csapoati -é
Menjetek haza nincs több díjam! -
regener
veterán
Már bármely karival működő változata is van
LINK -
Cathulhu
addikt
Ezek utan remelem engedelyezi driverbol az AMD barmelyik kartyajan, ez a selling feature a naviknak gyorsan eluszott. Ettol fuggetlenul nagyon tetszik a GPUOpen es az AMD nyilt politikaja, remelem az ilyen esetek nem terelik oket az nVidia fele zartsag iranyaba
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-