Hirdetés

2019. július 21., vasárnap

Hozzászólások

(#1) opr


opr
(PH! addikt)

Megmondom oszinten, altalaban az ilyen uj effektes elotte-utana kepeknel rendesen eroltetnem kell a szemem, hogy lassak is valami kulonbseget, de most ez eleg latvanyos.
Mondjuk, gondolom azert, mert nem egy konkret jatekbol van a kep, hanem egy direkt erre keszitett jelenetre eresztettek ra, de akkor is, brutalis a differencia, es ugy tunik, meg csak nem is eszik annyira sokat. :Y

Tegyuk hozza, 1 ezredmasodperc kevesnek tunhet, de 60hz az azt jelenti, hogy ~16 ezredmasodpercenkent van egy kepkocka, 120hz eseten meg ez ugye mar csak 8, amibe bele kell fernie minden masnak is, szoval -bar nem pont igy kell szamolni a sok parhuzamos task miatt- ez azt jelenti, hogy 60hz es FullHD eseten ~6% extra terhelest jelent az effekt.

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#2) Geri Bátyó válasza opr (#1) üzenetére


Geri Bátyó
(őstag)

Én is hasonlóképpen meglepődtem a különbségen. :K Tényleg nagyon látványos. Már csak az a kérdés, hogy ez a valóságban hogyan fog jelentkezni, mert sokszor a tényleges játékokból szedett képeknél alig látni eltérést.
Viszont ez a kalkulált többletterhelés nem egy horror. Még talán egy RX570 mellett is bevállalható, pedig az lassan már a minimumnak tekinthető FHD mellett.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#3) opr válasza Geri Bátyó (#2) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Igen, amig FHD, 60hz(fps) a cel, addig abszolut nem veszes, plane ha ilyen szintu (vagy legalabb hasonlo) javulast hoz valos felhasznalas mellett is.
Sot, igazabol meg 120hz/FHD mellett is boven vallalhatonak tunik egy eros gpu mellett, 1440p meg 4k mellett viszont mar okozhat kellemetlensegeket meg akkor is, ha felbontassal linearisan skalazodik.
Tegyuk hozza, hogy valoszinuleg boven tulszamoltam az igenyt, siman lehet, hogy a szamolt erteknek a kb 2/3-ada a valos terheles, de lehet meg annyi sem. (Persze az is lehet, hogy megint marketing szamokat latunk, es a valosagban meg magasabb lesz a szamitasi igeny)

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#4) haxiboy


haxiboy
(PH! kedvence)

Egész jónak tűnik, ki kell próbálni, ha nagyon nagy a teljesítményvesztés akkor maximum kikapcsolva marad.

Csatlakozz az EVE Online közösséghez : http://bit.ly/JoinEVEOnline

(#5) hajbel válasza opr (#3) üzenetére


hajbel
(őstag)

Azt jó lenne tudni, hogy mennyi erőforrást zabál magasabb felbontásokon, mivel pont 4K-ban jöhet különösen jól, ahol sok a felskálázott és emiatt homályos textúra.

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#6) Dr. Akula


Dr. Akula
(PH! nagyúr)

"teljesítményigénye nem jelentős"

Akkor jöhet!

Xbox One X - PS4 - Dell 5491 - i9-9900K, G.Skill Trident Z 32GB 3200/CL14, MSI 2080Ti Lightning Z, ASUS Maximus XI Extreme, Samsung 970Pro 1TB, Corsair K95 RGB Platinum, Logitech GPro, Benq PD3200U, Phanteks Enthoo Elite

(#7) opr válasza hajbel (#5) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Viszonylag egyszeruen kiszamolhato, ha a fenti szamolast helyesnek tekintjuk es elhisszuk a marketinget, miszerint a teljesitmenyigenye linearisan skalazodik a felbontassal.
Uye azt mondtuk, hogy
FHD 60fps eseten ~6% extra terheles, es ezt alapnak tekintjuk, akkor linearis skalazodas mellett igy alakulnak a szamok:
FHD 120fps: ~12%
1440p 60fps: ~10.62%
1440p 120fps: ~21.24%
4k 60fps: ~24%
4k 120fps: ~48%

A magyarazat:
FHD: 1920 * 1080 = 2073600
1440p: 2560 * 1440 = 3686400 (~1,77x FHD)
4K: 3840 * 2160 = 8294400 (4x FHD)

Persze, nem gyozom hangsulyozni, hogy ez egy _nagyon_ elnagyolt szamitas, maximum egy amolyan gyenge iranymutatonak hasznalnam, hogy erzesre sacc/kb ennyi lesz, semmikeppen ne tekintsuk ezeket a szamokat tenyszerunek, mert nem allnak tul stabil labakon, raadasul nem vesznek figyelembe egy csomo dolgot (fps ingadozas pl, illetve kicsit kifacsart modon ugy van szamolva, hogy az altalam irt fps az utan lesz annyi, hogy mar be lett kapcsolva a szuro, tehat ennyire viszi le az fps-t). Mondhatjuk ugy, hogy ugy kell szamolni, hogy megnezed mennyi fps-t akarsz, es felszorzod, es ha van annyi, es a marketing igaz, akkor a bekapcsolas utan annyi lesz, mint itt leirtam.
Tehat pl: a cel az, hogy ezt az effektet hasznalva legyen 1440p 120fps, akkor ha jelenleg van 1440p mellett 120*1.2124 = 145 fps-ed, vagy a felett, akkor ha bekapcsolod az effektet, akkor lesz belole ~120.

De mondom meg egyszer, nagyon gyenge labakon all a szamolas, ne alapozzunk ra, amig nincsenek tesztek valos korulmenyek kozott.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#8) [CS]Blade2 válasza opr (#1) üzenetére


[CS]Blade2
(PH! addikt)

60FPS-nél
- 56,6 FPS maradna egy belépő kártyán, illetve ennél több, mert azt írja, hogy bőven 1 ezreden belül.
- 59,64 FPS egy középkategóriás 5700xt-n.
- csúcskártyán már 100-200 FPS alatt 1 FPS veszteséget sem jelentene.

Mondjuk annyit is ér. A demo képhez képest az ilyenek kb 1/10-ét nem tudják.

(#9) Csapoati


Csapoati
(PH! félisten)

Ezentúl FidelityFX-nek fogom hívni a szemüvegem.

Haladni kell a korall (vagy Core-ral)!

(#10) opr válasza [CS]Blade2 (#8) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Jelenleg ha jol ertem, kizarolag ennek az effektnek a szempontjabol figyelve az 5700XT nem kozepkategoria, hanem konkretan az abszolut csucs.
Amig nem lesz nv implementacio, addig nem tudhatjuk, hogy azokon a kartyakon mivel jar a hasznalata, kb barmi lehetseges.
Amugy meg igen, ertelemszeruen ha valamilyen hw-en nem 1 ms kell egy kepkockahoz, hanem 100 microsec, akkor a fenti szamokat 10-el osztani kell. Ezert is irtam, hogy nagyon sok szempontbol nem pontos a szamolas, a vege az is lehet, hogy konkretan a merhetetlen kategoriaban lesz maga az effekt. Ha nem is most, akkor meg a kovetkezo generacional.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#11) GoldhandRent


GoldhandRent
(senior tag)

Fel lett cserélve az előtte és az utána kép ! A homályos kép lesz a Fidelity: ON

;]

Ugyan ezzel a képpel demózták annó a RAW és a JPG képek közti különbséget is :U :C

[ Szerkesztve ]

i7 6700K @ 4.2GHz ; Gigabyte GTX 1070 Xtreme Gaming | Play Station 4 PRO 500M Limited

(#12) regener


regener
(PH! kedvence)

ReShade-ben használtuk ezt (Content Adaptive Sharpening) sokat még mielőtt lett a PUBG-be Sharpening beépítve :D

Ott eléggé látványos volt és megérte bekapcsolni, itt ha jobban van megírva és kevesebbet "eszik" akkor meg már jöhet az ajánlott plecsni is.

(#13) hajbel válasza opr (#7) üzenetére


hajbel
(őstag)

Azóta már meg is jelent róla egy videó [link] natív felbontással és DLSS-el összehasonlítva. 1-2% erőforrást fogyaszt minden felbontáson és veri a DLSS-t képminőségben. Nézd meg, erősen ajánlott!

The Verge professional PC building guide: "You'll need a Swiss Army knife that hopefully has a phillips head screwdriver."

(#14) opr válasza hajbel (#13) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Wow, nem rossz!
Sajnos a youtube tomoritese ront a dolgon, de meg igy is latszik a kulonbseg, amin oszinten meg vagyok lepodve, azt hittem, sokkal kevesebbet fog jelenteni.
Koszi a linket! :R

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#15) Pinky Demon válasza opr (#14) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

szerk: toroltem, nem valasznak szantam

[ Szerkesztve ]

(#16) rezessanyi válasza Csapoati (#9) üzenetére


rezessanyi
(újonc)

haha. pont erre gondoltam én is. de szerintem nálad sincs teljesítményvesztés ha felteszed

(#17) UnknownNoob válasza opr (#7) üzenetére


UnknownNoob
(kvázi-tag)

4K 120 fps-nél valóban 48% lesz az extra terhelés viszont azt az apró részletet kifelejtetted hogy FHD 60 fps-hez képest 48%, nem 4K 120 fps-hez képest. Mivel 4K 120 fps-hez ~8 olyan erős gpu kell, ezért a valóságban ez 48/8 = 6% lesz. Jééééé, pont 6 mint a legelején. Hogy miért? Azért mert ez egy konstans. A render és a post process aránya egy fix érték. Attól hogy többet rajzol a gpu az arány miért változna? Feltéve persze hogy a render és a sharpening is lineáris költségű algoritmus.

Mondok egy hülye példát: a torta árának 6%-a az étcsoki. Attól hogy nagyobb tortát és / vagy sűrűbben csinálod nem változik az alapár és az étcsoki árának az aránya. Ha napi 120 db 4 kilós tortát készít a cukrászda akkor valóban 60 db 1 kilós torta árához képest 48% körül lesz az étcsoki, viszont ha mindig ahhoz a mennyiséghez hasonlítjuk amit elkészítettél, akkor az konstans 6%.

[ Szerkesztve ]

(#18) [CS]Blade2 válasza opr (#10) üzenetére


[CS]Blade2
(PH! addikt)

Nem követem annyira, azt hittem, hogy a régi elnevezéssel élnek, és ez a középkategória, és még lesz nagyobb chip min. 5800 és 5800 XT. Igazából nem lényeg.

5700 XT szinten csak 0,6% a veszteség.

(#19) opr válasza [CS]Blade2 (#18) üzenetére


opr
(PH! addikt)

Nem bizony, plane hogy kollega linkelte feljebb, hogy teljesen rossz volt a szamolas, gyakorlatilag nincs erezheto hatasa a teljesitmenyre barmilyen felbontason sem, viszont tenyleg latszik a kulonbseg. :K

[ Szerkesztve ]

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

(#20) UnknownNoob válasza [CS]Blade2 (#18) üzenetére


UnknownNoob
(kvázi-tag)

Biztos lesz nagyobb. 5700 XT alig több mint 250 mm2. Nagyobb Navi kártyákat 2020-ra jósolják (Radeon VII utódra kell it gondolni). A jelenlegi Navi kártyák valóban a Polaris nyugdíjaztatására lettek kitalálva, az már más kérdés hogy ilyen árakkal ezt nem kifejezetten sikerült összehozni :U

(#21) meteoreső


meteoreső
(tag)

A nap okossága UnknownNoob-é
a Nap poénja Csapoati -é
Menjetek haza nincs több díjam!

Én vagyok az első Intel GPU fan... amíg meg nem jelenik és ki nem ábrándulok belőle az ára miatt :)

(#22) regener


regener
(PH! kedvence)

Már bármely karival működő változata is van :)
LINK

(#23) Pinky Demon válasza regener (#22) üzenetére


Pinky Demon
(PH! addikt)

Ezek utan remelem engedelyezi driverbol az AMD barmelyik kartyajan, ez a selling feature a naviknak gyorsan eluszott. Ettol fuggetlenul nagyon tetszik a GPUOpen es az AMD nyilt politikaja, remelem az ilyen esetek nem terelik oket az nVidia fele zartsag iranyaba :(

(#24) meteoreső válasza regener (#22) üzenetére


meteoreső
(tag)

Tehát a kínaiak is csak moddolnak igaz ?:)))

Én vagyok az első Intel GPU fan... amíg meg nem jelenik és ki nem ábrándulok belőle az ára miatt :)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.