Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz hajbel #5 üzenetére

    Viszonylag egyszeruen kiszamolhato, ha a fenti szamolast helyesnek tekintjuk es elhisszuk a marketinget, miszerint a teljesitmenyigenye linearisan skalazodik a felbontassal.
    Uye azt mondtuk, hogy
    FHD 60fps eseten ~6% extra terheles, es ezt alapnak tekintjuk, akkor linearis skalazodas mellett igy alakulnak a szamok:
    FHD 120fps: ~12%
    1440p 60fps: ~10.62%
    1440p 120fps: ~21.24%
    4k 60fps: ~24%
    4k 120fps: ~48%

    A magyarazat:
    FHD: 1920 * 1080 = 2073600
    1440p: 2560 * 1440 = 3686400 (~1,77x FHD)
    4K: 3840 * 2160 = 8294400 (4x FHD)

    Persze, nem gyozom hangsulyozni, hogy ez egy _nagyon_ elnagyolt szamitas, maximum egy amolyan gyenge iranymutatonak hasznalnam, hogy erzesre sacc/kb ennyi lesz, semmikeppen ne tekintsuk ezeket a szamokat tenyszerunek, mert nem allnak tul stabil labakon, raadasul nem vesznek figyelembe egy csomo dolgot (fps ingadozas pl, illetve kicsit kifacsart modon ugy van szamolva, hogy az altalam irt fps az utan lesz annyi, hogy mar be lett kapcsolva a szuro, tehat ennyire viszi le az fps-t). Mondhatjuk ugy, hogy ugy kell szamolni, hogy megnezed mennyi fps-t akarsz, es felszorzod, es ha van annyi, es a marketing igaz, akkor a bekapcsolas utan annyi lesz, mint itt leirtam.
    Tehat pl: a cel az, hogy ezt az effektet hasznalva legyen 1440p 120fps, akkor ha jelenleg van 1440p mellett 120*1.2124 = 145 fps-ed, vagy a felett, akkor ha bekapcsolod az effektet, akkor lesz belole ~120.

    De mondom meg egyszer, nagyon gyenge labakon all a szamolas, ne alapozzunk ra, amig nincsenek tesztek valos korulmenyek kozott.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák