- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- GoPro Topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Tudunk olyan AMD termékről, ami EUV-s lesz?
Ryzen 3, Navi?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
7nm és 7nm EUV közt lesz, mekkora teljesítmény, fogyi beli difi?
vagy mi lesz az előnye?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #3 üzenetére
Rome, Matisse
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
awexco
őstag
AMD nél elgondolkozhatnának komolyabban azon , hogy szét kellene választani a Gamer termékeket illetve a szerver központokba való kártyákat . Más képességekkel árakkal kell kell rendelkezni ezen kártyáknak . Jelen pillanatban egyikben sem kiemelkedők ugyanazon termékkel . Lehet a mi50-60 jó ahova tervezték. A radeon 7 munka állomásokban telitalálat tervezői munkához , de gamer kártyaként túl költséges gyártani . Így nem hoz nagy bevételt . Gyanítom , hogy erőteljesen mind ember mind forráshiánnyal szenvednek. Jó lenne már látni , hogy értelmes terméket kihoznának értelmes piacra.
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, mert ugyanolyan igények vannak szerverszinten is, mint gamer szinten. A szerverszintű komponensek közül a RAS, a natív FP64, illetve a Secure Processor nem foglal sok tranzisztort. Alig 2-3 mm2-rel lenne kisebb csak a lapka, annyiért meg nem éri meg kettőt tervezni. Talán a GMI-kkel tudnának többet spórolni, de azzal meg fontos a teszt, hiszen később a PCI Express helyett ezzel kapcsolódnak majd a CPU-khoz a fejlesztéseik.
Az NV-ből nem érdemes kiindulni, mert nekik más az architektúrájuk. Ők a Fermit régen nem úgy tervezték, hogy az ALU-k univerzálisak legyenek. Mindenre külön erőforrást csináltak, tehát saját ALU-ja van az FP-nek, az integernek, a deep learning adattípusoknak, a speciális utasításoknak, az interpolációnak, illetve még az FP64-nek is. A GCN ezzel szemben mindent ugyanazokon az ALU-kon csinál, nincsenek külön erőforrások semmire.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. A GCN és származékainak (Polaris, Vega) előnye, hogy sokkal egyszerűbben programozható, hiszen kevésbé heterogén dizájn, mint a Fermi, illetve ennek származékai (Kepler, Maxwell, Pascal, Turing). Emiatt van, hogy rengeteg játékban külön nem szabványos kódot kap, mert egyszerűen megéri rá dolgozni. A Fermi származékainál viszont előny, hogy minél kevesebbet tud egy ALU, annál egyszerűbb a dizájn, így lehet többféle ALU-t tervezni, szemben a GCN bonyolult ALU-ival. Viszont ezt jóval nehezebb programozni, és hiába kínál az NVIDIA ugyanolyan lehetőségeket a nem szabványos kódokra, mint az AMD, egyszerűen a fejlesztők nem tudnak annyi erőforrást fordítani rá, mert sokkal nehezebb a hardverrel bánni, így az NVIDIA NVAPI-t jóval kevésbé használják, mint az AMD AGS-ét. Persze van aki egyiket sem használja, mert úgy van vele, hogy akar a halál ugyanazokra a problémákra külön kódot írni az AMD-re vagy az NV-re, viszont így meg ottmarad a hardverben a teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dare2Live #18 üzenetére
Csalóka ám a TSMC paramétere, mert ők egy bitang egyszerű gyűrűs oszcillátorral mérik ezeket a különbségeket. Ehhez képest egy valós lapka fényévekkel bonyolultabb, és ebből adódóan másképp is viselkedhet.
Szóval amikor dönt egy gyártó, akkor nem igazán ezt a 10%-ot veszi figyelembe. Hacsak nem gyűrűs oszcillátorhoz mérhető egyszerűséggel rendelkezik a fejlesztése.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
awexco
őstag
Én mint vásárló aki szeretne tuti AMD VGA-t venni azt látom , hogy forint / fps -ben melyik gyártó mit nyújt .
És nem azt látom ami boldogítana. Ez itt a lényeg. A többi csak részletkérdés. Ha vevők boldogok mert olyan terméket látnak a polcokon amik kielégítik a vágyaikat akkor bemennek és megveszik . A gyártó meg keres sok sok dollárt .Ha úgy nézzük mikor bejöttek a 3d gyorsítók akkor valami hasonló történt. Az általános célú CPU tudását a porba döngölte a 2 szereplős dedikált páros (CPU+VGA) Már akkor is azt hozta az élet , hogy a célirányos dedikált egységek még ha nehezebb is programozni sokkal hatékonyabb .
A programozó az csak egy báb . Amit mondanak neki azt csinálja. Anno úgy hallottam , hogy a PS2 -t is nagyon szar volt programozni mégis üzletileg bejött a dolog.
Na majd NAVI után kiderül merre haladnak és az járható ?
Ha nem járható , akkor a jó és használható dolgokat meg kell hagyni a többit meg kukázni (Lásd Zen )
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
Dare2Live
nagyúr
Mint vásárló ez az egész fölös.
Megnézed az árérték arányt, ár/fpst, "hány FPSt kapsz 1000Ftért" azoknál a játékoknál amik számodra fontos, (meg megnézed a kereted, mennyit szánsz rá, elég e a 60fps vagy kell a 100...) és ezalapján döntesz.
Ha AMD nyújt jobbat azt veszed. Ha NV azt. És persze másik oldal de AMD/NV árazásában is döntő a fenti. Ha nem viszoik az adott amd/nv kártáyt mert a másik uannyiért több fpst ad akkor lejjebb megy az ár.
btw legutolsó ph teszt utolsó bekezdés:
"Ebben a pillanatban azonban ennél sokkal fontosabb, hogy milyen ár/érték aránnyal érkezik majd a piacra a Radeon VII: a hivatalos adatok szerint pontosan azon az árszinten, 699 dolláron nyit, mint tette az RTX 2080 – ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak teljesítményben, hanem ami még fontosabb, ár/teljesítményben is valódi versenytársat kaphat az NVIDIA." (Tesztelt játékokban pl QHDban ami nekem fontos 5%al gyorsabb mint a 2080 uakkara ár esetén a Radeon VII a nyerő.)don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
paprobert
senior tag
válasz Dare2Live #18 üzenetére
A Navinak olcsónak is kell lennie, mert a konzolokba is mennie kell a deriváltjának. Oda nem lehet méregdrága SoC-et tenni, így biztosan nem fog a legfrissebb node-on jönni.
Amikor 2020 Q1-ben beindítják a PS5, XB gyártósorokat, a 1st gen 7nm már 1+ éves technika lesz. Minden stimmelni fog.Egy Navi refresh viszont elképzelhető később.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #25 üzenetére
Konzolokba eleve nem mehet a Navi, mert nagyon eltérő kódolási sémát használ, mint az előző generáció, még a Vegától is eltérőt, így a GCN2 emulációja rendkívül kis hatásfokú lenne rajta. Oda egy teljesen egyedi dizájn kell, mert muszáj támogatni a GCN2-es operációkat, hogy működjön a visszafelé kompatibilitás, ami nagyon fontos a Microsoftnak és a Sony-nak is.
Kb. olyan dolog ez, minthogy mindenki azt hiszi, hogy az Xbox One X, és a PlayStation 4 Pro Polarist használ, közben pedig egy túrót. Csak a média nem érti, hogy a konzolokba binárist is szállítanak, tehát nem lehet ám azt csinálni azokkal, mint PC-n, hogy kiveszed xy utasítást, mert lefagy a program. PC-n ez normális. Egyetlen programban sincs bináris kód a GPU-kra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #29 üzenetére
Mit? Ha kiveszik az utasítást, akkor nem fogja neked végrehajtani az erre vonatkozó bináris kódrészt. Ezért lenne jó megérteni, hogy a konzol az nem PC. Egy PC-s játékprogram nulla shadert szállít binárisan, még ha ezek nem is szabványosak, akkor is vagy magas szintű kód van, vagy valami köztes nyelv. Mindkettőből tud fordítani a driver gépi kódot.
Egy konzolnál ilyen nincs. Ott eleve binárist szállít a legtöbb fejlesztő, mert ugye a hardver változatlan, a valós idejű fordítás csak felesleges pazarlás lenne. Emellett még azzal is számolni kell, hogy a Sony és a Microsoft azért nem kevés IP-t tervez már ezekbe a gépekbe. Ezeket az AMD-nek át kell menteni az új rendszerekhez. Az rendben van, hogy valamilyen módon próbálnak másolni dolgokat, lásd a Vega 20 parancsprocesszora, de ettől a Microsoft nem ezt fogja kérni, hanem a sajátját, amit az Xbox One-okban alkalmaznak, mert arra van szoftveres hátterük. Ugyanígy a Sony is a saját superstencil megoldását kéri, nem az AMD-ét. Nem mellékesen a Sony elgondolása ugyan kevésbé általános, így korlátozottabb, viszont fényévekkel gyorsabb.Butaság azt hinni, hogy a Sony és a Microsoft lemond minden saját IP-jéről, csak azért, hogy az AMD megoldásait használják fel, és fizethessenek utána egy rakás licencet, miközben rengeteg pénzt pazaroltak a saját fejlesztéseikre.
(#28) paprobert: Nem igazán tudsz ilyen hibridet csinálni. Ha felhasználod a Navi kódolási sémáját, akkor onnantól kezdve a korábbi konzolokkal való kompatibilitás megszűnik. Inkább érdemes az aktuális konzolokat továbbfejleszteni, hiszen a feldolgozókat át tudod úgy alakítani, ahogy a Navinál, de annak sok köze a Navihoz nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
válasz Dare2Live #23 üzenetére
"Megnézed az árérték arányt, ár/fpst, "hány FPSt kapsz 1000Ftért" azoknál a játékoknál amik számodra fontos, (meg megnézed a kereted, mennyit szánsz rá, elég e a 60fps vagy kell a 100...) és ezalapján döntesz."
Ez akkor lenne ilyen egyszerű helyzet, ha a két gyártó azonos felfogásban készítené a meghajtó programjait.
Az NV célzottan egy-egy program adott verziójára fókuszál a meghajtóprogramja profiljaival, hogy azokban magas fps értéket érhessen el. Ha nem is olyan pofátlanul, mint az ominózus 3DMark botrány során [link] , de kioktatja a meghajtóprogramot a magasabb fps érték elérése érdekében. Abu a 2080-as teszt 33-as hozzászólásában fejtette ki ezt részletesebben. "DX12-ben a driverben érkező specifikus optimalizálás nem program, hanem programverzióhoz szabott, vagyis amint jön egy frissítés a játékhoz, minden driveres trükk odavész, amíg az adott gyártó újra meg nem csinálja. Egyszerűen arról van szó, hogy az NVIDIA nem akar újabb két hónapot áldozni az erőforrásaiból a Hitman új frissítésére."
Nem nehéz kitalálni, hogy azokban a programokban "tartja így" mesterségesen magasan az fps értékeket az NV, amikkel vagy nagyon sokan játszanak, vagy a tesztekben köszönnek vissza. Ez viszont azt is jelenti, hogy amint az NV számára már nem fontos egy játék (Fenti esetben a Hitman), akkortól a driveres trükkökkel nem követik a játék verziófrissítéseit, és azonnal zuhan is 10-20-akármenyni %-ot az fps abban az adott játékban.Abu ugyanebben a hozzászólásában leírta az AMD hozzáállását is az optimalizáláshoz "Az AMD például többször is mondta, hogy ők inkább a PAL-t javítják, ha teljesítményt akarnak nyerni, mert az ICD réteg felett hiába javítanak, ha egy programfrissítés ezeket a javításokat kivégzi. ... Az AMD elgondolása valójában kevésbé hatékony, ha a nyereséget nézed, és több humánerőforrásba is kerül, viszont előnye, hogy ha egyszer beépítették, akkor onnantól kezdve a nyereség örökké megmarad, a patch-ektől függetlenül."
NV kártyái addig teljesítenek adott játékban kiemelkedően, amíg a "support" megvan hozzá.
Botoxoló/kés alá fekvő sztárok is jól néznek ki, csak ne hagyják abba, vagy elszörnyedünk a valóságtól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Turbo Kid teszt
- Suzuki topik
- Android szakmai topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- GoPro Topic
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen