Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Parano1d

    aktív tag

    válasz Dare2Live #23 üzenetére

    Az emberek többsége szerintem nem így vesz kártyát, és amúgy is 5% lehet jól mutat, de gyakorlatban nem észrevehető különbség.

  • myckie2

    őstag

    válasz Dare2Live #23 üzenetére

    Azért a képletből a fogyasztást se hagyjuk ki. Lehet, hogy a nagyobb fogyasztású AMD helyett inkább érdemes az erősebb és drágább, de kedvezőbb fogyasztású Nvidiát választani, mert hosszú távon kb ugyan annyira jön ki a két kártya.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Dare2Live #23 üzenetére

    "Megnézed az árérték arányt, ár/fpst, "hány FPSt kapsz 1000Ftért" azoknál a játékoknál amik számodra fontos, (meg megnézed a kereted, mennyit szánsz rá, elég e a 60fps vagy kell a 100...) és ezalapján döntesz."

    Ez akkor lenne ilyen egyszerű helyzet, ha a két gyártó azonos felfogásban készítené a meghajtó programjait.

    Az NV célzottan egy-egy program adott verziójára fókuszál a meghajtóprogramja profiljaival, hogy azokban magas fps értéket érhessen el. Ha nem is olyan pofátlanul, mint az ominózus 3DMark botrány során [link] , de kioktatja a meghajtóprogramot a magasabb fps érték elérése érdekében. Abu a 2080-as teszt 33-as hozzászólásában fejtette ki ezt részletesebben. "DX12-ben a driverben érkező specifikus optimalizálás nem program, hanem programverzióhoz szabott, vagyis amint jön egy frissítés a játékhoz, minden driveres trükk odavész, amíg az adott gyártó újra meg nem csinálja. Egyszerűen arról van szó, hogy az NVIDIA nem akar újabb két hónapot áldozni az erőforrásaiból a Hitman új frissítésére."
    Nem nehéz kitalálni, hogy azokban a programokban "tartja így" mesterségesen magasan az fps értékeket az NV, amikkel vagy nagyon sokan játszanak, vagy a tesztekben köszönnek vissza. Ez viszont azt is jelenti, hogy amint az NV számára már nem fontos egy játék (Fenti esetben a Hitman), akkortól a driveres trükkökkel nem követik a játék verziófrissítéseit, és azonnal zuhan is 10-20-akármenyni %-ot az fps abban az adott játékban.

    Abu ugyanebben a hozzászólásában leírta az AMD hozzáállását is az optimalizáláshoz "Az AMD például többször is mondta, hogy ők inkább a PAL-t javítják, ha teljesítményt akarnak nyerni, mert az ICD réteg felett hiába javítanak, ha egy programfrissítés ezeket a javításokat kivégzi. ... Az AMD elgondolása valójában kevésbé hatékony, ha a nyereséget nézed, és több humánerőforrásba is kerül, viszont előnye, hogy ha egyszer beépítették, akkor onnantól kezdve a nyereség örökké megmarad, a patch-ektől függetlenül."

    NV kártyái addig teljesítenek adott játékban kiemelkedően, amíg a "support" megvan hozzá.
    Botoxoló/kés alá fekvő sztárok is jól néznek ki, csak ne hagyják abba, vagy elszörnyedünk a valóságtól.

Új hozzászólás Aktív témák