Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    A Spektrumon volt egy nagyon jó műsor az amerikai nagyvállalatok által alkalmazott "piszkos" marketing stratégiákról és az e mellé járó mocskos pénzekről. Gyakorlatilag három vállalat volt kiemelve: Nike, Apple és a CNN.

    Nézzük fordított sorrendben: a CNN lefizetett állami cégeket, magáncégek vezetőit, hogy kihelyezhessenek tv-ket, ahol csak az ő műsoruk megy (repterek, fontosabb hotelek, stb.). (Amerikában ugye ez versenyellenes törvényeket sért igen keményen, de a politikai támogatással elég sokáig húzni lehetett a kivizsgálását. Mert valakinek érdeke volt, hogy "a megfelelő hírek eljussanak a megfelelő emberekhez".)

    Az Apple fizetett hírműsoroknak, hogy soron kívül számoljanak be termékeik premierjéről, az ott látott őrjöngő "rajongókról" (elsőként Apple alkalmazottak és barátaik, majd fizetett statiszták) illetve "megkértek" újságírókat, hogy a hibákról "ha lehet" ne számoljanak be (vigyázat, ekkor még az internet nem az, ami ma!). Aztán áttértek a fizetett fórumozókra, de nagy örömükre a hype-t már önkéntesek vitték tovább. :O

    A Nike volt mondjuk a legdurvább, ők konkrétan bűnözőket kértek meg, hogy viseljék a ruháikat és "ügyeljenek, hogy esetleges TV szereplésükkor a Nike ruháit viseljék", illetve bűnözőket béreltek fel, hogy fosszanak ki teljesen Nike üzleteket egy-egy új modellcsalád bevezetésekor. Majd ezután a szintén megkent hírműsorokban szomorú arccal nyilatkozott a Nike marketingese, hogy nem gondolta volna, hogy ennyire akarják az emberek a ruháikat, hogy még betörnek is értük. :W

    Na ezek csak így eszembe jutottak hirtelen...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák