Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #54738176 #1 üzenetére

    Ebben például mi a negatív? :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #15 üzenetére

    Igazából úgy lenne a jó, ha a cikkeket is belinkelnéd, hogy el tudják olvasni az emberek, mert például rögtön a "Az NVIDIA fizethet a GeForce GTX 970 hibás specifikációi miatt" cikkben megvédem az NV-t azzal, hogy gyenge lábakon állt a vád. Most arról nem tehetek, hogy inkább fizettek, ez az ő döntésük volt. Nem mehetek oda Jensenhez, és adhatok neki egy tockost, mert inkább fizetett. :))

    A többi pedig igazából tény. Vagy jelölj meg olyat, ami nem tény. Az lenne a lényeges. :) Mert azzal nem tudok mit kezdeni, hogy hol működik az aszinkron compute, és hol nem, vagy hol használnak külön shadert Radeonra, és hol nem. De egyébként beszámoltam a World War Z-ről is, ahol már nem külön shadert használ a játék wave terminológiára, hanem a Vulkan szabványos subgroup képességét. [link] - tehát az is meg van írva, ahol szabványosan történik a működés, igaz egyelőre a World War Z az egyetlen ilyen játék, de ha jön több, akkor megírom. :)

    "A ordered count egyébként egy nagyon hasznos funkció, mivel lehetővé teszi, hogy az elvégzendő operációk a wavefrontok kreálásának sorrendjében történjenek meg. – Ezt sem sokszor halljuk a másik oldalon…" - ne gondoljátok, hogy én megtiltom az NV-nek, hogy wave terminológiára vonatkozó shader kiterjesztéseket fejlesszenek. Nem az én döntésem, hogy nem hoztak ilyeneket. Ők a shader modell 6-ra, illetve a Vulkan subgroupra lőttek. Valahol igazuk volt, hiszen látod, hogy itt a World War Z, ami már szabványosan csinálja azt, amit régen pár játék csak Radeonra tett meg. Most már eleve nincs értelme ezeknek a kiterjesztéseknek, mert tényleg ott a szabvány. 2016-ban még nem volt ott.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #21 üzenetére

    2+2 az 4. Ez tény, és ezt nem lehet másképp tálalni. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor máshol van a baj, az pedig engem nem érint. :)

    Felőlem bárki támadhat, de amíg cáfolatot nem hoz, vagy nem emeli ki, hogy mi nem tény, addig engem nem érdekel. :) Személy szerint nem azért írok újságot, hogy mindenki érzékeny lelkét pátyolgassam, és a szöveg mindenki fanságának megfelelő legyen. Ha nem tetszik a tény leírása, akkor mindenki odaképzelheti a neki tetsző dolgokat, elvégre a tény benne van a szövegben. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #25 üzenetére

    Nekem az a dolgom, hogy az elsőt írjam le. Aztán, hogy az egyik tábor a félig üreset, míg a másik a félig telit választaná, hát tegye. Ezzel nekem nincs dolgom.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joey04 #28 üzenetére

    Nem én tervezem a 10 nm, nem én neveztem ki Krzanichot, nem én töröltem projekteket az Intelnél, nem én dobtam az 5G-t, nem én hoztam sorozatos hibás döntéseket, ami miatt nem működnek az új hardverek. Én csak beszámolok ezekről. Tudtam, hogy kapok azért, amikor például először megírtam, hogy az Ice Lake gondja, hogy alacsony órajelre képes, de látod, hogy arra képes. Kaptam azért is, hogy az Intel 5G-s problémáiról is írtam, hogy rohadtul nem mutatták be működés közben és ez gond, de látod gond lett, lelőtték az egész a fenébe. Viszont ezeket a döntéseket az Intel nem azért hozta meg, mert én egyszer megírtak a problémákat, amiket láttam/hallottam. Azért hozták meg, mert valóban problémák voltak, és ezekkel együtt nem működnek a fejlesztések.

    Ezeknek amúgy semmi köze nincs az AMD-hez. Ők sem igazán szólnak bele abba, hogy az Intel milyen döntéseket hoz. Ha bűnbakot keresel, akkor Krzanich az, illetve mostanában Swan, de ő valójában beleesett abba a szarba, amit Krzanich hagyott maga után, és rövidebb távon csak tűzoltásra van lehetősége. Emiatt azért őt még nem feltétlenül érdemes bántani. A legnagyobb bűnös egyébként az Intel tulajdonosi köre, akik még ma is makacsul ragaszkodnak ahhoz, hogy az Intelt nem vezetheti USA-n kívül született ember, pedig Perlmutter sokkal alkalmasabb volt Otellini helyére, és most is sokan Renduchintalát akarták CEO-nak, de hát kurva nagy pechük, hogy előbbi izraeli, míg utóbbi indiai.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joey04 #42 üzenetére

    Én a cikkekben technológiákról írok, azok hatásairól, mit csinálnak, gyorsítanak, hol, nagyjából mennyit. Ezek így is lettek.

    Ezerszer el lett mondva, hogy az itteni grafikonon miért mások. A Prohardver filozófiája, hogy mindent elsőként mutasson meg. Emiatt például más médiával ellentétben elsőként tértünk át a DirectX 11-re az évtized elején. És igazunk lett, mert a játékok is követték a trendet. Úgy gondolom, hogy elsőként fogunk áttérni idén a csak explicit API-t használó játéktesztekre, és valószínűleg megint igazunk lesz, mert látod, hogy mennyire elkezdett terjedni a DX12 és a Vulkan. Ezen belül is megpróbálunk mindig elsőként lépni, ami a címeket illeti. A Vulkan 1.1 subgroup funkcióját végre használja egy játék, konkrétan a World War Z, és már készülünk a tesztcsomagba való felvételére. Ez okozhat olyan dolgokat, hogy az egyes gyártók nem olyan ütemben fejlesztik a meghajtóikat, hardvereiket, stb., amivel esetlegesen a nagyon új, egy éven belül bevezetett funkcióknál lehetnek az érintetteknek teljesítményproblémái, de mivel ezek a szabványos funkciók úgyis elterjednek, így azt tartjuk ideálisnak, hogy megmutassuk itt mit tudnak a komplett rendszerek, mert azt ismeri a felhasználó, hogy mire számíthat DX9-ben, DX10-ben, DX11-ben, de azt speciel nem biztos, hogy tudja, hogy milyen változásokat hoz a Vulkan 1.1 subgroup, vagy ennek a DX12-es megfelelője, a shader modell 6 wave programozása. Utóbbira még nincs példa, de amint kiveszik a DX11-es leképezőket, nem kell majd ragaszkodni a régi HLSL specifikációkhoz, és egy közös kódból megoldható az egész. Akinek ez nem tetszik, és nem akarja tudni, hogy mik a legújabb fejlesztések hatásai, akkor megnézheti máshol, hogy mit tudnak a hardverek, de DX11-ben eleve marha erős mindegyik, hiszen az API már nem fejlődik, míg a hardverek igen.

    Én értem, hogy te nem vagy kíváncsi a legújabb funkciók melletti teljesítményre, mi viszont nem tartjuk értékesnek a régen ismert dolgok ismételgetését. Sokkal hasznosabb az új funkciók tesztelését bevezetni a lehető leghamarabb, mert a DX11-es teljesítményt mindenki ismeri, és a Microsoft már nem fejleszti az API-t. Ellenben a DX12 és a Vulkan félévente-évente változik.

    A processzorokra nagyon ritkán optimalizálnak manuálisan a fejlesztők. A legtöbb esetben csak a nagyon kritikus kódok vannak ASM-ben írva, de ez is ritka már. A Ryzen esetében annyi változott csak, hogy az AMD kialakított egy csapatot, ami odamegy a fejlesztőkhöz, és megcsinálja helyettük az alacsony szintű optimalizálást. Ez eleinte azért jött létre, mert a megjelenéskor szenvedett némelyik játék a Ryzenen, de azt patch-ekkel korrigálták, viszont magát a csoportot nem oszlatták fel, hanem megmaradt, így az újabb játékokban ezért lehet, hogy esetenként a Ryzen elhúz. Ugye nyilván az AMD programozói nem optimalizálnak Intelre. Az Intelnek is volt amúgy egy ilyen csoportja, de Krzanich elkaszálta az egészet, és még nem építették újjá. Jelen pillanatban a GPU-s csoport élvez prioritást, de oda is nehéz komolyabb embereket találni, mert az AMD-hez és az NV-hez nagyon be vannak betonozva a rendszerprogramozók, akik pedig régen vitték ezt az Intelnél, nem igazán akarnak visszamenni, mert jól érzik magukat az egyes játékfejlesztőknél. Josh Barczak, egyébként az aki ezt az Intelnél vezeti. Ő elég komoly szakember, azért választották erre a pozícióra, mert GCN-nel és Intel architektúrával is van nagyon sok tapasztalata. És az Intelnek mindkettő fontos, mert ma még Radeonokat is árulnak a hardvereikben. Vele jó lóra tettek, az egyik legjobb szakember az iparágon belül, ha egy Nick Thibieroz vagy egy Aurelio Reis elérhetetlen. Viszont kellenének neki emberek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #45 üzenetére

    Készül. A hardvereket be kell szerezni. Az NVIDIA már zömében influenszereknek adja a teszttermékeket, miközben többet nem osztanak ki az itteni régió számára. Mi például sosem leszünk GeForce Garage influenszerek, mert olyan szerződést vonna maga után, amivel a független teszt lehetősége megszűnne. Nem csak mi döntöttünk így a balkáni régióban, hanem lényegében minden független média. Tehát a balkáni régión belül vagy influenszer leszel, vagy nem kapsz időre hardvert. A másik opció egy boltot nyitni, de az nem sokkal jobb, mint az influenszer, hiszen, ha érdekünk fűződik a hardverek eladásához, akkor leépül az olvasói bizalom, elvégre nem lesz hihető, hogy mi le fogjuk írni a rosszat egy általunk árult hardverről.

    A három nagyobb hardvergyártó közül az AMD az egyetlen, amely feltétel nélkül ad hardvert a balkáni régióra, ráadásul időre. Mondjuk ebben valószínűleg nagy szerepe van annak is, hogy egyedül ők vannak jelen itt egy hivatalos képviselettel. Az Intel és az NV lelépett. Az Intelnél központosított sajtó van (teszttermék leginkább az alaplapgyártóktól jöhet), míg az NV-nél egy nem is magyar PR ügynökség gondoskodik a magyar és a román kapcsolatokról. Túl pici a piac többre. Igazából az AMD is ment volna, de végül maradtak, mert az Ubisoft nyitott egy belgrádi stúdiót, és emiatt életben maradt a belgrádi AMD is. De ez pusztán mázli volt, maga a piac nem túl értékes nekik sem.

    A drága hardverekkel az a baj, hogy eladhatatlanok. Nagyon sok cégnek volt hazai képviselete az elmúlt 5 évben, és sokan leléptek. Egyszerűen nem voltak meg az elvárások. Pedig ezek sokszor nem nagyok ám. Például évi kettő gamer notebook, de ha nem sikerül, akkor nincs értelme fenntartani egy régiós képviseletet, mert a nulla eladást nulla ember is hozza. Ezeken a piacokon nem él meg sok PC-s gyártó. Kb. kettőt el tud tartani, a többiek pedig idővel lelépnek. Az üzleti szinten van igazán érdekeltség, mert arra vannak állami támogatások, így megéri azokra utazni. Viszont az állam nem ad egy gamernek támogatást, hogy gamer notit vegyen. Emiatt lépnek le a cégek hivatalos képviseletei.

    (#47) joey04: Itt nincs vízió. Van kép API a piacon, amit fejlesztenek, és vannak, amiket nem. Nyilván az a kettő fog nyerni, amivel foglalkoznak. Emiatt értelmetlen azokkal törődni, amelyek már legacy státuszban vannak. Nem tudnak fejlődni, hogy meg tudják fogni az új hardvereket.

    Nincs csapásirány. Azért vannak példák mindkettőre, mert a tények hangvétele pozitív vagy negatív. Ezen nem tudunk változtatni. Az Intel lelőtte a játékfejlesztői programját évekkel korábban. Jelen pillanatban a processzorokra csak az AMD-nek van ilyen csapata. A GPU-knál sem úgy működik, ahogy azt sokan elképzelik. Ma már teljesen egyértelmű vásárlások történnek az AMD és az NV oldalán. Egy rakás pénzért vásárolnak kiadói support hátteret. Nem mondhatom meg pontosan mennyiért (megkértek rá), de annyit elárulhatok, hogy például az AMD hét számjegyű összeget (nyilván dollárban) fizetett a Bethesda számára, hogy egy hosszabb távú partnerkapcsolatot kössenek. Az NV ugyanígy megvette az EA-t, csak nyolc számjegyű összegből. És ekkor elszabadultak a dolgok, hiszen az AMD közben szerződött az Ubisofttal, a Capcommal, plusz néhány fejlesztőstúdióval, például Saber, Gearbox, stb. Erre az NV is hasonlóan reagált. Tehát jelen pillanatban igencsak bevásárolták magukat, és ez már nyiltan megy, nem a háttérben, titokban. Nyilván az anyagiak azok, de a szerződés létezése nem. Jelen pillanatban ezeket az élő kiadói szerződéseket lehet biztosan ismerni:
    AMD: Bethesda, Ubisoft, Capcom
    NVIDIA: EA, Square Enix, NetEase
    Intel: SEGA, Codemasters

    A szabványos API funkciók nem AMD-s okosságok. A nem szabványos kódokkal nehéz mit kezdeni, ezeket az AMD DX11-be is belerakja, a különbség az, hogy DX11-ben az NV-nek és az Intelnek nincs menekülő útvonal, míg DX12-ben és Vulkan esetében van, hiszen ugyanazokat a képességeket szabványosan is felkínálják az új API-k, amelyeket az AMD beépít a szervizkönyvtárába. És ezeket elkezdték használni a játékok, lásd a World War Z. Nyilván a Saber számára az az ideális, ha nem szállítanak kétféle shadert, egyet az Intel-NV-re, és egyet az AMD-re, hanem jobb, ha mindhárom gyártónál ugyanaz a kód fut.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tha_answer #50 üzenetére

    Még a nyomtatott CanardPC hozta le először, hogy azért nem Perlmutter lett a CEO, mert izraeli születésű volt. Ezt először nem hittem el, de aztán volt egy vezető beosztású programozó, aki otthagyta az Intelt, és azt írta nekem, hogy többen azért léptek ki Perlmutter után, mert kiderült, hogy az Intel akkori tulajdonosi köre csak a származása miatt döntött Krzanich mellett. Más szempontból minden tekintetben Perlmutter volt a nyerő. Azóta megint volt egy keresés, és azt hittem, hogy majd Renduchintala lesz a CEO, de nem ő lett, hanem ismét egy amcsi, pedig alkalmasságban egy Renduchintala kaliberre lenne szükséges az Intelnek, aki meg tudja mondani, hogy 4-5 év múlva milyen fejlesztésekre van szükség, hogy újra az élre kerüljenek. Egy Bob Swan erre nem képes, ő nem ért a hardverekhez. A pénzügyhöz biztos ért, de az Intelnek nem ez a gondja.

    (#51) joey04: A kupaktalanítás valójában egy picit túl van tolva. Mi azért számolunk be az új procik skalpolásáról, mert nagyon sokan olvassák ezeket a híreket, de mindről beszámolunk, nem csak az Inteléről. Az, hogy mi a jó, egy nagyon komplex kérdés. A forrasztás nem sokkal drágább, tehát anyagilag beleférne, de van egy rakás másik tényező, ami miatt esetleg ellene dönthet az Intel.

    A gyártástechnológiával nem tudunk mit kezdeni. Az Intel lemaradt. Ők voltak ebben a legjobbak, és most a harmadikok. A TSMC és a Samsung is lelépte őket. Ez van. Nem kellett volna elküldeni Krzanichnak a tapasztalt mérnököket az első leépítésekor.

    A sebezhetőséggel se tudunk mit kezdeni. Nem mi keressük ezeket meg a processzorokban.

    Azzal se tudunk mit kezdeni, ahogy az AMD fejleszt. Két hete láttam mire képes az új EPYC. Zéró esélye lesz az Intelnek a nemrég bejelentett Cascade Lake-kel. Nem +3-5% lesz az AMD-nél, hanem +60-90%. De eleve az AMD két gyártástechnológiai lépcsővel jobbat fog használni az Intelnél. Ilyen különbség már erősen megmutatkozik.

    Az Intel problémája egyébként nagyon röviden az, hogy az eredeti tervek szerint már az Ice Lake szerververzióját kellene árulniuk. Ez ellen tervezte az AMD is a Rome-ot, tehát nem az AMD csinált valami őrületesen nagyot, hanem az Intel nem hozta időre az Ice Lake-et.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tha_answer #55 üzenetére

    Szerintem itt pár vízfejű van csak, akik így döntenek. Azért látod, hogy Trump milyen értékrendű ember, nem ő az egyetlen ilyen típusú befektető. Van egy szint, amikor a pénz tönkreteszi a józan ítélőképességet.

    Renduchintala sose dolgozott az AMD-nél. A Qualcomm szakembere volt, de Krzanich 25 millió dollárt fizetett neki a váltásért. Plusz állítólag pokolian komoly fizetést kap, rengeteg prémiummal. Sokkal többet keres, mint a CEO.

    Mindenben elhúz a Rome. Egyedül a nyolcutas rendszerekre nem koncentrál az AMD, de arra azért nem, mert a teljes szerverpiac 0,00043%-a (konkrét új adat), és ennyiért nem éri meg dolgozni.
    Az Intel szempontjából mindegy. Mire kint lesz az Ice Lake, addigra az AMD hozza a Milan platformot. Itt most már hosszabb távon kell gondolkodni, mert ha a rövidtávú projekteket tolod, akkor viszed a hátadon Krzanich örökségét. Minél hamarabb kell egy teljes reset, és 4-5 év múlva egy nagyon erős visszatérés. Emiatt lett volna jó CEO Renduchintala, mert ő képes megmondani, hogy 4-5 év múlva mennyi kell, hogy az Intel platformja legyen újra a leggyorsabb. Az AMD is ezt csinálta. Az Opteront háttérbe nyomta, és visszatértek az EPYC-kel. Renduchintala egyébként egy tipikus Lisa Su típusú CEO, komoly mérnöki tudással, és nyilvánvaló hozzáértéssel a pénzügyi háttérhez is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz joey04 #57 üzenetére

    Majd a bejelentésnél meglátod, hogy mit tud. De én itt dolgozok, velem sokkal hamarabb megosztanak információkat a cégek. :)

    De egyébként meg tudod nézni az Intelnek a Skylake-SP-jét ARK-ban. Az AMD új EPYC-jében 64 processzormag, 128 szál, 288 MB L2+L3, nyolccsatornás DDR4, 128(+1) PCI Express 4.0-s csatorna lesz. A fogyasztás pedig hasonló. Tényleg úgy gondolod, hogy itt lesz kérdés?

    Szerintem rossz boltban vásárolsz. :))

    Az Intel ma versenyképes. Nem a "most" a problémája a cégnek, hanem a "holnap".

    Az árakról még nincsenek konkrétumok, de már nem egy alaplapgyártótól halottam, hogy most nem lesz az a tipikus "jóárasítás". Az AMD tisztában van vele, hogy a legjobban fogja kínálni, amit az Intel nem tud megközelíteni, és ennek meg fogják kérni az árát. Az Athlon X2-nek is megkérték anno. Amikor egy cég egyértelműen jobbat csinál, akkor ott nincs pénztárcakímélés. Az X570 is drága lesz, hiszen PCI Express 4.0-s megoldás, ebbe lesz majd hardver is. Egyébként a Ryzen 3000 eléggé vissza lesz fogva, ahhoz képest, amit valóban tud, az AMD elrakta későbbre a még 25-35%-kal gyorsabb csúcsholmikat. Egyszerűen nem kellenek most. Valószínűleg a Comet Lake-re ráeresztik őket, de azt az Intel csak a következő CES-en hozza.
    Az augusztusi Castle Peak árát pedig jobb el se képzelni. Arra 3000-3500 dollárt hallani most. És ez csak a CPU. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #70 üzenetére

    Az influenszereknek odaadják a boltok is, mert biztosítva vannak afelől, hogy jót fognak írni/mondani. Amíg mi ilyen szerződéseket nem vállalunk, addig sokkal nehezebb ám hardvert szerezni, mert senki sem szeret olyan hardvert árulni, amiről a Prohardver rosszat írt. Ez a nagyság átka. És akkor itt fut össze az érdek és ellenérdek. Nekünk érdekünk a függetlenség, míg a boltoknak ellenérdek az a teszt, aminél nem fektetik le előre egy szerződésben, hogy mit fognak róla mondani/írni. Márpedig, ha rosszat írnak a teszttermékről, akkor a boltnak az három hét kiesés, mert nem engedi majd megjelenni a cikket, viszont három hét alatt eladta volna a hardvert. Ez már más világ, mint régen, itt ritkán kapsz úgy hardvert, hogy nem vállalod előre a pozitív konklúziót. :) Emiatt sok hardvert inkább megveszünk, majd a teszt után eladunk.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz tha_answer #74 üzenetére

    Az Anand, Notebookcheck, stb, nem balkán. Nekik van hardver a gyártóktól, még idő előtt. A probléma a balkáni régió. Úgy képzeld el ezt, hogy itt egybeveszik Szerbiát, Makedóniát, Magyarországot, Romániát, Bulgáriát, Görögországot és Ukrajnát. Na most például az AMD ezekbe az országokba egy, azaz egy!!! teszthardvert küld. Nem egyenként, hanem összesen. Ezért az egyetlen egy teszthardverért veri egymást mindenki. Az Intel és az NV nem küld semmit. Nem tényező számukra a piac mérete. Az országokon belüli influenszereket kiszolgálják, de a független média nem igazán jó dolog manapság számukra. Később persze adnak hardvert, ha már eleget pedáloztál, de akkorra már rég lement a hype. És ez egyébként igaz az AMD-re is. Egy hardverrel nem sokra megyünk. Megkapjuk mi, vagy számunkra rosszabb esetben más, de nem csak mi vagyunk a balkáni régióban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #104 üzenetére

    Boltosoknál ez nem így működik. Az AMD-nek és az NV-nek is vannak szerződései a nagyobb kereskedőpartnerek felé, és például ezek olyan szerződések, hogy a raktáraránynak 3:1-nek kell lennie mondjuk GeForce : Radeon szinten. Ha ez eltolódik, akkor fizeted a szerződésben megszabott büntetést. Szóval nem olyan dolog ez, hogy te döntöd el a raktárarányt. Maximum akkor, ha nem kötsz senkivel szerződést, de akkor meg bukod a marketingpénzt is, amire szükséged lenne.

    Az RTX 2060 itt van már. Az nálunk is marad. Ha megnézed a mostani monitorteszt is 1660 Ti-vel ment. Csak van még egy rakás teszt a pipeline-ban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #107 üzenetére

    A kis boltokkal az a gond, hogy ilyen VGA-kat nem rendelnek maguknak raktárra. Egyszerűen kötnek egy szerződést valamelyik nagykerrel, és ha van egy megrendelés az ügyfél oldalán, akkor beszerzik neki a nagykertől. Én ismerek nem egy hazai kisboltot, és kb. a Radeon RX 560-nál is az van, hogy túl drága raktárra. Ez a magyar valóság.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz adamssss #110 üzenetére

    Fél éven belül csődbe is mennél. :))

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák