- Melyik tápegységet vegyem?
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Azok a kis bemarások igazából nem arra szolgálnak, hogy megszüntessék az örvényeket, mert azokat nem lehet. Akkor nincsenek örvények, ha a lapát két oldala között nincs nyomáskülönbség. Ha nincs nyomáskülönbség, akkor viszont nincs lágáramlás sem.
Szóval a céljuk az örvények irányítása, formálása. Ezzel megintcsak lehet csökkenteni az áramlási veszteséget (lásd lentebb), illetőlegesen hangolhatóak a zajok. Persze lehet, hogy az ember nem hallja, csak kutyát inkább ne tartson.
Áramlási veszteségek: a hajók teste ugye tipikusan sima. Sokáig folyamatosan arra törekedtek a hajógyártásban, hogy a vízzel érintkező részek a lehető legsimábbak legyenek. De felvetődött a kérdés, hogy akkor a cápák és ráják bőre miért röcskös. Szóval készítettek egy hajót, cápabőrszerű felülettel. És láss csodát, sokkal kisebb lett a közegellenállása, mint ugyananak a testnek sima felülettel. A természet már megint jobban tud valamit, mint a mérnökök.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen