Hirdetés

2019. augusztus 20., kedd

Hozzászólások

(#1) BatchMan


BatchMan
(senior tag)

A 700D a 650D-hez képest milyen újdonsággal bír?

(#2) Z0mbi válasza BatchMan (#1) üzenetére


Z0mbi
(senior tag)

50 el tobb... ennyi :D
Egyebkent...MEH

(#3) Stauffenberg válasza BatchMan (#1) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Szinte semmi újdonság. Az irtó ciki Hybrid AF rendszert sem cserélték le, pedig a 650D és az EOS M is emiatt volt kissé gyenge.

Ellenben az EOS 100D megkapta ennek a hibrid rendszernek az új verzióját, arra kíváncsi lennék, mert a technológia nem teljesen halott, a Sony NEX-5R-ben például jól teljesít.

Ami még érdekes a 100D-ben, hogy nem lett teljesen belépő szint, megmaradt a 650D/700D szintjén (van amiben egyik jobb, míg másban a másik) és tükörrel meg APS-C szenzorral együtt is kisebb, mint a Panasonic GH3. Persze utóbbi azért simán lenyomja, de kétszer annyiba is kerül. :)

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#4) gekkoXT


gekkoXT
(senior tag)

Ezt a Rebel T1Xhixy megjegyezhetetlen megnevezési gyakorlatot miért erőltetik a tengerentúlon?

(#5) BatchMan válasza Stauffenberg (#3) üzenetére


BatchMan
(senior tag)

650D-nél Liveview módban a kioldóra másodpercekig tapadhattam, mire hajlandó volt képet csinálni - szinte használhatatlan - de érintőképen kijelölve a fókuszálandó pontot szinte azonnal képet csinál. Ezt vesd össze, amikor lábujjhegyen, fél kézzel magasra tartva a kerítés/tömeg fölött próbálok lőni egy képet. :(((

(#6) Stauffenberg válasza BatchMan (#5) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Nekem a 650D eredendően pozitív élmény volt, igaz én főleg videóztam vele manuális fókusszal. Nekem nagyon tetszett az érintőképernyő és a hagyományos kezelési mód közötti teljes átjárhatóság. Például rányomok a fizikailag is létező érzékenység választó gombra és az értéket már csak a képernyőre tapicskolva adom meg.

Na meg én a liveview-t csak videóhoz használom, amúgy ha lehet jobban szeretek az optikai keresőben komponálni, akkor is ha ehhez a földön kell fetrengenem. :) Szóval engem a lassú liveview fókusz annyira nem foglalkoztatott, de az tény, hogy nem volt jó. Kíváncsiság kedvéért kipróbáltam videó módban, mert azt állította a Canon, hogy ez arra nagyon jó, főleg a finom átmenetek miatt.

Az egész csak arra volt jó, hogy előre-hátra monitorozott, de azt is csiga lassan tette és állandóan életlen volt a kép.

Egyébként meg én a Sony NEX gépekért vagyok megveszve, mert jobb szeretek manuálisan fókuszálni és ott van focus peaking (tudom, Canonra is Magic Lantern esetében, de nekem kevés saját gépem van, bérelt meg céges cuccra nem rakhatom fel).

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#7) jjeahh


jjeahh
(veterán)

remélem azért eos m-nek is lesz folytatása...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#8) FEDman


FEDman
(addikt)

Nem tudom ki hogy van vele, de én ezen az Eos100D-n azóta röhögök mióta csak először megláttam.
Mintha csak a Canonnál úgy gondolták volna, az eddigi belépő DSLR vázainknak eddig túl jó fogása volt, faragjunk hát le még egy kicsit abból a markolatból. :DDD

Sok helyen olvasom, hogy igazából ez az igazi válasza a Canonnak a mirrorless gépekre, hát én nem tudom..

Persze méretre nagyságrendileg akkora, mint egy Pana G5, no de mindezt milyen áron? Egy FF DSLR méretű EVF helyett kínál pici gagyi sötét optikai keresőt, igencsak kezdetleges hybrid AF rendszerrel.
Ami a méretet illeti pedig a váz pici, no de tükörakna miatt a váz vastagága és a hozzá tartozó obik mérete mit sem változott. Ha lehet így az eddigiekhez képest még aránytalanabb lett az összkép.

A DSLR vázaknak bizonyos területeken a mai napig megvan a maga létjogosultsága, ezt egy pillanatig nem kérdőjelezem meg. Ellenben szerintem egy szint alatt az ilyen Eos100D féle DSLR vázak inkább csak arra jók, hogy tökéletesen szemléltessék miért is jobb egy mirrorless rendszer. :U

(#9) Motion_Blur


Motion_Blur
(félisten)

A 100D nagyon bejön, pár éve 450D-m volt de meg kellett válnom tőle. Ha idén nyáron veszek gépet akkor az szerintem a 100D lesz.

Persze ha nem lesz több 120-130K-nál.. kit obival..

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#10) jjeahh válasza FEDman (#8) üzenetére


jjeahh
(veterán)

100%-osan egyetértek :DD . a canon látta, hogy az eos-m-et nem fogadták túl jól (ami nem is csoda), ezért megpróbálnak a dslr vonalon miniatürizálni, vagy hogy megy ez?... így nevetséges, főleg, mert a nagy gépekre tervezett obik maradtak, amúgy is nagyon törpének néz ki, a műanyag burkolat meg még komolytalanabbá teszi. eddig az egyetlen meggyőző próbálkozás a kis gép-szép kép kategóriában szerintem az m4/3, a sony nex sorozat pár felső kategóriás masinája, és pár fuji...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#11) Tin válasza Stauffenberg (#3) üzenetére


Tin
(addikt)

dpreview szerint: "The focusing speed of the updated hybrid phase and contrast-detect design remains unchanged, which unfortunately means that it still lags behind current mirrorless cameras from Sony, Olympus and Panasonic."

szóval ez az "új" 18MP-es szenzor (merthogy annak mondják) annyiban "jobb" az előzőtől, hogy több a fókuszpont, de ugyanúgy lassú. képminőségére persze kíváncsi lennék, de nem csodálnám, ha maradna ugyanaz.

a canonrumors szerint a 70D bejelentését megint eltolták, de az már DIGIC6-os lesz, de elméletileg ugyanúgy 18MP-es szenzorral. gondolom ugyanezzel.

szóval, hacsak ez a szenzor tényleg nem egy új fejlesztés és valami orbitális képminőséget tud, akkor asszem Canonék lemaradtak valahol a többiektől, de nagyon csúnyán. ha ez ugyanannak a 2009-es szenzornak a továbbfejlesztése, az konkrétan szánalmas szerintem.

persze, a sok csilivili vásárlónak az automata üzemmódok kellenek, meg hogy az iphone-nál jobb legyen a fotó.

(#12) Ijk válasza FEDman (#8) üzenetére


Ijk
(nagyúr)

Nem mindenki tudatos, főleg akinek nincsenek tapasztalatai. Hidd el sokan rá fognak bukni a kis méret miatt, miközben nem foglalkoznak az ergonómiával és hogy inkább az objektív mérete jelent problémát.
Milceknél sem tetszenek a kis vázak, kínai kislányok kezébe valók palacsinta obival, ami nem csavarja ki a kezükből. Szerencsére a Pana a GH3 személyében, és a Fuji is belátta hogy komolyabb vázat nagyra kell építeni. A legtöbb meg tényleg arra jó hogy csak az expo gombot nyomogassák rajtuk.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#13) jjeahh válasza Ijk (#12) üzenetére


jjeahh
(veterán)

hát én sem kislány, sem kínai nem vagyok, full manuálban fotózok, manuális obikkal, oly pen-en...ráadásul építési minőségben, testreszabhatóságban egész biztosan agyonverné a 100d-t...sőt, utóbbi kettőben nekem a haverom 60d-jénél is jobban bejön...lehet te sosem használtál milc-et, és/vagy nagy kezed is van...épp ez a lényeg, szerintem, a milc-nek jól áll ha kicsi, és az is kell legyen, különben semmi értelme a kategóriának, dslr vonalon meg bizonyos méret alatt már nevetséges miniatürizálni...a két kategória úgyis másra lett kitalálva...

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#14) FEDman válasza Ijk (#12) üzenetére


FEDman
(addikt)

Erről kicsit más a véleményem. Pl. egy Panasonic G3 mérete, fogása kb. pont olyan jó, mint egy markolat nélküli Nikon F3-nak. Az a Nikon váz is teljesen rendben volt amíg csak kisebb fix obik kerültek rá. Ehhez képest most egy mirorlessre kisebb, de még inkább könnyebb obikat gyártanak.

Ennek ellenére Nikon F3-ra én még soha senkitől nem hallottam, hogy markolat nélkül csak "kínai kislányok" kezébe valók. Ezek nagyzolós kijelentések azóta terjedtek el mióta DSLR-ek méretei elszabadultak és a korábbi egészséges méretek helyett ma már szinte minden normális DSLR nagy felfújt krumplira emlékeztet. :)

Egyébként a belépő Canon DSLR vázaik se elsősorban a kis méretük, hanem a béna kialakításuk miatt olyan rettenetesek. Ha már kis méret akkor sokkal jobb tud lenni egy markolat nélküli váz, mint egy rosszul kialakított kis markolatos amitől az embernek hosszútávon csak begörcsöl a keze.

[ Szerkesztve ]

(#15) Tigerclaw


Tigerclaw
(veterán)

Jöhetne pár jobb új EF-S objektív is ebbe az alsóbb szegmensbe, ami nem 200e Ft.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#16) Ijk válasza FEDman (#14) üzenetére


Ijk
(nagyúr)

Azért egy F3-ra nem tekernél rá egy 24-70 f2.8-at. De szerintem még a kisebb fixeket is kényelmesebb egy nagyobb vázzal használni, legalább nem körömmel kell a gombokat kezelni. Nem lehet kategorikusan kijelenteni hogy a markolat nélküli vázak jobbak kis méretben, pl. egy epm-et sehogy nem tudtam megfogni, pedig nincs nagy kezem. Nekem kisebb fixekhez már legalább EP-1 méretű váz ideális, rendes zoomokhoz pedig GH3.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#17) FEDman válasza Ijk (#16) üzenetére


FEDman
(addikt)

"Nekem kisebb fixekhez már legalább EP-1 méretű váz ideális, rendes zoomokhoz pedig GH3."

Na, ebben viszont egyet értünk. :)

(#18) Stauffenberg válasza Ijk (#16) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Engem anno a Sony NEX-7 győzött meg arról, hogy lehet baromi kényelmes, ergonomikus, funkciógazdag MILC vázat építeni apró méretben (meg úgy bármilyen fényképezőgépet kis méretben). Eleve a három tárcsás kezelés is ritka még a professzionális szegmensben is, ráadásul a kis markolatot is meg lehet tervezni jól. Én egy igen nehéz nagyon régi csupa acél és üveg Nikkor 50mm f/1.2 objektívet tettem rá egy vaskos adapterrel. Ezek így sokkal nehezebbek, mint a váz, szóval orrnehéz a berendezés ilyen felállásban, de a NEX-7 markolata nagyon jól meg van tervezve és nagyon kényelmes volt használni, plusz a három vezérlőtárcsa mellé több programozható funkciógomb is társul.

Én azért előbb kézbe veszem majd a 100D-t mielőtt ítéletet mondok. Sokakkal ellentétben nekem az EOS 650D kezelése és fogása is bejött, pedig alapvetően markosabb Full Frame DSLR-ekhez szokott kézzel tényleg úgy éreztem, mintha csak egy fuvallat lenne az egész. De nem látom azt, hogy hol szenvedne csorbát a fogása csak azért, mert főleg a szélességéből veszít.

Ellenben az említett "profi" Fujifilm (konkrétan az X-Pro 1) számomra egy igazi szenvedés. Kicsit hülyén sikerült megoldani a kezelését és szerencsétlen annyira retró, hogy legalább olyan jó a fogása, mint egy vajas doboznak.

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#19) jjeahh válasza Stauffenberg (#18) üzenetére


jjeahh
(veterán)

sosem fogtam a fujit, de akkor milyen lehet a leica m sorozat? ;] az igazság nálam mondjuk az, hogy én az obit-gépet annyira a balkezemre fektetem, hogy a markolat, ha van is, nem igazán érvényesül...a kényelem szubjektív is tud lenni. személy szerint a nikon d7000-et canon 60d-t meg sem tudom igazán fogni, a nagy zoomokról nem is beszélve, annyira kicsi a kezem hozzájuk

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#20) k1csi válasza FEDman (#8) üzenetére


k1csi
(senior tag)

Ezt a gépet (100D) nem a tudatos vásárlóknak tervezték, hanem pl. azoknak akik vinnének valamit a nyaralásra (stb.) ami jobb képet csinál mint a mobil, de mégse foglaljon el sok helyet.

Ezen a vázon már a kitobi is ormótlan, egy normális obit, amivel tényleg profi képeket lehet csinálni, nehéz egyáltalán elképzelni rá, de ez a történet nem is erről szól (a vásárlók nagyrésze soha nem is akar majd obit cserélni ezen a vázon sőt...).

A Canon is belátta, hogy nem tudja rendbetenni a hibrid AF-et (legalábbis az idei szezonra biztos nem azaz az EOS-M mostmár bebukott) és azt is látták, hogy olyan kompaktot sem akar már senki ami nem tud sokkal többet mint a mobil viszont kis hordozható gépekre amik elfogadható képeket csinálnak továbbra is lenne igény.
Sőt egész jó kereslet van rá (ld. MILCek).

Azaz megszületett az 100D.

Ha mFT-re lenne egy nagyon jó kitobi (12-50 f/2.8-4) amit a legújabb szenzoros EVF vázakkal adnának kitben (versenyképes áron) ez a cucc elvérezne, így viszont pl. a Canon név meg mert kb. mezőnyben van simán el fogja adni. Az meg, hogy van egy-két ár/érték arányban versenyképes mFT váz amit a potenciális vásárlók kb. 1%-a ismer áll szemben a Canon hátterével (név, marketing gépezet, értékesítési csatornák stb).

Akik meg megveszik örülnek majd, hogy mennyivel jobb képe van mint a mobilnak. Nekik ennyi is elég.

Az ismeretlen (azaz kockázatos) alternatívák helyett biztosra akarnak menni. Ez sokaknak (többség?) még azt is megéri, hogy nem a legjobb ár/érték arányt keressék, hanem amivel nem lehet nagyon melléfogni.

Nekem (mint félig Canonosnak) egyáltalán nem annyira vidám ez a történet. Érzésem szerint a Canont idén sem fogja semmi sem motíválni, hogy jobb cuccokat hozzon ki elfogadható áron. A prosumer mint kategória a Canonnál már csak emlékként létezik.

Vannak a "soccer mom" cuccok meg a pro cuccok aranyárban.

Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

(#21) Stauffenberg válasza jjeahh (#19) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Nem ezzel a klasszikus formavilággal van bajom, én például gyűjtöm a régi analóg gépeket, nem egy példányom 50-60 évnél is idősebb. Például az említett Leica M sorozattal sincs bajom. De azért a 21. században már legyen annyi egy mérnök csapatban, hogy leteszteli a fogását, gombok kiosztását meg a kezelhetőséget.

Nekem elsőre nagyon idegen volt, de egy pár órás használattal sem tudtam különösebben megszeretni. Kár, pedig technikailag nagyon bitang az X-Pro 1.

Ezzel szemben a NEX-7 olyan volt pár perc után, mintha mindig is a barátom lett volna. Na azt nagyon eltalálták! :)

A Nikon D7000 meg nagy favoritom, van egy céges példányunk, mostanában azzal pörgök leginkább. Szerintem jó, pedig nincs kicsi kacsóm nekem sem.

[ Szerkesztve ]

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#22) Tin válasza k1csi (#20) üzenetére


Tin
(addikt)

hát igen, az 550D a maga idejében nagy durranás volt, de gyakorlatilag azóta az összes xxxD és xxD gép egy szoftveresen toszogatott 550D. és most szándékosan nem a 7D-t írom.

én arra számítottam, hogy a 70D-vel visszatérnek az 50D vonalhoz, jó kis strapabíró váz, új 24MP-s szenzor, erős proci, 60p videó, MFA, esetleg zoomolható videó, és sorolhatnám... tudjuk, mik kellenének.

ehelyett úgy fest, hogy a 70D egy nagyobb méretű, kicsit jobb AF-s, kicsit jobb záras, kicsit jobb zajszűrésű 700D lesz, ugyanazzal az ezeréves szenzorral.

és ez így szánalmas, hiszen az xxD sorozatok 2 éves ciklusban érkeztek, a 60D 3 éve kint van. kidobják az ősrégi szenzorral a 70D-t, ki fogja azt megvenni 2 év múlva?

(#23) papaya válasza Tin (#22) üzenetére


papaya
(aktív tag)

"kidobják az ősrégi szenzorral a 70D-t, ki fogja azt megvenni 2 év múlva?"

bárki, ha addig sem változik a szenzor... ;]

https://flic.kr/ps/2ZKEec

(#24) jap


jap
(aktív tag)

A 100D-t miért nem a 40 2.8-cal reklámozzák?
Sokkal többen rákattantak volna (csak) a mérete miatt.

''minden sikeres férfi mögött egy nagyon meglepett anyós áll''

(#25) Throme válasza Tin (#22) üzenetére


Throme
(addikt)

Ez is érdekes, hogy míg itt canon vonalon már várnád a 24 MP-es szenzort, nikon vonalon megszólták ezt a pixelsűrűséget mikor belépő szinten megjentek ezzel szerelt vázak.
Főleg a kitobit jelölték meg szűk keresztmetszetnek a nagy MP számú szenzorokhoz.

Kívülállóként nekem szimpatikus gépnek tűnt a 650D és így most a 700D, de ezért jó beleolvasni fórumokba, hogy mégis megváltozhat az ember véleménye.

(#26) Stauffenberg válasza Throme (#25) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

A Nikon D3200-hoz adott kitobi tényleg nem képes már mit kezdeni a 24 megapixeles szenzorral, de őszintén szólva a pixelkukkolókon kívül ez kit érdekel? Ez nem professzionális felhasználásra szánt gép. A RAW-ot elteszed másolatként és csinálsz mindegyikből egy 16 megapixelre leméretezett, +10% élesítéssel ellátott JPEG konverziót (Photoshop és Lightroom megcsinálja ezt több száz fotóval is automatikusan) és akkor van egy nagy rakás olyan részletes és éles 16 megapixeles JPEG-ed, hogy a füled ketté áll. :)

Nem kell emiatt egy régebbi 16 megapixeles vázat keresned. Nem értem egyébként, hogy amatőr szinten mi ez a nagy rugózás azon, hogy mennyire tud éles lenni kitobival egy fotó. Egyrészt lehet venni hozzá jobbat, másrészt meg ott a Photoshop. Nem csak HDR maszatolásra meg agyonretusálásra való, hanem lehet azt értelmesen is használni.

Épp így a 650D remek belépő szintű gép. A fókuszrendszere az egyetlen gyengéje ha LiveView módban használod (keresőben komponálva pont olyan gyors, mint eddig). Az a szenzor sem olyan rossz ám. Ismét csak a pixelkukkolókat érdekli, hogy a templomtorony óráján megcsillanó napfény 9%-al nagyobb mértékben ég ki...

A Nikon D800E és a Canon EOS 5D Mark III között dinamikában hatalmas a különbség!

D800E: 14.3 EV
5Dmk3: 11.7 EV
(DxO szerint)

Ez akkora különbség, hogy szabad szemmel is látható ha direkt úgy fotózunk, hogy megjelenjenek az erősségek és gyengeségek. Mégsem érdekli még a profikat sem. Mindkét géptípus nagyon kedvelt fotóriporterek, reklámfotósok és filmesek körében és nem a felbontás, nem a szenzor, hanem a kezelhetőség és funkciók miatt.

Ha a Nikon tetszik vedd azt. Ha a Canon tetszik vedd azt. :) Nem kell ennyit rugózni a szenzor kérdésen, hanem fogni a gépet és fotózni vele. Valószínűleg ha egymás mellé tennénk két A4-es printet és nem tudnád melyik melyikkel készült (legyen mondjuk 650D meg a D3200), akkor nem tudnád megmondani, hogy melyik fotó melyik gépből jött.

A D3200 kezelése szerintem nagyon amatőrös (kevés a vezérlő tárcsa meg a funkció gomb), míg a 650D az érintőképernyő miatt nagyon jól használható full manuális módban is. Szerintem ez többet számít. :)

Meg persze a jó objektív. Az a legfontosabb ha már a felszerelésen megy a vita. :)

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#27) Tin válasza Throme (#25) üzenetére


Tin
(addikt)

650D szerintem is cool kis gép lett, csak a képminősége romlott az 550D óta folyamatosan, és a hybrid AF nem sokat ér.

engem azért érdekelt, mert ha az normális sebességgel képes újrafókuszálni a témát videózás közben a képernyőre bökéssel, az tök jó feature, mert nem kell manuálisan szarakodni vele. dehát, mint tudjuk, nem igazán tudja.

pixelszámban bőven elég a 18MP, de ha közben a konkurencia 24MP-t tud azonos, vagy jobb minőséggel, az sosem jó dolog. szóval nagyon remélem, hogy a 70D-be egy új szenzor kerül, ami ha csak 18MP is, de ISO 1600 felett is használható. a full hd 60p nagy dolog lenne, meg ha visszakerülne a micro focus adjustment, meg minden jó feature.

viszont ez a mostani 700D, bár még nem láttam teszteket a szenzorról, kb. szerintem ugyanaz, mint a 650D, értelmét sem látom.

a 70D viszont tényleg legalább 2 évre szól, de 2 év múlva a 2009-es 18MP-es szenzor már 6 éves lesz, szóval elég nagy baromság lenne belerakni, hacsak nem új fejlesztés.

(#28) BatchMan


BatchMan
(senior tag)

Amit még beletennék a 700D-be:
- Wi-Fi
- GPS

A GPS hiányzik talán jobban, mert a belső órát állítgatni lusta vagyok, és a geotagging sem lenne rossz néha.
A Wi-Fi hiánya kevésbé fáj, de jól esne. Nem facebook megosztásra gondolok, az nem való bele, inkább az USB körülményességére, esetleg telefonról történő távvezérlésre. Ezek nem olyan drága cuccok, talán kicsit később jött volna ki, de legalább lett volna értelme.

(#29) Stauffenberg válasza Tin (#27) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

"a full hd 60p nagy dolog lenne"

Amíg ezek a gyártók nem térnek át AVCHD 2.0-ra, addig nem lesz benne ilyen. Sajnos az első generációs AVCHD szabványban 30p progresszív és 60i váltottsoros van maximumként deklarálva. Manapság már bármilyen MILC gép esetében ott van az AVCHD 2.0 és a 1080p/60p mód.

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#30) Tin válasza Stauffenberg (#29) üzenetére


Tin
(addikt)

most láttam a DIGIC6-ról, mint hír, hogy simán kezeli az 1080/60p-t, szóval biztos áttérnek, mert ha másban nem, legalább ebben tudnának a konkurencia elé lépni.

(#31) Throme válasza Stauffenberg (#26) üzenetére


Throme
(addikt)

Nem keresk gépet :N , nikon tulaj vagyok, csak szándékosan nem ezzel kezdtem, mert a látszatát is el akarom kerülni mindenféle ellenségeskedésnek, vagy félreértésnek!
Azonban érdeklődöm más irányban is, mert kíváncsi vagyok.
A 650D, és így a 700D "fícsörök" szipminek tűntek.

Szvsz a belépő gépek vásárlói nem igazán mélyülnek el - világviszonylatban - LR és PS mélységekben és nem is zavarja őket a 24 MP/ kitobi kombó... Nem is méreteznek, csak nézegetik a fotókat.

Valóban, nekem az érintőképernyő nagyon felkeltette az érdeklődésem, hogy dslr vonalon is behozták, ráadásul belépő kategóriában!
Pont azért amit írsz, hogy a dedikált gombok kis számát és a 2-dik vezérlőtárcsa hiányát tudják vele valamennyire kompenzálni. Igaz, hogy menüben kell turkálni, de legalább sokkal gyorsabban, mint gombokkal lépegetni... Ezt jó lett volna átvenni - szvsz persze - nikon vonalon.
Nem azt mondom, hogy ez a lényeg egy váz esetében, de nagyon kellemes, hasznos segítség.

(#32) Stauffenberg válasza Throme (#31) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Nekem a 650D-ben tetszett az érintőképernyő. Amikor megkaptam tesztelésre egy hétre, akkor eléggé megszerettem, pedig eleinte elég ellenségesen álltam hozzá. Baromságnak tartottam.

Az volt a szimpatikus, hogy nem erőszakolta rád a gép a használatát. Ha akarod csak fizikai gombokkal kezeled, ha akarod csak érintőképernyővel kezeled, ha akarod mindkettővel egyszerre, de ha végképp nem jön be, akkor ki is kapcsolhatod a képernyőn az érintés funkciót. Szerintem ötletesen megoldották a használatát. Alapból nem is érzékeli az érintést, csak ha elindítasz egy műveletet (pl: ISO érték állítása).

A Sony NEX gépekben viszont nem tetszik, béna a menürendszer meg a UI felépítése. Viszont azok meg legalább funkció gombokkal, meg tárcsákkal tisztesen el vannak látva. :)

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#33) BatchMan válasza Throme (#31) üzenetére


BatchMan
(senior tag)

Ami nekem nagyon bejött a 650D-n, az a Quick-menü. Egy fotóhoz minden lényegeset be tudsz állítani, nem kell hozzá tanulni sem a gombokat. Egyszerre látod az összes fontos beállítást, és egy mozdulattal át is állíthatod. Meglepően gyors, laggolás ismeretlen.

(#34) k1csi válasza BatchMan (#28) üzenetére


k1csi
(senior tag)

Ha Canon funkcionális és nem marketingvezérelt tervezést folytatna, akkor ezek sokkal inkább a 100D-ből hiányoznak, hiszen az lenne (lehetne) a kis hurcolászós gép.
GPS - geotagging ahogy írtad.
WiFi meg rengeteg mindenre. Távkioldó, remote LiveView/vezérlés (persze lehet ehhez n-es WiFi kellene már), fájlok áttöltése (vagy eleve duplikálása mintha lenne benne egy második káryahely).

A fájlok áttöltésénél nem otthoni felhasználásra kellen gondolni (mert arra ott az USB 3.0-ás olvasó UHS-I-es SD-hez), hanem pl. arra hogy nem kellene OTG kábellel sz@rakodni, hogy átkerüljön a mobilra/tabletre (hanem, ha megy automatikusan menne egyből rá, ha látja a mobilt/tabletet persze állíható hogy mi, csak JPG vagy csak videó stb).

Ezért az árért simán bele kellett volna férjen, ma már az olcsóbb okosmobilokban is alap, vsz. filléres költség.

Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

(#35) Stauffenberg válasza k1csi (#34) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Azonnali vezeték nélküli fájlátvitelre ott van az Eye-Fi. Annak van PC, Mac, Android, iOS kliense is. Lehet csak kattintásra indítani a szinkronizációt meg lehet úgy is, hogy rögtön tükrözze az SD kártya tartalmát.

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#36) BatchMan válasza k1csi (#34) üzenetére


BatchMan
(senior tag)

Tartok tőle, hogy van egy tíz éves termékvonal-tervük, és aszerint mennek. Japán ember nehezen változtat ilyesmin. Majd a GPS/Wifi a 800D-ben benne lesz, csak várd ki. Ha nagyon kell, vegyél 6D-t, annak a fejlesztési költségeit is be kell hozni. Ha bejött, mehet a fejlesztés az alsóbb kategóriákba. Kapitalizmus van :W

100D-t így se tudom hova rakni. Persze a japánoknak kicsi a keze, nekik is kell gép :)
Annyival nem lett kisebb, a 40-es pancake magában meg kevés, azért kár DSRL-t venni. Ha két-három obit használsz, akkor a 650D-hez képest 25%-kal kisebb gép nem oszt vagy szoroz a táskában. Egy fele, harmada méretű bajonett már érdekesebb lenne, de ezt nem merték meglépni.

(#37) k1csi válasza BatchMan (#33) üzenetére


k1csi
(senior tag)

Kicsit túl van lihegve ez a quick menü/érintőkijelző.
GH sorozatban ilyen van (néhány éve, kicsit lassan ébredt a Canon), átgondolt/logikus.

A kezdeti lelkesedés után azért számomra kicsit korlátozott lett a használata. Fókuszhely kijelölésre (a GH2-n ellentétben a Canonnal a LiveView fókusz - mivelhogy csak ez van- villámgyors) pótolhatattlan.

Visszanézéshez is nagyon jó. De hogy beállításokat ott keresgéljek amikor van dedikált gomb is és nagyon sok szabadon választható, hogy mit állít, hát...

Biztos nagy segítség azoknak akik egyébként is csak találgatják, hogy mit állítanak ezek, de vsz. a marketinges haszna ezeknek sokkal nagyobb mint a gyakorlati.

Stauffenberg

Nem gondolod, hogy valami jó drága/kis kapacítású, lassú (elég sok problémát generáló) vsz. olyan cuccot fogok használni amin a technológi már rég túllépett amikor nagyon jó áron lehet 16 meg 32GB-os 95MB/s class10-es Sandisket venni (ilyen kártyáim vannak, na jó a 32GB-os annyira nem olcsó még).
És ez a kártya semmire sem jó a fájlok tükrözésén kívül, a WiFi meg, na hagyjuk...

Nézd meg a Panasonic GH3-at.

Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

(#38) Monya78 válasza Stauffenberg (#26) üzenetére


Monya78
(veterán)

Hasonlót teszteltem le mostanába egy
Nikon D3200 + 18-55VR vs. Canon 450D + 18-55IS gépet vetettem össze azonos körülmények között.

A DXO szerinti hatalmas különbségek vannak a két gép adatai között. [link]

Lightroomban azonos beállításokkon dolgoztam a raw fájlokon, a kiéget részeken pedig nincs különbség, a fekete részeken csak picit többet részletet lehetett előhozni a nikon esetében, ezt is főleg 100% körüli nagyításnál látszana, egész képernyőre kirakva a képeket nincs különbség.

Magas ISO-nál is csak kicsi, max 1/2Fé előnye van a D3200-nek.

Én mint átlagos fotós a DXO által lemért látványos különbségből, szinte semmit nem láttam...

(#39) Throme válasza k1csi (#37) üzenetére


Throme
(addikt)

"kicsit lassan ébredt a Canon"
De legalább ébredt, nem úgy mint a nikon....

Video funkció meg a kompakt/bridge gépekben volt előbb, mint dslr-ben.

Gondolom a dslr kategória, ha nagyobb rétegekhez el akar jutni, akkor a népszerű szolgáltatásokat neki is be kell építeni, így mindig kullog a többiek után ezen a téren....
Talán egyetlen kivétel a szenzor ami meg fordítva történt, APS-C és FF lapkák utóbb jelentek meg kompakt, milc fronton...
Tévedés jogát fenntartom ;)

(#40) jjeahh válasza Monya78 (#38) üzenetére


jjeahh
(veterán)

attól függ, mit értesz magas iso alatt.. ;] 450d-nek 1600 a max, nikonnak 12800, ha mindkettőt maximumra húztad, és nincs külömbség... :DDD igaz, igazságtalan is így összehasonlítani, mivel a canon 4 évvel öregebb a nikonnál...egy ismerősömnek van 450d-je, és hát...szerintem zajszinten kb a nem sony szenzoros régi mft gépek szintjén lehet...
szerk: dxo szerint is...[link]

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#41) k1csi válasza Monya78 (#38) üzenetére


k1csi
(senior tag)

Magas ISO-nál is csak kicsi, max 1/2Fé előnye van a D3200-nek.

Ja és úgy van 1/2Fé előnye pixel szinten, hogy 2x annyi pixel van rajta (azaz pixelenként fele akkora területe van, hogy fényt gyűjtsön).

Nekem cseppet sem hányozik a sok pixel, de ha belegondolsz, hogy azonos pixelekkel mérve mekkora technológiai előnye van (lenne) ma a többi (nem Canon) szenzornak.
Nem is értem miért nyomatják még ezt a megapixel növelést. Max kiadtak volna egy-egy sok MP-el vázat, de hogy az összes új Nikon legalább 24 MP legyen...

Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

(#42) jjeahh válasza k1csi (#41) üzenetére


jjeahh
(veterán)

mer a többség a megapixelt nézi, me biztos akkor jó képet csinál, hangcuccoknál a wattot, me akkor biztos kiveri az ablakot, szal mindegy csak basszus legyen, kocsiknál a lóerőt, a nyomatékot tuti nem ismerik... :DDD a gyártónak meg a profit a lényeg, tudod...

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: n_barna | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#43) Monya78 válasza jjeahh (#40) üzenetére


Monya78
(veterán)

Mint írtam ugyanolyan beállítások mellett, azaz a C450d miatt mindkét váz iso1600-on max... :)

(#44) Tin válasza k1csi (#41) üzenetére


Tin
(addikt)

Nem is értem miért nyomatják még ezt a megapixel növelést. Max kiadtak volna egy-egy sok MP-el vázat, de hogy az összes új Nikon legalább 24 MP legyen...

azért ha egy pixelszinten ugyanolyan "minőségű" 24MP-es szenzoros képből 18MP-est csinálsz, az jobb lesz, mint a 18MP-es szenzorral készült. meghát, tudsz belőle vágni, fekvőből jobb állóképet csinálni, stb.

ha van egy új fejlesztésű 18MP-es szenzor, ami jóval kevésbé zajos azonos ISO mellett, mint a másik 24MP-es, akkor persze inkább az előbbit választja az ember.

(#45) JackFeryll válasza BatchMan (#36) üzenetére


JackFeryll
(senior tag)

A 100D lesz a női váz. Egyszer fogtam D7100-at. Az is kicsi. Ez még annál is kisebb lesz?
Mondjuk nálam az XXD-k mérete a minimum, hogy ne forduljon ki a kezemből :)
Ja és az sem lenne rossz ha nem waxolt síléc borítása lenne a fogás helyén mint az 1100D-nek.

[ Szerkesztve ]

(#46) Stauffenberg válasza JackFeryll (#45) üzenetére


Stauffenberg
(nagyúr)

Neked egy D7100 kicsi, de az xxD (60D?) nem? Én főleg D7000-ret hajtok, nem érzem kicsinek, bár ez szubjektív, de a 60D nem nagyobb ennél, sőt! Persze ha ilyen 20D meg 30D korszakba utazunk vissza az időben, akkor nem szóltam. :D

## Szteroidon felpumpált Revolut meghívóért keress PM-ben! (Ingyen fizikai kártya és 3000 Ft ajándék egyenleg)

(#47) JackFeryll válasza Stauffenberg (#46) üzenetére


JackFeryll
(senior tag)

30D-re gondoltam :)
(de tegyük hozzá elég nagy kezem van)
A maiak közül csak 7100D-t,1100D-t fogtam, illetve az 1D Mark IV-et csak az egy picit más kategória :)

[ Szerkesztve ]

(#48) apuc


apuc
(őstag)

10 db tesztfotó a Canon EOS 700D+ 18-55 STM kitobival:
[link]

(#49) SgtBradly


SgtBradly
(csendes tag)

Én most akarok váltani bridge (finepix S7000) gépről tükörreflexesre. 650d-t néztem ki magamnak. El is mentem a legközelebbi helyre ahol esetleg élőben meg tudom nézni, de csak 600d (méretben ugyan az) és D7000 volt. A 600d fogásra nem nyűgözött le a régi fuji S7000 bridge gépnek stabilabban lehet fogni a markolatát. A d7000 már jobban tetszett az jobban belesimult a kezembe. (197 cm vagyok, így elég nagy a kezem.)
650d tudása szerintem nekem elég lenne, mivel még sosem volt tükrös gépem, de a markolat nekem szerintem kicsi, bár nemtom a portrémarkolat ezen mennyit segítene, azt még ki kellene próbálnom.
60d méretei jobban tetszenek, esetleg kijön az utódja azt is kipróbálnám,de az meg jóval drágább. 350k körül fog indulni gondolom.

(#50) Eastman


Eastman
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Üdv Uraim!

Adott egy Canon EOS REBEL T3i fényképezőgép. Plusz van 2 db ócsó állványos kínai reflektor és vaku egyben, amik elméletileg szinkronizálhatók; akkor villannak, amikor a gép vakuja. Hogyan lehetne rávenni őket, hogy együtt dolgozzanak? Kell hozzá valami külső eszköz? :U Vagy tudhat ilyet maga a gépváz is vajon?

Az internet a mindenki számára elérhető tudás, és önigazolás tárháza.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.