Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BatchMan #1 üzenetére

    Szinte semmi újdonság. Az irtó ciki Hybrid AF rendszert sem cserélték le, pedig a 650D és az EOS M is emiatt volt kissé gyenge.

    Ellenben az EOS 100D megkapta ennek a hibrid rendszernek az új verzióját, arra kíváncsi lennék, mert a technológia nem teljesen halott, a Sony NEX-5R-ben például jól teljesít.

    Ami még érdekes a 100D-ben, hogy nem lett teljesen belépő szint, megmaradt a 650D/700D szintjén (van amiben egyik jobb, míg másban a másik) és tükörrel meg APS-C szenzorral együtt is kisebb, mint a Panasonic GH3. Persze utóbbi azért simán lenyomja, de kétszer annyiba is kerül. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz BatchMan #5 üzenetére

    Nekem a 650D eredendően pozitív élmény volt, igaz én főleg videóztam vele manuális fókusszal. Nekem nagyon tetszett az érintőképernyő és a hagyományos kezelési mód közötti teljes átjárhatóság. Például rányomok a fizikailag is létező érzékenység választó gombra és az értéket már csak a képernyőre tapicskolva adom meg.

    Na meg én a liveview-t csak videóhoz használom, amúgy ha lehet jobban szeretek az optikai keresőben komponálni, akkor is ha ehhez a földön kell fetrengenem. :) Szóval engem a lassú liveview fókusz annyira nem foglalkoztatott, de az tény, hogy nem volt jó. Kíváncsiság kedvéért kipróbáltam videó módban, mert azt állította a Canon, hogy ez arra nagyon jó, főleg a finom átmenetek miatt.

    Az egész csak arra volt jó, hogy előre-hátra monitorozott, de azt is csiga lassan tette és állandóan életlen volt a kép.

    Egyébként meg én a Sony NEX gépekért vagyok megveszve, mert jobb szeretek manuálisan fókuszálni és ott van focus peaking (tudom, Canonra is Magic Lantern esetében, de nekem kevés saját gépem van, bérelt meg céges cuccra nem rakhatom fel).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Ijk #16 üzenetére

    Engem anno a Sony NEX-7 győzött meg arról, hogy lehet baromi kényelmes, ergonomikus, funkciógazdag MILC vázat építeni apró méretben (meg úgy bármilyen fényképezőgépet kis méretben). Eleve a három tárcsás kezelés is ritka még a professzionális szegmensben is, ráadásul a kis markolatot is meg lehet tervezni jól. Én egy igen nehéz nagyon régi csupa acél és üveg Nikkor 50mm f/1.2 objektívet tettem rá egy vaskos adapterrel. Ezek így sokkal nehezebbek, mint a váz, szóval orrnehéz a berendezés ilyen felállásban, de a NEX-7 markolata nagyon jól meg van tervezve és nagyon kényelmes volt használni, plusz a három vezérlőtárcsa mellé több programozható funkciógomb is társul.

    Én azért előbb kézbe veszem majd a 100D-t mielőtt ítéletet mondok. Sokakkal ellentétben nekem az EOS 650D kezelése és fogása is bejött, pedig alapvetően markosabb Full Frame DSLR-ekhez szokott kézzel tényleg úgy éreztem, mintha csak egy fuvallat lenne az egész. De nem látom azt, hogy hol szenvedne csorbát a fogása csak azért, mert főleg a szélességéből veszít.

    Ellenben az említett "profi" Fujifilm (konkrétan az X-Pro 1) számomra egy igazi szenvedés. Kicsit hülyén sikerült megoldani a kezelését és szerencsétlen annyira retró, hogy legalább olyan jó a fogása, mint egy vajas doboznak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz jjeahh #19 üzenetére

    Nem ezzel a klasszikus formavilággal van bajom, én például gyűjtöm a régi analóg gépeket, nem egy példányom 50-60 évnél is idősebb. Például az említett Leica M sorozattal sincs bajom. De azért a 21. században már legyen annyi egy mérnök csapatban, hogy leteszteli a fogását, gombok kiosztását meg a kezelhetőséget.

    Nekem elsőre nagyon idegen volt, de egy pár órás használattal sem tudtam különösebben megszeretni. Kár, pedig technikailag nagyon bitang az X-Pro 1.

    Ezzel szemben a NEX-7 olyan volt pár perc után, mintha mindig is a barátom lett volna. Na azt nagyon eltalálták! :)

    A Nikon D7000 meg nagy favoritom, van egy céges példányunk, mostanában azzal pörgök leginkább. Szerintem jó, pedig nincs kicsi kacsóm nekem sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #25 üzenetére

    A Nikon D3200-hoz adott kitobi tényleg nem képes már mit kezdeni a 24 megapixeles szenzorral, de őszintén szólva a pixelkukkolókon kívül ez kit érdekel? Ez nem professzionális felhasználásra szánt gép. A RAW-ot elteszed másolatként és csinálsz mindegyikből egy 16 megapixelre leméretezett, +10% élesítéssel ellátott JPEG konverziót (Photoshop és Lightroom megcsinálja ezt több száz fotóval is automatikusan) és akkor van egy nagy rakás olyan részletes és éles 16 megapixeles JPEG-ed, hogy a füled ketté áll. :)

    Nem kell emiatt egy régebbi 16 megapixeles vázat keresned. Nem értem egyébként, hogy amatőr szinten mi ez a nagy rugózás azon, hogy mennyire tud éles lenni kitobival egy fotó. Egyrészt lehet venni hozzá jobbat, másrészt meg ott a Photoshop. Nem csak HDR maszatolásra meg agyonretusálásra való, hanem lehet azt értelmesen is használni.

    Épp így a 650D remek belépő szintű gép. A fókuszrendszere az egyetlen gyengéje ha LiveView módban használod (keresőben komponálva pont olyan gyors, mint eddig). Az a szenzor sem olyan rossz ám. Ismét csak a pixelkukkolókat érdekli, hogy a templomtorony óráján megcsillanó napfény 9%-al nagyobb mértékben ég ki...

    A Nikon D800E és a Canon EOS 5D Mark III között dinamikában hatalmas a különbség!

    D800E: 14.3 EV
    5Dmk3: 11.7 EV
    (DxO szerint)

    Ez akkora különbség, hogy szabad szemmel is látható ha direkt úgy fotózunk, hogy megjelenjenek az erősségek és gyengeségek. Mégsem érdekli még a profikat sem. Mindkét géptípus nagyon kedvelt fotóriporterek, reklámfotósok és filmesek körében és nem a felbontás, nem a szenzor, hanem a kezelhetőség és funkciók miatt.

    Ha a Nikon tetszik vedd azt. Ha a Canon tetszik vedd azt. :) Nem kell ennyit rugózni a szenzor kérdésen, hanem fogni a gépet és fotózni vele. Valószínűleg ha egymás mellé tennénk két A4-es printet és nem tudnád melyik melyikkel készült (legyen mondjuk 650D meg a D3200), akkor nem tudnád megmondani, hogy melyik fotó melyik gépből jött.

    A D3200 kezelése szerintem nagyon amatőrös (kevés a vezérlő tárcsa meg a funkció gomb), míg a 650D az érintőképernyő miatt nagyon jól használható full manuális módban is. Szerintem ez többet számít. :)

    Meg persze a jó objektív. Az a legfontosabb ha már a felszerelésen megy a vita. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Tin #27 üzenetére

    "a full hd 60p nagy dolog lenne"

    Amíg ezek a gyártók nem térnek át AVCHD 2.0-ra, addig nem lesz benne ilyen. Sajnos az első generációs AVCHD szabványban 30p progresszív és 60i váltottsoros van maximumként deklarálva. Manapság már bármilyen MILC gép esetében ott van az AVCHD 2.0 és a 1080p/60p mód.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Throme #31 üzenetére

    Nekem a 650D-ben tetszett az érintőképernyő. Amikor megkaptam tesztelésre egy hétre, akkor eléggé megszerettem, pedig eleinte elég ellenségesen álltam hozzá. Baromságnak tartottam.

    Az volt a szimpatikus, hogy nem erőszakolta rád a gép a használatát. Ha akarod csak fizikai gombokkal kezeled, ha akarod csak érintőképernyővel kezeled, ha akarod mindkettővel egyszerre, de ha végképp nem jön be, akkor ki is kapcsolhatod a képernyőn az érintés funkciót. Szerintem ötletesen megoldották a használatát. Alapból nem is érzékeli az érintést, csak ha elindítasz egy műveletet (pl: ISO érték állítása).

    A Sony NEX gépekben viszont nem tetszik, béna a menürendszer meg a UI felépítése. Viszont azok meg legalább funkció gombokkal, meg tárcsákkal tisztesen el vannak látva. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz k1csi #34 üzenetére

    Azonnali vezeték nélküli fájlátvitelre ott van az Eye-Fi. Annak van PC, Mac, Android, iOS kliense is. Lehet csak kattintásra indítani a szinkronizációt meg lehet úgy is, hogy rögtön tükrözze az SD kártya tartalmát.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz JackFeryll #45 üzenetére

    Neked egy D7100 kicsi, de az xxD (60D?) nem? Én főleg D7000-ret hajtok, nem érzem kicsinek, bár ez szubjektív, de a 60D nem nagyobb ennél, sőt! Persze ha ilyen 20D meg 30D korszakba utazunk vissza az időben, akkor nem szóltam. :D

Új hozzászólás Aktív témák