Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • anulu

    félisten

    válasz Male #13 üzenetére

    lehet, h itt tényleg lesz értelme a Dual-DDR-nek? nagyobb sávszél...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • TudorVigyor

    aktív tag

    válasz Male #13 üzenetére

    ''a memvezérlő megoldja''
    Ha megoldja, akkor nem kellene osztozniuk a sávszélességen sem. Meg szerintem sima DRAM-nal (SDR vagy DDR mindegy) nem lehet dual-ported hozzáférést csinálni, szóval nem a memvezérlőn múlik.

    Az anandos cikk alapján viszont 2d-ben a helyi memória (ami a framebuffer látható részét tárolja csak) elég, tehát a tuneres probéma ugrott. Persze ettől még a CPU meg a perifériák várhatnak a memóriaciklusukra meg a DMAjukra.

  • velizare

    nagyúr

    válasz Male #24 üzenetére

    ha egy tortát két részre vágsz, akkor a fél torta nem lesz egész torta :) vagy duplex módon felesben beszélgetnek, vagy egyszerre csak az egyik. ez mondjuk megkerülhető, ha kétcsatornás memvezérlő, és két modul van a gépben, plusz még az is kell hozzá, hogy a két hozzáférési terület (mondjuk egy programrész, meg a vga-karinak lefoglalt terület) különböző modulon legyen, plusz még a memóriavezérlőnek ezt le is kéne tudnia kezelni. túl sok a ha... :(

    szerintem. aztán szóljatok, ha hülyeséget beszélek... :DDD

    [Szerkesztve]

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • velizare

    nagyúr

    válasz Male #27 üzenetére

    ha kétértelműen fogalmaztam, akkor bocsánat, az alaplapi részével kapcsolatban voltak kételyeim. hogy a vga-t úgy alakították ki, hogy ez a dolog működőképes legyen, az számomra világos, egyedül csak az nem tiszta, hogy az alaplapokban ehhez szükséges feltételek milyen körülmények között valósulnak meg.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • velizare

    nagyúr

    válasz Male #31 üzenetére

    ja, meggyőztél. így utánagondolva evidens dologra kérdeztem rá... :DDD

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • Raymond

    félisten

    válasz Male #31 üzenetére

    Hat par dolgot jol osszekevertel. Irhatnak most itt tonnanyi szoveget, de sajna nem erek ra csak este. Olyanoknak nezz utana hogy mukodnek mint peldaul:

    crossbar memory controller, dual Channel, Interleave, DRAM bank access, hardware prefetch stb...

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Male #35 üzenetére

    Hello,

    Azert valaszoltam a #31-re mert akkor az volt az utolso hozzaszolasod, nem konkretan arrol az egyrol van szo. Inkabb az a helyzet, hogy a GPU-ban talahato memoria vezerlot (Crossbar controller) egy szintre van helyezve a chipset-ekben talahato kontrollerrel vagy egy kicsit afole - legalabbis ugy tunik a hozzaszolasokbol, ha nem, akkor csak az en olvastam ugy ki.

    A memoria kontroller a chipset-ben tobb modszert is alkalmaz az effektiv savszelesseg novelesere es a kesleltetes csokkentesere. Ezek egyike az Interleave, ami eleg latvanyosan pl. a VIA KT133-nal mutatkozott meg eloszor. Ennek 4-re allitasa dramatikus novekedest hozott a memoria atvitelben.

    Az apro javitasok es regi modszerek tovabbfejlesztett valtozatai (kulonbozo meretu belso bufferek, advanced caching, prefetch) meg mindig segit valamit single channel modban is, tobbnyire a kesleltetest (latency) csokkenti. A nagy ugrast a savszelesseg noveleseben a Dual Channel hozta, amely amikor eljutott a ''halandok'' piacara, akkor mar evek ota alkalmazva volt szerverekben SDRAM es DDR RAM megoldasoknal egyarant. A PC piacon fellelheto megoldasok szinten az ott ''standard'' frekvenciakon uzemeltek a PCI es AGP csatolok miatt - ezek nem voltak onalloak igy a 66, 100, 133, 166 stb. FSB es megfelelo szorzo-kombinaciok voltak a divat. Ez peldaul nem akadalyozta meg a nem-PC-s megoldasoknal (PC-s szemmel) orultnek tuno kombok hasznalatat, mint pl. a 83Mhz Dual Channel SDRAM.

    A ''i430VX/TX vs. i845''-nel a CPU es az uj memoriamodulok technikai ujitasai is kozrejatszanak a teljesitmeny novekedeseben.

    ''...de pl a TurboCache-nél megoldható, hogy a megfelelő helyekről foglaljon magának memóriát''

    A rendszermemoria a kartyanak egy homogen terulet - nincs jobban vagy kevesbe megfelelo resz. A terulet alokacioja kozben csak a szukseges meret a fontos, az hogy hol helyezkedik el mindegy. Anyi van megoldva, hogy a caching algoritmusok ugy kezelik az onboard memoriat mint egy tenyleges cache-t, ezert a ''megfelelő helyekről'' a fenti mondatban annyit jelent, hogy a frame buffer maga pl. soha nem kerul a rendszermemoriaba - a kartya ''tudja'' hogy annal a lokalis memoriaban a helye. Az egesz TurboCache es Hypermemory a PCI Express nyujtotta lehetosegek marketing elnevezese, a filozofia az osregi AGP texturing tuningos valtozata - most ez jobban mukodik mint az elso AGP csatolok megjelenesekor peldaul a vetkezo okok miatt:

    - a rendelkezesre allo savszelesseg - AGP1x 266MB/s vs. PCIe 4GB/s

    - az implementacio - AGP-nel a rendszermem->kartya sebesseg a megadott max, de a kartya->rendszermem alacson. PCIe-nel mindketto a megadott 4GB es egyszerre irhat es olvashat is, igy jon a 8GB osszesitett
    - egy 400Mhz (200DDR) 64bit memoriaval ellatott kartya (pl. GF5200 64bit, Radeon 9200SE, Radeon X300SE) memoriasavszelessege 3.2GB/s - a PCIe 4GB-je mar ennel is tobb.

    Lehet hogy az elozo hozzaszolasom kicsit durvanak tunt - elnezest, nem volt szandekos. Csak ahogy vegigolvastam az esmecsereteket valahogy olyan kodosnek tunt a dolog, nem feltetlenul az egyes infokkal volt gondom.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Male #37 üzenetére

    A Crossbar ugy mukodik, ahogy leirtad es pontosan az a lenyege hogy ha kevesebb adatra van szukseg, akkor nem az egesz 256bit-es bus van leterhelve, hanem csak egy resze. A felosztas lehet ketto (pl. GF4MX) vagy negy (GF4, GF FX stb...).

    Trukkozesek vannak egyes chipset-eknel, de oszinten szolva a tobbi gyarto mar nagyon ott van az Intel nyakan, messze nincsenek olyan kulonbsegek mint annak idejen, manapsag mar majdnem csak hibaszazaleknyi elteresek vannak mindket iranyba.

    TurboCache es a foglalas/helyezes - a tenyleges felosztast a rendszermemoria vezerloje vegzi a rendelkezesre allo hely alapjan, a kartya csak ker XY mennyiseget ahogy en ertem a dolgok mukodeset.

    4GB/s PCIe vs. 4GB/s a kartyan, DDR400 = 3,2GB/s, proci szuksegletei stb...:

    Ez aranylag lenyegtelen hogy nem ugyanaz ebben az esetben, mivel a rendszermemoriaban a nem latency/bandwith szuksegletu anyagok vannak tarolva. A komoly munka amennyiben lehetseges az onboard RAM-ban tortenik - olyan ez mint a cache randszer a CPU-nak - nem baj ha csak 3.2GB a RAM savszelesseg, az L1 es L2 cache sikeresen alcazza az alacsony elerei ido es komoly savszelesseg hianyat.

    A kozepkategorias kartyan hiaba van 10GB/s onboard RAM, azok a kartyak nem ennek a kartyanak az ellenfelei, igy ez nem jatszik szerepet.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz Male #41 üzenetére

    Lasd #2, #5, #22 - ebben megegyezunk... :)

    Csak annyit meg hozza, hogy a kozepkategoria az $150 - $250, amire te meg en gondolunk az a Low-End es amivel ez a kartya versenybeszallhat, azt a marketingesek ugy hivjak hogy Entry Level, es meg valamivel a Low-End alatt van.

    [Szerkesztve]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • TudorVigyor

    aktív tag

    válasz Male #24 üzenetére

    1) Természetesen kell osztozni a sávszélességen.

    2) ''Elvileg megoldható az, hogy 128 bites busz esetén (DC) mondjuk az egy órajel alatt a memóriától jött 256 bit (ugyebár DDR) egyik része a procihoz megy, a másik a VGA-hoz. ''
    Elvileg lehetnék miniszterelnök is, de ennek annyi az esélye, minthogy valaki olyan memvezérlőt tervez, amit írtál, azaz ami az egyik csatornán rendszerbusz+címbuszvezérelt CPU fetch-t csinál, a másik csatornán meg közvetlen memóriaelérést bonyolít. A harmadik kezével meg elmosogat.

  • DraXoN

    addikt

    válasz Male #46 üzenetére

    Akkor szerintem A64-es proci mellé, nem igazán ajánlot ilyen képességgel felszerelt kártyát venni.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák