Hirdetés
- Minden korábbinál több LED zóna került a TCL új Mini LED tévéjébe
- Jövő hónapban jönnek a Thermaltake ATX 3.1-es SFX tápjai
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- OLED TV topic
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Steam Deck
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Hmm, érdekes. De ilyen nagymértékben a TurboCache-re hagyatkozni persze csakis a low-end szegmensben lehet, nomeg ahogy Jan írta, a noteszgépeknél.
#tarcsad
-
Raymond
félisten
''Mindemellett a 129 dollár alatti árkategóriában a GeForce 6200 igen népszerű lehet azzal, hogy támogatja a DirectX 9.0c (Shader Model 3.0) specifikációt...''
Massal ugy oszinten nem nagyon lehet nepszeru, ugyanis a ATI 9600XT 128MB kartyak vannak manapsag ilyen arszinten (vagy a 9550 $100 korul) es ezek azert odavernek neki. Teljesitmenyel tehat nem nagyon tarolhat ebben a szegmensben.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Viktor77
titán
Hülye húzás ennyi memóval (16, 32) adni a kártyát. Egy átlagember aki bemegy egy boltba komplett gépet venni, ha meglátja, hogy csak 16 mega van rajta az nem fogja megvenni, hiába magyarázzák el neki a TurboCache működését. Ráadásul nem hiszem, hogy árban akkora hatalmas különbség lenne 16 és 64 mega memó között.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Male
nagyúr
Ebben aztán teljesen egyetértünk. A kevéssé hozzáértők általábn azzal ''mérik'' egy VGA tudását, hogy mennyi memória van rajta -> ezért vették pl a 256MB-os FX5600-akat is, pedig azon még a memórajel is alacsonyabb volt (Abitnál 400 MHz-re emlékszem).
Ha a teljes gépre nézzük az árat, akkor meg mivel rendszermemóriából több kell (hiába dinamikus a foglalás, általában ha sok kell a VGA-nak, akkor a programnak is sok kell), és lehetőleg gyorsabb is. Ez szerintem nagyobb költség, mintha a VGA-ra rányomnak még pár memóriachipet, meg bonyolultabb nyákra készül. Szóval aki nem ért hozzá, az azért nem akarja megvenni, mert kevés rajta a memória, aki meg ért hozzá, az tudja, hogy akkor a gép többi része lesz drágább. Igazából ennek a notiknál van értelme, esetleg még irodai gépekben, de ott meg akkor már inkább egy integrált VGA (jelentősen olcsóbb, és amire feltétlenül szükség van, azt tudja). -
Elrood
őstag
hogy a technológia a noteszgépek piacán is szép jövő elé néz,
Noti gyártók pont a rendszermemórian szeretnek spórolni, ha még a gpu is lecsíp plusszba, akkor már elég kevés marad.''The spice exists on only one planet in the entire universe. A desolate, dry planet with vast deserts. The planet is Arrakis, also known as DUNE.''
-
Thom!
veterán
Nem hülyeség, csakhát a piac nem ezt diktálja....
Ítélet: halál -
veterán
Még mindíg nem egészen értem... amikor legutóbb hallottam konkrét adatokat (nem most volt, igaz) akkor ezekre a value kártyákra pakolt modulok a filléres kategóriában mozogtak...
Mibe kerül most 128MB nem-petaherces-GDDR4-es RAM?And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Feeling
tag
anandtech-en van egy cikk róla. A dobozon így is 128 fog szerepelni szerintük, mivel a PCI E miatt annyit fog is címezni (azért nem AGPvel, mivel lassan ír, és így szarul jönnének ki a latency-k).De 128 csak akkor lesz, ha min 512 RAM van a gépben.
akit bővebben érdekel:
Bővebben: link-; Life is a game in sudden death mode ;-
-
Viktor77
titán
-
TudorVigyor
aktív tag
Amig a GPU cseszteti a memoriat, addig gondolom semmi mas nem fer hozza, ilyen csekelysegekre gondolok mint pl. a processzor, vagy mondjuk a tunerkartya/digitalizalo DMA atvitele. Ugye?
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
válasz TudorVigyor #11 üzenetére
Hozzáfér (a memvezérlő megoldja), csak a rendszermemória sávszélessége adott, ezen osztoznak ilyenkor a cuccok.
-
Raymond
félisten
Az igaz hogy a memoria majdnem semibe sem kerul ( Bővebben: link ), de ezeken a kartyakon minden nagyon olcso. A GPU a memoria es a NYAK+bizsu a harom fo osszetevo. Ezek kozuk a NYAK+bizsu nagyon olcso, a chip es a memo a dragak. Figyelembe kell venned, hogy pl. egy egyszeru 9200SE kartyanal amit te megveszel mondjuk 60EUR-ert mar keresni kellett az allamnak (AFA), eladonak, forgalmazonak, gyartonak. Akkor most kepzeld el mennyibe kerulhet egy NV/ATI chip - es utana meg hogy milyen olcso legyartani
Amire ki akartam lyukadni - a nyereseg annyira alacson ezeknel, hogy mindenn filler sporolas a gyartasban noveli a profitot mivel az eladott mennyiseg oriasi.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
anulu
félisten
lehet, h itt tényleg lesz értelme a Dual-DDR-nek? nagyobb sávszél...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
anulu
félisten
az azért szép, hogy 800x600-ban ilyen szép fps értékeket produkál a 128bites cucc... szvsz D3 még 1024-ben is jól játszható lenne, ami egy belépő szintű kártyától nagyon nem rossz, sőt!
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Zoz
őstag
Erről a majdmégfoglalmagánakaRAMból című sztoriról jut eszembe az integrált Intel VGA-k kontra felhasználók című sztori: ott is az Intel Dynamic Video Memory Technology-nak köszönhetően alapból csak 8 megát foglal le, és amikor kell akkor tud a driver még foglalni egészen 64 megáig.
Persze a sok láma ezt nem érti, aztán hozza vissza felháborodva, hogy milyen szar ez, hogy csak 8 megás VGA van rajta... de lagalább boldogok ha kapnak egy SIS-es vagy VIA-s lapot, ahol be lehet állítani BIOS-ban, hogy 64 mega
Mondjuk szerintem a Wordnek meg a Passziánsznak teljesen tök mindegy -
TudorVigyor
aktív tag
''a memvezérlő megoldja''
Ha megoldja, akkor nem kellene osztozniuk a sávszélességen sem. Meg szerintem sima DRAM-nal (SDR vagy DDR mindegy) nem lehet dual-ported hozzáférést csinálni, szóval nem a memvezérlőn múlik.
Az anandos cikk alapján viszont 2d-ben a helyi memória (ami a framebuffer látható részét tárolja csak) elég, tehát a tuneres probéma ugrott. Persze ettől még a CPU meg a perifériák várhatnak a memóriaciklusukra meg a DMAjukra. -
nap
addikt
Uj kartyat venni?
Eloasom a regi S3Trio3D-t, annyit tud irodaban, mint a ezek, jatekra meg amugyis gyenge az a gep, amibe ilyen videokartyat szannak.
32 bites memoriavezerlo rulez!
Fura dolog ez a turbokes. Az elott veszi le a rendszermemoriat, hogy azt az oprendszer bekebelezte, vagy utana marad hoppon?
[Szerkesztve]browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
Club
őstag
Ilyenkor van az, hogy kérdem én:
Melyik jobb?
Egy iylen Turbocache-es cucc, mondjuk 32megával(annyi amennyit tényleg használ), vagy egy 256 megás lassú akármi.
RUDI!
Várom a választ -
Raymond
félisten
Erre a valasz nagyon egyszeru - csak az aratol fugg. Amint latod a tesztekben az X300-nal valamivel gyorsabb, ami azt jelenti, hogy egy X600-nal vagy egy 9550-nel lasabb, igy ha ez 80 EUR es a 9550 szinten 80 EUR, akkor a 9550 jobb valasztas.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Male
nagyúr
válasz TudorVigyor #19 üzenetére
Már miért ne kéne osztoznia a sávszélességen? A memvezérlő és a memória között a sávszélesség adott. A memvezérlő kapja a kéréseket a többi cucctól, és ahogy tudja kiszolgálja őket. Elvileg megoldható az, hogy 128 bites busz esetén (DC) mondjuk az egy órajel alatt a memóriától jött 256 bit (ugyebár DDR) egyik része a procihoz megy, a másik a VGA-hoz. Valahogy úgy, mint a GPU-knál a crossbar memvezérlő csinálja. Szerintem ezt meg is csinálják a mai alaplapi memóriavezérlők, hogy a sávszél kihasználása minnél jobb legyen. Így tulajdonképpen osztoznak a memória sávszélességen, de ha ez nincs, és csak késleltetésekkel oldja meg a memvezérlő, akkor is osztoznak a sávszélességen, hiszen azt átvitt bit/idő alapon számolják.
-
nagyúr
ha egy tortát két részre vágsz, akkor a fél torta nem lesz egész torta vagy duplex módon felesben beszélgetnek, vagy egyszerre csak az egyik. ez mondjuk megkerülhető, ha kétcsatornás memvezérlő, és két modul van a gépben, plusz még az is kell hozzá, hogy a két hozzáférési terület (mondjuk egy programrész, meg a vga-karinak lefoglalt terület) különböző modulon legyen, plusz még a memóriavezérlőnek ezt le is kéne tudnia kezelni. túl sok a ha...
szerintem. aztán szóljatok, ha hülyeséget beszélek...
[Szerkesztve]Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Scream007
őstag
a 64 mb videorammal töröljék ki a ........
BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Male
nagyúr
''ha egy tortát két részre vágsz, akkor a fél torta nem lesz egész torta '' ezért mondom, hogy osztoznak a sávszélességen -> egyik sem kapja meg az egészet (az, hogy felváltva esznek a tortából, vagy szeleteket vagdosnak, attól függetlenül a lényeg az, hogy osztoznak rajta).
Nem beszélsz hülyeséget, viszont ezt a rengeteg ha dolgot pontosan a GPU-kban levő memvezérlő szokta megoldani -> 256 bites mem busz, amit 4db 64 bites buszként is tud használni (vagy 8db 32 bitesként?). Legalábbis az nVidia-nál biztosan van ilyen (gondolom az ATI-nál is, mert különben nagyon le lenne maradva). Rudi merre jársz? Erősíts már meg benne, hogy VGA fronton tényleg így van.
Gondolom az alaplapi memvezőrlők is tudnak már hasonló dolgokat (az nForce2-nél az nVidia biztos, hogy csinált valami hasomlót, hiszen a módszer neki már adott volt). -
nagyúr
ha kétértelműen fogalmaztam, akkor bocsánat, az alaplapi részével kapcsolatban voltak kételyeim. hogy a vga-t úgy alakították ki, hogy ez a dolog működőképes legyen, az számomra világos, egyedül csak az nem tiszta, hogy az alaplapokban ehhez szükséges feltételek milyen körülmények között valósulnak meg.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
L3zl13
nagyúr
[Szerkesztve]Aki hülye, haljon meg!
-
Male
nagyúr
Ha csak késleltetésekkol oldanák meg a dolgot, akor nem lennének ekkora különbségek a memóriavezérlők között, szóva biztos, hogy megy a ''trükközés''. Elég csak megnézni pl egy régi SDRAM-os memvezérlő teljesítményét (i430VX vagy TX?), és egy i845-ös memóriateljesítményét (bár az i440BX teljesítménye is igen jó volt, igaz ott az Intel ajánlás szerint bufferek voltak a memvezérlő és az SDRAM között). Még azonos órajelen is nagy a különbség. (azért írtam az SDRAM-ot, mert az már elérte a maximumot). Aztán ott van a SiS féle megoldás a DC-re 3 memória modullal. Szóval biztos, hogy csinálnak hasonló dolgokat, mint a GPU-knál, persze hogy hogyan az más kérdés, de pl a TurboCache-nél megoldható, hogy a megfelelő helyekről foglaljon magának memóriát.
-
Raymond
félisten
Hat par dolgot jol osszekevertel. Irhatnak most itt tonnanyi szoveget, de sajna nem erek ra csak este. Olyanoknak nezz utana hogy mukodnek mint peldaul:
crossbar memory controller, dual Channel, Interleave, DRAM bank access, hardware prefetch stb...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Scream007
őstag
szerintem az a baj maradva a torta példánál
az nvidia tul nagy akar harapni ugymond abbol a képzeletbeli tortából ami a vga piacot szemlélteti.
látják hoyg előnybe vannak, és akkor 1 ilyne nagy fába vágoma fejszém szarra el fogják kenni az egészet, és a végén még nekik kell még loholni hogy valahol tartsanak.
nem tom ki a marketinges az nv-nél de kurva rosszul látja a dolgokat
nekik nem is kell a következő chip, hisz ha lejjebb viszik a mostani vga-aik árait akkor SLI-be még mindig proba alázzák az ati következő jövevényét, ha az az x850 xtpe lesz.
kiváncsi leszek a következő nv karira de nagyon.
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Male
nagyúr
Mit kevertem össze? Amire írtad, abban csak azt állítottam, hogy az SDRAM-os alaplapoknál a memóriakezelés sokat javult, még ha azonos órajelen is mennek benne a memóriák.
A korábbiban lehetnek tévedések, mert ott csak azt írtam, hogy szerintem mi van. Most nincs időm utánanézni (épp megint el kell mennem), de örülnék, ha leírnád, hogy mi hogy van. -
Raymond
félisten
Hello,
Azert valaszoltam a #31-re mert akkor az volt az utolso hozzaszolasod, nem konkretan arrol az egyrol van szo. Inkabb az a helyzet, hogy a GPU-ban talahato memoria vezerlot (Crossbar controller) egy szintre van helyezve a chipset-ekben talahato kontrollerrel vagy egy kicsit afole - legalabbis ugy tunik a hozzaszolasokbol, ha nem, akkor csak az en olvastam ugy ki.
A memoria kontroller a chipset-ben tobb modszert is alkalmaz az effektiv savszelesseg novelesere es a kesleltetes csokkentesere. Ezek egyike az Interleave, ami eleg latvanyosan pl. a VIA KT133-nal mutatkozott meg eloszor. Ennek 4-re allitasa dramatikus novekedest hozott a memoria atvitelben.
Az apro javitasok es regi modszerek tovabbfejlesztett valtozatai (kulonbozo meretu belso bufferek, advanced caching, prefetch) meg mindig segit valamit single channel modban is, tobbnyire a kesleltetest (latency) csokkenti. A nagy ugrast a savszelesseg noveleseben a Dual Channel hozta, amely amikor eljutott a ''halandok'' piacara, akkor mar evek ota alkalmazva volt szerverekben SDRAM es DDR RAM megoldasoknal egyarant. A PC piacon fellelheto megoldasok szinten az ott ''standard'' frekvenciakon uzemeltek a PCI es AGP csatolok miatt - ezek nem voltak onalloak igy a 66, 100, 133, 166 stb. FSB es megfelelo szorzo-kombinaciok voltak a divat. Ez peldaul nem akadalyozta meg a nem-PC-s megoldasoknal (PC-s szemmel) orultnek tuno kombok hasznalatat, mint pl. a 83Mhz Dual Channel SDRAM.
A ''i430VX/TX vs. i845''-nel a CPU es az uj memoriamodulok technikai ujitasai is kozrejatszanak a teljesitmeny novekedeseben.
''...de pl a TurboCache-nél megoldható, hogy a megfelelő helyekről foglaljon magának memóriát''
A rendszermemoria a kartyanak egy homogen terulet - nincs jobban vagy kevesbe megfelelo resz. A terulet alokacioja kozben csak a szukseges meret a fontos, az hogy hol helyezkedik el mindegy. Anyi van megoldva, hogy a caching algoritmusok ugy kezelik az onboard memoriat mint egy tenyleges cache-t, ezert a ''megfelelő helyekről'' a fenti mondatban annyit jelent, hogy a frame buffer maga pl. soha nem kerul a rendszermemoriaba - a kartya ''tudja'' hogy annal a lokalis memoriaban a helye. Az egesz TurboCache es Hypermemory a PCI Express nyujtotta lehetosegek marketing elnevezese, a filozofia az osregi AGP texturing tuningos valtozata - most ez jobban mukodik mint az elso AGP csatolok megjelenesekor peldaul a vetkezo okok miatt:
- a rendelkezesre allo savszelesseg - AGP1x 266MB/s vs. PCIe 4GB/s
- az implementacio - AGP-nel a rendszermem->kartya sebesseg a megadott max, de a kartya->rendszermem alacson. PCIe-nel mindketto a megadott 4GB es egyszerre irhat es olvashat is, igy jon a 8GB osszesitett
- egy 400Mhz (200DDR) 64bit memoriaval ellatott kartya (pl. GF5200 64bit, Radeon 9200SE, Radeon X300SE) memoriasavszelessege 3.2GB/s - a PCIe 4GB-je mar ennel is tobb.
Lehet hogy az elozo hozzaszolasom kicsit durvanak tunt - elnezest, nem volt szandekos. Csak ahogy vegigolvastam az esmecsereteket valahogy olyan kodosnek tunt a dolog, nem feltetlenul az egyes infokkal volt gondom.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Male
nagyúr
Köszi, hogy leírtad. Én két ZH között írtam a hozzászólást, szóval van némi magyarázat rá, hogy miért lett kicsit zavaros, pontatlan .
Nem akartam a GPU-ban levő mem vezérlőt és az alaplapit egymáshoz viszonyítani, azt csak példának írtam, hogy hogyan lehet esetleg megoldani a sávszélesség osztást (nem, csak azzal, hogy várakoztat, hanem a busz bitszélességének az osztásával is -> abban azért szerintem nem tévedtem, hogy a crossbar lényege az, hogy adott mondjuk egy 256 bit széles busz a memóriákhoz, és kell két 128 bites adat, akkor azt egy órajel alatt ''egymás mellett'' át lehet vinni).
Azért a memóriakezelésben komoly eltérések voltak ugyanazon proci és memóriamodul használata mellett is (elég megnézni egy korai VIA DDR-es P4-es chipset és mondjuk az i845D memóriasebességét, vagy említhetném az AMD-s rendszereket is), szóval komoly ''trükközések'' biztosan vannak.
TurboCache-nél a megfelelő helyre helyezést nem úgy értettem, hogy a VGA jelzi, hogy pontosan hol helyezkedjen el a lefoglalt memóriája, hanem, hogy a memvezérló helyesen osztja el a lefoglalandó területet a teljes rendelkezésre álló memórián, ahogy azt minden más adatnál is teszi, és nem véletlenszerű helyre pakolja. (ezt cain69 mondatára írtam, amiben ez volt: ''ha kétcsatornás memvezérlő, és két modul van a gépben, plusz még az is kell hozzá, hogy a két hozzáférési terület (mondjuk egy programrész, meg a vga-karinak lefoglalt terület) különböző modulon legyen'').
Az, hogy a PCIe 4GB/s-ot tud, attól még nem fog úgy menni, mintha az a 4GB/s a kártyán elhelyezett memória felé állna rendelkezésre. Főleg ha a rendszermemória mondjuk csak egy singe channel DDR400, ami ''csak'' 3.2GB/s, és ez sem áll teljes egészében a VGA rendelkezésére (hiszen többek között a procinak is kell belőle). Szóval ha teljesítmény kell, akkor ez a PCIe-s memóriahasználat nem igazán nyerő (manapság, amikor a középkategóriás kártyákon is bőven 10 GB/s feletti a memória sávszélesség), a pasziánszhoz meg elég a kártyán levő 16MB/32 bit is (talán még a Longhorn GUI-hoz is elég lesz). A titkárnő meg különben se akarjon Quakeezni (ők úgyis főleg chatelnek...) -
Drizzt
nagyúr
Amúgy arról van valami hír, hogy a felsőkategóriás kártyákba mikor implementálnak ''hasonló'' megoldást? Mert korábban mintha lett volna erről mendemonda.
I am having fun staying poor.
-
Raymond
félisten
A Crossbar ugy mukodik, ahogy leirtad es pontosan az a lenyege hogy ha kevesebb adatra van szukseg, akkor nem az egesz 256bit-es bus van leterhelve, hanem csak egy resze. A felosztas lehet ketto (pl. GF4MX) vagy negy (GF4, GF FX stb...).
Trukkozesek vannak egyes chipset-eknel, de oszinten szolva a tobbi gyarto mar nagyon ott van az Intel nyakan, messze nincsenek olyan kulonbsegek mint annak idejen, manapsag mar majdnem csak hibaszazaleknyi elteresek vannak mindket iranyba.
TurboCache es a foglalas/helyezes - a tenyleges felosztast a rendszermemoria vezerloje vegzi a rendelkezesre allo hely alapjan, a kartya csak ker XY mennyiseget ahogy en ertem a dolgok mukodeset.
4GB/s PCIe vs. 4GB/s a kartyan, DDR400 = 3,2GB/s, proci szuksegletei stb...:
Ez aranylag lenyegtelen hogy nem ugyanaz ebben az esetben, mivel a rendszermemoriaban a nem latency/bandwith szuksegletu anyagok vannak tarolva. A komoly munka amennyiben lehetseges az onboard RAM-ban tortenik - olyan ez mint a cache randszer a CPU-nak - nem baj ha csak 3.2GB a RAM savszelesseg, az L1 es L2 cache sikeresen alcazza az alacsony elerei ido es komoly savszelesseg hianyat.
A kozepkategorias kartyan hiaba van 10GB/s onboard RAM, azok a kartyak nem ennek a kartyanak az ellenfelei, igy ez nem jatszik szerepet.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Male
nagyúr
Tudom, hogy ez nem középkategória, de amennyiért adni akarják, az igencsak a közelében van. Szóval ha valaki játszani is akar, az kitud fizetni még 3-4000 Ft-ot, azért, hogy sokkal jobban menjenek a játékok, aki meg egyáltalán nem játszik, annak a TurboCache nélkül is elég lenne ez a kártya. Na mindegy, marketing szempontból kétségtelenül előnyös tud lenni ez a TurboCache dolog (bár ha egy csomó lassú memóriát raknának rá, az még jobb lenne marketing szempontból -> ''Hú, 256Mb memória van rajta! Vegyük meg, biztos jo!'')
-
Raymond
félisten
Lasd #2, #5, #22 - ebben megegyezunk...
Csak annyit meg hozza, hogy a kozepkategoria az $150 - $250, amire te meg en gondolunk az a Low-End es amivel ez a kartya versenybeszallhat, azt a marketingesek ugy hivjak hogy Entry Level, es meg valamivel a Low-End alatt van.
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
TudorVigyor
aktív tag
1) Természetesen kell osztozni a sávszélességen.
2) ''Elvileg megoldható az, hogy 128 bites busz esetén (DC) mondjuk az egy órajel alatt a memóriától jött 256 bit (ugyebár DDR) egyik része a procihoz megy, a másik a VGA-hoz. ''
Elvileg lehetnék miniszterelnök is, de ennek annyi az esélye, minthogy valaki olyan memvezérlőt tervez, amit írtál, azaz ami az egyik csatornán rendszerbusz+címbuszvezérelt CPU fetch-t csinál, a másik csatornán meg közvetlen memóriaelérést bonyolít. A harmadik kezével meg elmosogat. -
Ez az eszköz külön memóriavezérlővel fog rendelkezni, vagy a procit fogja ez is terhelni (AMD-k esetében).
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
-
Male
nagyúr
Nem hinném, hogy ez igazán számítana, mert csak annyi a különbség, hogy A64-nél a prociban van a memvezérlő, Inteléknél meg a chipsetben, tehát A64 esetén sem fog elvenni a proci számítási kapacitásából. Amúgy irodai használaton kívül szerintem semmihez sem érdemes ilyet venni, ott meg nem játszani kell, így elég lesz a kártyán levő memória is neki (gondolom a Longhorne se fog többszáz megányi texturát használni, így talán ahhoz is elég a kártyán levő RAM).
Új hozzászólás Aktív témák
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- 232 megapixelnyi kamerával futott be az Oppo Ultrája
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 4070 12GB Gaming X Slim - bontatlan - 36 hónap magyar kisker garancia!
- Sapphire Pulse Radeon RX570 4GB OC videokártya OEM/Megkímélt/Friss Mx6 paszta/Beszámítás/
- AMD Radeon ASUS RX 580 8GB OEM/Megkímélt/Friss MX6 paszta/Beszámítás/
- EVGA GTX 1060 6GB /Újszerű/Dobozos/Friss MX6 paszta/
- Sapphire AMD RX 580 8GB GDDR5 NITRO+ Special Edition