- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- E-book olvasók
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
ma A klinikailag hitelesített, 24 órás, folyamatos vérnyomásmérést kínáló okosóra is Barcelonában debütál.
-
Megérkezett a Crucial P310 SSD M.2 2280-as kiadása
ph A PlayStation 5-tel is kompatibilis, költséghatékonyságra fókuszáló tároló olvasásban hozza a 7 GB/s körüli szintet.
-
Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
it Egy rakás újdonsággal frissít a YouTube, amelyre a videókat immáron évadokban és epizódokban is fel lehet tölteni. Sőt, AI-val is lehet a platformra videót gyártani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meteorhead
aktív tag
Vannak nálam kompetensebb emberek is, akik több műhely titkot tudnak nálam, de a ray trace-t egyáltalán nem tartom kizártnak 3 év múlva 4K-ban sem. A számítási teljesítmény a FullHD-hoz ma is megvan, memória sávszél hiányzik nagyon sok, és egy kicsit jobb random-access a GPU-kon. (Meg egy értelmes compute nyelv (C++?))
Ha beütnek a nem MB-os stacked memóriák (HBM), hanem O(10-100)GB, esetleg 1-2TB, és hoznák az ígért TB/sec tempót (kicsit nagyobb késleltetés mellett, mint amit a RAM tud, ami egy IGP-nek nem fáj), ami a jelenglegi technikai fejlődés mellett lássuk be nem lehetetlen, akkor már nem is tűnik olyan földtől elrugaszkodott kijelentésnek a fotorealizmus 3 év múlva.
Nem rég hallgattam előadást Olaszországban GPU-s octree építésről. 0,1sec alatt építenek maximum 16 mély octreet 1e9 elemszámú pontra a 3D-s térben. Ezt jobb HW-rel és jobb nyelvekben kb másfél nagyságrenddel lejjebb lehet szorítani. Innentől kezdve a TB/sec-hez képest elenyésző memory footprinttel és késleltetéssel be lehet járni a fát és a sávszél 99,99%-át hasznos számíásokra használni.
-
7time
senior tag
Meg kellene allnia a felbontasnovelesnek, es/vagy hardveres gyorsitast kellene kifejleszteni.
Igen csak a hardver gyártók igyekeznek elsózni a vasat valami újításnak tűnő ficsőrrel a szoftveresek meg pont ellenkező irányba szaladnak mert próbálják eladni a régi szoftvert újnak így aztán nagyon soká lesznek közös nevezőn.
-
arn
félisten
hat igen, szarul skalazodik igazabol csak azt akartam mondani, hogy szvsz ugyanugy nem lesz semmi belole a kov par evben, mint az elmult 20 evben. csak kozelito dolgokkal csinalnak majd hasonlot.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Findzs
addikt
egyetértek veled
egyébként szerintem teljesen fotorealisztikus játékok sosem lesznek
egyszerűen a valóságban túl sok a változó lehetetlen szerintem leutánoznia sasszeműek mindig ki fognak szúrni valamit ami hibádzik
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Gyokvonasra, logaritmustra, osztasra gondolok, ezekben eleg gyengek a GPU-k, inkabb a 3 alapmuveletben (osszeadas, kivonas, szorzas) erosek, azokra lettek kitalalva. ... ezeket kellene gyorsitani"
Azért gyorsak mind a GPU-k, mind pedig a CPU-k (!) összeadásban, kivonásban és szorzásban, mert ezek mind visszavezethetőek összeadásra. (de szerintem ezzel most nem mondtam újat) Pl. osztásban meg azért rohadt lassúak, mert azzal nem lehet trükközni, sima összeadás(ok)ra visszavezetni. Az osztás, log, faktoriális és társai csak akkor lesznek gyorsak, ha egyszer rendesen megoldják a quantum-számítógépeket.
#31 antikomcsi: Melyik szabálykönyvből?
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Meteorhead
aktív tag
Szerintem meg pont fordítva kellene lennie. Nem a hardver gyártóknak kellene megcsinálni a hardvert és aztán kuncsorogni a fejlesztőkhöz, hogy írjatok már rá egy épkézláb motort. A szoftver kifejlesztése sokkal de sokkal időigényesebb.
Szerintem kéne egy olyan motort/sugárkövetőt írni, amiről tudható, hogy milyen hardver lenne, ami el is vinné, de amíg nincsen, addig emulálva van benne minden trükk meglévő hardverrel. Gondolok itt valami GL-DX szerű cuccra. Mondjuk egy OpenRT vagy akármi, amihez az első driver GPU-n teszi a dolgát, még ha lassan is. Aztán ha használják elegen, mert maga az absztrakció jó és gyorsan lehet vele játékmotort írni, akkor lesz akkora felhasználói bázis, hogy megérje a befektetést a hardvert csinálni rá. Amíg nem tud valós időben renderelni, addig az animációs stúdiók építenek rá.
...szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Hyundai, Kia topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- E-book olvasók
- További aktív témák...
- Zotac RTX 3050 8GB Twin Edge OC
- Eladó hibátlan EVGA FTW 3 ULTRA 3070TI
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GDDR6 256bit!!! Beszámítok, Posta az árban!!!
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen