Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskadar

    csendes tag

    válasz bbandi #49 üzenetére

    "Center hangsugárzó felemelése

    A center hangsugárzókat általában a képernyő alatt helyezik el, így minden középre pozicionált hang a képernyő alatt szólal meg. A funkció révén úgy fog tűnni, mintha a center hangsugárzó a képernyőn lenne elhelyezve. A center hangsugárzó hangját tetszőleges magasságba lehet felemelni. (Az első, magas hangsugárzókkal is működik.) A center hangsugárzó emelésének értékét 0 (KI), valamint 1 és 10 közé lehet beállítani. A nagyobb érték magasabbra pozicionálja a center hangsugárzót, így a hallgatóság a saját igényeihez igazíthatja a funkciót. A funkció A.F.D. móddal (amely nem hozz létre hangteret) és mozi móddal (HD-Digital Cinema Sound stb.) is működik."

    Namost.

    1. Pszichoakusztika első óra: Azt halljuk, amit látunk. A hallórendszerünk a középsugárzót (ez a center magyar neve) akkor is a látott kép helyéhez fogja társítani, ha a hangsugárzót a képernyő alá vagy fölé helyezzük. Sőt, ez még akkor is igaz, ha a középsugárzót méterekre visszük el a képtől.

    2. Mit jelent, hogy 1 és 10 között? Mekkora távolságot?

    3. Mi működik az első magassugárzóknál? Gondolom, a bal első és a jobb első hangsugárzó magas hangszóróit érti ezen. Mi értelme van a magas hangszórók felemelésének külön? Jajjjjjjj!

  • cskadar

    csendes tag

    válasz bbandi #49 üzenetére

    Mennyivel érti jobban azt a szöveget, hogy interferencia, meg hogy sodródó ellenállás?

    És miért nincs egy - állítólag - szakmai prohardveren egyetlen tisztességesen specifikált műszaki adat sem?

    És miért nincs a Sony honlapján a műszaki adatok között egyetlen tisztességesen specifikált műszaki adat sem?

    Csak néhányat sorolok:

    bemeneti impedanciák és névleges bemeneti jelszintek,
    frekvenciamenet +- 3 dB, +-1 dB, +-0,5 dB
    teljesítmény sávszélesség
    min. terhelő impedancia
    névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, a többi bemenet rövidre van zárva.
    névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, a többi bemenet névleges impedanciával lezárva, nincs bemenő jel.
    jel-zaj viszony lineárisan mérve
    jel-zaj viszony A szűrővel.
    névleges kimenő teljesítmény 1kHz-en egy csatorna esetén, mindegyiken ugyanakkor bemenő jel.
    THD 31,5 Hz-en és annak egész számú többszörösein 4 kHz-ig
    THD+n 31,5 Hz-en és annak egész számú többszörösein 4 kHz-ig
    jel-zaj viszony lineárisan mérve
    jel-zaj viszony A szűrővel.
    SMPTE IM
    CCIF IM
    Impulzusválasz
    áthallás - egy bemeneten van jel, a a többi bemenet le van rövidre van zárva 31,5 Hz-en és annak többszörösein 20 kHz-ig.
    fázistorzítás/késleltetés 31,5 Hz-en és annak többszörösein 20 kHz-ig.
    brumm

    Ez a minimum, amit egy erősítőnél meg szoktunk adni, és akkor a csodatulajdonságokat még nem is mértük, pedig az is érdekes lenne, hogy a - sejthetően dinamikaszabályzóként működő - áramkörök és dekóderek ténylegesen hogyan is viselkednek.

    [ Szerkesztve ]

  • cskadar

    csendes tag

    válasz bbandi #49 üzenetére

    Tényleg, hány MHz-es natív (nem felskálázott) átalakító van benne? És még mindig nem kaptam választ arra, hogy létezik-e olyan digitális rendszer a hangtechnikai gyakorlatban, amelyik nem kétállapotú - 0 és 1 - jelsorozatot használ? (A számítástechnikában próbálkoztak háromállapotú rendszerekkel, de mintha nem jártak volna sikerrel).

Új hozzászólás Aktív témák