- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Ha jól látom, PS3 esetén csak a Cell számítási teljesítménye lett beszámítva, miközben az új konzoloknál a CPU+IGP.
Szerintem visszahívás az nem lesz, hiszen a kint lévők nem végfelhasználóknál vannak, hanem fejlesztőknél, akik majd szépen letesztelik a sajátjaikat. A többi pedig raktárakban pihen, ahol gyári szám alapján beazonosíthatóak és elvégezhető a művelet, ami egy egyszerű szoftveres (vélhetően BIOS) frissítés, majd egy gyors teszt. Kicsit persze macerás... (Már ha nem hagyják ki a tesztelést és nem annyiból fog állni az egész, hogy kiadnak egy újabb rendszerszoftver verziót, ami ellenőrzi, milyen BIOS van alatta és ha korábbi, akkor azt is frissíti.)
(#7) papesz90: Hát, lehet, hogy tényleg pusztán ennyi volt a célja az egésznek. A cím alapján azt hittem, legalább 900 MHz-re emelik.
-
dezz
nagyúr
Oké, de egy konzol nem egy GPGPU erőgép/munkaállomás. Minden (programozható) FLOPS-nak helye van (grafikára vagy másra)... Így a PS3-nál az RSX programozható shadereit sem kellene kihagyni a jóból, ami 176 GFLOPS (24 * 10 FLOPS * 550 + 8 * 10 FLOPS * 550). [link] Igaz, ez nem annyira rugalmas, mint a GCN, de nagyobb részt ott is pixel shader kódok fognak rajta futni.
Apropó, a PPE 25.6 GFLOPS-át is kihagytad a Cell esetén.
(#21) Kopi31415: Azt megoldja az első kötelező rendszerszoftver frissítés. Patália abból lehet, ha az adott darab előtte nem került tesztelésre és a végfelhasználónál derül ki, hogy nem bírja a 853 MHz-t. Pontosabban akkor, ha sok ilyen eset történik. Ha csak néhány, az simán belefér a hibarátába és mielőtt a kedves felhasználó kettőt pislant, gariban cserélték.
[ Módosította: Abu85 ]
-
dezz
nagyúr
Nehezen hiszem, hogy a PS3-ban kihasználatlanul pihiznek az RSX shader egységei. Az egy dolog, hogy a Cell is besegít neki (elsősorban szerintem vertex shadingben és post-processben).
Ja, oké. Tudom, hogy a PS3-ban le van tiltva egy SPE, csak megzavart, hogy itt tévesen 230.4 GLOPS van megadva kimondottan a PS3-ban lévő Cellre.
Tudnád törölni az "Összesen tehát"-tal kezdődő mondatot a #24-esből? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Hát, hol ez pihen, hol az, de azért ott vannak... Egyszerűbb vertex és pixel shader kódok azért "elfutnak" az RSX-en is.
(#30) Kopi31415: Mindig előfordul néhány hibás készülék a boltokban, amik valahogy átcsúsztak a gyári teszten vagy utólag romlottak el (pl. szállítás közben). Ezeket rövid úton cserélik a forgalmazók (és küldik is vissza a gyártónak). Ez elkerülhetetlen. Akkor van gond, ha túl sok ilyen van.
(#28) Grawens: Na hát ebből pont nem derült ki semmi.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz #32839680 #81 üzenetére
Egy konzolnál nem opció a melegedés miatti órajelvisszavétel. Lehet, hogy egyes játékokban jelenetfüggő az fps (normális esetben ki van optimalizálva, hogy sose essen 30fps alá), de legalább ugyanúgy lassul be, mint a fejlesztőnél. Melegedésfüggő esetben teljesen kiszámíthatatlan lenne a dolog.
A lekapcsolást most ne úgy vedd, hogy az naponta 2x bekövetkezik, hanem csak nagyon ritkán, végszükség esetén. Ha pl. valaki olyan hülye, hogy egy fiókba teszi a gépet, vagy ilyesmi.
(#82) Tikakukac: Szerintem most rendesen meg van csinálva a hűtés. A képek alapján több hőcsöves, van benne anyag, a venti is méretes. Valószínűleg nem akarnak ugyanabba a hibába esni, mint az előzőnél.
(#93) raziel01: Az Xbox360 CPU-jának neve Xenon. A Xenos a GPU.
(#95) morgyi: A PPE magok nagyrészt egyformák a Cellben és a Xenonban. Két különbség van közöttük: L2 mérete és a SIMD regiszterek száma.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Arra sokan mások is, de egyelőre nem lehet tudni. Bár lehet, hogy ez annak a jele, hogy nem lesz egyszerű kihasználni, mert ha az lenne, valószínűleg nem titkolnák el. Mindenesetre jó kérdés, mert nyilván ettől függ, hogy a multiplatform címekben mennyire fogják/tudják igénybe venni.
(#121) NEXUS-6: Nem lassabb, mert mint kiderült, ez egyidőben írható és olvasható.
Viszont, amiről még nem esett itt szó: a PS4 IGP-jében 32 ROP (Render Output Unit) van, az Xbone IGP-jében pedig csak 16. Ez 2x pixel fill rate-et jelent a PS4 esetében.
(Ami még sokat számíthat, az a TMU-k [Texture Mapping Unit] száma, de ez egyelőre nem ismert a két konzolnál. Lehet, hogy ebben megegyeznek és az is lehet, hogy ebből is több van a PS4-ben.)
(#122) gianni85: A multiplatform címek is automatikusan gyorsabbak lehetnek PS4-en... (Mint ahogy PC-n is gyorsabb egy játék egy jobb grafikus kártyával.)
Kérdés, hogy az exklúzívok mennyit gyorsulnak majd az egyes gépeken a külön optimalizálás hatására. Lehet, hogy itt lefaraghat valamennyit az Xbone a hátrányából.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
De akárhogy is lesz, normális körülmények között nem veszi majd vissza az órajelet játék közben, csak hogy ne melegedjen annyira. Ha valamiért nem lenne elég a normál venti fordulatszám, pl. egy melegebb napon, akkor először azt tolja fel, aminek elégnek kell lennie - hacsak nincs durván gátolva a hűtés, tehát pl. az idióta user letakarta egy törölközővel vagy más efféle. Tehát, csak a végszükség esetén csökkentheti az órajelet. De egyébként nem is órajelvisszavételt említenek konkrétan, hanem bizonyos részek kikapcsolását.
(#138) Rebourne: Figyu, nem kellene összekeverni a normál üzemű, a melegedés magas terhelésen is viszonylag alacsonyan tartása érdekében végzett órajel változtatást a végső esetben bevetett órajellevétellel (ha egyátalán az órajelről van szó).
Más szóval, nem az órajellel való játéknak kell biztosítania normál körülmények között a túlmelegedés elkerülését. Ez az, ami "rég rossz" lenne. Ehelyett a maximumnál alacsonyabb fordulattal is biztosított a kellő hűtés max. terhelés mellett is. Melegebb napokon emelkedhet a fordulatszám. De ahhoz már valami rendkívülinek kell történnie, hogy ez se legyen elég és az órajelet is le kelljen venni.
(Az viszont nem kizárt, hogy alacsony terhelésen viszaveszi esetleg az órajelet, amikor ez amúgy sem számít.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya