- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple notebookok
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Steam Deck
Hirdetés
-
Olimpia előtti Samsung Galaxy Unpacked?
ma Több forrás is állítja, hogy a július 26-án kezdődő olimpia előtt Párizsban fogja megtartani második 2024-es Unpacked eseményét a Samsung.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
whiteman0524
aktív tag
Lehet hogy ez hülye kérdés, de ha egyáltalán összehasonlítható a PS4 APU-ja egy (már boltokban kapható, vagy jövőre megjelenő) AMD desktop APU-val, akkor nagyjából mik az erőviszonok? Más szóval nagy vonalakban és általánosságban ha lehet ilyen összehasonlítást végezni, akkor kb mely desktop AMD APU-k teljesítményével van egálban a PS4-ben rejlő megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Sacc/kb. mikorra várható olyan asztali AMD APU, ami a multiplatform játékokat a PS4-gyel / Xbox One-nal azonos sebességel és minőségben képes futtatni - akár Mantle-vel, akár anélkül?
2-3 év?whiteman0524: Jelenleg nincs ilyen Desktop APU. A Kaveri-ben csak 8 CU van, míg a PS4-ben 18 aktív. Viszont a Kaveriben Steamroller proci magok vannak (4 mag, 2 modul), míg a PS4-ben 8db Jaguar mag.
CPU-ban szerintem a Kaveri szintjén lehet kb., de GPU-ban minden asztali APU-nál sokkal gyorsabb a PS4.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
SaGaIn
senior tag
Erre én is kivácsi lennék hogy profiknak mi véleménye.
Amúgy szerény véleményem/tippem hogy a kaverit követő második generáció (kb4 év) csúcslapkája már jobb lesz ps4 nél csak hát az a koherens memória fog nagyon hiányoznimeglepődnék de örülnék ha már a következő generáció ilyen jó lenne
nem mindegy hogy 120.000 et kell e költenem CPU+GPU kombóra vagy megúszom egy 60k APU ból az új játékokat.
Igen sajnos csak 8CU lesz a kaveriben a pletykált 12-13-mal szemben aminek jobban örültem volna
szerinted hányan futnának boltba aput venni ha kijönnék 8magos CPUk kerejébe azaz 220W os TDP be éppen beleférő apu val? 4steamroller +18CU vagy 22 XD Durva lenne mondjuk olyan 80-100k áron. Lehet Sony az orrukra is koppintana hogy álljon csak meg a menet Amúgy el bírom képzelni hogy van ilyen szerződés hogy pl 2-3 évig nem adhatnak ki erősebb aput.
[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
félisten
Tényleg sok a hülye kérdés, és én is beállok a sorba. Nekem a sok tech blabla nem mond semmit, úgy hogy valaki leírhatná, hogy melyik konzol hardvere aknázható ki jobban/sajtolható ki nagyobb teljesítmény a különbségeket figyelembe véve. Ennyire egyértelműen erősebb a PS4 vagy az az ESRam sokat számít?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Plazmacucci #6 üzenetére
Egyértelműen erősebb a PS4, mint az X1, ha csak a hardver sebességére vagy kíváncsi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SaGaIn
senior tag
válasz Plazmacucci #6 üzenetére
Hát ha lehetne teszteket futtani de ugye nem lehet szerintem a PS4 simán nyerne minimum 30% al de lehet meglenne a 40+ is
másfélszer annyi 18CU + GDDR5 szemben 12CU + GDDR3
egy szép kis hozzászólásmat sikerült kimoderálni csak nem tudom a számolásos rész nem tesztett valakinek vagy jancsikás pedig nem is voltam vulgáris de hát úgy látszik még ennyi sem fértt bele legközelebb jobban vigyázok hogy ne kapjon el cenzor bácsi
[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Raggie
őstag
meg még (#2) Bici-nek és (#1) whiteman0524-nek is megy a válasz:
Nem teljesen megválaszolható a kérdés. A lényegi eltérés abban van, hogy a nyers számítási erő nem egyenlő a játékok alatt kihasználható teljesítménnyel a PC-n. A konzolon igen (teljesen ki lehet használni a hardvert).
Tehát még ha a következő generációs APU-k talán meg is közelítik a számítási kapacitását a PS APU-jának, nem lehet majd futtatni az akkori játékokat majd ugyan olyan teljesítménnyel PC-n, mert a DX-re portolás során jelentősen csökken a hardver kihasználásának hatásfoka.
TEhát: igenis reális, hogy 8-10 évet kibírjanak a konzolok megint...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Madwe
nagyúr
Nézd már meg a ps3 és xbox 360 hwjét! oszt (főleg ps3ra) micsoda minőségi látványos darabok jönnek még mindig ki! oké, gamer pcn szebbet érhetsz el, de azért a last of us pl még mindig szép, lehet van nála szebb, de azért az a szint mai játéknál simán elmegy, nincs nagyon lemaradva a graphicwhore játékoktól! ezekkel se lesz semmi baj, végefel lemaradnak kicsit, de addig szépen fejlődnek a devekkel és sdkkal együtt
-
HuMarc
addikt
És ez jelent bármit is? Mármint multiplatform címek esetében szinte biztos, hogy nem, de mi a helyzet az exkl. címekkel? Vajon szebb lesz PS4-en?
Életciklus: Egy konzol életciklusa addig tart, amíg a gyártó azt nem mondja, hogy... Már legalább 3-4 éve megverik a PC-s játékok a konzolos változataikat (grafika, AI, stb.), a 7. generációnak mégis csak most van vége. Azért, mert a piac összvissz 3 szereplős, Xbox, PS és Wii. Az első kettőnek csak részben konkurenciája a PC (FPS-ek, de PC-n ott vannak a MOBA-k, MMO-k, stratégiák, amik konzolon nincsenek), a Wiinek pedig kb. egyáltalán nem.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Egymillió PS4 kelt el egy nap alatt? Ezek szerint akkor Egy nap alatt 10.000 rossz konzolt adott el a Sony
Kíváncsi vagyok, ez mikor lesz hír - ha már 50 db hibás 780Ti után cikk született...
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább a multiplatform címeknél jelent a PS4 erőssége előnyt. De ha áttérnek a fejlesztők a Tiled Resource-ra, akkor itt is csak inkább a felbontás lehet eltérő, de nem úgy mint ma, hanem kisebb mértékben. Az exkluzív címeknél az X1-re is nagyon jól lehet optimalizálni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Éppen ezért írtam bele, hogy akár Mantle API-val. Amit ugyebár pont a jobb kihasználásra találtak ki.
Tudom, hogy ennek ellenére nem megválaszolható a kérdés, de csak tippekre lettem volna kiváncsi.
Reális-e 2 éven belül, vagy tuti, hogy 3-4 év lesz belőle?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
whiteman0524
aktív tag
(2#) Bici, (#11) Raggie: Köszönöm a válaszokat.
(#11) Raggie: Igen, azt én is tudom hogy PC-n nem lehet olyan hardver közeli módon kezelni a dolgokat és ezért ez eléggé visszafogja a teljesítményt. Vagyis eddig eléggé visszafogta, viszont ha minden igaz, akkor lesz valami Mantle. Ennek persze megint idő kell hogy egyáltalán elkezdjék használni, de nekem az jött le ebből a dologból hogy ezzel már azért annyira nem lesz rossz a helyzet PC-n sem.
[ Szerkesztve ]
-
SaGaIn
senior tag
Nagy dolog visszaviszi a boltba kicserélik neki és már aznap tolhatja a játékokat már ha mennek a szerverek túlterheltség miatt
jobb szkeptikusnak lenni a Mantle vel mint várni a marketing által beígért hú meg há ra és pofára esni mikor majd aktuális játékban lesz kb 15% max persze ne legyen igazam és legyen "titán alázás" +100% al de amíg a konkurencia nem áll mögé addig csak egy két fecske lesz ami támogatja. Sokszor hallottam már ezt hogy koszakalkotó fejlesztés meg évekkel megelőzi a korát, meg ment a technokrata marketing szöveg hogy földi halandó ne érse stb stb aztán valahol mindíg kiderültek az árnyoldalak is, Én óvatos duhaj vagyok ennek ellenére AMD-t vennék mert sosem lehet tudni.
Ami az nVidia nem aggódik és csak ilyen CUDA6 okat hoz addig nincs nagy örülnivalónk mert ők valószínű jobban átlátnak a marketing szövegen mint mi vagy akár az újságírók.[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
őstag
Remélem nem pc-hez hasonlítgatod... Ugye tudjuk hogy ez egy konzol aminek 1 fajta operációs rendszere van aminek 1 fajta hardveren kell elfutni, nem 57-féle processzoron és 89 fajta videokártyán és különböző mennyiségű memórián => ergo célzottan lehet rá programozni, ezáltal a későbbiekben fullosan ki lehet használni a hardver nyújtotta lehetőségeket
Egyébként PS2-re amit 2000-ben adtak ki, idén jelent meg az utolsó játék, pedig ezt is 10 évre tervezték[ Szerkesztve ]
>>> ÚJ dobozos Galaxy S21FE tokok és üvegfóliák! Lesd meg adatlapomon! <<<
-
oriic
HÁZIGAZDA
Na Abu féle cikk. Köszi előre is, biztos jó olvasmány lesz, de csak este...
Live-Die-Respawn
-
atti_2010
nagyúr
válasz whiteman0524 #19 üzenetére
A Mantleval az a gond hogy az Nvidia valószínűleg nem fogja engedni hogy az általa pénzelt gyártók használják, pláne ha az ő hardverén lassabban fog menni az adott játék, erre pedig elég nagy az esély, tehát egyelőre a dVGA teljes elhagyása csak álom marad, szerintem.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Madwe
nagyúr
Mintahogy ez igaz volt anno ps3 x360ra is, aztán mégiscsak tudták tartani a lépést, sok esetben kicsit meg is előzve a pcket... tök más a konzolok működése, de ezt már ezerszer leírták, unom már folyamat leírni... Utolsó 1-2 évben lemaradtak, de annyira nem vészesen, valamint a 8-10 évet nem arra mondják h addig folyamat ott lesz a pc szintjén pláne nem azt h meghaladja, hanem h az adott kor igényeihez mérten jó teljesítményt ad...
[ Szerkesztve ]
-
smkb
őstag
Az előző nextgenek induláskor (X360), a kor csúcs pcivel értek fel, vagy még feljebb. A mostaniak egy erős középkategóriás pc.... jó esetben. Az 1080p is döcögve megy rajtuk már most. Az előző nextgenek meg sok játék nem ment még 720p-n sem, hanem minden alatta (1080p meg szinte nem is volt), max a kész képkockákat felskálázta. 4-5 évvel az életciklusa után már masszívan hw limitbe ütköztek a legerősebb konzonál az X360-nál is, és sorra 720p alatti felbontásokban tudták csak a játékokat renderelni, ha esetleg effektetek is akartak. Mindezt, annál a vasnál, ami megjelenésekor a csúcspck erejével vetekedett.
Akkor mit várnak ezetktől most, amik még csak nem is csúcsvasak? UHD? Vicc. Ezek a vasak max 1080p-ig fogják bírni. Úgy elmegy mellettük a világ 8-10 év alatt, hogy ihaj...
-
Peter13
senior tag
Srácok, csak nekem tűnik nagyon soknak az a TDP? Abu azt írja hogy a csak a chip várhatóan megeszik 170-210 wattot...nem vitatom az új konzol képességeit (sőt kacérkodok a vásárlás gondolatával), de ez nagyon meglepett. Mi a fene eszik ennyit abban a prociban? A 8 jaguar magonc dobja meg a fogyasztást? Vagy a grafikus rész? A jelenlegi konfigom eszik kb ennyit terhelés alatt (I5 2500K, 8750, 8GB DDR3), és az ugye egy "régi vacak" ehhez képest (bár számítási teljesítményben azt hiszem felvennék a versenyt - tudom, API-ban meg messze elmaradnak)
Én azt hittem jóval kevesebb lesz a fogyasztás...elnézve azt a bordát, kezdenek aggályaim lenni: elég lesz az 200W elvezetésére (komolyabb hangorkán nélkül)? Ha valaki látott (vagy netán tapasztalt) ezügyben valamit, pls ossza meg velem is
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
-
whiteman0524
aktív tag
válasz atti_2010 #25 üzenetére
Igaz. Viszont a másik oldalról meg tök jó dolog. És ugye itt nem csak egy egyszerű "fícsörről" van szó AMD vonalon, hanem tényleg egy olyan dologról ami (a remények szerint) nagyságrendekkel gyorsabb számításokat tesz majd lehetővé és nem utolsó sorban állítólag eléggé közel áll majd a konzolos megoldásokhoz is. Tehát ezzel csak azt akartam mondani, hogy ez az egész dolog (amennyiben jelentős eredményeket produkál) sokkal több mint egy átlagos "gyártó specifikus" fícsör a sok közül. Legalábbis szerintem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ha most kérek egy olyan konfigot PC-ben, ami van a PS4-ben, akkor azt össze tudod rakni nekem holnapra? Ezek a direktívák:
- 100 GFLOPS-os processzorrész és 1,84 TFLOPS-os grafikus vezérlő
- legyen egységes virtuális memória, egységes címtér és teljesen koherensen megosztott memória
- a grafikus vezérlő kezelje a laphibát, támogassa a virtuális függvényeket, a rekurziót és a kivételkezelést, emellett kezeljen 64 szimultán compute munkafolyamatot, és saját magán is képes legyen indítani ilyet
- legyen benne olyan erős audio hardver, ami a konzolban vanJöhet a konfig.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GK|InGen
csendes tag
140W a fogyasztása teljes terhelés mellett, 45 fokos levegőt fúj ki.
Menüben 80W, ha a gép dolgozik a háttérben (letölt, patchel, telepít, frissít stb.), és 10W, ha nem csinál semmit.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4
-
Madwe
nagyúr
x360 és ps3 nem ért fel a kor csúcs pcivel, volt náluk erősebb gpu a piacon bőven, kb 1 éves gput használtak (mint most) cpu már combosabb volt de abból is lehetett kapni jobbat (mint most) de pl a ram kifejezetten röhelyes volt akkortájt... most nem... meg akkor is és most méginkább hozott olyan megoldásokat ami teljesen más mint a kor pci, ezért tudtak tudnak és fognak tudni nagyot alkotni ezeken a zárt végletekig optimalizálható hwken... Azért a 360 akkor se volt a csúcs... mint ahogy most is a ps4 igpje gyengébb a titannál
-
atti_2010
nagyúr
válasz whiteman0524 #41 üzenetére
Én nem is vitatom hogy nem lesz nagyon jó dolog csak ugye sokan már arról álmodoznak hogy akkor nem kell dVGA egyáltalán a gépbe ez ok de akkor amelyik játék nem támogatja a Mantle API -t ott szívás lesz, szerintem a Mantle egy APU+dVGA val lesz nagyon jó választás még évekig, az APU -t egyelőre erősen korlátozza a memória sávszél amire a DDR4 sem lesz megoldás a GDDR5 pedig veszett drága.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
pakriksz
őstag
hogy szerinte csak intel és nvidia combó húzná tovább
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
nem értek fel csúcspc-vel, semmilyen szempontból sem, a ram pl már akkoriban is egy VICC volt. Pedig ott jól össze lehetett hasonlítani, mert amúgy felépítésben majdnem olyan volt mint egy pc, és a kihasználhatósága is. Csak hogy a mostani konzolokba bejött egy olyan egyedülálló dolog hogy gpgpu, és közös fizikai memória és címtér, amivel olyat lehet csinálni, amit PC még jó pár évig nemnagyon.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
gyáliSanyi
őstag
Így ezen adatok tükrében, akkor nagyjából melyik R9 szériás PC-s VGA tud hasonlót produkálni?
Live poor, die ritch.
-
Madwe
nagyúr
válasz gyáliSanyi #48 üzenetére
Már színtiszta teljesítményben érted gondolom, mert valós erőben optimalizálás és közös gddr5 valamint vékony optimalizált os miatt egyik sem
-
gyáliSanyi
őstag