- Házimozi belépő szinten
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
Eh? Multi-GPU-t pont hogy könnyebb tömbszámításokra használni, mint grafikára, mivel akkor "csak" a kernelek szétosztása a kérdés, nem kell (illetve kevésbé) olyanokkal foglalkozni, mint képkockánként szinkronizálni, meglegyen a textúra mindkét GPUn (a kernel saját memóriaterülete csak azon a GPU-n kell, amin fut), jóval kevesebb a GPUk közötti kommunikáció (egy grafikai shader általában minden részeredményére igényt tart, míg ha jól van megírva a kernel, csak pár másik kernel outputja kell hozzá, egy kártyával is sokkal jobb eredményt lehet elérni így, legalább is ez a tapasztalatom).
Nem véletlen, hogy a Teslát is úgy árulják, hogy 4 egyben, 8 egyben, és nem az 1 kártya az "általános" konfiguráció.
-
Raymond
félisten
"Azért ezzel szerintem lehetne vitatkozni."
Lehet, de csak akkor ha nem tudja az illeto mirol beszel. A professionalis piac nagy nagyon regen nem a hardverrrol szol. A poziciot ahol most vannak nem a Fermi hozta es nem is a G80/G92. Az a piac nem a hardverrol szol hanem pont a "szolgáltatások, SDK-k, support"-rol. Nem viccbol ugyanaz a hardver egy Quadro es egy Geforce kartyan mar regota.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A tobbieknek is:
A Tesla es a Quadro egyseget ugy hivjak Professional Services Business. Nem a hardware a donto. Nem viccbol ugyanaz a chip egy sima Geforce-ban es egy Quadro-ban vagy Tesla-ban (az hogy a DP most ujonnan le van fojtva a GF-ben lenyegtelen, a funkcionalitas ott van es ez egy par hetes ugy). Az a lenyeg amit a hardware kore adnak - a szoftveres tamogatas driverek es fejlesztoeszkozok/kornyezet. Validalas professzionalis alkalmazasokhoz, hibajavitasok stb.
Nem kell a Fermi-t felhozni egyebkent mert ahogy irtam, nem a Fermi vegett vannak ott ahol vannak a professzionalis piacon mivel a Fermi csak par hetes termek. Regen ott vannak mar. Nezd meg az okoszisztemat ami a termekeikhez van es a szolgaltatasokat amit nyujtanak. Hiaba van az AMD-nek ott a gyorsabb chip mar tavaly osztol, nem szereztek emlitesremelto teret se a FireGL termekekkel se a HPC piacon.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Med1on
aktív tag
Részben ide kapcsolódik és már régóta meg akarom kérdezni. Nehezen tudom elképzelni de létezik az, hogy a 16 tesszellátornak és a "robbantott" felépítésnek (4 setup motor, 4 tri/sec) lehet komolyabb hasznát venni a professzionális vgák piacán? Én aláírom, hogy nem a gaming piac volt előtérben a fejlesztés során, de ezek a vonások pedig oda kedveznek (szerintem). 65%-ba HPC, 30%-ba PC 5%-ba meg beazonosíthatatlan a chip felépítése.
Tulajdonképpen ha a TSMC "nem szólt volna közbe" az elképzelés nem olyan rossz GF100 (kissé nyögvenyelősen de) 2 piacra illetve egy butított variánsa jobb méret/teljesítmény aránnyal csak PC-re (GF 104/108?) persze azok a bizonyos "ha"-val kezdődő mondatok.....[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
Med1on
aktív tag
Igen az a virtuális séta a Heaven alatt tényleg lol lenne. Mondjuk eleve olyan göröngyösre sikerült kialakítani a talajt bizonyos pontokon, hogy az már ránézésre is viccesnek hat. Gondolom azért az unigine motorra épülő játékok nem alkalmazzák majd ilyen agresszíven az eljárást.
[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
vhunor
őstag
Tehát ha jól látom, jelenleg a következőkről van szó: fizetünk egy funkcióért, aminek túl sok gyakorlati haszna nincs, de legalább rengeteg problémát vet fel ha használni szeretnék a fejlesztők. Mindez persze a DX11 alapjainak lefektetésekor gondolom senkinek nem jutott eszébe . Az AvP-ben és a Dirt 2-ben is gyakorlatilag észrevehetetlen a különbség, és az idei évre bejelentett játékok között sem hemzsegnek a tesszelálást hűdenagyon használó progik. És ha ebből a szemszögből nézem, a Just Cause 2 CUDA-alapú vize, és a PhysX-alapú eyecandy pl. a Mirrorban, Batmanben, a Metroban vagy a Mafia 2-ben bizony jóval látványosabbak mint a p*csafüst tesszelálás holmi távolban lengedező zászlón vagy egy töksötét helyen levő töksötét alienen aki épp meg akar csámcsogni. Pont ma reggel néztem egy nv-s, marketing célokra készített videót ahol a BC2, JC2, Mafia 2, Metro fejlesztői beszélnek arról, hogy milyen fasza fícsöröket kap a játékos ha Geforce-ot használ, és megint elgondolkodtam, hogy az AMD mennyire nem ért a marketinghez.
-
vhunor
őstag
Megint túlmagyaráztad . Értem én mindezeket, csak arról van szó, hogy az x embernek akinek megmutattam otthon a HD 5850-en a Dirt2-t és az AvP-t, csak akkor látták a DX11-et (és sokszor akkor se) ha megmutattam mit kell nézni, ellenben egy Batman, JC2, Mafiában egyből kiszúrja a plusz effekteket. Tisztában vagyok a DX11 előnyeivel, csak az zavar, hogy a tesszelálás volt az egyik legtöbbet hangoztatott téma amikor beharangozták az új API-t, jött a Heaven meg Stone Giant demó, meg a fejlesztői videók az AvP-ből és a Dirt 2-ből, közben meg rég tudták, hogy mennyire korlátos lesz a funkció használata a jövőben.
Mindegy, este megnézem, megfekszik-e a 425-ös Enermaxom egy GTX 470-től . Hiába no, szeretek mindent a saját gépemben kipróbálni .
-
Raymond
félisten
Mert meg mindig nem akarod megerteni. Ott volt a lenyeg a #42-ben. Nem a hardverrel van a gond az AMD-nel, ennek az egesznek semmi koze ahoz hogy a chipet jatekos piacra szanjak vagy nem, multi GPU strategia es meg a tobbi amit felhoztal. Egesz egyszeruen arrol van szo hogy az AMD reszerol a professzionalis piac es alkalmazasainak tamogatasa a beka segge alatt van. Hiaba vannak a giga meg teraflops-ok, ez a piac nem errol szol hanem arrol hogy ugy jelenjen meg a kepernyon minden ahogy kell es amikor kell. Fejlesztokornyezet integracio, programozasi konyvtarak stb. Ezeknel az AMD sehol nincs evek ota. Ahogy irtam mar elotte is - felejtsd el a Fermi-t. A ket ceg merfoldekre volt egymastol mar evekkel ezelott is es ennek az egesznek az oka pontosan a mar emlitett software support.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Kb. 20szorra - nem azert jobb az NV a profi piacon mert van most egy Fermi. Hogy azt hova terveztek vagy hogy mas piacra mit terveznek teljesen mindegy a multra tekintve. A Fermi es tarsai a jovo es nem a jovobeli tervektol van meg az a poziciojuk ami hanem attol amit eddig produkaltak az elmult evek soran.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Mackósajt
senior tag
Próbálom fordítani, hátha tudok segíteni, mert szerintem nem érted. (Lehet, megbánom, hogy beleütöm az orrom. )
Van két dolog.
1. Az nVidia jelenlegi piaci pozíciója
2. A jövő.A nVidia jelenlegi piaci pozíciójára semmilyen hatása nem lehetett a Ferminek, ami most jelent meg. Amit eddig elértek, azt a "játékos" kártyákkal értek el. Vagy inkább a játékos kártyák ellenére, a szoftver környezettel.
Hogy akkor miért nem jöttek ki még egy játékos kártyával? Bizonyára azért, mert arra számítanak, hogy a _jövőben_ jobban fog számítani a hardware, mert pl. valamelyik konkurens erősebb versenyhelyzetet teremt.
De a jelenlegi jó piaci pozíciójukat nem ezzel érték el...
[ Szerkesztve ]
-
Mackósajt
senior tag
O.K., akkor arra koncentrálva amit kifogásolsz.
"Nem a hardware miat a nyero az NV a professionalis piacon."
Szűkítsük le most a professzionális piacot AMD vs. nVidia-ra. Az nVidia egyértelműen felülkerekedett, nagyobb mértékben, mint a játékos piacon, és méghozzá nem a múlt hónapban. Vajon a hardware-vel nyomta le az AMD-t vagy a többi résszel? Én nem látok bele a technikai részletekbe, de annak alapján, ahogy hazai és külföldi fórumokon is beszélnek a két fél megoldásairól, szerintem egyértelműen az utóbbi.
Megjegyzem, Raymond nem írta, hogy a hardware nem számít. Egyszerűen nem ebben volt a lényegesebb, meghatározó különbség a versenytársak közt az elmúlt években. (Lehet ezen a Fermi változtat, de ez teljesen irreleváns abból a szempontból, hogy most miért nyerő az nVidia.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen