Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cyberboy42

    senior tag

    válasz Tyrel #34 üzenetére

    bocs hogy én válaszolok, de pl, te pont az vagy aki nem is tudja mire való, meg hogyan működik. na de, no offense.

    a Chill-t nem lehet, meg amúgy is értelmetlen bechmarkok alatt futtatni, abból kifolyólag, hogy benchmark alatt nincs input!... hogy ez mit jelent? nos: nem mozgatod az egeret, nem nyomod a billentyűzetet, olyan mintha idle volnál...
    ezt a dolgot játékok alá találták ki.... nem a kép komplexitása, meg a nagyobb vagy kisebb harcok adják az fps löketet, vagy ha úgy tetszik akkor a rövidebb frame időt, ahhoz semmi köze annak ami a képernyőn történik! mondjuk hogy élőben játszol, de csak nézed a jelenetet, mondjuk mint a leírt benchmarkodban... az fps leesik a minimum megadott pontra, pont azért mert nem játszol igazából... ilyenkor a hardver picit fellélegezhet ugye, nem kell annyi képet készítenie, tehát picit vissza is hül. na ezután fogod az egeret és ugye megmozdulsz, mert most jött el a te időd! :) és abban a pillanatban felugrik az fps, lecsökken a frametime, ugye persze csak annyira amennyire a hardver képes.
    Pl. 40-ről leesik 39-re, de 35-öt sosem éri el.
    Ez tipikusan pont azért van, mert mivel a hardver nem futott teljse erőbedobásból ,akkor volt benne még tartalék mondjuk egy pillanatra felcsavarni a turbo órajelet.

    remélem érthető voltam

    elvileg futhat a chill minden játék alatt, de az is meg volt írva hogy csak elvileg :) lehetnek kivételek, ahol nem működik.

    ...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Tyrel #34 üzenetére

    Meg kell kérdezni az AMD supportot, hogy az a játék feketelistázva van-e, vagy miért van vele probléma. A fejlesztő nem nagyon tud ezzel mit kezdeni, számukra a Chill eléggé transzparens komponens. Tehát ha nem működik egy játékkal, akkor a program leginkább feketelistára kerül, de persze lehet bug is, ezért kell az AMD support segítsége.

    Mert a Chill nem csak ilyen fogyasztásbizbasz, hanem scene pacing is. Minimalizálja a késleltetést azzal, hogy nincs hagyományos értelemben vett flip queue, hanem mindig csak egy jelenet van, amire rácuppanhat a GPU. Mivel így a GPU az előre menedzselt flip queue miatt nem számol egyszerre több képkockát, ezért azzal az eggyel amit éppen számol mindig hamarabb elkészül. Chill nélkül nincs scene pacing, így egyszerre több, jellemzően kettő-három-négy (bár ez eléggé profilfüggő) képkockát is számol a GPU, ami az átlag teljesítmény tekintetében jobb, de rosszabb lesz a minimum tekintetében, mert az x képkocka mellett már számolja a hardver az x+1-et, amihez nyilván nem a levegőből szerzi az erőforrást, így az x képkocka picit később készül el. Chill mellett csak x van, ha az kész, akkor x+1, ha az kész, akkor x+2, és így tovább, nincs konkurens számítás. Ebbe még beleszólhatnak a turbók is, elvégre a Chill hűvösebben tartja a GPU-t, ami így jobban tud turbózni is, szóval a két tényezőből simán összejöhet ilyen előny a minimumra.

    Még azt is elárulom, hogy a Power limittel is megéri néha játszani. Én például a 60 fps határon voltam a Tomb Raiderben, de néha becsúszott 58-ra. Benyomtam a Power limitet +8%-ra, és sosem ment 60 alá. Nyertem egy kis extra turbót a Chill "hűsítéséből". :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák