- A Microsoft szerint nem alku tárgya a TPM 2.0 szükségssége
- Milyen processzort vegyek?
- Profildömpinget hozott az új GeForce driver
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- CPU léghűtés kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
GeryFlash
veterán
Abu, látsz esélyt arra, hogy az Nv és az Intel beálljon a Mantle mögé? És ha igen Az AMD ennek örülne vagy sem?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
tatararpad
őstag
Pedig ez pontosan az a technológia amit működés közben is látni kell, mert addig minden csak PR bullshit. Decemberben kiderül, de szerintem akkor fog igazán, mikor az első, új generációs konzolok képességeit kihasználó játék portolására kerül a sor. Nem vagyok szakértő de ha azonos hardveren a BF4 10%-ot fog gyorsulni, szerintem lehet temetni majd.
-
bear_
aktív tag
válasz tatararpad #5 üzenetére
Nem hiszem, hogy temetni fogják, mivel ahogy a cikk is írja könnyebb lesz a mantle miatt konzolról portolni, már ez egy hatalmas löket.
-
Lomha 8V
addikt
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ez tényleg akkorát fog e szólni, amilyen őrület van körülötte. Kívánom nekik, hogy sikerüljön, amúgy. Kell már valami az elavult, 1000 éves DX helyett.
-
nagyúr
köszönjük a cikket, nagyon hasznos
üzleti szempontból sok mindent megmagyaráz, műszaki oldalon pedig most már tényleg nincs más hátra, mint várni a BF4 mantle editiont"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
MCBASSTION
aktív tag
"oda kell figyelni, hogy egy alkalmazás ne tehessen semmi kárt a Windowson belül"
mert egy sima malware nem tud kart tenni a winben... A jatekok miatt jobban kell aggodni
windows7sins.org
-
Malachi
addikt
"A Mantle egyébként 2014 elejétől minden érdeklődő játékfejlesztőnek elérhető lesz, míg a publikus dokumentáció valamikor tavasszal készül el. A publikus és egyben teljesen végleges fejlesztőkörnyezet jövő év második felében lesz elérhető."
hát akkor meglátjuk 2015-ben, mikor kijönnek az első Mantle játékok. az átfogó PH-s tesztig, ami legalább 30-40%-os gyorsulást mutat majd ugyanazon a hardveren, ezzel az API-val, senkinek nem hiszek el semmit!
-
do3om
addikt
Én is ebben bízom de kevés az esély rá.
A konzol portok olyanok lesznek mint eddig, ahogy sikerül, ha szar majd vegyen mindenki új hardvert hogy fusson rajta. Ma az indokolatlan gépigény a menő a játékokban mert azok biztos jók ha a legújabb vas kel nekik.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Taposo
aktív tag
Most Abu aszt mondja konzolon nem lesz Mantle a DICE meg igen ? Most akkor hogy van ez ? Vagy csak részben fogják a konzolokhoz fejlesztést segiteni vele ? És még mindig csak a szöveg sok, magas lóról nagyobb az esés
-
Petyyyyy
addikt
Ezer köszönet a cikkért, igazán hiánypótló! Már alig várom, hogy lássam mit hoz majd a Mantle BF4 esetén (is).
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szroncs
tag
válasz tatararpad #5 üzenetére
Itt azt irjak, hogy BF4 + 290x + Mantle. A GTX titan "nevetsegesse" teszi.
Az en ertelmezesemben a nevetsegesse teszi az minimum 30% de inkabb 40%+ elonyt jelent. De majd meglatjuk.
-
Malibutomi
nagyúr
Előbb lesz, az EA már csinálja a játékokat, mivel ők részt vettek a fejlesztésben. A többiek jönnek majd utána.
(#14) Szroncs
Annyit mondtak valahol, hogy egyszámjegyű gyorsulásért nem érte volna meg fejleszteni egy új API-t.
Az megint más kérdés, hogy a plusz sebességet a fejlesztők +FPS-re, vagy részletesebb grafikára használják[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
szabi__memo
nagyúr
Nagyon jó cikk , az eddig beharangozott dolgok alapján nagyot kell, hogy szóljon!
-
MCBASSTION
aktív tag
válasz MCBASSTION #9 üzenetére
azert igy vegigolvasva nagyon jonak tunik. Kb. mindent megcsinaltak, amiert mar evek ota sirnak a fejlesztok pc-n... Ha vegre mainstream lenne, akkor elernenk, hogy teljesen ki lehessen hasznalni azt a 4TFlopsot, ami a csucs vgakban van.
windows7sins.org
-
nagyúr
válasz MCBASSTION #9 üzenetére
ez egy elég fontos kérdés - nem tudom, Te hogy vagy vele, de én nem sírom vissza azokat az időket, amikor egy játék összeomlása esetenként kékhalálba torkollott
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Shade45
senior tag
Valaki homályosítson már fel, hogy miért pont most jöttek erre rá, hogy szükség van a Mantle-re? Egyáltalán miért pont most kezdtek ezzel foglalkozni a játékkészítők és az AMD? Eddig nem voltak adottak a körülmények, hogy egy ilyen rendszerrel előálljon bárki is? Vagy az APU-k elterjedése játszik szerepet ebben, hogy kezdenek nagyobb hangsúlyt fektetni erre?
Elnézést ha elsiklottam valami triviális dolog felett, de nálam nem áll össze, hogy miért kellett ennyit várni egy ilyen kezdeményezésre...
-
szasanyi
félisten
Vesszük a 80k+ dVGA-kat, halljuk/olvassuk a hasonló és jól hangzó technológiai kiselőadásokat, de a gyakorlatban szinte semmi nem változik. Már kezd az agyamra menni ez a sok technoblabla (mint APU-k esetén is, amik esetleg (!) évek múlva lehetnek képesek 1080p-ben játékra amivel kiváltható lehet(ne) egy középkategóriás dVGA), mivel a valóság nagyon messze van. Legalább bemutató szintjén mikor lesz már látható az a különbség a GCN javára?
-
félisten
-
Malachi
addikt
válasz Malibutomi #15 üzenetére
én akkor váltanék szívfájdalom nélkül AMD-re a Mantle miatt, ha lehozná a maxhoz közeli grafikát megint a 40-50 ezres kategóriájú kártyák szintjére, ami utoljára talán a 8800GT idejében volt meg. alacsony fogyasztás+ kevés hő+csúcsgrafika, az lenne az igazán nyerő. az, hogy egy 90-120 ezres kártya teljesítményén mennyit dob, kicsit sem izgat.
nem tudom mihez vezethet ez az egész, ha az nV nem akar örökre kiesni a gamer GPU piacról, valamit nagyon gyorsan tennei kell - ha igaz a híresztelés, és tényleg annyira bitang lesz ez az API. számokat, számokat, demót, most!
-
n4n3x
csendes tag
Azért, mert ugye eddig a konzolok nem az AMD hardvereivel futottak. Most meg már igen.
Az AMD ebből gondolom én látta, hogy a konzolokon mennyivel hatékonyabb a hardver programozása, és hogy kellene valami hasonló API-t készíteni PC-re is.. Azt hiszem itt PH-n erről is volt cikk (ha jól emlékszem az is Abu billentyűzetéből) ha megtalálom majd belinkelem[ Szerkesztve ]
-
rodrigez
senior tag
Egyet értek. A Titan és a 290X egy szinten van DirectX11 alatt a BF4-ben. Ez tehát a kiindulási alap. Nem állna a "nevetségessé teszi" megjegyzés +10%-os teljesítménytöbbletre. De szerintem még 20%-osra sem. Én legalább 30% különbséget várok a két kártya között. De ami sokkal jobban érdekel az a középkategória, mert elvileg a gyorsulás ott még több lehet. Remélem a Kaveri iGPU-jával is tesztelnek majd ha méltóztatik megjelenni, mert oda nagyon el fog kelleni az API nyújtotta közvetlenebb hardware elérés, hiszen ott a lehető legjobban és optimálisabban ki kell aknázni a szűkös erőforrásokat. Szűkös alatt nem magát a GCN magot, sokkal inkább a memória sávszélességet értem.
-
hajsza
aktív tag
válasz MCBASSTION #9 üzenetére
Szerintem a "kárt tesz a Windwosban" kifejezést nem úgy kell értelmezni, hogy baj esetén már a következő Windows indítástól kezdve sem fog megfelelően működni a rendszer. Inkább arról lehet szó, hogy mivel az alkalmazás hozzáfér a grafikus kártya memóriájához, a Windows framebufferét is felülírhatja. Így ha egy játék lefagy, akkor nem fog segíteni az Alt+Tab, mert kapsz egy nagy kupac szemetet a képernyődre és újra kell indítanod a géped. Tehát csak a Windows aktuális futásában tesz kárt, rontja a "Windows élményt".
#20 Shade45: Úgy gondolom, hogy azért most jött el a Mantle API ideje, mert mind a két konzolban GCN architektúrájú grafikus mag van, ezért ha a fejlesztők megtanulnak hatékonyan kódot írni konzolra, akkor ezt a tudásukat a PC portnál is kamatoztathatják annak ellenére, hogy konzolra nem a Mantle API-t használják.
[ Szerkesztve ]
-
MittuDomain_
őstag
Számomra csak az a nyitott kérdés, hogy a Mantle csak játékokra való, vagy komolyabb programokon is segít. (Gondolok itt AutoCAD, Corel, PS...) Most kéne leadnom az igényt a CAD-es pc fejlesztésére, és ha igen, akkor vmi next gen FirePro vagy legalább vmi Rxxx széria mellett döntenék.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
Sir Ny
senior tag
,,Magával az elvvel egyébként kétségtelenül nem lenne baja az Intelnek és az NVIDIA-nak sem, de olyan helyzetbe kerültek, hogy bármit is lépnek, az AMD rögtön sakkot tud adni. Minden bizonnyal mindkét konkurens cég olyan stratégiát dolgoz majd ki, hogy a sakkból ne legyen matt."
gondolom ebből ray-tracing lesz
[ Szerkesztve ]
-
-
-vitya-
őstag
Mondjuk %-okat, adatokat még nem hoztak nyilvánosságra, szóval várós (de először csak az eredmények, és még több infok)
de azért ez eddig is érdekes volt... a 2014 egy nagyon várós, furcsa év lesz ;-)
-=Витя=-
-
gianni85
veterán
Remélem ez lesz a helyzet. A 100+ ezres kártyákat, de főként a 290(x)-et az AMD már 4K-hoz szánja. A frissen beszerzett 270X-em (50e) minden mai játékot visz fullHD-ban közel max beállításokkal... nagyon remélem, hogy Mantle mellett ez így is marad az elkövetkezendő időben.
-
Csaber
senior tag
Milyen jó nem nyírja ki a wint csak a power gombot kell nyomkodni egy játék miatt ,maradjunk annyiba ezt a mantle nélküli bF4 is tudja aktuálisan , szóval biztosan nagyobb lesz a " kár " ennél , lehet mondani hogy nem így lesz de , a játékfejlesztőknél csak idő nincs optimalizálni , na meg tesztelni , mert az pénzbe kerül , ráadásul nem szeretnek küzdeni egymással a kiadók , így versengés van melyik játék jön ki hamarabb lásd BF4 vs COD , Az eredmény tudjuk a BF4 egy alapvetően jó lenne ha működne és nem fagyna le (egy délután megszámoltam 14-szer állt le...)a szerverek szintén fagynak na meg gyakran lagolnak , több másodperces késés is van időnként a single player is egy komoly javítás ráférne mert bug hátán bug van , és ezt egy nagy kiadó az EA adta ki , egy kicsi kiadó kis fejlesztő kis pénzzel mit fog produkálni....ne legyenek illúzióink ...
-
A cikket elolvasva szerintem itt egy 2-3x-os sebesség növekedés lenne reális. Viszont az baromira nem értem, hogy kiért nem mondanak konkrét számokat hogy a bf4 ilyen és ilyen beállítások mellett enyit és ennyit fog gyorsulni. Ha decemberben jön a patch akkor már tuti h a teszt fázisában van az egész fejlesztés. Valamiért itt nagyon megy a lapítás, és ez nem sok jót sejtet...
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
troller
senior tag
Anno a PC-s 3d-s korszak elején jellemző volt, hogy egy adott gyártó 3d gyorsítójának volt saját hardver közeli API-ja pl. a 3dfx-nek a glide, S3 Svage-nak a MeTal. Aztán ezek szépen kihaltak, pont azért, mert csak egy gyártó hardvereit támogatták, és nem érte meg a játékíróknak külön-külön megcsinálni a natív támogatást. Mondjuk akkoriban kicsit többszereplős volt piac...
Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
sg22
senior tag
nade mennyi pluszt fog hozni a konyhara?? nagyon kivancsi vagyok. annyira beizzitottak mar a temat, ha csak ilyen 5-10% lesz megint 3 napig fogok rajtuk rohogni
what should I do about this?!
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
Ez akár egy kis kapaszkodó is lehet a csökkenő PC-s piacnak, nekem szimpatikus.
<< Heimdal >>
-
miresz
veterán
Nagyon jó,hiánypótló cikk! Köszönjük. Ha a Mantle legalább hoz ~ 20-30%-os gyorsulást akkor elgondolkodtató,hogy egy Kaveri APU is amiben szintén GCN alapú (7750 szintű) IGP van elég szépen fogja futtatni a Mantle alapú játékokat,amiből egyre több lesz,ha tényleg annyira ütős a Mantle. Jól csinálja az AMD. Megalkotta a GCN alapú GPU-t,aztán, megnyeri a konzolokat,a neves játék motor fejlesztőket maga mellé állítja. Logikus lépések! Aztán lehet itt erős 1 szálas teljesítménye az Intel-nek,meg PhysX-e az Nvidiának,ha nem lépnek akkor kimaradnak a játékos piacból.
-
BiP
nagyúr
"az AMD ebből gondolom én látta, hogy a konzolokon mennyivel hatékonyabb a hardver programozása,"
Ezt eddig is tudta mindenki, csak eddig nem sok kapocs volt a PC és a konzolok között, annyira eltérő volt a hardver.
Most, hogy az AMD minden platformon jelen van, közel azonos hardverrel, így van értelme közös alapokat keresni az API esetében is.
Meg eddig bár érezték a DX korlátozásait, nem volt annyira marginális kérdés, mint mostanság. Gondolom most az API overheadje jobban fáj, mint régebben. -
Petyyyyy
addikt
Ha nagyon elvetemült akarok lenni, a titkolózásnak akár PR okai is lehetnek. Még húzzák az embert egy fél hónapot, addig is erről beszél a nép, mennek a találgatások, cikkezések, stb., tehát foglalkoznak a témával.
(#36) sg22 - Ha viszont neked lesz igazad...annak is lesz PR értéke, csak baromi negatív. Mi röhögni fogunk, ők meg sírni. A "Mantle csak GCN-nel megy, de most kiderült, hogy mégsem, csak eddig nem mondtuk meeeg " trükk után kinézem belőlük, hogy elsütnek egy újabb poént a sebességjavulást illetően, aztán megmondják, hogy jaaa, hát mégsem úgy van az.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
alevan
őstag
Látom a jövőt, ahol az Intel az x32-64 után a Mantle-t is licenszeli........vagy az csak egy folt az ablakon?
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Malachi
addikt
vagy nem is kell váltanom, hm. ezt csak most láttam.
-
vivanto
tag
Nekem is mindig ez jut eszembe amikor szóba kerül a Mantle és olvasom a nagy hypeot róla. Akárhány szereplős is volt a piac akkor és most, ha a többi nem áll be a sorba, ugyanez vár a Mantle-re is. Mondjuk jóval tovább ki tudják majd húzni vele, elvégre az EA támogatását élvezik és az AMD nem fogja hagyni csak úgy eltűnni, ahogy az NVidia sem hajlandó a CUDA-t eltemetni.
A konkurensek támogatása nélkül az egyetlen alternatívát akkor látnám, ha a Valve is beszáll a buliba a SteamOS-el és SteamMachine-okkal, de jelenleg nem ez a helyzet.
-
Fiery
veterán
Koszonjuk a cikket, elvezet volt olvasni, es latni, hogy vegre tul tudtunk lepni a DX es OpenGL ezereves korlatain. Mantle FTW
-
hajsza
aktív tag
válasz MittuDomain_ #29 üzenetére
Az utóbbi időkben megjelent számos Mantle cikk egyikében meg volt említve, hogy az API nem publikus, azt az AMD-től kell azt külön kérni. Ezért az általad említett alkalmazások csak akkor tudnák kihasználni, ha fevennék a kapcsolatot az AMD-vel - és persze utána megtanulnák az architektúra csínját-bínját és még le is kódolnák. Ez már eleve sok idő, ezért az az érzésem, hogy ilyesmivel nem fognak a közeljövőben foglalkozni. Persze ha biztos akarsz lenni benne, akkor az adott program kiadójától kellene ezt megkérdezned. Nemleges válasz esetén egyébként az NVidia kártyái lennének a céljaitokra megfelelőbbek?
[ Szerkesztve ]
-
Neovenator
senior tag
Mert belátható időn belül (1-3 év) nem lehetséges olyan IGP-t készíteni CPU-hoz, ami felvenné a versenyt a dedikált megoldásokkal. Az AMD így két legyet ütne egy csapásra, ellenállhatatlan alternatívát próbálnak teremteni az IGP-s játék kapcsán, ezzel egyszersmind elkendőzve a tényt, hogy szinte behozhatatlan gyártástechnológiai hátrányban vannak (egyelőre) az Intelhez képest, magyarán "mi is kínálunk olyat, amit ők nem tudnak", nem csak fordítva, másrészt a Mantle arra is jó nekik, hogy tehermentesítse a CPU-t, amiben szintén gyengébbek az Intelnél, így sebességben sem lesznek lemaradva. Kezd az a határozott benyomásom támadni, hogy az AMD-t kéne visszanevezni ATi-vá, nem fordítva, ugyanis az utóbbi évek összes innovációja csak a megvásárolt grafikus cégnek köszönhető. Ami persze nem teljesen igaz, hisz az AMD háttere biztos, hogy kedvez az innovációnak...de mégis, lényegi újításokat csak grafikus téren kapunk tőlük.
[ Szerkesztve ]
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
Fiery
veterán
válasz Neovenator #48 üzenetére
"Kezd az a határozott benyomásom támadni, hogy az AMD-t kéne visszanevezni ATi-vá, nem fordítva, ugyanis az utóbbi évek összes innovációja csak a megvásárolt grafikus cégnek köszönhető. Ami persze nem teljesen igaz, hisz az AMD háttere biztos, hogy kedvez az innovációnak...de mégis, a lényegi újításokat csak grafikus téren kapunk tőlük."
+1. Vegre, ez nem csak nekem tunt fel Persze ott a Jaguar, ami ellenpelda.
-
Rive
veterán
A cikket elolvasva szerintem itt egy 2-3x-os sebesség növekedés lenne reális.
Szerintem ennyit, illetve: ezt várni irreális. A változás - szerintem - inkább a részletgazdagsában, a skálázódásban, a késleltetésben lesz érezhető, nem a (tipikusan használt, FPS alapú) sebességben.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Asszociációs játék. :)
- Ford topik
- Sorozatok
- A Microsoft szerint nem alku tárgya a TPM 2.0 szükségssége
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Milyen processzort vegyek?
- SkyShowtime
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- AMD Radeon RX 580 8GB videokártya
- Garanciális! Asus WHITE TuF GeForce RTX 4070 Ti SUPER OC 16GB GDDR6X! BeszámítOK
- 2db Asus ROG STRIX RX 580 8Gb videokártya eladó JEGELVE Zsolt részére
- ASUS RTX 3070 8GB GDDR6 DUAL OC Eladó! 105.000.-
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Turbo RTX 3090! 24GB GDDR6X 384bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest