- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #818 üzenetére
"Ezeket a fékeket tízen pár kilós kerékpárokhoz tervezték."
És az hol van leírva, hogy hány kg-s bringásokhoz tervezték őket? Egy pedelec mondjuk 8 kg-val több, mint egy sima mtb, így kvázi azt mondod, hogy ha egy 70kg-s (tegyük fel, hogy ennyire "tervezték") ember helyett ráül egy 78kg-s, akkor már nem lesz elég a fék alá. Ez nyilván nincs így. Vagy ha fogynál 8 kg-t, akkor visszaállnál deore fékre?
Számít a tömeg, de nem ez a ~10%. Én elhiszem neked, hogy a te felhasználási módoddal kevés a deore a pedelec-re, de sztem egy sima mtb-re is kevés lenne. A hangsúly itt a felhasználási módon van, nem a tömegen. Lásd autók, nem véletlen, hogy egy adott típus 1.4-es változatán kis tárcsa van elöl, hátul meg dobfék, addig a 2.5-esen meg nagy tárcsák elöl hátul. Pedig a tömege az 1.4-esnek is ugyanannyi, azt is meg kell állítani biztonságosan. Csak nem mindegy, hogy mekkora sebességről. Ugyanis a fékerő a súllyal lineáris, a sebességgel viszont négyzetesen (!) kell, hogy nőjön, ha ugyanakkora fékutat akarsz.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #824 üzenetére
"Teljesen más irányítani, fékezni egy 22 kilós bringát, mint egy 12 kilós"
Irányítani más, fékezni nem (mármint ha az összsúly marad ugyannyi, azaz a rider 10kg-val könnyeb a nehezebb brigán). Fékezéshez mindenképp ugyanakkora energia kell ugyanakkora össztömeghez, itt semmit nem számít, hogy a bringán van, vagy a bringáson. Irányítás (kanyarodás, ugrás közbeni mozgatás) az más tészta, ott már bejátszik, hogy alattad hogy viselkedik egy tőled független tömeg, de fékezésnél a fékerős szempontjából nincs ilyen, ott az össztömeget kell fékezni, hacsak nem akarsz átrepülni a kormány felett.
"De akkor mondok mást, ha csak az én felhasználási stílusomon múlna, akkor, hogyan lehet az, hogy a normál hajtású, 13 kilós Bergamont AM össztelósomon semmi gondom nem volt a Deore fékkel? "
Kismillió oka lehet, ez egy sok változós egyenlet, és ez nem egy kontrollált kísérlet volt, nem tudjuk az összes változót, szóval megmondani ezt nem lehet. De azt nagy bizonyossággal ki lehet jelenteni a fentiekből adódóan, hogy nem a bringa tömege önmagában okozta.
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #826 üzenetére
Amúgy sík úton, nem hegyről lefelé 60km/h-val csapatva is kevésnek érezted?
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #832 üzenetére
Úgy értettem, hogy nem hegyről ÉS nem 60-al.
Na szóval érted, a felhasználás nagyon nem mindegy. Ezért nem lehet így kijelenteni, hogy a deore nem elég a pedelec-re. Mert nem mindegy, hogy használod. Azt most elengedem, hogy a két bringád között miért volt ekkora különbség a fékben, én továbbra sem hiszem, hogy a súly ilyen jelentős különbséget okozna, de igazából nem is lényeges, biztos vagyok benne, hogy nekem a deore is simán elég lesz a pedelec-re (ha veszek, és ha az lesz rajta), mert nem olyan sebességgel fogok lejtőzni, mint te. Mint ahogy a jelenlegi sima mtb-n lévő tektro fékkel is elvagyok, ami gondolom még a deore szintjét sem éri el.És simán lehet, hogy big-J-nek is bőven elég az ő felhasználására.
-
Ironizer
tag
Pedelec-kel is csak akkor nagyobb jelentősen a hatótáv, ha minél kisebb rásegítéssel használod. Eco módban pl. a motor a te nyomatékodnak csak az 50%-át adja hozzá pluszban (bosch-nál). Érdemes ezt a könyvet elolvasni, minden benne van, amit kezdőként tudni kell a pedelec-ekről: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Van egy Bosch pedelec-em, és 18-20km/h környékén berezonál a bringa, főleg gyorsításnál. Ez mennyire normális?
Csak akkor érezhető, ha megy a rásegítés, tehát ez alapján egyértelműen a motor miatt van, viszont mivel sebességfüggő (legalábbis szinte biztos vagyok benne, hogy nem pedálfordulat függő, de majd figyelek erre), ezért a keréknek is kell, hogy szerepe legyen benne. Nobby Nic van rajta, szóval nem mondhatni, hogy sima futású lenne, főleg aszfalton. Talán 18-20km/h környékén erősíti fel a két rezgés (motor és kerék) egymást annyira, hogy már zavaró legyen. Na majd kipróbálom felemelt hátsó kerékkel, hogy mit mutat.
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #1115 üzenetére
Ja, hát elég nehéz írásban átadni az amplitúdóját. De akkor ezek szerint nem teljesen ismeretlen dolog ez, éreztél már rezonanciát pedelec-en.
Majd próbálgatom még különböző fokozatokban, talán holnap fogok tekerni. Meg persze most már lassan vihetem vissza a garanciális szervizre, megemlítem majd nekik.
-
Ironizer
tag
Hátöö, a hangot azt nem tudom mihez hasonlítani. Na tegnap próbálgattam kicsit, és most úgy tűnt, hogy mintha mégis inkább a pedálfordulattól (=motorfordulat) függne, mert attól függően változik a sebesség, ahol csinálja, hogy melyik fokozatban vagyok. Amúgy kár, hogy pedálfordulatot nem jelez ki, pedig tök egyértelmű lenne, ha már úgyis tudja a vezérlő, hogy mekkora.
-
Ironizer
tag
Azt amúgy néztétek, hogy a 25 az tényleg 25? Mert nálam inkább 22-23. Ezt szervizben vajon tudják állítani?
-
Ironizer
tag
válasz Runner_fxr #1877 üzenetére
Mo-n nincs 25-ös limit a törvényben, KRESZ-ben, csak annyi, hogy a 300W-ot nem lépheti túl, és csak rásegítés lehet, kizárólag motorral nem hajtható:
-
Ironizer
tag
Na ilyet se láttam még eddig.
Eco-ra is már csak 1km-t írt range-nek. Persze innen már csak gurulni kellett, a tökéletes tervezésnek hála (), szóval nem volt gond. Gurulás közben ez a minimális töltés is elfogyott, teljesen lemerült, ilyen még nem volt. Jól kihajtottam a gépet, meg persze magamat is. -
Ironizer
tag
Van itt vkinek TEC-es rendszerű (dupla akksis) Focus bringája? Pl: [link] Hogy használja a rendszer az akksikat, mindkettőt egyszerre, azaz egyenlő mértékben merülnek, vagy egyiket a másik után?
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Ettől féltem. Így ha valamiért mégsem megyek annyit, hogy jól lemerítsem a vázakksit is, akkor az feltöltve marad, ami az egyik legrosszabb, ami történhet egy li-ion akkuval. Meg így a külső akksiba több ciklus kerül, hamarabb elhasználódik. Megcsinálhatták volna azt, hogy időnként átvált a két akksi között. Persze ezt kézzel is meg lehet csinálni, de akkor arra külön oda kell figyelni. Ezt kicsit sajnálom, pedig amúgy tetszik a rendszer, nem is tudok róla, hogy más kínál-e hasonló kapacitást mtb-n, csak a Speci van közel az új 700Wh-s akkujaival, de azok elég elmebeteg áron mennek.
Amúgy én a 6.6 plus-al szemezek, igazából csak a villa nem tetszik a felszereltségében, a 6.8 plus jobban bejönne ilyen szempontból, de a 2020-as 6.8 az már Bosch-al van szerelve, így az már nem TEC-es, hanem csak 625Wh.
-
-
Ironizer
tag
válasz hroberto #2417 üzenetére
Ezt most úgy mondod, mintha egy motor objektíven többet érne, mint egy bringa. Pedig nem, nekem például semmit nem ér az égvilágon egy motor, számomra az a fura hogy annyiért motort vesz vki. Vagyis nem fura, mert én el tudok ettől vonatkoztatni, és megértem, hogy mindenki arra költ, amit szeret.
-
Ironizer
tag
Nem számít, hogy mennyi anyag van benne, meg mekkora a gyártási költsége, nem erről van szó. Egyrészt mindenki, aki nem egy kő alatt él, az tudja, hogy minden annyit ér, amennyiért megveszik, másrészt ez kifejezi azt is, hogy az, hogy mi mennyit ér, az egy személyes dolog. Mint mondtam, nekem semmit nem ér egy motorkerékpár, mert nem akarok motorozni, tehát ha 500ft-ért adnák a legszuperebb motort, akkor se vennék azt többmilliós bringa helyett, mert én bringázni akarok.
-
Ironizer
tag
Nincs olyan, hogy valós érték, úgy ahogy te gondolod. Az a valós, amennyiért el tudod adni. Hogy értsd: Mennyit ér egy pohár víz? És a Szahara közepén? Ha a szomjan halástól mentene meg, te is úgy gondolnád, hogy az a pohár víz kurva nagy kincs, és minden pénzt megér. Pedig ugyanaz a pohár víz, csak nem mindegy, hogy annak, akinek el akarod adni, mennyit ér. Ebből láthatod, hogy azt, hogy vmi mennyit ér, nem az határozza meg, hogy miből van, és mibe került előállítani.
Persze ha azt mondod, hogy a MÉH-ben többet kapsz a motorért, mint a bringáért, mert több az anyag benne, és nehezebb, azt aláírom, csak nem látom a relevanciáját.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Ezt nem tudom honnan vetted, de soha nem volt téma a gyártási költség. Abból indultunk ki, hogy hroberto azt írta, hogy elképesztő, hogy ennyiért bringát vesz valaki, miközben a motorja szinte ugyanennyibe kerül, nyilván arra célozva, hogy egy motor "jobb" dolog, többet tud, mint egy bringa, több mindenre jó, messzebbre megy, komplexebb, és mégis ugyanannyiba kerül. Erre írtam neki azt, hogy ezt nem lehet objektíven (értsd: minden emberre egyöntetűen vonatkozóan) kijelenteni, hogy egy motor "többet érne", hiszen ez a személytől függ. Olyan, mintha azt mondanád, hogy egy Louis Vuitton táska nem ér meg 40 milliót. Pedig de, van olyan ember, akinek igen, hiszen láthatóan megveszik. Az, hogy neked nem ér meg annyit, az egy dolog. Meg nekem se. De nincs olyan, hogy objektíven nem ér meg vmi vmekkora összeget, addig amíg akad legalább egy ember, aki megveszi annyiért. Nem lehet különválasztani a gyártási költséget az összes többi tényezőtől, ami még rárakódik. Mármint külön lehet, abban az értelemben, hogy lehet számosítani, csak semmi értelme nincsen, mert nem az határozza meg a dolgok értékét.
-
Ironizer
tag
válasz wolfbyte1977 #2743 üzenetére
Hát a 100km-t azt max aszfalton, síkon, szélcsendben, legkisebb rásegítési fokozatban lehet hozni 500Wh-val.
-
Ironizer
tag
Igen, ez nagyon fontos, az átlépődet (is) vedd számításba, ne csak a magasságot, főleg, hogy neked is jóval kisebb az átlépőd, mint amennyi a magasságodhoz tartozna átlagosan (pl. nekem 178 centi magassághoz jár 81cm-es átlépő, és még ez is kevesebb, mint az átlagos!), éppen ezért ne hallgass másokra ebben a kérdésben, mert simán lehet, hogy nekik 10 centivel alacsonyabban akkora az átlépőjük, mint neked. Én anno elkövettem azt a hibát, hogy hallgattam az eladóra, aki a magasságom alapján ajánlotta a méretet, utána meg csak néztem, hogy szinte a tökömet veri a felsőcső, aztán ha van egy kis gödör, vagy lejtő/emelkedő, akkor le sem ér a lábam. Mindenképp próbáld ki a bringát, mielőtt megveszed. Ha nincs abból a méretből a helyszínen, akkor ne rendelj olyat látatlanban.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Szerintem pont azért számolják %-ban, amiért írtad, hogy a 45 fokos emelkedő már vállalhatatlan, ha közútról van szó. Ezért sokkal értelmesebb egy olyan mértékegység, aminek a maximuma a 45 fokos emelkedő, mert fölötte nincs értelme mérni. Így sokkal finomabb tud lenni a skála, főleg az alján, ahol a való életben jóval többet van használva. Már egy 1-2%-os emelkedőt is megérezni, 6% fölött már táblával jelezni kell, ha olyan az útminőség, vonalvezetés, stb, 10% fölött pedig már ezektől függetlenül is.
A képet azért tettem be, hogy szemléltessem, hogy a 35% milyen durva, sokan alábecsülik az emelkedőket, ha nincs benne gyakorlatuk.