Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz llax #22 üzenetére

    Ja, csak eléggé ki kell gyúrni magad, ha a lemerült Teslához gyalog vinni akarsz elég áramot a legközelebbi, 20km-re lévő benzinkútról. (avagy találós kérdés: ha a 400km hatótávú akksi súlya több, mint fél tonna, hány liter dízel súlyát nyomja egy 20km-re biztosan elég akksi?)

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #17 üzenetére

    A hidrogén csak egy lehetséges példa az elektromos autó meghajtására, nem pedig kizárólagos leváltója bárminek is.

    Az akkus autókhoz viszont sok szerencsét. Sok problémát kell még megoldani ezzel kapcsolatban, aminek "mindössze" fizikai korlátai vannak. ;]

    Azért, mert létezik egy technológia (akku), az még nem jelenti azt, hogy a végtelenségig lehet fejleszteni. Gyakorlatilag nincs még rugalmas, tényleg hatékony megoldás nagy mennyiségű elektromos energia tárolására. <= itt bújik el az egyik legnagyobb probléma ebben a dologban.

    De nézzük a benzines autó előnyeit és hátrányait:

    Pro:
    + könnyen elérhető
    + könnyen szerelhető
    + olcsó
    + pár perc töltés után azonnal rendelkezésre áll
    + nagy hatótáv
    + a motor 10, vagy még több év után is ugyanazt, vagy közel ugyanazt a teljesítményt képes leadni
    + hidegben is képes ugyanazt a teljesítményt leadni a motor
    + a fűtés / klíma nincs drasztikus hatással a hatótávra
    + ha köhög / nem indul, be lehet lökni és elindul

    Kontra:
    - fosszilis, véges rendelkezésre állású üzemanyag
    - működése során közvetlen környezetét szennyezi, büdös

    Akkus elektromos autó:

    Pro:
    + halk, csendes
    + működése során közvetlen környezetét nem szennyezi, nem büdös
    + az akku maximális teljesítményét pillanatok alatt, azonnal képes leadni (ha ezt előnynek lehet nevezni)

    Kontra:
    - nevetséges hatótáv
    - órákon át, vagy akár egész éjszakán át tartó töltés még a prémium kategóriában is
    - hidegben kisebb teljesítmény
    - hidegben még kisebb hatótáv
    - a fűtés drasztikus hatással van az amúgy is kicsi hatótávra
    - az akkutelep élethossza kérdéses, bizonytalan
    - a telep gyártási folyamata ugyanúgy káros, vagy talán még jobban terheli a környezetet
    - a telephez szükséges nyersanyagok rendelkezésre állása véges
    - az elhasználódott akkuk újrafelhasználásának hatékonysága kérdéses, ám ez is terheli a környezetet

    Egy mai pörgő, rohanó világban, ahol azonnal szükség van és/vagy lehet nagy hatótávra, azonnali újratöltésre, egy mára már jól bevált, megbízható technológiát nem fogsz leváltani egy, már évtizedek óta fejlesztett de még azóta is kulcsfontosságú problémákat leküzdeni nem képes alternatívára. (Amely problémák a leváltandó technológiában már rég megoldottak.)

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #27 üzenetére

    Én nem állítottam hogy kötelező, csak azt, hogy bukta lesz.

    "Egy Trabant vagy Zsiguli igen, de ahogy egyre modernebb és környezetkímélőbb a jármű, annál nehezebben, a legújabbak majdnem sehogy (nagyon drágán)."

    Ebben van igazság, de még mindig egyszerűbb javítani mint a villanymotort és aksit.

    "Beszélgessünk az elmúlt pár évben (és jelenleg is) gyártottakról is. Mert azok a régi, majdnem örök életű szívómotorok folyamatosan kopnak ki, egyre inkább olyanokból kezd sok lenni, ami összemérhető, vagy alulmúlja az elektromos autók akkuinak élettartamát (és a szakszerű, károsanyag kibocsátás növekedéssel nem járó javításuk igen drága - nyugaton gyak. gtk, rá is sózzák a keleti népekre)."

    Erre van egy könnyű megoldás: nem bimmert kell venni ;]

    "Elektromosnál sem annyira vészes a dolog, ha nem akarod az előnyeit élvezni (előfűtött/hűtött jármű, vagy azonnal induló fűtés)."

    Nem vészes, csak a hatótáv lesz méginkább vicces.

    Figy, nekem nincs bajom az elektromos autóval, főleg, hogy nekem nem lesz olyan. Én szeretem a benzinest, megbízható, ami erről az új trendi vonalról meg nem mondható el. Mert jelen állapotában azon kívül hogy trendi, nem sok előnye van, főleg városban nem, ahol egyébként is extra büdös van a képzőművészeti adagedény dízelek miatt.

    Második autónak városba, az meg igen lol. Inkább tudnék elképzelni a trollihoz hasonló megoldást én is, csak éppen ehhez is ki kéne építeni a hálózatot irtózatos pénzből.

    Az akkukat már évtizedek óta fejlesztik viszont, és még mindig nem sikerült áttörést elérni hogy most azt mondjuk hú – valszeg nagyon nem is fognak már, mert ilyen a fizika... vagyis nem a fizika, mert az csak leírja a természeti jelenségek egy részét, de érted...

    A napelemeket sem fogják tudni a végtelenségig fejleszteni? Miért nem? Mert fizikai korlátai vannak, hogy adott cellára mennyi a fizikailag ráeső fény. Egy pontnál tovább már nem fogod tudni tovább növelni a teljesítményét (done), mivel fizikailag lehetetlen.

    Ugyanez az akkuval. Egy pontnál tovább nem fogsz tudni tárolni több elektromosságot adott méretű cellában, mivel ennek is fizikai korlátai vannak.

    Persze lehet imádkozni, hogy majd mindez megváltozik, és ráadásul egy nap arra ébredünk, hogy tudósok kifejlesztették az azonnal feltölthető akkumulátort. :U

    Másrészt én biztos nem tenném ki a családomat ennek a rizikónak, hogy lemerül az aksi és ottragadunk valahol, vagy spórolnom kelljen a fűtéssel a legnagyobb hidegben, mert lehet, hogy nem érünk haza a maradék szuflából...

    Amit t72killer fórumtárs írt: Igen, ha 5perc alatt feltölthető lesz az 1000km hatótávú családi villanyautó minden "benzinkútnál", és nem fog 40eEUR-nál többe kerülni, akkor kétségtelen leváltja.

    Na ez is csak egy lázálom. Legalábbis az akkus autók esetében.

    [ Szerkesztve ]

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • viharhozo

    addikt

    válasz llax #27 üzenetére

    Az olcsóbbjánál valóban kicsi a hatótáv, de városba, második autónak akár az is kényelmesen elegendő lehet.

    Errol nekem mindig ez jut eszembe:

    Bár korábban a Mol Limo azt ígérte, hogy az elektromos autók arányát növeli, az első félév üzemeltetési tapasztalatai alapján eddig mégis inkább benzines kocsikat vett.

    Tesla-kepbol meg tovabbra is a susogos gyatyos jugo csoka a nyero, aki benzines kannakat vitt a csomagtartoban.

    Durvasága miatt töröltem - moderátor.

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz llax #38 üzenetére

    "A lítium akkukhoz képest a kapacitás/tömeg arány jelenleg még csak 8-10%, egységnyi kapacitás sokkal drágább" - szuper, akkor csak 100x-ozni kell az energiasűrűséget és 20-adolni az árat:U... Ez a villanyautózás két fő gyengéje, az akksi ára az autó árának jelentős részét teszi ki és baromi nehéz (tesla 400km-es akksi: 540 kiló)

    #39: egyszerű, akksi/energiatároló-forradalomra van szükség. A villanyszekér többi része már 100%-ban jövőálló, sokkal olcsóbb villanymotorokat gyártani, mint EUR6-os dízelt, a szervizelése is lényegesen egyszerűbb.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz llax #27 üzenetére

    "Mert azok a régi, majdnem örök életű szívómotorok folyamatosan kopnak ki, egyre inkább olyanokból kezd sok lenni, ami összemérhető, vagy alulmúlja az elektromos autók akkuinak élettartamát ..."

    Ez honnan jön?
    Nagyjából az ellenkező folyamatot látom.
    Lassan nincs olyan autógyár, amelyik 5 évnél kevesebb garanciát adna a járműveire. Az átrozsdásodásra 12 év garanciánál tartunk. Nekem úgy tűnik, hogy javult a járművek minősége.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz llax #46 üzenetére

    "Hatótáv hogy áll a többihez képest?"

    Lesz.rom, hogy a még gagyibb villanyverdáknál jobb, ha a 15kEUR-ért pár évesen jó állapotban megkapható Octavia felét se éri el.

    Főleg nem a komfortra és stabilitásra van hatása, hanem arra, hogy megfelelően könnyű akksi esetén az időigényes töltési macerát felválthatnák akksicserével. 3db 30kilós akksival ez teljesen reális lehetne, fél tonnával esélytelen. Apropó stabilitás: nem ugyanaz a feladat megállítani 1.3 tonnát vagy 2.2-t (Model S), ha 140el megy...

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz llax #49 üzenetére

    "Akár még könnyebb is lehet... (mert ez nem a tömegen, hanem sokkal inkább tömegközéppont helyén múlik) A felemésztendő/elvezetendő(visszatölthető) energiák sokkal nagyobbak, de a megállítás esélyeit ez nem rontja, ha nagyon lehúzza a tömegközéppontot az akku, akkor még jobb is lehet a helyzet."

    Sipirc vissza középsulis fizikaórára, javasolt fejezetek: tapadási súrlódás (gumik), lendület, mozgási energia, ebben a sorrendben;). Nem mondom, hogy lehetetlen feladat, csak amíg a mezei 1-1.5 tonnás kocsit egy olcsó kommersz gumival megfogod, a Teslához egy készlet gumi nettó 500$ és nem csak a Tesla név miatt.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz llax #52 üzenetére

    Nem felejtettem ki, viszont megfelelő gumianyagnak is kell lenni ahhoz, hogy a fellépő nagyobb erőket kezelni tudja. Erre akartam kilyukadni. Nyilván, egy kamion is meg tud állni, csak a kamiongumik kicsit drágábbak, mint amit a sarki szervizben veszel a suzukira.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #74 üzenetére

    Az F1-es autóknak valóban faxa a motorjuk, csak olyan hangosak hogy konkrét halláskárosodást lehet tőle kapni.

    A második bekezdésed meg színtiszta spekuláció, azonkívül, hogy a gyártók üzleti lehetőséget látnak benne, még nincs rá se garancia, se biztosíték, hogy valóban sikerrel is fog zárulni a folyamat.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #76 üzenetére

    Régen én ezeket vágtam, mert vagy tíz évig néztem az F1-et, de már régebb óta nem, viszont az megvan, hogy a járművek fejlesztése körül elég nagy a titok. Azon kívül is van/lenne még gond az F1-es motorok szgk-ba csöpögtetésével, hogy most milyen hangos, pl. hogy alapjáraton nem igazán szeretnek működni, szóval nem igen hiszem, hogy a benzines autóknál valaha is lesz nagyobb áttörés már, pláne, hogy le akarják váltani a technológiát, még az F1-ben is... :D

    Igen, spekuláció, vagyis sült galamb várás van az akkuról működő elektromos autóknál, hogy majd jobb lesz, majd faxa lesz, mindent megoldanak, mindent kifejlesztenek, határ a csillagos ég.
    Hát, ennél a technológiánál elég valószínű, hogy nem :D

    (#77) Hieronymus: :F
    Nem én hoztam fel a témát, csak reflektáltam rá...

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz llax #83 üzenetére

    "a "klasszikus" autógyártók tutira nem fogják elsietni a váltást."

    Miért?
    Aki olcsón tud nagy kapacitású akkumulátorokat adni a járművéhez, az tarolja a piacot.
    Amelyik autógyár lemarad, az hosszútávon kimarad. Helyette jönnek frissen feltörekvő cégek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz llax #85 üzenetére

    "Így legtöbb gyártónak marad a kivárás (ahogy ezt eddig is mindennel tették)."

    Ezt mire alapozod?
    Szinte minden gyártónak van elektromos és hibrid ajánlata. Inkább leállnak a dízel motor fejlesztéssel, versenyben tudjanak maradni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz llax #87 üzenetére

    Név szerinti vagy időrendi sorrendben kéred a választ? :D

    Bár lényegtelen, bármit válaszolok az nem lesz jó..

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák