Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jhonny06

    veterán

    válasz Apollyon #30 üzenetére

    Bukta lesz? Nem tudom, hogy mikor mentél ki utoljára az utcára, de az elmúlt 5 évben brutális mértékben elterjedtek az elektromos autók és ez nem fog megállni. Lehet, hogy lesz majd egy fizikai korlát, de amíg lazán tudnak már többszáz km-es hatótávot produkálni (még drágán, de majd ez is változni fog), addig teljesen mindegy, mert bőven elég ez is. Főleg, hogy a töltőhálózatok is folyamatosan fejlődnek. Ahova még necces eljutni, oda jövőre már nem lesz az.

    "Mert jelen állapotában azon kívül hogy trendi, nem sok előnye van, főleg városban nem"

    Az elektromos autóknak pont, hogy városban van a legtöbb értelme, ahol kis hatótávokat mész. Common sense.

    [ Szerkesztve ]

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Apollyon #30 üzenetére

    "Na ez is csak egy lázálom. Legalábbis az akkus autók esetében."

    Lítiumakksis autók esetén. Ha feltalálnak egy hatékony akkutechnológiát, 10x-es energiasűrűséggel tizedáron, akkor életképes lehet. Addig meg miafrásznak szivassam magam és a családot vele:F?

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • llax

    senior tag

    válasz Apollyon #30 üzenetére

    "Ebben van igazság, de még mindig egyszerűbb javítani mint a villanymotort és aksit."

    Szerintem meg rövidesen egyszerűbb (és sokkal olcsóbb) lesz javítani a villanymotort. Kicsit csiszolódik a "know how", kicsit bővül az ezek javítására szakosodott műhelyek száma, a probléma megoldódik. Egy Tesla akkuját jelenleg is sokkal egyszerűbb javítani, mint egy belsőégésű motort. Ne a pillanatnyi magyarországi helyzetet, hanem a dologban rejlő további lehetőségeket nézd (a téma egészében).

    "Második autónak városba, az meg igen lol."

    Viszonylag sokan tartanak második autót. Nyugatabbra többen, keletebbre kevesebben. Ilyen asszonynak bevásárlós, gyereket óvodába/iskolába hordós autónak, esetleg azzal jár dolgozni (csak az én ismeretségi körömben többeknél - persze nem elektromos). Még a jelenleg kapható, kisebb kategóriás, kisebb hatótávúakkal se lenne gond ezt megoldani, már csak annyi kell, hogy legyenek egyre olcsóbban elérhető ilyen autók, egyre többeknél lesz ilyen (persze nem Magyarországon fog elkezdődni).

    "Ugyanez az akkuval. Egy pontnál tovább nem fogsz tudni tárolni több elektromosságot adott méretű cellában, mivel ennek is fizikai korlátai vannak."

    Az elméleti korlátoktól még nagyon távol vannak a jelenleg sorozatgyártott akkuk. A lítiumnál jobb technikák továbbra is csak laborban működnek, de vélhetően nem örökké.

    Sunyin, a háttérben ott figyel a szuperkapacitás... Ami szintén fejlődik. A lítium akkukhoz képest a kapacitás/tömeg arány jelenleg még csak 8-10%, egységnyi kapacitás sokkal drágább, viszont minden másban nagyon sokkal jobb (pl. töltés-kisütés gyorsasága, ciklusok száma). Az elektrokémiai úton működő akkut leváltani vélhetően nem fogja, viszont ki lehet(ne akár most is - csak drága) egészíteni vele, pl a fékezéskori sokkal jobb arányú visszatöltéshez, sokkal nagyobb pillanatnyi csúcsteljesítményhez, a hatótáv egy kis részét sokkal gyorsabban lehet tölteni, stb...

    A lényeg hogy ez az akkus tárolás még "nem ment el a falig", vannak és lesznek lehetőségek tovább fejleszteni.
    A másik lehetőség a plug in hibridek, olyan kivitelben, ahol már nem a belsőégésű motor lesz az elsődleges teljesítményforrás (és nem végez közvetlen mech. hajtást). Erre az irányra valamiért még nem ugrottak rá a gyártók (nem úgy, mint az adókedvezményes alibi hibridekre), de ahogy jött egy Tesla, jöhet még más is. Ahogy Bazsó Gábortól is elhangzott egy előadásán: a jövő autóját vélhetően tech. cégek fogják gyártani nem a "hagyományos" gyártók.
    (Én jelenlegi autóipart kb. a gyógyszer biznisszel sorolom egy szintre, több okból is...)

Új hozzászólás Aktív témák