Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Apollyon

    Korrektor

    Ez van, ha erőltetnek egy zsákutca technológiát. És mennyi ilyen lesz még...

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Hieronymus #5 üzenetére

    Jah, csak éppen azt visszatöltöd, és azonnal mész tovább. Nem befolyásolja még az sem, hogy hideg van.
    Ellenben a posztban szereplő szerencsétlenül járt pedesztrián lehet még azóta is ott töltögeti az autóját az út szélén. ;]

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz lezso6 #6 üzenetére

    Már más topikokban is többször kifejtettem hogy miért az...
    Az akkumulátor miatt. Mire többszázmilliós mennyiségben megoldanák ezt a techet (nem fogják), addigra lesz (vagy akár már most is van) egy sokkal rugalmasabb tech az autó hajtására.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz lezso6 #10 üzenetére

    Így van, a hidrogénre gondoltam.
    "Ja, az akkumulátor technológia nem valami jó. Ha ezt megoldják, onnantól viszont működni fog."

    na és mennyi ideje várunk már erre... Nem azt mondom, hogy nem fejlődött az akku technológia, de ha meg is veszed a mai legmodernebb, lecsúcsabb, leg-high-techebb akkus elektromos autót, sokkal több gondod és kényelmetlenséged lesz vele, mint a leg-high-techebb bezines autóval.

    Se rugalmas újratöltés, se épkézláb hatótáv, és garancia sincs rá, hogy 10 év múlva is működni fog ugyanazzal az aksival. (LOL) Mert ha nem is te használod 10 évig, kidobni egy akár többszáz kilós akkupakkot autónként, azért elég nagy terhelés a környezetnek.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Drenadar #13 üzenetére

    Nem állítottam azt, hogy a jelenlegi gépjármű hajtás nem terheli a környezetet, hanem azt állítom, hogy az elektromos autó akkumulátoros verziója sem fogja kevésbé.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #17 üzenetére

    A hidrogén csak egy lehetséges példa az elektromos autó meghajtására, nem pedig kizárólagos leváltója bárminek is.

    Az akkus autókhoz viszont sok szerencsét. Sok problémát kell még megoldani ezzel kapcsolatban, aminek "mindössze" fizikai korlátai vannak. ;]

    Azért, mert létezik egy technológia (akku), az még nem jelenti azt, hogy a végtelenségig lehet fejleszteni. Gyakorlatilag nincs még rugalmas, tényleg hatékony megoldás nagy mennyiségű elektromos energia tárolására. <= itt bújik el az egyik legnagyobb probléma ebben a dologban.

    De nézzük a benzines autó előnyeit és hátrányait:

    Pro:
    + könnyen elérhető
    + könnyen szerelhető
    + olcsó
    + pár perc töltés után azonnal rendelkezésre áll
    + nagy hatótáv
    + a motor 10, vagy még több év után is ugyanazt, vagy közel ugyanazt a teljesítményt képes leadni
    + hidegben is képes ugyanazt a teljesítményt leadni a motor
    + a fűtés / klíma nincs drasztikus hatással a hatótávra
    + ha köhög / nem indul, be lehet lökni és elindul

    Kontra:
    - fosszilis, véges rendelkezésre állású üzemanyag
    - működése során közvetlen környezetét szennyezi, büdös

    Akkus elektromos autó:

    Pro:
    + halk, csendes
    + működése során közvetlen környezetét nem szennyezi, nem büdös
    + az akku maximális teljesítményét pillanatok alatt, azonnal képes leadni (ha ezt előnynek lehet nevezni)

    Kontra:
    - nevetséges hatótáv
    - órákon át, vagy akár egész éjszakán át tartó töltés még a prémium kategóriában is
    - hidegben kisebb teljesítmény
    - hidegben még kisebb hatótáv
    - a fűtés drasztikus hatással van az amúgy is kicsi hatótávra
    - az akkutelep élethossza kérdéses, bizonytalan
    - a telep gyártási folyamata ugyanúgy káros, vagy talán még jobban terheli a környezetet
    - a telephez szükséges nyersanyagok rendelkezésre állása véges
    - az elhasználódott akkuk újrafelhasználásának hatékonysága kérdéses, ám ez is terheli a környezetet

    Egy mai pörgő, rohanó világban, ahol azonnal szükség van és/vagy lehet nagy hatótávra, azonnali újratöltésre, egy mára már jól bevált, megbízható technológiát nem fogsz leváltani egy, már évtizedek óta fejlesztett de még azóta is kulcsfontosságú problémákat leküzdeni nem képes alternatívára. (Amely problémák a leváltandó technológiában már rég megoldottak.)

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #27 üzenetére

    Én nem állítottam hogy kötelező, csak azt, hogy bukta lesz.

    "Egy Trabant vagy Zsiguli igen, de ahogy egyre modernebb és környezetkímélőbb a jármű, annál nehezebben, a legújabbak majdnem sehogy (nagyon drágán)."

    Ebben van igazság, de még mindig egyszerűbb javítani mint a villanymotort és aksit.

    "Beszélgessünk az elmúlt pár évben (és jelenleg is) gyártottakról is. Mert azok a régi, majdnem örök életű szívómotorok folyamatosan kopnak ki, egyre inkább olyanokból kezd sok lenni, ami összemérhető, vagy alulmúlja az elektromos autók akkuinak élettartamát (és a szakszerű, károsanyag kibocsátás növekedéssel nem járó javításuk igen drága - nyugaton gyak. gtk, rá is sózzák a keleti népekre)."

    Erre van egy könnyű megoldás: nem bimmert kell venni ;]

    "Elektromosnál sem annyira vészes a dolog, ha nem akarod az előnyeit élvezni (előfűtött/hűtött jármű, vagy azonnal induló fűtés)."

    Nem vészes, csak a hatótáv lesz méginkább vicces.

    Figy, nekem nincs bajom az elektromos autóval, főleg, hogy nekem nem lesz olyan. Én szeretem a benzinest, megbízható, ami erről az új trendi vonalról meg nem mondható el. Mert jelen állapotában azon kívül hogy trendi, nem sok előnye van, főleg városban nem, ahol egyébként is extra büdös van a képzőművészeti adagedény dízelek miatt.

    Második autónak városba, az meg igen lol. Inkább tudnék elképzelni a trollihoz hasonló megoldást én is, csak éppen ehhez is ki kéne építeni a hálózatot irtózatos pénzből.

    Az akkukat már évtizedek óta fejlesztik viszont, és még mindig nem sikerült áttörést elérni hogy most azt mondjuk hú – valszeg nagyon nem is fognak már, mert ilyen a fizika... vagyis nem a fizika, mert az csak leírja a természeti jelenségek egy részét, de érted...

    A napelemeket sem fogják tudni a végtelenségig fejleszteni? Miért nem? Mert fizikai korlátai vannak, hogy adott cellára mennyi a fizikailag ráeső fény. Egy pontnál tovább már nem fogod tudni tovább növelni a teljesítményét (done), mivel fizikailag lehetetlen.

    Ugyanez az akkuval. Egy pontnál tovább nem fogsz tudni tárolni több elektromosságot adott méretű cellában, mivel ennek is fizikai korlátai vannak.

    Persze lehet imádkozni, hogy majd mindez megváltozik, és ráadásul egy nap arra ébredünk, hogy tudósok kifejlesztették az azonnal feltölthető akkumulátort. :U

    Másrészt én biztos nem tenném ki a családomat ennek a rizikónak, hogy lemerül az aksi és ottragadunk valahol, vagy spórolnom kelljen a fűtéssel a legnagyobb hidegben, mert lehet, hogy nem érünk haza a maradék szuflából...

    Amit t72killer fórumtárs írt: Igen, ha 5perc alatt feltölthető lesz az 1000km hatótávú családi villanyautó minden "benzinkútnál", és nem fog 40eEUR-nál többe kerülni, akkor kétségtelen leváltja.

    Na ez is csak egy lázálom. Legalábbis az akkus autók esetében.

    [ Szerkesztve ]

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Jhonny06 #31 üzenetére

    Igen, láttam már, hogy sok akkus elektromos autó van, azért írtam azt, hogy bukta lesz.

    "Az elektromos autóknak pont, hogy városban van a legtöbb értelme, ahol kis hatótávokat mész."

    Ja, és van egy sok millió forintba került autód, amivel a városban ugyan tudsz biztonságosan közlekedgetni, de a városból kihajtani már nem. "Common sense."

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Jhonny06 #53 üzenetére

    1-2 megállással, pfff. :D
    Vagy esetleg többel, több órára... :D
    Nézd, én értem, hogy egyeseknek nagyon tetszik a mostani villanyos autó, és nagyon fáj és el kell azt tiporni a legnagyobb arroganciával amikor mégis felhozzák a negatívumait, de azért ne csináljunk már úgy, mintha már most teljesen jó alternatívája lenne egy mai benzinesnek.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Norb79 #65 üzenetére

    Szeretném leszögezni, hogy én nem vagyok ellene a fejlődésnek, meg az elektromos autónak sem. Érdekelnek az új technológiák, csak ebben az akkus dologban nincs bizalmam.

    Most akárhogy is próbálod szépíteni, meg belehelyezni a mindennapokba és normálisnak beállítani ezt a kényszeres megállást, egy épkézláb benzines autóhoz képest mindenképpen le kell adnia az igényeiből és a kényelméből annak, aki erre a másik megoldásra vált.

    A már konkrét elektromos energia tárolására jelenleg nincs hatékonyabb eszköz, mint az akku. Ami pedig, ha sok elektromos energiára van szükségünk nem éppen a legjobb megoldás. Már mióta fejlesztik már, és akkora nagy áttörést még mindig nem értek el, pedig most sokkal nagyobb a nyomás, hogy kiszüljenek magukból valami tényleg kézzelfoghatót.

    Pedig milyen régóta fejlesztik már, és csak imádkozni, meg reménykedni lehet, hogy majd egyszer arra ébredünk, hogy valami tudósok kifejlesztettek valami über jó akku technológiát.

    Azért nem gondolom, hogy ebből tényleg lesz is valami, mert konkrétan ma sincs olyan nagy változás a témában, inkább mondhatni csend van, max izgulás, hogy mi lesz ebből, ha egyáltalán valaha is lesz. Nem a kutatómunka hiánya a legfőbb gondja ennek, hanem maga a technológia fizikai korlátokba ütközik, ami elég biztossá teszi, hogy nagy előrelépések már nem lesznek ebből.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz Norb79 #67 üzenetére

    Ez klassz, meg minden, de a leírásodból ítélve még mindig a vak bizalmat táplálod az akkus technológia iránt.

    Ahogy a benzines autót nem lehet, ugyanúgy az akkut sem lehet egy ponton tovább fejleszteni már. Előbbi esetben sosem lesz az, hogy egy csepp benzinnel km-eket teszel meg, mert fizikailag lehetetlen. Dettó ugyanez az aksi, egy pontnál tovább már abból sem tudsz több kraftot kipasszírozni (meg bele).

    A benzines technológiát is le fogja váltani valami (én is nagyon várom), csak elég valószínű, hogy az nem az akkus autó lesz.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz cinemazealot #71 üzenetére

    Nem vagyok se fizikus, se társadalomtudós, de eléggé nyilvánvaló szerintem, hogy amíg az üzletvilág nagy részét a kapzsiság irányítja, nemigen hiszem, hogy abba az irányba mennénk el, hogy minél kevesebbet fogyasszunk. :D

    Ha meg már einsteini példát hoztál fel, a jelenlegi tudásunk épp eléggé lekorlátoz minket, hogy csillió fényévekre legyünk attól, hogy 1 csepp benzinből szóra is érdemes energiát tudjunk kinyerni, vagy távolságot megtenni. Szóval de, a "soha" sokkal valószínűbb, mint az, hogy ez mégis meg fog valósulni. De ha mégis megvalósulna, akkor minden erre áldozható erőforrásommal támogatni fogom a dolgot. :K

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #74 üzenetére

    Az F1-es autóknak valóban faxa a motorjuk, csak olyan hangosak hogy konkrét halláskárosodást lehet tőle kapni.

    A második bekezdésed meg színtiszta spekuláció, azonkívül, hogy a gyártók üzleti lehetőséget látnak benne, még nincs rá se garancia, se biztosíték, hogy valóban sikerrel is fog zárulni a folyamat.

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

  • Apollyon

    Korrektor

    válasz llax #76 üzenetére

    Régen én ezeket vágtam, mert vagy tíz évig néztem az F1-et, de már régebb óta nem, viszont az megvan, hogy a járművek fejlesztése körül elég nagy a titok. Azon kívül is van/lenne még gond az F1-es motorok szgk-ba csöpögtetésével, hogy most milyen hangos, pl. hogy alapjáraton nem igazán szeretnek működni, szóval nem igen hiszem, hogy a benzines autóknál valaha is lesz nagyobb áttörés már, pláne, hogy le akarják váltani a technológiát, még az F1-ben is... :D

    Igen, spekuláció, vagyis sült galamb várás van az akkuról működő elektromos autóknál, hogy majd jobb lesz, majd faxa lesz, mindent megoldanak, mindent kifejlesztenek, határ a csillagos ég.
    Hát, ennél a technológiánál elég valószínű, hogy nem :D

    (#77) Hieronymus: :F
    Nem én hoztam fel a témát, csak reflektáltam rá...

    #1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

Új hozzászólás Aktív témák