Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mcray

    senior tag

    válasz Vakegérke #4 üzenetére

    Mivel nem Mo-on nőttem fel csak azt tudom mondani amit Indiában láttam, illetve éreztem...

    Ott 8 év alatt 3 alkalommal kaptam testi fenyítést, és mint minden gyerek, jogtalannak éreztem a dolgot.

    A legemlékezetesebb az volt, hogy kint voltunk a 30 perces szünetben a focipályán és monszún idején a tanárnő mondta hogy aki esőben ki mer menni, hogy:
    1- Villámot kapjon a kobakjába
    2- Tüdőgyulladást kapjon
    3- Elcsússzon a sárban és kitörje a nyakát
    4- A sarat végighurcolja az iskolán, és szétkenje a padjában

    bizony kapni fog.

    Az ottani gyerekek nem bátorkodtak, mert ahogy régen itt is volt, az apa adta a 2. pofont, de az elkényeztetett, tahó magyar gyerek( ÉN) meg jól meggyőzte a többi 8 srácot hogy milyen buli kint játszani szakadó esőben.

    Az eredmény: Mind a 9-en ki lettünk állítva a többi 40 oszt. társ elé és egyenként oda kellett menni a tanárnőhöz, aki a méteres vastag(és nehéz) acél vonalzónak a lapjával akkorát küldött a bokánkra hogy 3 hétig ott volt a nyoma és 2 hétig majd beszartunk, úgy fájt.

    Mondanom sem kell, hogy a 3 fenyítésből ez volt a harmadik, és az utolsó, és később én voltam a jó nevelés példaképe a suliban.

    Itthon amikor, a suliban ezt elmeséltem 12 évesen a magyar kölköknek, akik már akkor drogoztak, meg cigiztek, meg ittak. Az volt a reakció hogy ilyen jól nevelt gyerek ide nem kell, és szépen kiközösítettek...

    Ide is ez hiányzik. Egy ütés a bokára és a hülyegyerek akár hányszor lázad, a tanár ha csak ránéz azzal a nézéssel, egyből kussolna, és nem kéne verekedni a tanárral, meg apuci is adhatna egy sallert, hogy a gyerek tudja, hogy hol a helye.

    [ Szerkesztve ]

    "Dö Pávaa det wí ár díling hír iz immezsöréböl" WoWs: das_booty

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #120 üzenetére

    Az apám volt tanár, így van/volt némi belátásom a dolgokba. A kérdésedre válaszolva, persze, kitaposnám még az életet is belőle. De a lényeg éppen az, hogy nem tehetem meg és ez jó így, mert az önbíráskodás többnyire nem vezet sehová - vagy ahová vezet, oda én nem szeretnék kerülni.

    Attól, hogy az oktatás átesett a ló túlsó oldalára és a tanárokat kiszolgáltatja pár igencsak bunkó diáknak (akik ellen még az iskolának, sőt a társadalomnak sincs semmi eszköze), még nem kell visszasírni a testi erőszakot. Egy igazságtalanságot nem lehet egy másikkal jóvátenni - vagy legalábbis nem célszerű. Találni kell jobb megoldást, még akkor is, ha ez sokkal nehezebb, mint lekeverni egy maflást.

    Talán egyfajta megoldás lehetne valami ahhoz hasonló, amit a büntetésvégrehajtásban is alkalmaznak több helyen, persze nem Magyarországon, ha valaki kisebb súlyú vétséget követ el. Az illető diákot egyheti társadalmi munkára kötelezném pl. egy kórház mosodájában - a munka ne legyen megalázó, de legyen nehéz. Persze szigorúan ő lenne ott az egyetlen ilyen munkára kötelezett, nehogy kialakuljon egyfajta bandaszellem. A ledolgozott hetet követő hétvégén látogatást szerveznék neki egy börtönbe, ahol megtekinthetné, milyen körülmények között élnek azok a nagyfiúk, akik hozzá hasonlóan kezdték.

    Ha ez nem az első ilyen megnyilvánulás volt az adott diáktól, akkor át lehetne helyezni egy ilyenek nevelésére szakosított intézménybe. Ott aztán vagy észhez térnek, vagy alaposan felkészülnek a börtönre, ahová előbb-utóbb úgyis kerülnek. Persze a jelenlegi kiherélt oktatási-nevelési rendszerben reménytelen az ehhez hasonló megoldás. A diák és a szülei röhögnek a markukba, hiszen még egy másik iskolába sem lehet átirányítani az gyereket.

    (Tudom, egy ilyen intézet sem feltétlenül jó megoldás, de ne várd, hogy itt és most megoldást adhatok olyan problémára, amelyre a nálam sokkal okosabbak és tapasztaltabbak sem találtak eddig.)

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #120 üzenetére

    A gyerekek egymás között is verekednek. Ha a tanár megveri őket, úgy csapódik le bennük, hogy a haverral pofozkodtak egyet az udvaron.

    Nekem ez a személyes tapasztalatom. Ergo ha megvered, degradálod magad a haver szintjére.

    A véres kezű tanárral semmi gond nincs, egyszer megüti a gyereket, akkor bemegyek hozzá és megverem. Ha verekedni akar, ne egy 20 kilós 10 éves gyerekkel verekedjen, álljon elém, majd lenézek rá és megoldjuk.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #64791808

    törölt tag

    válasz Vakegérke #139 üzenetére

    A megalázót mostanában keverik azzal, hogy "ciki". A mosodai munka lehet ciki, de kérdem én attól, aki szerint megalázó: ha a mosodában nem dolgoznak, akkor a szaros gatyádat ki mossa ki?

    Ennek a képletnek egyébként nincs megoldása. A világban mindenhol összekeveredett a szabadság és a szabadosság, ehhez itthon társul a kiforgatott jogi felfogás, és a "mindenkinek mindent lehet", bele egy cseppnyi "az erősebb kutya baszik" szabállyal.

    Egyetlen megoldás lenne: ha ezekkel a normákkal lehetetlen lenne célt érni. Például hiába a vajda vagy a miniszter fia volt az, aki pofánrúgta a tanárbácsit, egy év pihenő és közmunka. Akkor a szülők is rá lennének kényszerülve, hogy tudás- és teljesítményalapú értékrendet adjanak át a gyerekeiknek, mert nem megy máshogy.

    De hogy példával éljek: a szülő mért biztassa a gyerekét munkára, a segéllyel majd'annyit lehet keresni? Mért tiltsa a szülő az iskolai agressziót, ha a gyerek célt ér vele, de nem büntetik? Rá kellene ébredni, hogy a magyar csak a büntetésből ért. A közlekedésnél már rájöttek, hiába kalap szar a szabályozás, akkor is be-fogják-tartatni. Itt a szabályozás normális lenne, csak egyszerűen büntetni kellene azt, aki nem tartja be.

    Vakegérke: mi nehezen indultunk, de mikor már 6-7 éves lettem, elég sok dolgunk volt, saját ház, kocsi, nyaralni mentünk, tehát viszonylag jó körülmények között nevelkedtem. De soha senkitől nem hallottam, hogy hisztiztem volna, és a húgomnál sem emlékszem még csak hasolnlóra sem. A szüleink ugyanis hasonlóan neveltek, mint ahogy te is leírtad. Kicsiként szétszedtem a lemezjátszót, apám 2 napig rakta össze. Semmi baja nem lett, csak kíváncsi voltam. Képzeld el, hogy jössz haza, és a kölyköd atomjaira szedte a videódat... Egy hangos szó nem volt, elmondták, hogy ezt ne csináld többet. Ugyanakkor egyszer rohantam át szétnézés nélkül az úttesten, apám úgy elvert, mint a lovat. Azóta tudom, hogy engem elütni nem fognak. És hasonló sztorik ezrei vannak még, ami miatt mindig én voltam a szószóló, aki először felállt, és elmondta a tanárnak, hogy márpedig ez így nem igazságos, nem jó, de soha nem tudtak velem semmit kezdeni, mert egy határt soha nem léptem át.

    A partnerségről: régen működött, mert a diák ráébredt arra, hogy "némmánbammeg ez nem is olyan hülye". Ma már általános iskolában mindenki okosabb, mint a tanár, mindenki felülbírálhatja őt, részben joggal, részben ok nélkül. Gimnáziumba már eleve úgy érkeznek a diákok, hogy a tanár egy baromarcú. Innen nem egyszerű partnerséget kialakítani... És végül: egy Jó Tanár mit tehet? Értéket, tudást ad át. Na de ha a gyerek azt hozza otthonról, hogy ezek nem érnek semmit, csak az erő...?

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #139 üzenetére

    Direkt kihangsúlyoztam, senki ne várja, hogy készen adom a kidolgozott tökéletes megoldást. Olyan okos még én sem vagyok...;]

    A lényeg az, hogy feledjük már el az erőszakot a nevelésben. SystemRoot igen helyesen részletezte, miért nem jó az.

    Ez persze nem zárja ki azt, amit Cerebellum írt (úttesten átrohanás körülnézés nélkül), mert ez épp az a verés, amelyet a gyerek még felnőttkorában is meg fog köszönni az apjának. Itt gyakorlatilag egy életre szóló feltételes reflex, vagy inkább gátlás alakul ki a gyerekben, amely az életét hivatott megvédeni. De hát ez igen rendkívüli eset és a legtöbb gyereknél eleve nincs rá szükség, mert vagy eleve óvatosabb, vagy tanul más kárán.

    SystemRoot:
    Ne higgyjük hogy a nevelés az egy szubjektív dolog, vannak hozzá kutatások, és tesztek.

    Ez így igaz. Ám az is igaz, hogy a gyerekek annyira különbözők lehetnek, hogy bizony szükség lehet egyénenként is foglalkozni a nem általános esetekkel. Nem biztos, hogy jó megoldás a viccbéli hajvágó automata. (Na de mindenkinek más a fejformája...! - Persze, de csak először!)

    Vakegérke:
    Egy tanár legyen sérthetetlen. Ezt kéne tűzzel-vassal elérni.

    Ez csak akkor áll, ha sikerül elérni, hogy a pályán csak kiváló tanárok dolgozzanak.
    Ha a sérthetetlenséget fizikailag érted, akkor egyetértek, amennyiben a tanárok is sérthetetlennek tekintik a gyereket. Fizkiailag, persze.

    Sajnáltam is a lányomat, meg jót nevettem is titokban rajta. Görcsösen küzdött, és egyáltalán nem találta már szórakoztatónak a dolgot. Minden jó, ha a vége jó, sikerült neki. Jó lecke volt.

    Remélem is, hogy jó lecke volt és legközelebb egy cucc szétszerelése előtt megnézte, esetleg leírta, hol vannak, hogyan helyezkednek el az alkatrészek. Így már ugyanis sokkal könnyebb újra összerakni.:DDD

    Edit: De remélem, ez nem vette el a kedvét attól, hogy továbbra is szétszerelgessen tárgyakat.:DDD

    [ Szerkesztve ]

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #142 üzenetére

    Nem "cigányoztam", attól hogy tisztességes nevükön nevezem őket nem kell pejoratív értelemben venni. Mellesleg nem igaz amit mondasz. Az iskolai erőszak a cigány gyerekek körében a legjelentősebb, és ezen nincs sokat vitatni, mert sajnos tény. És amikor megnvezek egy problémát egy adott réteggel kapcsolatban az nem rasszizmus. Teljesen el van tévedve ma a közhangulat miszerint ez tabu, vagy rasszizmus amikor problémákkal szembenézünk. De egyébként csak példának hoztam fel.

    Mellesleg félreértettél, mert én nem azt mondtam hogy nem kell semmit se tenni a mai oktatási és tanuló-jogi rendszerrel. Sőt egészen egyszerűen csak azt fejtettem ki hogy nem látok levezetést abban hogy miért lenne jó egy általad említett erőszakon alapuló gyerek szabályozás. Én kicsit értek a piszochológiához de nem eléggé, de úgy gondolom hogy amikor egy gyerek valami rosszat csinál, pl bánt egy másik gyereket (a tanárverősdi nagyon extrém, én ilyet ritkának tartom nagyon) és ezt testi fenyítéssel honorárjuk, akkor nem belátást és megértés általi megbánást váltunk ki, hanem csak fokozzuk az érzelmi állapotát valamilyen irányban, pl utálat irányába. Sőt elmondom neked őszintén ha egy gyereket megvernek mert átment az úton szétnézés nélkül sztem akkor sem érti meg hogy miért kapta, és csak sírni fog és lelki válságként éli meg. Elidegenedik az ilyesmi által a szüleitől. Nem képes belátni az ilyesmiben a jó szándékot, hiszen hogy láthatná a szeretetet amikor a szülő dühödten agresszorként bántalmazza. Az hogy félni fog tőle és elötte nem megy át legközelebb szétnézés nélkül az biztos. De hogy valóban megtanulja ezáltal a leckét az nem biztos. De ha még meg is tanulja akkor is ott a mellékhatás, a félelem a szülőtől, a tartás, a lelki nyomás. Ezek deformálhatják a személyiségét. Sztem ez esetben egy nagyon hatásos és nyomatékos elbeszélgetés kéne, de semmiképpen nem aggresszív hangnemben. Az iskolában elismerem hogy nincs erre megoldás, de a verés az ott sem megoldás, egész egyszerűen ki kéne szelektálni az aggresszzív egyedeket és más nagyobb figyelem alatt lévő közösségű iskolai intézményekbe rakni. Ergo kirúgni azonnal és áttetetni egy erre specializálódott iskolába, ahol nagyobb figyelmet kap, de ott sem bántásról lenne szó.

    Ez a "tanárna teljhatalmat" a legroszabb dolog ami történhetne. Remélem nem bántok meg senkit, de itthon borzasztóan gyenge tanáraink vannak. Kész kincs és ritkaság amikor egy normális tanárról hall az ember. Képzetlen átlag emberek mennek tanárnak. És tanárnak lenni nehéz dolog, ezért ők kudarcként élik meg hogy nem tudják kezelni a diákságot, ez pedig eldeformálja a személyiségüket. Van egy rokonom aki tanár, és ismeretem azelött hogy tanár lett. Idegbeteg lett kissé. Szal ha ezeknek a tanároknak a kezébe adnád ezt a fegyvert az katasztrófa lenne, és mély igazságtalanságok lennének.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #145 üzenetére

    Gyereket nem bántjuk. Ezen nincs mit vitatkozni szerintem.
    Azt kell elérni, hogy ha egy gyerek nem megfelelően viselkedik, abból a szüleinek gondja legyen. Pl. ha megrúgja a tanárt, akkor ott helyben semmi különös nem történik, de másnap kitiltják a gyereket a suliból. Majd a többi suliból is, ekkor már nem fogja tudni teljesíteni a tankötelezettségét. Ezért meg már meg lehet büntetni a szülőt.

    Kétségtelen, sokkal tovább tart így elérni az eredményt, mintha megpofoznák. Sokkal nehezebben köti össze agyilag pár gyerek, hogy ha nem higgad le, nagy bajba kerül. A szülőknek is belekerül pár évébe, míg ez a dolog világossá válik. De az első gyerek esetén, aki nem érettségizik le, mert nincs hol, gyorsan odagyűlne a média, lenne országos hír belőle, akkor rögtön rend lenne. De ez, szerintem, humánusabb megoldás, minthogy egy benga állat tanár fizikai erőszakot tegyen vele.

    A fizikai erőszakra ugyanazt tudom ismételni: jöjjön, velem kekeckedjen.

    Asimov is megmondta, az erőszak a gyengék végső menedéke.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #164 üzenetére

    (igazából ez @SystemRoot)
    "Vagy tudsz jobb módszert? Netán mutassunk a gyereknek autó által széttrancsírozott testeket, vértől lucskos aszfaltot? Vagy lökjük egy autó elé, és rántsuk el az utolsó pillanatban?"

    Na én ezt kipróbáltam - nem képekkel - egy 7. osztályban, gyakorlótanításon. Közlekedésbiztonságról beszélgettünk technikaórán. Kérdeztem hogy mit gondolnak, tudnak autóbalesetekről. Na aztán elkezdtek mesélni, fejek-lábak-kezek-emberek röpködtek, égtek, stb. Kifejezetten élvezték. Na ha az úton körbenézünk témát úgy akarod megtanítani hogy elrettentésül a körbenézés hiányára ilyeneket mutatsz nekik, nyilván büdös semmit nem ér.
    A többivel - rendes viselkedés, odafigyelés, kulturáltság - ugyanez a helyzet...

    Mutogatni való hater díszpinty

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    hogy tisztelettel kell bánnia az idősebbekkel

    Az életkor még messze nem jogosít fel a tiszteletre.

    Azt sem elfeledni ám, hogy ezekből a gyerekekből kerülnek ki az ország koponyái, vezetői. Miféle szemléletet fognak képviselni?

    Mint a mostani vezetők. A jelenlegi politikai "elitnél" mélyebbre süllyedni már komoly teljesítmény lenne.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    Nem akarlak mebántani, de sztem teljesen egyszerűen és szűken látod a problémát.

    Két dolgot fűznék hozzá:

    1. Olvastál Karinthyt?
    Akkor tudod hogy akkor is rendetlen és neveletlen volt a diákság és akkor sem tanult. Csak a steinmann.:)

    2. Elmondanék még egy okot hogy miért nem érne semmit a Te fenyítős módszered. Ugyanis nem gondolod hogy a diákok többsége veri a tanárt, sőt hogy egyáltalán mindenki verekedős. A társadalom történelme bonyolult dolog, nagyon bonyolult és komplex problémákkal. A nagy többség nem tanul, és nincs rendes értékrendje. Ezt teljesen jól látod. Nem érdekli őket a tudományok és ha hazamennek bekapcsolják a tvt, haverokkal csetelenek és a legfontosabb a "haveri élet". Ez van. Ez probléma. De szó sincs itt kirívó magatartásról. Ezen diákok nagytöbbsége nem verekszik, legfejlebb néha vagánykodik egy kicsit és beszólogat, meg ugye nem tanul és nem is érdekli. De itt akkor most mit csinálsz? Ez ugynais az igazi probléma, nem az a pár százalék (vagy annyise) gyerek aki veri a tanárokat és súlyosan problémás. Ezekkel amúgy sem lehet mit kezdeni, megverei a tanár akkor legfeljebb iskolában normális lesz ideiglenesen. Ilyenek mindig vannak a társadalomban, és sosem tudtunk velük mit kezdeni, csak a regényekben vannak nagy személyiség átalakulások.

    A többség aki majd az országunkat meghatározza, arra kell koncentrálni. De a tanulást te soha nem fogod megszerettetni a szigorral és a fenyítéssel. Mellesleg az már az én személyes véleményem hogy gyenge félmegoldás a fenyítés bármiről is legyen szó.

    Üdv: SystemRoot

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #176 üzenetére

    A tanító nénit minden normális országban azonnal kirúgták volna és eltiltották volna a hivatása gyakorlásától. Lecke meg nem írásáért késsel fenyegetni egy diákot? Egy ilyen apró vétségért életre szóló megcsonkítással megfenyegetni? Na ne!!!

    Én a diák helyében hasba rúgtam volna a tanító nénit, de úgy, hogy leszakadjon a méhe és lehetőleg többszörös belső vérzéssel vigyék kórházba! Csak az egész osztály lett volna a tanúm, hogy késsel és egy testrészem levágásával fenyegetett meg és a tett elkövetését is megkezdte ("Meg is fogta az egyikét, vészesen közeledett a bicska is a fülhöz."). Még egy magyar bíróság is elfogadta volna a reakciómat a támadással arányos mértékű jogos önvédelemnek.

    Nem mellesleg a tanító néni épp arra mutatott példát, hogy a legkisebb kihágást is agresszióval kell megtorolni. Nem éppen ez az, amit annyira nem szeretünk a "mai" fiatalságban?

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #178 üzenetére

    Miért lenne hatékony? Mi a cél? Fejtsd ki kérlek.

    90 87.5 87.8 87.5

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #178 üzenetére

    Tényleg, nem állt össze bennem, hogy nem lehet második gimnáziumi osztály, mert ott tanár nénik vannak. Ám mindez nem változtat azon, hogy az ilyen tanító/tanár nem iskolába való, hanem a józsefvárosi éjszakába. Kíváncsi lennék, vajon a nehézfiúk is annyira megijednek-e tőle, mint az a két szerencsétlen 8 éves kölyök.

    A te gyerekkorodban persze más idők jártak, de egy rendőrségi feljelentés a szülők részéről talán már akkor sem lett volna eredménytelen. Ma egész biztos azonnali elbocsájtás és büntetőeljárás várna a tanító nénire. És ez nagyon helyes így. Az iskolában nincs semmi helye az erőszaknak és az erőszakkal való fenyegetésnek. S ez nemcsak a diákokra vonatkozik, hanem a tanárokra is.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #180 üzenetére

    Ezek szerint a pedagógus munkájának legfőbb hatékonyságát az érdemjegy jellemzi nem a gyermek testi-lelki egészséges fejlődése?

    90 87.5 87.8 87.5

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #176 üzenetére

    Már elnézést, de téged legfeljebb a saját gyermekeid felnevelése igazolhat, a korosztályodat a fiatal korosztály felnevelése legfeljebb a csúfos kudarcban igazol...

    Én is hagy mondjak el egy történetet: Magyar Néphadsereg mn xxxx számú "szanatóriuma", önvédelmi oktatás a sportpályán. A napi feladat a kés elleni önvédelmi harc. Okoskodó parancsnok feljön ellenőrizni, kiválaszt egy rossz kinézetű csókát, hogy akkor mutassa meg, mit tud, adnak neki egy fakést, szúrja meg a honvéd a hadnagyot. Nem akarom hosszúra nyújtani a sztorit, lényeg az, hogy mire a hadnagy kinyitotta a szempilláját, a gyerek háromszor megszúrta. Ezt mégegyszer eljátszották, majd a hadnagy elkotródott.

    Ezek után az őrmester, aki rossz kinézetben közelebb állt a honvédhoz, mint a hadnagyhoz, mondta, hogy akkor ismételjenek, szúrja meg őt is. Ennek a sztorinak meg az lett a vége, hogy amikor a gyerek szúrni akart, kapott az őrmesterétől egy akkora pofont, hogy lefeküdt tőle. Majd ráparancsoltak még kétszer, mindkétszer ez lett az eredmény.

    Ezt a te esetedre úgy kell interpretálni, hogy hülye picsa kaszkadőr öngyilkosjelölt tanerő ne hadonásszon bicskával, mert lehet, a diákjánál nagyobb arzenál van, és jobban is tudja használni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #171 üzenetére

    Majdnem teljesen egyetértek.
    Amivel nem:
    - amelyik tanár hagyja, hogy suhancok beletöröljék a lábukat, az lábtörlő.
    - azt kellene végre felfogni, hogy az általad leírt (és általam is elfogadott) cél eléréséhez nem a pofozkodás az egyetlen út, sőt, azt hiszem, pont a tanári pofozás nem vezet oda, ahova.

    Az önvédelem joga adott a nevelőnek, de a törvény az arányos önvédelem jogát adja meg, nem pedig a túlkapások jogát. Egy elmulasztott matek háziért a fogsor kiverése vagy a fül levágása nem arányos önvédelem, hanem túlkapás és a tanári alkalmatlanság mintája.

    Te azt mondod, nem tanulnak a gyerekek, én meg azt, hogy a tanár alkalmatlan, ha nem tanulnak a gyerekek. Ne adjuk meg a fizikai erőszak jogát a tanárnak azért, mert egyébként a pályára alkalmatlan és ezt az alkalmatlanságát néhány pofonnal akarja takargatni. A pofon nem a tanár hibájának korrigálására szolgál, amelyik tanár pofozkodni akar, az pofozza fel saját magát, hogy hagyta idáig fajulni a helyzetet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #198 üzenetére

    Már a mostani 30-asokkal is vannak bajok, de a komoly baj a 23-27 év körüli korosztállyal van (az én szempontomból). Alig lehet rendes pályakezdő munkaerőt találni. Tehát én nem akarom kritizálni a saját családodban elért eredményeidet, de inkább hiszem el, hogy kirívó példa vagy, mint azt, hogy általánosan ennyire jó az a korosztály.

    "Ha nincs eszköz a tanár kezében, hogy legyen nem lábtörlő agresszív kamaszok közt?": ha nincs eszköz a kezében, miért pont a testi fenyítést kell először a kezébe adni??? Leírtam, olvass vissza. Testi fenyítés nélkül is lehetne célt érni, elismerem, pár évvel tovább tartana a tanári tekintély visszaszerzése, de lehetne.

    Szerk: amelyik gyerek muszájból jár iskolába, azzal szemben annyi az elvárás, hogy hagyja a többit tanulni. Ezt meg lehet velük értetni pofon nélkül is.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #198 üzenetére

    Nem, a módszer nem volt hatékony. Amíg ezt nem ismered el addig kár tovább erről beszélni. Ha neked az a cél, hogy megfélemlített, minden pöcsfejnek, szakbarbárnak - akinek a hatalom van a kezében és ennek testi bántalmazásban nyomatékot adhat - bőszen bólogató embereket neveljünk akkor jó, egyébként nem.

    Na szóval a lényeg: A módszer pedagógiai szempontból nem volt hatékony.

    [ Szerkesztve ]

    90 87.5 87.8 87.5

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #205 üzenetére

    Mivel nem volt hatékony ezért a hatékonyságáról - bármin is alapult - felesleges beszélni, mivel nem volt neki. Nem, nincs rendben :)

    90 87.5 87.8 87.5

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz Vakegérke #207 üzenetére

    Nem, de már leírtam amit gondoltam ;)

    [ Szerkesztve ]

    90 87.5 87.8 87.5

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #218 üzenetére

    A rendőr nem azért van, hogy tűzzel-vassal dolgozzon.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz Vakegérke #221 üzenetére

    (Azér' itt a váci Boronkayban elég egy kisebb fél-verekedés az eltanácsoláshoz, nem fér az iskola imidzsébe. :P)

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz Vakegérke #223 üzenetére

    Nem, csak úgymond elitiskola. Igazából nincsen kirívóan rossz magatartású gyerek, mert azt nem tűrik itt meg. (1 db cigányt már láttam, teljesen normális :D) Bár igazából szerintem mindez annak az eredménye, hogy lazán meghúzták a felvételi határt jó magasan, ami így az ötöshöz konvergál erősen, és azok közül azért olyan sok rossz tanuló nem kerül ki.. :DDD

  • buherton

    őstag

    válasz Vakegérke #225 üzenetére

    Amit előzőkben írtál a rendőrökről nagyon is igaz. Sajnos olyan világot élünk, h a bűnözőnek, és a diákoknak (nem teszek egyenlőséget a bűnözők, és a diákok között félre értés ne essék) több joguk van, mint a rendőröknek és a tanároknak. Jah és az érettségi. Régen az érettségi, egy olyan papír volt ami nagyon nagy tisztelet övezett, mert nem mindenki szerezhette meg. Hozzá kell tennem h 50-es években a magyar érettségin ugyanúgy kellett műelemzést csinálni . Jah, h fejből kellett tudni a verset, mivel nem volt szöveggyűjtemény... Matekon megálmodozni lehetett négyjegyű függvény táblázatról...

    Crystalheart: Szerencsések közé sorolhatod magad. Én olyan isibe jártam ahol 31 főböl öszz-viszz 3-an akarnak felsőoktatásban tovább tanulni. Matek csoportomban ezek voltak az évvégi jegyek barátommal ketten 5-ösök, 9db 2-es, és egy bukta (érettségi évében). Magyar tanárunk hihettetlen dolgokat csinált. Érettségi évében filmet néztünk tizen valahány órán keresztül. 4 év alatt 2 oldalt írtunk a füzetbe. Jah és a legjobb a 40 magyar tételt 2 óra alatt beszéltük meg. A maradék órában mi elfoglatuk magunkat, tannő meg netezett a gépen.

    Tudjátok mi a legelszomorítóbb? Az h amikor az oktatás oktatás volt, akkor érdekes módon jöttek az ilyen koponyák pl. : Bláthy Ottó, Czipernowsky Károly, Déri Miksa (ők 3-an a trafót találták fel, és a villanyórát :U na jó nem ez a legjobb találmány), Neumann János (pc feltalálója), Kandó Kálmán (fázisváltós villanymotor), Jedlik Ányos (dinamó), Teller Ede (hidrogénboma, fúzió), Wigner Jenő (első atomreaktor építők között ott volt), Eötvös Lóránd (Einstein az ő munkásságból következetett relativitás elméletére), Puskás Tivadar (telefonközpont), Bánki Donát, Csonka János (ők ketten a porlasztót találták fel), Galamb József (futószalagos gyártás) stb... Kíváncsi vok ki mennyiről hallot már, jah a másik h sokuk Nobel díjat is kaptak Ők tiszteletre méltó emberek, mind, mind pofonokkal gyermekkorban nőttek fel. Itt jön a kérdés nem volt jobb a régi jog rendszer? Mert szerintem sokkal, de sokkal jobb volt, amikor nem volt joga csak a tanárnak.

    Ugyanez vonatkozik a rendőrségre is...

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • ladybug

    őstag

    válasz Vakegérke #245 üzenetére

    Ez pedig csak akkor lehetséges, ha következetesen szigorú nevelést kap, és nem nőhet apu és anyu fejére.

    A következetességet aláírom. A szigor is kell időnként, de azért nem szabad állandóan szem előtt tartani. Időnként lazább is lehet a hangulat, időnként engedhet a szülő. De persze ez csak alkalmakat jelent.

    A bizalom pedig nem szigorral alakul ki két ember között, hanem megértéssel.

    Ti férfiak soha semmit nem tudtok megtalálni. A teafű a gyógyszeres fiókban van egy kakaós dobozban, amire rá van írva, hogy só.

  • buherton

    őstag

    válasz Vakegérke #247 üzenetére

    :DD :DD :DD :DD :C :C :C :C

    Egy gyerekkel 2 éves koráig bánj úgy, mint uraddal, 12 éves koráig bánj úgy vele, mint szolgáddal, attól kezdve bánj úgy vele, mint barátoddal.

    Ezt megjegyzem.

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • Bordoi

    őstag

    válasz Vakegérke #250 üzenetére

    Lehet nem tevagy a legjobb szülő a földkerekségen, viszont ha minden gyermeket hasonló értékrend szerint nevelnének ( mint a tiéd is ), nem ilyen világban élnénk . :R
    Jujj, de szép álom :)

    Ha elengeded a postát akkor vennék két akkut is.---Ha megbeszéled a postával, hogy ingyen elviszi neked, és erről írásos igazolást is hozol, akkor részemről oké a dolog!--by dobozosfiu

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #247 üzenetére

    Izé. Ezt kellett volna velem is otthon. Állandóan levessel akartak tömni.
    De én sem régebben, sem most nem voltam oda érte.
    Így most sem eszek ilyesmit (nagy ritkán csak, úgy 1-2 havonta :D )

    Mutogatni való hater díszpinty

  • ladybug

    őstag

    válasz Vakegérke #247 üzenetére

    Én sem hiszem, hogy össze fogunk kapni a nevelési elveken. Ahogy elnézem, hasonlóan nevelünk. Igaz, te már bölcsebb vagy, hisz távoztak a gyerekek a házból, én viszont még egy 2,5 és 6,5 évest nevelek.

    Az ebédes példa tetszik. Én is így cselekedtem volna, sőt, akadt példa rá, hogy ezt is tettem.

    a gyereknek tudnia kell, hogy amit a szülő, nevelő, pedagógus mond, az törvény, amelyet nem lehet áthágni. Ez persze nem zárja ki a lazább, mondhatnám kötetlen hangulatot, kapcsolatot.

    Egyetértek.

    És eljött az az idő, amikor egyszerűen nem volt szükség büntetésre.
    Itt a lényeg, csókolom alássan...

    Így van. :R

    Ti férfiak soha semmit nem tudtok megtalálni. A teafű a gyógyszeres fiókban van egy kakaós dobozban, amire rá van írva, hogy só.

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #260 üzenetére

    Ne a privatizációt okold emiatt. Persze voltak eléggé csúnya és szánalmas dolgok ennek tükrében. De általában az állami cégek mind ineffektíven és rosszul működnek, nincs eredmény orientáltság, mert ha brutálisan deficites a dolog akkor majd az állam kiegészíti.
    Örülnék ha a többi csődhalmaz állami szervezet is megszűnne, privatizálódna. Ezek mind szánalmasan működnek, össze vissza lopják őket, és senkit sem érdekel a teljesítmény. Namost mi ennek az eredménye? Felemészt piszok sok állami pénzt. Ennek mi az eredménye? Mocskosul magas adók kellenek hogy ne essen szét az ország. Ennek mi az eredménye? A gazdaság meggyengül, mert sok keményen megadóztatott cég vagy belepusztul vagy kimegy külföldre.
    Tudod miért nyom le minket Szlovákia? Mert nincsenek olyan magas adók és szárnyal a gazdaság. De ezt tudod miért tehetik meg? Mert véghez vittek egy kemény reformot és egy privatizációs folyamatot. Ők nem szórják el az adózók pénzét fölösleges hülyeségekre.

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #264 üzenetére

    Írtam hogy voltak, rossz húzások tény. De ebből nem az a konklúzió hogy akkor nem kéne semmitse eladni. Egyébként ha valaki megveszi nyilván hogy hasznot akar húzni belőle, de ez nem mindig jelenti azt hogy akkor nekünk nem érte eladni. Lehet hogy beleinvesztálnak sokkal többet és olyan ötletük és módszerük van ami nekünk sose lenne.

    A gazdaság egy nagyon bonyolult dolog, és a politika is az, mégis valahogy mindenki azt hiszi ért hozzá és mondja a határozottnál határozotabb hülyeségeket. Ezt most nem rád értem, hanem az általánosságra.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #269 üzenetére

    Bocs, de ez egy nagyon eltúlzott álláspont. Nem lesz ilyen, és ennyire azért nem rossz a magyar helyzet. Szal ebbe most nem mennék bele, de annyit azért mondanék hogy nagyon túldrasztizálod a helyzetet.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • buherton

    őstag

    válasz Vakegérke #276 üzenetére

    Édesapám kórházban dolgozik + a saját válalkozása. Nála mint szabadság nem létezik, ha menni kell, akkor menni kell. Hétvége ünnepnap nem számít menni kell. Mondjuk nem keres rosszul de éjjel-nappal megy. Ismerőssel kiszámoltuk egy család havi jövedelme min 250.000Ft-nak kell lenni. Egy nem luxus kocsi, egy közöpes ház, évente nyaralás, és két gyerek ennyi kell és akkor nem luxus körülmények között él a család.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • SystemRoot

    őstag

    válasz Vakegérke #276 üzenetére

    Igen túldrasztizálod. Én elhiszem hogy neked nehéz az élet, sajnálom. Valószínűleg emiatt a stressz miatt látod így a világot, ezt is megértem.
    De azért magyarország nincs annyira rossz helyzetben.
    Pl bangladesh-hez viszonyítva tök jók vagyunk.:D (najó tudom ez rossz vicc)

    Figy az élet tud kemény lenni, nálunk keményebb fajta kapitalizmus van. Lassan majd változik. Nem akarlak megbántani de azért mert neked nehéz a sorsod még nem az államot kell okolni mindenért.

    Nagy itt a politikában a szemét és szenny, de annyira azért szerencsére nem rossz a helyzet hogy tényleg lenne okunk a kétségbeesésre.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • buherton

    őstag

    válasz Vakegérke #319 üzenetére

    Ok. Sztem akkor evezzünk más vizekre.

    Visszatérve a gazdaságunkra. Nagyon remélem h rendeződni fog, és nem rosszabbodni. Mert ami most megy... Meg visszatérve az euro beveztésre. Lesz egy nagy hátránya. Mindenki fele fog kerekíteni, és emiatt drágulni fognak az áruk, de a fiztés maradna. Eddig minden tagállamban ez volt. Mikor is tervezik bevezetni?

    [ Szerkesztve ]

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz Vakegérke #341 üzenetére

    Igazából egy jobb elenőrző rendszer hiányzik. A kommunizmusnak volt egy hatékonyabb, de az ma már nem játszik, hogy besúgók legyenek. Eleget rontott sok magyar erkölcsén az így is. A lehetőségeinkből pedig csak igen költséges megoldásokra futhatná, csak azokra meg anyagiakból nem telik... :S

  • ipavlidu!

    tag

    válasz Vakegérke #346 üzenetére

    Ezt en ertem, de akkor is hogy elkanaszodott ez a topik, kb. mintha egy szerelmes verset irnal es tenned kozre, masnap pedig mar kitorne miatta a harmadik vilaghaborul.

  • dabadab

    titán

    válasz Vakegérke #362 üzenetére

    "Hogy tisztel(het)i valaki azt az országot, amelynek nemzeti ereklyéit semmibe veszi, trágár szavakkal illeti?"

    1. Tizeves gyerekrol van szo, azokkal kapcsolatban meg az ilyen meglehetosen elvont absztrakt koncepciokkal kapcsolatos tiszteletrol beszelni kb annyi ertelme van, mint a harom honapos csecsemok hosszutavfuto eredmenyeirol. Nyilvan utolag nehez rekonstrualni a belso torteneseket, de azert nagyobb osszeget mernek tenni arra, hogy az a kolyok csak jopofizni akart a maga modjan, nemzeti ereklyerol nem gondolt semmit.

    2. Egy nagy pofon elsosorban fizikai agresszio, az "erosebb vagyok" brutalis es megalazo kifejezese, kb ugyanugy, amikor a hodito katonak az elfoglalt varost kifosztjak, a noket megeroszakoljak - es ugy velem, hogy a kulturateremto kepesseguk is kb. hasonlo szinten van.

    "Egyébként is kiszűrik a tanárok maguk közül az oda nem illőt"

    Tekintve azt a kontraszelekciot, ami a magyar oktatasugyben megy, tegyuk hozza: sajnos. :(

    DRM is theft

  • _az

    senior tag

    válasz Vakegérke #362 üzenetére

    sztem a "véreskezű tanárok" vezettek oda, hogy túlzottan szabadok lettek a gyerekek...

    ami a verést illeti, van pedagógus a családomban több is és egyiknek sem kellett még alkalmaznia, pedig a gyerekek szörnyűek. a pedagógia tudomány, ami magába foglalja azt, hogy az anyagot elő kell tudni adnia a tanárnak és pláne ugye gyerekeknél ez kritikus.

    namost jó pár évvel ezelőtti iskolai emlékeimre gondolva, a tanáraim egy része egy kalap sz*rt ért. lóf*sz motivációt nem nyújtott az iskola és igenis a tanároknak köszönhetem ezt.
    ha a szüleim nem erölködnek, nem megyek egyetemre. és az ottani bukásaim 90%-a is annak köszönhető, hogy piszok sz*rul volt a tudásom megalapozva, amihez sztem van köze annak, hogy hogyan és mit tanítottak nekem.
    most már másképp nézek a dolgokra, más a tanuláshoz való hozzáállásom, de tizenévesen ez nem volt igazán meg(persze jól tanultam). a mai gyerekekben, ha nem foglalkoznak velük eleget, akkor meg pláne nincs meg.
    summa summarum: a tanárok pedagógiai képességében nem bízom feltétlen.

    ezek után, ha egy is megütné a később a gyerekem, hát lehet, hogy engem is elöntene a vörös köd. miért kell pont ütni? nagyon jó módja van a büntetésnek: szülőkkel kell konzultálni, igazgatói intő, fegyelmi tárgyalás, ha pedig semmi nem műxik, el kell tanácsolni, bocsátani. megváltani nem lehet, de balhézni talán nem kellene.

    az

  • _az

    senior tag

    válasz Vakegérke #374 üzenetére

    nehezen vitázok róla, mert velem nem volt magatartási gond :F

    de most vagy kidobják a gyereket az intézményből, vagy "el kell a lalkükhöz jutni" valahogy.
    tudom, hogy rendkívül elcseszett esetek vannak, amikor nincs családi háttér, nincs motiváció, stb...
    de más utat kell találni, mint az erőszak. az sajnos elég gyenge érv, hogy maradj nyugton, vagy megütlek. pláne mivel sokszor a tanárnál nagyobb a gyerek...

    ha pedig az első kupac nem hatásos, nos akkor az egész téma halott. :(
    a demokráciában egyik fontos velejárója, hogy mindenki olyan hülye lehet, amilyen hülye csak akar lenni. és mivel a szülő rendelkezik a gyerek felett, pedagógus nem szólhat nagyon bele...

    az a baj a szabadsággal, hogy csak úgy működik, ha valami intelligenciát is feltételezünk mellé :U

    szaffy: őszinte válaszom: nem olvastam, csak írtam :D este van már...:D

    [ Szerkesztve ]

    az

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #389 üzenetére

    Milyen alapon ne dönthetne a gyerek a jövőjéről?
    Már a kérdésfeltevés is rossz, mivel egy rendesen nevelt gyerek nagyjából megfelelően fog dönteni a saját jövőjéről. Nem biztos, hogy azt a pályát választja, ami a szülő álmaiban szerepel, de ettől még felfogja ésszel, miről szól a társadalom és a munka. Nyugodtan ráhagyhatod, a gyerek csak kicsi, de nem hülye.

    Rendes családban a gyerek azt fogja látni, hogy apu is meg anyu is tolja a melót ezerrel, mert különben nem lesz csizma karácsonyra. Bele fog ivódni, hogy neki is majd tolni kell ezerrel a melót, ezügyben nyugodtan békén hagyhatod. Hogy milyen szekeret akar majd tolni, az meg úgyis az ő döntése. Ha a gyerek egyébként pedig rosszul döntene 14 évesen, akkor az előző 6-8 évben már lezárult az a szakasz, amitől jól is dönthetett volna, csak nem sikerült. Akkor meg már megint felesleges szülői erőszakkal dönteni, tojni fog rá. Jelzem, amelyik gyereknél ez a helyzet, ott a szülő sem akar vagy nem alkalmas a gyerek helyetti döntésre.

    Nem tűrném el a gyerektől, hogy neveletlen legyen a tanárával, de ez még nem zárja ki azt, hogy ésszel oldanám meg a dolgot. Abban, hogy én a 122 kilómmal elverek egy 25 kilós 7-8 éves gyereket, semmi érdemi dolog nincs, se pedagógiai, se szellemi, se semmi. A gyerek tisztán érteni fogja, hogy aki 100 kilóval nehezebb nála, azzal szemben nincs esélye, és fel se merül benne, hogy magát okolja azért, mert kikapott. A bunyóban sem engednek össze nagyon eltérő súlyú sportolókat...

    Ugyanezen okok miatt egy tanár se ugráljon a gyereknek fizikailag, mert nem egy súlycsoport. Ha meg véletlenül cingár tanárelvtárs verné a tamtamot, annak pláne nem érdemes ugrálni, mert betakarják, mint Moszkvát a hó.

    Összefoglalva: a tanár tegyen meg mindent, amit kultúrált módon meg lehet tenni a gyerekért, de ha egy határon túli erőlködéssel sem ér el eredményt, akkor utalja vissza a szülőhöz a problémát, az állam pedig alkosson olyan szabályozást, hogy ha visszakerül a probléma a szülőhöz, az a szülőnek nagyon fájjon és kényszerítse őt arra, hogy házon belül oldja meg.

    A verés semmire sem megoldás. Főleg azért nem, mert a gyerek nem a megoldásra vezető lépésnek éli meg, hanem fizikai erőfölény szülte erőszaknak.

    Szerk: és hogy konkrétan a feltett kérdésre is válaszoljak: nem a gyereknek kell döntenie a jövőjéről, hanem a családnak, aminek része a gyerek és a szülő.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #393 üzenetére

    Az osztályfőnöki órák arról szoktak szólni, hogy a tanárok nagy körítéssel elmagyarázzák, hogy miért is kell annyi pénzt befizetni az osztálykasszába, meg pár szülő marhaságokat kérdez, csak azért, hogy felhívja magára a figyelmet. Ha én egyszer is bementem volna osztályfőnöki órára, az biztosan botrányba fulladt volna:)

    Nem biztos, hogy rossz módszer az, ha a gyereket bekasztlizzák kicsit a rendőrök, ha fizikailag nem sérül... Egy kis pszichikai ráhatás lehet, hogy jót tesz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #397 üzenetére

    Eddig kétféle "problémás" tanítványom volt. Az egyik az a fajta volt, aki messze az osztály szintje fölött tudta a tananyagot, az ő problémája az unalom volt. Őt elküldtem hamubrgerért, hogy addig is nyugtunk van.

    A másik rosszindulatú, lusta volt, annak nem adtam jegyet. Többet nem volt fegyelmezési problémám.

    Persze azóta sokat romolhatott a helyzet, nem mostanában tanítottam. Meg a fene nagy álliberalizmus is sokat rontott a helyzeten.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #399 üzenetére

    Szerinted ha 122 kiló tekintéllyel a diákok nem mertek szembeszállni, a saját gyerekem fog merni? :D

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #401 üzenetére

    A kiscsákó nem azért néz fel rám, mert 122 kiló vagyok és ráadásul magas is, hanem azért, mert születésétől fogva következetesen viszonyultam hozzá. Erre rá kell szánni az időt és az energiát, különben nem lesz belőle semmi. A nem fontos dolgokban mindent ráhagytam, hogy ne érezze, hogy állandóan felügyelet alatt van, a fontosokban meg mindig tettem érte, hogy rendben legyenek. Megszokta, már nincs vele gond.

    A hsz-ed többi részére: módosítani kellene a közoktatási törvényt, ezt már írtam korábban, hogy lehessen retorziót alkalmazni azok ellen, ahol minden más eszköz becsődölt. Pl. iskolából kizárás, stb. Ha lenne az iskola kezében módszer, amivel meg lehet büntetni a gyereket és a szülőket akkor, ha minden más sikertelen, akkor nem kellene verésig fajulnia a dolgoknak. A tanár nyugodtan eltűrhetné (látszólag), hogy a gyerek szemtelen és nem kooperatív, majd kizárnák a suliból, kapna egy olyan jellemzést, hogy máshova se jusson be (közben természetesen büntetni az iskolakerülést), és akkor elkezdődhetne a javulás. Apuci megverette a tanárt? Akkor gyerek kizár, segély megvon. Tanár polgári perben elégtételt kap, állam közfeladatot ellátó személy elleni erőszak miatt büntetőpert kezdeményez. Egyszer kellene rendesen végigvinni egy ilyen folyamatot, rend lenne utána.

    Emellett meg kellene szüntetni minden ál-liberális dolgot az iskolában, például ilyeneket, hogy a gyerek személyiségi jogaira való hivatkozással nem lehet publikusan kihirdetni az érettségi eredményeket meg nincs tornasor... lol. Ezek és a hasonló döntések egy súlyosan eltévelyedett elme döntései voltak.

    Attól még lehetne szigor, hogy közben a gyereket nem verik meg. A szigor azt is jelenti, hogy számonkérik a házifeladatot, bevésik a karót, ha nincs kész, nem lehet ellébecolni a felelést, a tanár elmondja az igazságos véleményét, stb. stb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Vakegérke #405 üzenetére

    Nem jó, rendszertanilag nem passzolok... még mindig a gerincesek rendjébe hiszem magam :) azért köszi :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • degu

    senior tag

    válasz Vakegérke #415 üzenetére

    Hat ez az!
    Ha a gyereknek azt *tanitjuk*hogy tisztelje az idosebbet/aki tapasztaltabb/,a tanarat/aki probalja okositani/ a szuleit /akik eltartjak,ovjak,es szeretik/...es barmilyen kozhelyesen hangzik,de a masik embert is /ha melto ra!/ mert hiszen az emberi civilizacio errol szolna... :K De sajnos ebben az uj,modern,onos eletfelfogasban az altalanos emberi,
    erkolcsi ertekek devalvalodtak! A tarsadalom sulyosan beteg,es erre a leggyorsabban az *uj* modiban nevelt gyerekek reagaltak.
    Volt nekunk egy tanarunk az altalanosban,aki muveszi,de sulyos pofonokat tudott kiosztani,ha raszolgaltunk! Erdekes modon ezt a tanart mindenki szerette,tisztelte,es senkinek sem jutott eszebe feljelenteni...Nem ereztem ugy,hogy serultek a jogaim,nem ert trauma,hanem az motoszkalt bennem minden pofon utan,hogy ezt talan nem kellett volna megtennem.Nem allitom,hogy ez az egyetlen jo pedagogiai modszer,mert volt egy masik tanarunk is,aki soha nem alkalmazott fizikai megtorlast,de egy lelkes,
    karizmatikus,peldamutato,es szeretetremelto ember volt.Neki soha nem kellett *fegyelmezni*
    De ne a gyerekekre mutogassunk...nezzunk a tukorbe!
    Mit tanul a gyerek,amikor a keresztezodesbe a faszi *belelog* a savomba,hogy meg kell allnom,mert nem ferek el tole,es amikor figyelmeztetem,az ablakon kihajolva,frocsogve gyalazkodni kezd... :(
    A gyerekek tolunk tanulnak /no meg a mutalodott mediatol/
    A fejekben kene rendet tenni,de ezt jogszabalyokkal nem lehet...
    Mert ami most itt *tortenik* az nem demokracia,hanem anarchia!

    [ Szerkesztve ]

    verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

  • degu

    senior tag

    válasz Vakegérke #417 üzenetére

    Maximalisan egyetertek Veled,de sajnos ez a hajo mar elment... :W
    En mar csak arra vok kivancsi,hogy az emberiseg meg mit tud alkotni a hatralevo kis idoben?
    Mert,hogy ezen az uton nekunk...befellegzett! :K
    De legalabb a komcsikat kinyirtuk! /az ugyeskedo al-komcsik,aranyasok viszont ruhat csereltek,es most is elol menetelnek! ;] Ugyhogy adtunk a sz*rnak egy pofont...de elvagyunk... :P /
    Megkaptuk a pofankba a *demokraciat*... :(((

    verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

Új hozzászólás Aktív témák