- Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali notebookos kérdések órája
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Computex 2024: várakozásokat felülmúló számok
ph Szinte megduplázta az előző évi látogatószámot a kiállítás, mutatva, hogy van momentum az iparágban.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
XoZ
aktív tag
A panel biztosan képes a megfelelő frissítésre, mert az OLED bármilyen színátmenetet végrehajt kevesebb mint 1 milliszekundum alatt: TFTCentral LG CX review.
A vezérlés is szinte biztosan tudja a megfelelő sebességet az UHD 120 Hz-hez, nem láttam egy olyan tesztet sem, ami ennek az ellenkezőjét bizonyítaná.
Az eltűnő kézfej szinte biztosan motion interpolation hiba, de ilyen funkciót játék módban nem szokás bekapcsolni az input lag miatt, és megfelelően nagy bemenő képkockaszám esetén nem is szükséges. Ebben a monitor OLED-ben valószínűleg nincs is motion interpolation funkció.[ Szerkesztve ]
-
XoZ
aktív tag
válasz #16939776 #17 üzenetére
Az UFO-s képeknél tényleg nincs interpoláció. Ezek a képek azt mutatják be, hogy nagyjából mit lát az emberi szem, ha egy mozgó objektumot követ a képernyőn. Ennek a szimulálásához mozgó kamerát használnak: motion clarity pursuit camera. A mozgás miatti elmosódás neve eye tracking motion blur.
Az LCD és az OLED alapvetően sample and hold megjelenítő, azaz frissítési frekvenciának megfelelően állóképek sorozatát jeleníti meg. 60 Hz esetén 16,7 ms-onként, 120 Hz esetén 8,3 ms-onként változik a megjelenített kép, és a váltást befolyásolja az, hogy milyen gyorsan tudja a panel a színek közötti átmenetet végrehajtani. Ha az átmenet megfelelően gyors, akkor a mozgó kamerán és a mozgást követő emberi szemen elsősorban azért történik elmosódás, mert egy kitartott állóképet kamerázunk/nézünk mozogva. Ezen a problémán két módon lehet segíteni:
1. Minél több különböző állóképet kell megjeleníteni egy időegység alatt, azaz egy képet minél rövidebb ideig kell kitartani. Ez látható a 120 Hz-es képeken. Játékoknál ez megoldható, ha a hardver elő tudja állítani a megfelelő képkockaszámot, egyéb tartalmaknál pedig az interpoláció jöhet szóba.
2. Black Frame Insertion használata, azaz fekete képkockák beszúrása, amivel csökkentjük az állókép megjelenített időtartamát, cserébe villogás és fényerő csökkenés tapasztalható. A fényerő csökkenés természetesen kompenzálható addig, amíg a panel maximális fényereje engedi. Az UFO-s teszttel ki lehet próbálni a BFI hatását: https://www.testufo.com/blackframes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen autót vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- DIGI kábel TV
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...