Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz deltaa97 #2 üzenetére

    Még 720p-ben is.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #12 üzenetére

    Én is. Két frame között lefőztél egy kávét, és úgy LAN-oztunk. :DDD

    Aztán mégis R7 2700@4 GHz/GTX 1080 Ti, 720p all low, 144 Hz, ha online puff-puff.

    Nyomnám én a 640 x 480-at is borderekkel (15 évig kvékeztem úgy, csak border nélkül, mert CRT, ugyibár), csak az a baj, hogy ez legtöbbször már
    1) nem is választható, custom res utilityvel meg nem szenvedek
    2) valamiért annyira elmossa az NVIDIA driver, hogy kontraproduktív
    3) LCD-knél halmozottan előjöhet a rusnyaság, ha nem natív vagy aközeli felbontást használsz

    Sajna kevés (modern) dolog jó így. Szerencsére a GZDoom szeresse a 640 x 400-at is, bár sajna a Crispy Doom nem tudja az eredeti 320 x 200-at duplázni, így annál marad a 640 x 480. Az Apex Legendsnél meg 720p alatt úgy érzem, mintha több lenne az input lag, szóval ott marad az 1080p all low/all off.

    De legyen szó akár online, akár offline bármiről, <100 fps nem fps, de még jobb, ha 200. Annál meg a 300 jobb.

    ;]

    Persze ez is csak durva általánosítás, mert pl. QuakeWorldöt fix 500 vagy 1000 fps-sel szeressük, az id Tech 3-ra alapuló dolgokat meg fix 125/250/333-on.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Victorio #18 üzenetére

    Gondolom ez "burkoltan" nekem szól (mivel én emlegettem a 640 x 480-at), úgyhogy kicsit tisztába tenném a dolgokat, ha nem bánod.

    A "Pistikének" négy dobogója van 2014 és 2018 között Quake Live 4v4 TDM EU ligában, amibe Oroszország is beletartozik ám (1 arany, 3 ezüst; egy div 3-ban, kettő div 2-ben, egy div 1-ben). Top tier FFA player és CTF-ben is befért volna alsóhangon div 2-be, CA ~2100 ELO, duel ~1800ish ELO, de egy időben némely CoD-ban is gyakran ürített ki (szó szerint) szervereket a drága. :D

    Szegényke már rozsdásodik, mert az utóbbi ~2,5 évben nem volt túl sok indíttatása játszani (úgy kb. semmivel), de azért igen-igen messze van még a krumpli, esetleg a megbokrosodott patisszon szinttől.

    Anno LAN-ozott ő is 486-os gépeken DOOM, meg Quake shareware-t (eleinte keyboard only), nem is keveset. Great fun volt, arany évek, vissza sosem térnek, de olyan frame rate-tel, képfrissítéssel és beviteli eszközökkel játsszon manapság az, akinek 12 nagypapája van. Vagy az, akiben túltengenek a mazochista hajlamok. Vagy akit Olog-haik nemzettek Mordor sziklás lejtőin. :DDD

    tl;dr: A nevetségről ennyit, és hagyjuk "Pistikét", hadd legyen meg a saját véleménye. Öreg már, ennyi igazán jár neki. ;]

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz deltaa97 #19 üzenetére

    Akkoriban gyerekek voltunk, érdekelt is az! Puff-puff, blöee, oszt jóvanaz. :D

    Viszont

    1) Azóta felnőttünk, megtanultunk játszani, és a folyamatosan fejlődő hardverek elkezdték kielégíteni a korábban meg nem fogalmazott, de meglévő igényeket. Beleszoktunk a jóba és hülyék lennénk elengedni. Manapság már nagyon nem az az ingerküszöb, mint akkoriban volt, de ez természetes dolog. Már nem elfogadható indok a lossra a gagyi hardver.

    Meg aztán baromira agytépő, mikor lenyomnak, és tudod, hogy a szájbarakott hulladék egér/monitor/nem 4KRO-s billencs/gagyi gép-->kevés fps/össze-vissza warpolás (netán ezeknek egy egészséges arányú kombinációja) az oka. Kereső emberként ha már leülök szórakozni a masina elé, nem azt a kevés maradék hajamat szeretném elveszíteni. :DDD A loss skill és ne hardver miatt legyen, érted.

    2) Az asztalomon kb. 2000 óta nem volt semmi 100 Hz alatt; ezért is lett csak nagyon későn (2016-ban) meg az első LCD-m (a mai napig használom); eddigre csökkentek elfogadható szintre a 144 Hz-es darabok árai.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Victorio #22 üzenetére

    "Én nem akartam személyeskedni, kár volt magadra venni."

    No de akkor kár volt felhozni a 640 x 480-at; mivel ezt én említettem itt korábban, szerintem racionális következtetés, hogy engem céloztak a sorok. :U

    "De ez nagyon kis százaléka csak a megcélzott piacnak."

    Tény, de így legalább a hardveres korlátok megszűnnek, és a gyengébb playerek is könnyebben fejlődhetnek.

    Legjobb példa erre az egyik spanom. Az arc valami abszolút antitálentum-antijátékos, elképesztően fakezű, de a metája sem sziporkázik, gyakran fizikai fájdalmat okoz nézni, amit művel :DDD, és számítógép elé is kb. csak akkor ült le, mikor CoD: WaW zombi kooperatív LAN-oztunk. Egyik ilyen alkalommal adtam neki egy normális egeret (Ninox Aurora Logitech G PRO Wireless) meg egy normális padot (Razer Goliathus Control), hogy próbálja ki, milyen vele játszódni.

    A billencse és a monitorja továbbra is egy trélernyi híg fos volt, a stabil 125 fps sem volt meg, viszont már elsőre is HÁROMSZOR annyi pontot csinált, mint korábban bármikor, és ez az arány a nap végig konzisztens maradt, pedig a hat szükséges elemből (jó gép a frame rate miatt, magas képfrissítésű monitor, min. 4KRO-s bill, jó egér, jó egérpad, valami értelmesebb fej/fülhallgató) csak kettő volt korrektre cserélve. Mikor készülődtek hazafelé és pakolták el a gépeiket, szóba is hozta, hogy ha mást nem is, de valami használható egeret azért csak jó volna venni...

    A jó cucc nem ad skillt, de kiegyengeti az utat. Egy szint után meg ugye de facto sztenderd, bár ezt a szintet még csak nem is mondanám komoly eSport kategóriásnak.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #25 üzenetére

    Ég és föld a kettő, de már a 75 Hz is lényegi előrelépés a 60-hoz képest.

    A 144 Hz feletti tartományoknál azért már közel sincs ekkora ugrás, csak a jó finomodik egy picit tovább, de azért bőven vannak, akik érzik a 240 előnyeit is, arról nem beszélve, hogy az input lag is kevesebb; szerintem már önmagában ez legitimizálja a létjogosultságát.

    Mondjuk soha nem a megalkuvó hozzáállásomról voltam híres a témában. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz csibe1 #34 üzenetére

    Egen, az MX518 az nagyon nem egy M6800. A ~103-105 grammjával nem egy könnyű egér, de még pont azon a mezsgyén lavírozik, amit a high skillerek felső határként kezelnek (értsd nem nagyon látsz olyat közülük, aki ennél nehezebbel nyomja), mellesleg első 16 bites adatsávval rendelkező MX5xx. Nem véletlenül lett milliók kedvence.

    Egyedül az sajnálatos, hogy a V2 esetében (1600 helyett 1800 a max. cpi, de ugyanaz az érzékelő van benne; Avago ADNS-S3080, csak az "E" variáns) elhagyták a V1 öt kisebb talpát, amit még az MX 510/MX 500-tól örökölt és három nagyobb darabra cserélték (just why?), meg az alsó, áttetsző burkolatot szanálták és szimpla műanyag lett helyette (megintcsak whyyy?). Amúgy jópár speckó, limitált kiadást is megért, amik csak a burkolat festésében tértek el az alap változattól.

    "Azóta néha még megnézem az egeres teszteket, de nekem nem kell a 20ezres dpi, nem értem mi a lényeg, főleg ha nem stabil."

    20k cpi nem kell az égvilágon senkinek. Ez egy a sok marketing bullshitből, a reális maximum, amit egy olyan keze alatt látsz, aki tudja is, hogy mit csinál, úgy 2000 cpi környéke (de inkább kevesebb, inkább 400 és 1600 között, de a leggyakoribb talán a 400 és a 800), pláne, hogy a manapság talán két legelterjedtebb high-end szenzor (PixArt PMW 3360, PixArt PMW 3389, nagyon jók) 2000, illetve 1900 cpi felett 32 frame-nyi smoothingot produkál.

    A "stabil" alatt nem tudom mit értesz, de az is tény, hogy számos szenzor magasabb cpi értékeken elkezd jitterelni, még több smoothing jön, megesik, hogy csökken a perfect control, szóval sehogy sem jó ez.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Robitrix #38 üzenetére

    Az elején kimondtad a kulcsszót; "szerintem".

    60 és 144 között nem "némi" különbség van, hanem inkább akkora, mint éjszaka és nappal között. Az más kérdés, hogy vannak, akik önhibájukon kívül, biológiai okból kifolyólag nem annyira látják vagy nem profitálnak belőle annyit, mint azok, akik picit jobban vannak "vezetékezve". Ugyanez igaz, mikor még feljebb lépsz a képfrissítési lépcsőkön, csak a százalékos arány exponenciálisan nő (nem mindenki születik – hogy populáris példánál maradjak – mondjuk Shroudnak, érted).

    Mindenesetre igen, a mindenféle lagok összeadódnak, és többek között ezért sem olyan kellemes a képfrissítés/válaszidő szempontjából gagyi monitorral puffogtatni. Az egérkezelésben lényeges input lagot meg nem is érintetted, ami szintén csökken a Hz emelkedésével; még ha nem is látod a különbséget a képen 144 és 240 Hz között, a csökkenő input lagot nem látni kell, hanem érezni (bár az is kétségtelen, hogy amikor már olyan nagy, hogy Niagarát tudnál zokogni, látod is a képen, hogy nagyon nem harap az egér, értsd jól láthatóan később fordul a PoV, mint ahogy a rágcsálót mozgatod, de ez leginkább a kijelző ótvar válaszidejéből fakad).

    Mobilnettel meg wi-fi-vel nem szép dolog online nyomulni pörgős dolgokkal, mert többször mikrolagos fos, mint nem, rosszabb esetben meg össze-vissza warpolsz, és az a verzió már nem csak magaddal kiszúrás, de azokkal is, akik ellened játszanak. Fú, QL-ben hogy utáltuk ezeket a playereket (no offense, de eltalálni nem lehetett őket, maximum akkor, ha jackpotot forgattál a kerékkel, tökmindegy volt a skilled). :DDD

    Abban viszont igazad van, hogy ilyen netkapcsolattal nem sokat oszt vagy szoroz a 100+ Hz, ha épp nem offline töltöd az időt. Ergo kerek-perec leírtad, hogy neked miért nem számít a dolog, és ez racionális is, de ezt nem igazán célszerű random másokra vetítve úgy tálalni, mint nagy igazságot a monitorokkal kapcsolatban, mert legtöbbünk azért kábelt használ, ott pedig igenis számít az, hogy mi hány ezredmásodperc.

    Ha kicsit tagolnál, könnyebb dolga lenne annak, aki a posztodat olvassa, mert így nagyon egybefolyik minden.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz #32839680 #40 üzenetére

    Nem volt az egyáltalán gáz, sőt! Egy módosított id Tech 3 volt, ami Carmack miatyánk keze munkája; az egyik, ha nem a legkirályabb engine, baromi népszerű volt és nem véletlenül őriztek meg belőle utána igen sok kódeészletet a későbbi epizódok.

    A fix 125, 250 és 333 fps voltak a mágikus számok. 250 fps-sel egy kicsit távolabb ugrottál, mint 125-tel, viszont valamivel alacsonyabb volt az ugrás magassága, 333-cal pedig hosszabb és magasabb volt, ez utóbbi érték nem volt tournament legal. No meg ott volt az airstrafe és társai.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #49 üzenetére

    Azért nem csak CS:GO-ból áll a világ. : >

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz bteebi #54 üzenetére

    A távolság sem old meg mindent (hacsak nincs sasszemed), mert az apró dolgok (konkrét heccsát példánál maradva mondjuk egy távoli sarok mögül egy pillantra kibukkanó sisakrészlet) túl messze lesznek ahhoz, hogy időben regisztráld őket. Legalábbis ez többször igaz, mint nem.

    Személyes példa: nem szeretek 24"-on puffogtatni, nekem ez nagy, hogy igazán zsír legyen, viszont az egyáltalán nem oldja meg a problémát, ha távolabb ülök, mert bár a képernyőt nézve jóval kevesebb dolog lesz a perifériás látómezőmben (amire ideális esetben törekszünk), ugyanakkor az megtelik a(z irreleváns) környezetemmel, és az apró, de fontos részleteket közel sem látom annyira, nem reagálom le olyan gyorsan, mint amennyire kellene.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz lemusz #56 üzenetére

    Ja, ilyesmi kellene, csak monnyuk 17,3 hüvelykkel, hogy ne legyen a fele kép periférián. :D

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Új hozzászólás Aktív témák