Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz satz18 #11 üzenetére

    A régebbi, vagy régi motorra épülő játékok esetében gondot jelenthet a CPU-limit, de az új DX11-es játékoknál már nem. Ezek olyan motort használnak, amelyek borzalmasan hamar GPU-limitessé válnak. Már nem csak a felbontás miatt, hanem a valós idejű globális illumináció és a komplex compute shader effektek mellett is. Erről beszélt még ez elmúlt év közepén a Nixxes, hogy a fejlesztők folyamatosan adjuk át a munkákat a GPU-nak, mert egyre okosabbak, és gyorsabbak, míg a procik teljesítménye nagyon kicsit változik évről-évre. Csak nézd meg, hogy mi volt a SIGGRAPH-on. Ma rengeteg interakciót kezel a CPU a jelenetben. Az ötlet, hogy hagyjuk egy részét a fenébe, és az interakcióban résztvevő objektumokat számolja ki a GPU, mindig úgy, ahogy az szimulálja az interakciót. Ez szerintem rossz ötlet, függetlenül attól, hogy ezzel lehetséges lesz az, hogy ha rálépsz a játékban a fűszálra, akkor az nem megy át a cipődön, hanem összenyomódik (erre például jó, de másra rossz). Nyilván ez logikus evolúció, de feltehető a kérdés, hogy jó-e ez alapvetően, mert ettől az amúgy is kiegyensúlyozatlan rendszerek még jobban függnek majd a GPU erejétől. Erre javasolták, hogy olyan területet kellene terhelni, amit eddig senki sem terhel. Ez az IGP, és felvázoltak közel 5 szituációt, ahol használható lenne. Ezzel újra CPU-limitesek lehetnének a játékok, noha nem a CPU-tól, hanem a játék közben kihasználatlanul álló IGP-től. De ez a jövő zenéje, az viszont jó, hogy a fejlesztők gondolkodnak, és nem tolnak át mindent a dedikált GPU-ra, mert az valóban rossz irány. Én már a mostani DX11-es játékok kifejezetten erős GPU-limitjét sem tartom jónak, de sajnos el kell viselni.
    Szerintem a Windows 8 megjelenésével általánosan kialakult az a nézet, hogy a compute shader az új tracer interfésszel annyi mindenre megoldás, hogy egyre többet kísérleteznek teljes futószalagok leválasztásával a CPU-ról, majd azt függetlenül a központi processzortól teljesen a GPU-n futtatják. Az ötlet jó, de nem minden szituációban működik, és még nagyobb lesz a GPU-limit. Egyébként van ahol tényleg működik, csak nem kellene mindent ilyen irányban fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák