- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy a dedikált VGA le tudjon kapcsolni. Ilyenkor az IGP veszi át a melót. Ez ma a megszokott a notebookoknál.
(#1) satz18: Három kijelzővel teljesen lényegtelen már a processzor teljesítménye. Teljesen GPU-limites lesz a program. Már Full HD-ben is az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az fontos azért, hogy ez a játék egy Gaming Evolved cím, vagyis az AMD-nek van rá szerződése. Senki sem prezentálhatja a hardverét ilyen kiállításokon exkluzivitásra vonatkozó szerződéssel rendelkező Gaming Evolved címekkel. Az ilyen új Hitman, új Tomb Raider, új Bioshock, Far Cry 3, stb. játékok egy CES-en, CeBIT-en és más neves kiállításokon nem futtathatók olyan gépen, ami nem tartalmaz teljesen AMD platformot. Erre a gyártóknak ügyelni kell, mert durván bünteti az AMD. Ez az oka, hogy az Intel nem mutat be új játékokat a CES-en. Az NV és az AMD exkluzív bemutatói szerződéseket kötnek ezekre. Amúgy ezek nagyon egyszerű szerződések. A fejlesztő reklámozza, hogy az AMD vagy az NV milyen faca, az AMD és az NV pedig reklámozza, hogy a játék milyen fain. Alapvetően win-win szituáció, mert a fejlesztő már azzal sokat nyer, hogy a programjukat egy nagy cég az egekig magasztalja. A cég is nyer, mert ha odavagy a játékért, és így látod a bazi nagy AMD és NV logót mellette, akkor ez befolyásolhatja a döntést a vásárlás során.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A régebbi, vagy régi motorra épülő játékok esetében gondot jelenthet a CPU-limit, de az új DX11-es játékoknál már nem. Ezek olyan motort használnak, amelyek borzalmasan hamar GPU-limitessé válnak. Már nem csak a felbontás miatt, hanem a valós idejű globális illumináció és a komplex compute shader effektek mellett is. Erről beszélt még ez elmúlt év közepén a Nixxes, hogy a fejlesztők folyamatosan adjuk át a munkákat a GPU-nak, mert egyre okosabbak, és gyorsabbak, míg a procik teljesítménye nagyon kicsit változik évről-évre. Csak nézd meg, hogy mi volt a SIGGRAPH-on. Ma rengeteg interakciót kezel a CPU a jelenetben. Az ötlet, hogy hagyjuk egy részét a fenébe, és az interakcióban résztvevő objektumokat számolja ki a GPU, mindig úgy, ahogy az szimulálja az interakciót. Ez szerintem rossz ötlet, függetlenül attól, hogy ezzel lehetséges lesz az, hogy ha rálépsz a játékban a fűszálra, akkor az nem megy át a cipődön, hanem összenyomódik (erre például jó, de másra rossz). Nyilván ez logikus evolúció, de feltehető a kérdés, hogy jó-e ez alapvetően, mert ettől az amúgy is kiegyensúlyozatlan rendszerek még jobban függnek majd a GPU erejétől. Erre javasolták, hogy olyan területet kellene terhelni, amit eddig senki sem terhel. Ez az IGP, és felvázoltak közel 5 szituációt, ahol használható lenne. Ezzel újra CPU-limitesek lehetnének a játékok, noha nem a CPU-tól, hanem a játék közben kihasználatlanul álló IGP-től. De ez a jövő zenéje, az viszont jó, hogy a fejlesztők gondolkodnak, és nem tolnak át mindent a dedikált GPU-ra, mert az valóban rossz irány. Én már a mostani DX11-es játékok kifejezetten erős GPU-limitjét sem tartom jónak, de sajnos el kell viselni.
Szerintem a Windows 8 megjelenésével általánosan kialakult az a nézet, hogy a compute shader az új tracer interfésszel annyi mindenre megoldás, hogy egyre többet kísérleteznek teljes futószalagok leválasztásával a CPU-ról, majd azt függetlenül a központi processzortól teljesen a GPU-n futtatják. Az ötlet jó, de nem minden szituációban működik, és még nagyobb lesz a GPU-limit. Egyébként van ahol tényleg működik, csak nem kellene mindent ilyen irányban fejleszteni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED
- Lenovo IdeaPad 3 AMD Ryzen 5 (Hibás törött kijelző)
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell G15 Ryzen5 5600h Rtx3050 16Gb Ddr4 1TB SSD
- Macbook Air M1 2026-ig Garanciális.
- Surface Go 2 Pentium 4415Y Laptop+tablet 8 GB RAM 128 GB SSD jó aksi
- Garanciás új Acer Predator Helios 18 (i9/18IPS/32gb ddr5/2tb ssd/4070) eladó! Beszámítás is!
- Honor Magicbook Pro 16 - Ryzen 5 4600H - 16GB - 512GB NVMe SSD, FÉMHÁZ, ÚJSZERŰ