Hirdetés

2019. augusztus 23., péntek

Hozzászólások

(#1) satz18


satz18
(őstag)

Kár, hogy az amd a10 4600 nagyon visszaveszi teljesítményt. Láttam a gépről tesztet, 720p-ben gyakran a 660m szintjére süllyed a teljesítmény. Kb a felére, mint ha i7-el lenne hajtva. Bár magas felbontson különbség jelentősen csökken, szinte eltűnik, de a legtöbb esetben ahol a különség elenyésző volt az i7-eshez képest, ott már játszhatatlan volt az fps szám. Szóval ez a teljesítménydemonstráció nem általánosítható.

[ Szerkesztve ]

Asus GL502VS, Lenovo x60, LG G4, PS 3

(#2) #78927104


#78927104
(törölt tag)

Minek APU ha van külön bele videókari?

(#3) Abu85 válasza #78927104 (#2) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Hogy a dedikált VGA le tudjon kapcsolni. Ilyenkor az IGP veszi át a melót. Ez ma a megszokott a notebookoknál.

(#1) satz18: Három kijelzővel teljesen lényegtelen már a processzor teljesítménye. Teljesen GPU-limites lesz a program. Már Full HD-ben is az.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#4) satz18 válasza #78927104 (#2) üzenetére


satz18
(őstag)

Nagyon olcsó az a10 az i7 hez képest. Jóval olcsóbb az összes többi 7970-es gépnél.

Asus GL502VS, Lenovo x60, LG G4, PS 3

(#5) M107 válasza #78927104 (#2) üzenetére


M107
(addikt)

:R

Az IGP munkára és videózásra a + Videocard Játék és komolyabb 3D munkákra .

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! ( (PH! addikt) YEAH vissza az őstag címet :) )

(#6) bakagaijin


bakagaijin
(tag)

Egyébként játékban van értelme több monitornak? Amiket eddig láttam eléggé a periférikus látást súrolják, egy szimulátornál még azt mondom jó lehet, de bármi másnál? Munkához jó, tényleg nagyon hasznos több éve így dolgozom, de játéknál még sosem éreztem igényt rá, szerintem inkább zavarna. Leginkább azért, mert melónál is fejet is kell mozgatni ha valami érdekel, nézni/fókuszálni csak egy helyre tudok, tehát több monitor alapvetően az ablak/taszk keresgetést spórolja meg, vagy azonnali visszajelzést ad valamiről amit monitorozok. (focus follows mouse, tehát még kattintgatni sem kell)

(#7) bakagaijin


bakagaijin
(tag)

Komolyabb monitorozó helyeken ráadásul ezek általában nem személyre szabottak, hanem ki van dobva egy videófalra több kijelző és azon több ember tudja figyelni ugyanazt a cuccot + van a saját kijelzője amin a saját cuccait figyeli illetve ügyködik ha valamit kell.

(#8) Borote válasza Abu85 (#3) üzenetére


Borote
(addikt)

Nekem az NBC tesztje alapján úgy tűnik, hogy még fHD-ben is elég tetemes mértékű a CPU limit sok játéknál :(
(A sima HD persze, hogy lényegtelen :D )

Azt viszont sajnálom, hogy i5-tel nem nézték meg, az is érdekes lenne (azért elég meredek ezt a CPU APU-t i7 QM-hez hasonlítani). Persze a jobban összehangolt váltható grafika azért plusz pont.

(#4) satz18: alaplap terén mennyi a különbség? Mert a két APU között kb 200 dollárnál nem lehet nagyobb különbség.

[ Szerkesztve ]

(#9) Abu85 válasza Borote (#8) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Az fontos azért, hogy ez a játék egy Gaming Evolved cím, vagyis az AMD-nek van rá szerződése. Senki sem prezentálhatja a hardverét ilyen kiállításokon exkluzivitásra vonatkozó szerződéssel rendelkező Gaming Evolved címekkel. Az ilyen új Hitman, új Tomb Raider, új Bioshock, Far Cry 3, stb. játékok egy CES-en, CeBIT-en és más neves kiállításokon nem futtathatók olyan gépen, ami nem tartalmaz teljesen AMD platformot. Erre a gyártóknak ügyelni kell, mert durván bünteti az AMD. Ez az oka, hogy az Intel nem mutat be új játékokat a CES-en. Az NV és az AMD exkluzív bemutatói szerződéseket kötnek ezekre. Amúgy ezek nagyon egyszerű szerződések. A fejlesztő reklámozza, hogy az AMD vagy az NV milyen faca, az AMD és az NV pedig reklámozza, hogy a játék milyen fain. Alapvetően win-win szituáció, mert a fejlesztő már azzal sokat nyer, hogy a programjukat egy nagy cég az egekig magasztalja. A cég is nyer, mert ha odavagy a játékért, és így látod a bazi nagy AMD és NV logót mellette, akkor ez befolyásolhatja a döntést a vásárlás során.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#10) vinibali válasza #78927104 (#2) üzenetére


vinibali
(őstag)

meg ha jól tudom talán még pár Phenom II-ből készült mobil verzió, azóta meg csak APU-ból van mobil lapka!

BIOS írás, helyreállítás, törlés, mentés! http://vinibali.x3.hu/bios.html

(#11) satz18 válasza Abu85 (#3) üzenetére


satz18
(őstag)

Ja azt vágom, hogy itt már tuti gpu limit van, csak a bökkenő az, hogy mire eléred a gpu limitet játszhatatlan a játék egy csomó esetben. Ezek az esetek pont azok sztem ahol nagyon kell a vas. Egy legfelső kategóriás gpunál pedig sztem sokan magas, 50-60 fpst várnak el. Szóval sztem akkor jó egy cpu gpu arány, ha 40 fps feletti beállításoknál van a gpu limit.

Asus GL502VS, Lenovo x60, LG G4, PS 3

(#12) Abu85 válasza satz18 (#11) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

A régebbi, vagy régi motorra épülő játékok esetében gondot jelenthet a CPU-limit, de az új DX11-es játékoknál már nem. Ezek olyan motort használnak, amelyek borzalmasan hamar GPU-limitessé válnak. Már nem csak a felbontás miatt, hanem a valós idejű globális illumináció és a komplex compute shader effektek mellett is. Erről beszélt még ez elmúlt év közepén a Nixxes, hogy a fejlesztők folyamatosan adjuk át a munkákat a GPU-nak, mert egyre okosabbak, és gyorsabbak, míg a procik teljesítménye nagyon kicsit változik évről-évre. Csak nézd meg, hogy mi volt a SIGGRAPH-on. Ma rengeteg interakciót kezel a CPU a jelenetben. Az ötlet, hogy hagyjuk egy részét a fenébe, és az interakcióban résztvevő objektumokat számolja ki a GPU, mindig úgy, ahogy az szimulálja az interakciót. Ez szerintem rossz ötlet, függetlenül attól, hogy ezzel lehetséges lesz az, hogy ha rálépsz a játékban a fűszálra, akkor az nem megy át a cipődön, hanem összenyomódik (erre például jó, de másra rossz). Nyilván ez logikus evolúció, de feltehető a kérdés, hogy jó-e ez alapvetően, mert ettől az amúgy is kiegyensúlyozatlan rendszerek még jobban függnek majd a GPU erejétől. Erre javasolták, hogy olyan területet kellene terhelni, amit eddig senki sem terhel. Ez az IGP, és felvázoltak közel 5 szituációt, ahol használható lenne. Ezzel újra CPU-limitesek lehetnének a játékok, noha nem a CPU-tól, hanem a játék közben kihasználatlanul álló IGP-től. De ez a jövő zenéje, az viszont jó, hogy a fejlesztők gondolkodnak, és nem tolnak át mindent a dedikált GPU-ra, mert az valóban rossz irány. Én már a mostani DX11-es játékok kifejezetten erős GPU-limitjét sem tartom jónak, de sajnos el kell viselni.
Szerintem a Windows 8 megjelenésével általánosan kialakult az a nézet, hogy a compute shader az új tracer interfésszel annyi mindenre megoldás, hogy egyre többet kísérleteznek teljes futószalagok leválasztásával a CPU-ról, majd azt függetlenül a központi processzortól teljesen a GPU-n futtatják. Az ötlet jó, de nem minden szituációban működik, és még nagyobb lesz a GPU-limit. Egyébként van ahol tényleg működik, csak nem kellene mindent ilyen irányban fejleszteni.

[ Szerkesztve ]

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#13) satz18 válasza Abu85 (#12) üzenetére


satz18
(őstag)

Ez a csak gpu dolog olyan szempontból lehet rossz, ha valaki notebookon akar játszani. Én úgy látom, hogy a cpuk nagyjából elérték az asztali vonalat, gondolok az i7 3610-re és kapsz már laptopot 180k-ért. Viszont a gpuk még nagyon nem. Egyrészt nagyon drágák a felsőkategóriás mobil gpuk, és hát a 7970 és a 7970m között óriási sebességbeli különbség van. Szóval sztem a desktop vs notebook vonal közeledése újra távolodásba torkollhat, hacsak nem a mobil gpuk is közelíteni fogják az asztalit.

Asus GL502VS, Lenovo x60, LG G4, PS 3

(#14) fjanszi123


fjanszi123
(csendes tag)

Melyiket vennéd, ha a GX60 10%-kal drágább, mint a GE60.

MSI GE60: Intel Core i7-3630QM (4 x 2,40GHz / 3,40GHz Turbo, 6MB Cache); 15.6" FULL HD (1920x1080); matt; 4GB DDR3; 500GB SATA 5400rpm; Nvidia Geforce GTX 660M 2GB; DVD/RW SuperMulti Double layer; NoOS
vs.

MSI GX60: AMD Quad-Core A10-4600 Processzor (3,2 GHz); 39,6 cm (15") Full HD 16:9 LED kijelző (matt);8 GB DDR3; 750GB SATA; AMD Radeon HD 7970M Graphics (2048 MB), HDMI, Displayport, USB 3.0, WLAN; Blu-ray Disc ROM/DVD; Microsoft Windows 8 64 Bit

Köszi a választ!

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.