- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- TCL LCD és LED TV-k
- Androidos tablet topic
- Gaming notebook topik
- 3D nyomtatás
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
updog
senior tag
"minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával." vs "a túlszabályozottság pont azt okozza, hogy egyrészt nem is fogod ismerni azt a sok szabályt, másrészt beleunsz és itt-ott megszeged őket."
El tudom képzelni (főleg itthon), milyen eredménye lenne, ha minden angyalföldi mellékutca sarkára lámpát vagy stoptáblát tennének.
Amikor (gyors példa, amivel én minden nap találkozok) a Hungária - Kerepesi kereszteződésben (Stadion), a forgalmas reggeli és délutáni órákban a rendőrök szó szerint ott posztolnak mellette, mégis minden piroson átmegy 4-5 autós, vagy belehajtanak a sárgába, úgy, hogy nyilvánvaló hogy bent fognak ragadni, és feltartják a forgalmat.
Nyilván ezzel a mentalitással egy 2 autó/nap forgalmú kereszteződésben majd bárkit érdekelni fog az elsőbbségadás kötelező tábla.
Azt hiszem egyetértésre jutottunk (egy korábbi hozzászólásoddal mindenképp): idióták mindig is voltak/lesznek Milyen boldog világ lenne, ha a közlekedésben is működne a három csapás elve.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Dr. Oid
aktív tag
na igen, jó a példa.
korábban akartam is írni, hogy jó-jó a rendőrlámpa, de a piroson is át lehet menni, szóval akár a szabály, amit "csak" tudnod kell, akár a tábla, akár a lámpa áthágható és át is hágják. utánuk kéne menni és pár bünti után azért motiváltabbak lennének a betartásra.
-
félisten
Szerintem ez egy rossz megközelítés. Egy forgalmi jelzőlámpa/elsőbbségadást szabályozó tábla eleve jobban felkelti a figyelmet, mint ahol nincs semmi, csak van egy kereszteződés. A jobbkezeseket simán be lehet nézni amiatt is, mert egyszerűen nem veszed észre, hogy van jobbra egy kis bekötőút például. Mond, hogy veled ez még nem fordult elő. Vagy nem is tudsz róla. A lámpa/tábla már eleve arra is felhívja a figyelmet, hogy ott kereszteződés van.
-
Norb79
őstag
-
updog
senior tag
"Egy forgalmi jelzőlámpa/elsőbbségadást szabályozó tábla eleve jobban felkelti a figyelmet, mint ahol nincs semmi"
Kitehetnének egy táblát, mondjuk piros háromszögben, hogy feltűnő legyen, egy X-et, hogy "kereszteződés", erről csak eszünkbe jut?
"Mond, hogy veled ez még nem fordult elő. Vagy nem is tudsz róla." Az hogy nem tudok róla hogy valamikor benéztem egy jobbkezest, arra van egy minimális esély, de ha jó előre nem tudom megállapítani egy kereszteződésről, hogy van-e macisajt vagy STOP a keresztező forgalomnak (vagy épp nekem ), akkor bizony én leszek az a k*cs*g, aki képes főútvonalon is belassítani a biztonság kedvéért. De az alig két éves jogsimmal is elég jól meg tudom ezt ítélni, marginális amikor külön figyelnem kell erre mert ne lenne egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
Amit írsz azzal semmi gond. De ugye ha azt nézzük, ahonnan indultunk, az általad említett veszélyes kereszteződésre vonatkozó felhívást ugyanígy ignorálhatja valaki, mint egy egyenrangúra figyelmeztető táblát, vagy az elsőbbségadás kötelező táblát, vagy a piros lámpát. De az meg már nem "benézés". Akkor meg már nem mindegy mivel jelöljük? Be kéne tartani a szabályokat, vagy nem kötelező autózni. Szerintem ennyire egyszerű lenne
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
válasz Geri Bátyó #26 üzenetére
(#26) Geri Bátyó: "A jobbkéz-szabály teljesen egyértelmű (kivéve, ha mind a 4 irányból egyszerre érkeztek), de ez rohadtul nem."
A helyzetfelismerési képtelenség okán kialakult kompromisszum és döntés képtelenség az ok.
Én gyakran kerülök ilyen helyzetbe. Aki jobbról érkezik, azzal próbálok meg kommunikálni.Ha velem kommunikál, akkor megkérem, hogy mehessek. A többiek hozzám tudnak igazodni.
Ha Ő már a másikkal kommunikál, akkor várakozok egy keveset..
Ha így sem megy, akkor elengedem a balról érkezőt.
Nekem egyetlen érdekem van. Minél előbb átjutni az egyenrangú kereszteződésen. Ha ehhez az elsőbbségemről kell lemondani, nem gond.(#45) Tikakukac: "Egy vödör, kőműveskanál, kis habarcs bele meg viszel 2 liter vizet. Kikapod az oszlopot, beletolod a cuccot és cső.
Nem teheti meg, mert ezzel akadályozz(hatj)a a tűzoltás, életmentést. Szükség esetén biztosítani kell az átjutás lehetőségét, ezért nincs bebetonozva az útzár.
(#50) Lauda: "minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával. .... És szerintem ez a jó módszer.
A legolcsóbb szabályzás az egyenrangú útkereszteződés. Es még a táblát sem tudják ellopni.
A leggyorsabb megoldás a körforgalom. Sokkal több jármű tud átjutni, mint a lámpás szabályzás esetében.Az eredeti témához.
Azt gondolom megbocsájtható, ha valaki nem akar kerülni azért "negyed órát", mert a kapubejárat előtt/közelében van az útzár.Egy gondolat a sebesség korlátozáshoz.
A németek mindent kipróbálnak. Egy rövid ideig a lakott településeken sem volt sebesség korlátozás. Csak egy gumiszabály, a látási és útviszonyoknak megfelelő sebesség volt leírva. Nem jött be.Most van egy másik trend, miszerint. A balesetek száma és a sebességkorlátozás mértéke között nincs egyenes összefüggés. Az utak zsúfoltsága és a balesetek száma között van kimutatható összefüggés. Van olyan hely, ahol az út áteresztőképességét, sebesség növeléssel, kimutatható mértékben csökkentették a balesetek számát. Illetve Ausztriában magasabb a halásos balesetek száma, az általános sebességkorlátozás ellenére, mint Németországban
https://web.de/magazine/auto/tempolimit-fuehrt-zwangslaeufig-verkehrsunfaellen-33094692Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Szó nincs itt negyedórás kerülésről, egy utcával kellene arrébb menni, mert két bejárata is van a garázsnak. Szóval itt csak a kényelem a motiválás.
A sebességhez: egyetértek. Nem az a lényeg, hogy lassan kell menni, viszont az igenis fontos, hogy ha van egy elvileg közös megismerésre és elfogadásra épülő rendszer, mint pl a KRESZ, akkor a 50 az mindenkinek 50 (és a 90, 110, 130 is) bizonyos megengedett tűréssel, mert a szereplők azt kell feltételezzék, hogy mindenki más is betartja ezeket a szabályokat, csakúgy, mint azt, hogy sötétben világítani fognak meg nem jönnek a szembe sávban.
De ugyanilyen káros lehet az is, ha valaki szignifikánsan lassabban megy, pl mint manapság a fogyasztásbajnokok az autópályán, az nemcsak bosszantó, de veszélyes helyzetet is generál.A lényeg az, hogy a közlekedés egy rendszer.
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Ja, hogy ja. Azt hittem csak hanyag a munka, mint a körúton a korlátokon. Akkor még nincs gond. Gondolom nem mondok újat a zárható utakadályokról amihez nekik van kulcsuk csak. Erősáramon fateréknak 30 éve működik.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #63 üzenetére
Gondolom a hatóságoknak és mindenkinek akinek keresnivalója van ott?
Ha valaki pedig úgy dönt, hogy szeretne nagyon magának egy ilyen kulcsot, mehet a tej a vízelvezető vályúba. Véletlenül. Valahogy.
Balkáni módszer, kicsinyes, gyökér, meg nem is megoldás. Egyszerűen el kell fogadni, hogy bizonyos lényeket nem lehet ilyen tuytyimutyi módon fékezni. Na, majd eladja a kocsiját ezután, mert kénytelen lesz, olyan büdös lesz benne és ennyi. Ha a kövi kocsival is ezt csinálja, megint. Titkos tippem Debrecenből, hasonló embert szabályoztak meg így.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #64 üzenetére
"Balkáni módszer, kicsinyes, gyökér, meg nem is megoldás."
Pontosan látod a helyzetet.
"....majd eladja a kocsiját ezután, mert kénytelen lesz, olyan büdös lesz benne és ennyi." ....
Nyilván jelen esetben is tökéletes megoldás a problémára. Hiszen egy embert zavar, egy másik ember tevékenysége, annak ellenére is, hogy nem okoz kárt senkinek sem a tevékenység.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #65 üzenetére
A tökéletes megoldás egy agymosás lenne, de az annyira sajnos nem áll rendelkezésre.
Máshogy meg gyökérből embert nem faragsz. Anyámék szegények ezzel harcolnak és eléggé vesztésre állnak
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #66 üzenetére
Egy nagyon filozofikus kérdés.
Ki a gyökér a történetben?
Még jobb kérdés, hogy ki nem gyökér ezekben a történetekben?Leírok egy tipikus helyzetet. Talán érthető lesz mire gondolok.
Felénk elég sok olyan kétsávos út van, ami a végén egy sávra szűköl. Illetve előre jelzet sávlezárás van.Az emberek/vezetők többsége imádja libasort. Azonnal beállnak a tovább haladó sávba. A másik sáv gyakorlatilag üres. Én be szoktam állni az üres sávba. Egyszer számoltam, nagyjából ötven autót, ami mellett elmentem, majd szabályosan beálltam a cipzár összezárásába.
Nézőpont kérdése, hogy ki a gyökér. Én, aki elmegyek egy sor mellett vagy az aki megszokásból azonnal beáll a sorba?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #67 üzenetére
Húúú, a filó. Na ott régen is izzadtam.
Itt miért lenne bárki gyökér? Vannak akik tudják, hogy be kéne majd húzni, megindul a kisfék a végén a nagyfék és beáll minden.
Aki meg elmegy balról mégis az meg így tök lazán el fog férni, nyilván ez is mérhető, hogy ki melyikbe megy, ha tudja vagy nem tudja.Pláza mellett nyiregyen ez megy, teljesen jól működik
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
updog
senior tag
válasz Hieronymus #67 üzenetére
Semmi gond nem lenne a cipzárazással, ha nem lenne néhány proletár, akinek fáj beengedni a normálisan besorolni kívánót maga elé (aki lehet hogy amúgy szintén egy utolsó proletár, de ebben a helyzetben ahogy írod is, tök jogos, és forgalom szempontjából is pozitív, hogy "megkerüli" a sort).
Egyébként a hátterét mondjuk megértem, nekem is a ****m kivan, amikor jövök pl. a Hungárián a Kacsóh felüljáró felé, ugye a jobb szélső sáv kanyarodik fel az M3 felé, ehhez képest a középső sávból még az utolsó pillanatban, már a záróvonalon is szoktak bevágni jobbra, rosszabb esetben állnak középen és várnak hogy beengedjék őket. Remélem érezhető, hogy nem ugyanaz a helyzet a cipzárazás elvárásával, mint az elfogyó sávnál. Persze, az is a forgalom érdeke, hogy ne álljon a középső sáv, csak semmi jogossága nincs a dolognak.
Szóval ha az ember 2-3 ilyennel találkozik hazafelé, kevésbé értékeli, amikor egy elfogyó kétsávoson lehagyják oldalról, majd be akarnak sorolni elé, még akkor is, ha amúgy ez valahol jogos.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Hieronymus #67 üzenetére
A gyökér nem az, aki a cipzárelvet használja és nem feltartva, nem bevágva szépen besorol. A gyökér az, aki az elfogyó sáv legvégén hopp bevág eléd.
Sajnos a cipzárelv itt nálunk nem nagyon ismert/használt.doeeg: a Hungária/Kacsóh P egy jó példa, az M3 felé térnek le ugye jobbra, de jönnek is fel a Vágány utca felől az M3 és a Hungária felé is. Na most itt hagyományosan tele a jobb sáv mindig, és igazából nincs jó megoldás, ugyanis ha a lehető leghosszabb ideig üresen hagynánk azt , hogy a Vágány felől jöjjenek csak, akkor a Kacsóh P folytatása, ami az M3 és Zugló felé megy kétfelé, szépen megfogja amúgy is, tehát akkor annak lesz nehéz/hosszadalmas besorolni, aki a Hungáriáról később sorol be a jobb sávba.
Így hagyományosan elég sokan elég korán beállnak a jobb sávba a Lehel után rögtön, így a Vágány beáll, és könnyű taplónak nézni azt, aki nem tud idejében besorolni és másokat feltartva villog a jobb sávba.
Ergo itt a kialakítás/kapacitás rossz.Amúgy a témaindítóhoz hozzászólva: ugyebár eddig csak a karókról beszéltünk, meg hogy az nem fáj senkinek, meg nem is szabályszegés. Na, ma reggel is parkoltam, ma is kihúzta a karót egy kocsista,, uh elmentem megnézni a táblát, és hát mindkét irányból behajtani tilos tábla van a karók mindkét oldalán. Na akkor most kinek mi a véleménye a szabály szellemiségéről?
[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
Igaz, hogy itt is a jobb oldali sáv totál beáll néha, akár a Lehel utcáig, aztán valahol csak be kell sorolni annak, aki arra akar menni. De az megint csak nem "jajj benéztem", hogy az utolsó pillanat után kettővel, záróvonalon vág be. Ha a Vágány utcánál elkezd indexelni, és szépen csorog a sorral, akkor biztos lenne aki simán beengedi, már csak azért is mert az emberek bénáznak a lejtőn
Amúgy van egy tök jó megoldásom: minden nap 0 órakor lehetne egy sorsolás, hogy milyen betűvel kezdődő autók állhatnak aznap forgalomba, bemondanák a rádióban, tv-ben, jönne értesítés mobilon stb., a többieket megbüntetnék ha elindulnak aznap
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Dr. Oid
aktív tag
jó, persze, a záróvonalas-utolsó pillanatos majdnem mindig gyökér. bár már velem is megesett, hogy Budán járva fogalmam se volt, hogy a kétsávos hirtelen kanyarodó+egyenesen haladó lett, így hát hülye módjára indexeltem záróvonalon befele. de legalább nem bevágtam, hanem vártam
azabaj, hogy nálunk nem is annyira az autók száma a gond sok helyen, hanem a f@sz megoldások, a kis kapacitású utak, az elrontott fejlesztések, a sétálóutcásítások, az aluljáró-betömések, mint pl a Ferenciek terénél. megmaradt a város a hetvenes-nyolcvanas évek közlekedési elveinél nagyrészt, a forgalom meg nyilván nőtt, sokkal.
-
Chaser
titán
Nem feltetlen, az.helyszintol fugg, lehet a kornyeken sincs kuka, erre is vannak olyan helyek ahol mobil oszlop van, kuka nincs, inkabb mento stb miatt lehet ez ilyen megoldas, ha nem lett volna egyertelmu nem gondoltam komolyan
Fickot vagnam nyakon ha zavar valamiben, humanusabb megoldasvan video aztan fel yt-ra, pereljen be..._tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Tikakukac
titán
Akkor a kukások a megfelelő helyre írnak, hogy heló, gondunk van. És megoldják a kulcsos módszerrel.
Nem kezdjük meghúzni az autókat, meg elgázolni embereket, mert az a legkevésbé jó megoldás. Engem tavaly majdnem telikent itt lent a merci, mert a sarkon elfordulni nehéz és ő inkább nyélgázon tolatva hajnalban az egyirányút megküldte. Felébredtem, az biztos.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
"...A gyökér az, aki az elfogyó sáv legvégén hopp bevág eléd..."
Ok, de miért?
Ha mind a két sávot folyamatosan töltenék fel, a motorsport rajongó társak, nem tudnék 50 méret előre haladni.
A közlekedési szabályokat betartva, akármilyen hosszú sor mellet elhaladhatok. Sokszor kell is, mert egy lekanyarodó sávban várakozókkal nem akarok közösséget vállalni, amikor nekem másik irányban van dolgom.
Nyilván az pofátlanság, ha valaki nem a útirányban megfelelő forgalmi sávban halad az utolsó pillanatig aztán bekönyörgi magát a megfelelő sávba.De nem erről van szó! Egy sávban 50 jármű várakozik a továbbhaladásra. A másik sáv meg üres. Én elmegyek. Mögöttem elindul a felismerés. Jé, itt el lehet menni a többiek mellett.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Mert nem vághatsz be a másik sávban haladó elé. Annak kell elsőbbséget adni, aki sávot vált, tehát a másik sávban haladónak van elsőbbsége.
-
Az európai közlekedési jog szerint, a jobbról érkezőnek van elsőbbsége, még párhuzamos közlekedésben is.
Ez alól kivétel, ha táblával más sávot jelölnek ki továbbhaladó elsőbbségnek.
Vannak rákanyarodó sávok, ahol a például anémeteknél, kint van a tábla, hagyd besorolni a kanyarodósávból érkezőt. De lehet tábla, ami kettő párhuzamosan haladó, de más irányból érkező és folytatódó forgalmi sávok teljes párhuzamos haladása esetében kötelez a fűződésre. A másik sávból át kell engedni az irányjelzőt használó járművet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Hieronymus #79 üzenetére
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, de az biztos, hogy a magyar kresz szerint ez a helyzet:
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. § (1) * Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni. -
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Itt a hangsúly a bevágáson van. Nem azért leszel gyökér, mert megelőzöl 50 autót, hanem azért, mert befurakszol. Ha beelőzöl, kirakod az indexet és türelmesen megvárod, míg beengednek, akkor nem leszel gyökér.
-
Nem lenne egyszerűbb, ha feltöltenétek mind a két sávot?
Nem lenne ok a bosszankodásra és némileg gyorsabban is haladnátok át az útszakaszon.
Egyébként nem kell kisfék - nagyfék játékot játszani. Sokan bő követési távolságot tartanak. Inkább néhány kocsival a vége előtt beállok a sorba és nem kell konfliktust kezelni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Hieronymus #82 üzenetére
Erről az európai közlekedési jogról hol olvastál? Tudnál forrást mutatni?
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #82 üzenetére
Majd egyszer a jövőben mikor önvezető autók lesznek, majd akkor lesz két sávozás, meg cipzár, meg kisorolások pályán meg minden más is.
Amikor nagyfaterom elmegy 40km-t behúzott kézivel egy 1.2-es Thaliával, amiről végül lerobbant a dob és amikor anyám 25 évvel a jogsiszerzés után mer közlekedni egyáltalán a falun kívül, addig nem.
Ha te kijelentenéd azemegyben, hogy innentől kezdve 100k instant bünti minden ilyen helyen, másnap annyi részeg karosszérialakatost meg műanyaghegesztőt látnál az utcán a fényezőkről nem is beszélve, hogy el sem hinnéd. Mert a jogsit sajnos igen alacsony kerítéssel vették körbe és nagyon sokan át tudnak rajta ugrani.
Szóval sok szerencsét egy utópiában, ott tali
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #82 üzenetére
De egyszerűbb lenne, de valamiért nálunk, nem ilyen szocializáció, nem működik a cipzár elv. Ha valaki meg beáll a belső sávba és követi a forgalmat, akkor meg megy a dudálás meg anyázás meg hogy akadályozza a forgalmat, holott ugyanakkor jutna sorra, mintha mindenki cipzárazna.
"Nem lenne ok a bosszankodásra és némileg gyorsabban is haladnátok át az útszakaszon."
Pont ugyanolyan gyorsan lehetne áthaladni, ha cipzárazunk, mint ha egy sorba megyünk. Ez csak megszokás kérdése.
"Sokan bő követési távolságot tartanak."
Én nem szoktam 1 autónál nagyobb követési távolságot látni. Oda bevágni, meg balesetveszélyes és szabálytalan is. (Bár az utóbbi pár éveben nem jártam ilyen helyen, szóval lehet, hogy máshol van sokkal több hely is, így ebben az esetben rendben van a dolog.)
[ Szerkesztve ]
-
válasz Tikakukac #84 üzenetére
"Amikor nagyfaterom elmegy 40km-t behúzott kézivel egy 1.2-es Thaliával..."
Ezt a problémát megértem. De miért kellene erre a közlekedési szintre beállnia mindenkinek?"...Ha te kijelentenéd azemegyben, hogy innentől kezdve 100k instant bünti minden ilyen helyen,..."
Félreértesz. Nekem nem lenne jó, ha mindenki optimálisan haladna. Lassulnék sok helyen.
A közlekedők többségének lenne jó. Nem kellene idegeskedni, hogy a hátulról jövök feltöltik a második sort.Amikor már kialakult a két sor, csak az utolsó pillanatban szabadna összezárni a cipzárt.
Ha valaki hamarabb teszi meg, automatikusan maga elé enged egy járművet az kiinduló sorban. Ezzel kettő járművel teszi hátrább a mögötte haladókat.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #86 üzenetére
Ezt a problémát megértem. De miért kellene erre a közlekedési szintre beállnia mindenkinek?
Nem kell mindenkinek. Te nyugodtan cipzárkodhatsz, csak le fognak zúzni.
Én értem, hogy te mit szeretnél, de ez itt nem fog menni. A kukát sem tudja használni a nép, autót főleg nem.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #87 üzenetére
Kétszer zúztak le. Mind a kétszer fizetett a biztosító, nekem.
Az első esetben dascam nélkül a mai napig mehetne a vita, ki volt a hibás.
A középső sávban üres hely volt, én a külsőből toltam be magam, A jobbkéz-szabály ez esetben még Magyarországon is él. A nekem elsőbbségem volt. A belső sávból érkezőnek kell jobban fizetnie. Picit megtolt az autó oldalát.A második esetben nagyobb volt a szabad hely. Az utánam jövő azt gondolta, befér még mögém. Be is fért de, a helyismeret nélkül nem számolt arra, hogy az előttünk 5-6 járművel előrébb lévő lámpa pirosra fog váltani.
Tudtam, hogy meg fog tolni, ki toltam a féktávolságot, amennyire lehetett. Én megálltam, a mögöttem jövő is, csak kicsit később az optimálisnál. A Focus hátuljának műanyag elemét tolta neki a csomagtartó fedelének lemezére. Elsőre nem látszott semmi. A vezető egy nő volt elsőre megijedt, aztán megkönnyebbült. Nézte a kocsi hátulját, nem látott sérülést.
Mondtam neki én nem vagyok karosszéria lakatos. Holnap megnézetem szakemberrel.
A javítás költségvetése 850 Euró volt. Ha helyben elfogadtam volna valamennyi pénzt, ráfizettem volna.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Most próbálom beilleszteni, hogy azon kívül, hogy az autód értékét megnyirbálták elég szépen, most ez így akkor mire jó
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
félisten
válasz Hieronymus #90 üzenetére
Használtam, nem jutottam előbbre. Az általad említett részeket lennél szíves megmutatni?
-
Tessék itt van. Jó szórakozást hozzá.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
félisten
válasz Hieronymus #93 üzenetére
Köszi, az eu általános irányelveket megtaláltam a közúti közlekedéssel kapcsolatban.
Azonban az általad említett részt nem leltem. Főleg olyan szinten nem, ami felülírná a magyar kreszt.
-
válasz Tikakukac #91 üzenetére
Sajnos ez már nem probléma.
Nem egyedül használom a családban. Négyszer húzták meg az autó baloldalát. Nagyjából ugyan ott.
Az ajtók sokszori szétszedése a fényezéshez kívülről nem látszik, de a belső műanyag elemeken már meglátszik. A nagyi nagyon aktív ez ügyben. Le kellene adnia a jogosítványát, mielőtt nagyobb dolgot okoz. De még ellenáll.Az ötödiket már nem javíttatom, az alig látszik. Sajnos euro4, gázolajos a Ford, még az idén beindul a nagyvárosokból való kitiltása.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tikakukac
titán
válasz Hieronymus #95 üzenetére
Magyar faluban euro4 nem problémás, az kibírja a kövi 20-at
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz Tikakukac #96 üzenetére
A faluban itt is, húszat talán nem.
Lehet, hogy el kéne adni. Gyerek még, 180 ezer kilométer sincs benne.Helyette már van egy kis városi autó, karcmentes, kettő javított kavics felverődéssel. A nagyi már ezt nem vezetheti. Hosszabb útra viszont kényelmetlen.
Lakóautó van tervbe a Ford helyett, de még nem tudom megvenni. Gyűjtögetek rá.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!