- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Androidos tablet topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
Ezzel ambivalens érzésem van.
Valahogy nem érzem helyesnek, de:Mivel ki volt "karózva", így nem valószínűleg nem volt tiltó tábla, tehát kresz szabályt nem szegett. Mivel csak nagyon rövid időre szedte ki, így szerintem más szabályt se sértett.
Ha tevékenységet nézem csak, akkor senkit nem tartott fel, nem volt balesetveszélyes, továbbra sem volt keresztforgalom, kárt sem okozott, szóval semmi nem indokolja azt, hogy ezt ne tegye meg. Csak az, hogy "azé van ott, hogy ne".[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Az összes itt felsorolt példa mind mind okoz valamilyen szintű kellemetlenséget a másik félnek, vagy simán balesetveszélyes. A posztban lévő szituációból meg úgy tűnik, hogy egyik sem.
Nem lehetetlen, hogy van valamilyen szabály erre, mert ha más nem a garázdaságot vagy a parkrongálást rá lehet húzni.
"mással kapcsolatban is ilyen laza lehet."
Ez a fajta gondolkodást nagyon nem szeretem. Azt a szituációt kell megítélni, amiről szó van. Mert így lehet eljutni oda, hogy ez egy mocskos gyilkos.
-
Ghoosty
őstag
Azt látom, hogy aki komolyabb szabályokat megsért, az megsérti az kevésbé komolyakat is. Bár biztos ilyenre is van példa, de olyat nem nagyon látok, hogy valaki rákap a komolyabb szabályok áthágására, miután az enyhét elkövette.
Az a törött ablak teória csak érintőlegesen hozható ide. Alapvetően nem arról szól, hogy aki kis bűncselekményt elkövet az majd rákap a nagyobbra, hanem arról, hogy ha nem foglalkozunk a kicsivel, akkor megjelennek a nagyobbak is.
Az osztrákok esetében meg el kell azon is gondolkodni, hogy tényleg osztrákról van-e szó, vagy csak egy osztrák rendszámú, de máshol szocializálódott egyénről.
"de igenis van negatív hatása a jelenségnek."
Ezért írtam, hogy alapvetően ambivalens érzéseim vannak. De azt is látom, hogy a szó szerint vett szabályok is okozhatnak gondot, illetve a túlszabályozás meg ignoránsá tesz a szabályokkal szemben.
(#9) doeeg
A másodikra gondoltam.
"szándék szerint azért vannak ott a karók, hogy ne menjenek ott be."
De én itt nem állok meg, mert nincsen válasz a miértre. Lehet, hogy csak azért, mert erre lehetne rövidíteni, de akkor meg itt dugó lesz és/vagy túl nagy lesz forgalom és az ott lakókat zavarja stb. De mivel ő így is úgy is odament volna ezért ezzel a cselekedetével csak nyert mindenki. (rövidebb út, kevesebb forgalom körbe, kevesebb károsanyag kibocsátás, kevesebb zaj stb)
Lehet, hogy a szó szerint vett szabály sérül, de a szabály szellemisége megmarad. -
Ghoosty
őstag
A sebességszabályozás balesetveszélyességi kérdés. Önkényes felülbírálással könnyedén okozhat másnak kárt. A jelen példánál ilyet nem látok. Sőt pont hogy azt látom, hogy mindenki csak nyer vele.
Van olyan gépjármű/sofőr kombináció ahol nagyobb sebesség esetén is megmarad a szellemisége a szabálynak. De erre nem lehet szabályt hozni. De ha megnézed, itt is van némi tolerancia a szabály betartatásában, mert senkit nem büntetnek 5km/h-s túllépésért."Attól még tilos."
A sztrájkolásnak egy fajtája az, hogy betartanak minden szabályt 100%-ig. Volt már eset, hogy ebből teljes összeomlás lett.
-
Ghoosty
őstag
Lehet, hogy nem jól fogalmazok, de minden szabály létrejön valamilyen okkal. Ha ezt az okot hívom én szellemiségnek.
Létezik egy probléma. (pl indokolatlanul túl forgalmas az út)
Erre hoznak egy szabályt. (pl lezárják az utat)
Lehetne egy behajtani tilos tábla is kivéve célforgalom felirattal. Ezt nehéz betartatni ezért sokan szarnak rá.
Lehetne pl ilyen automata leengedhető oszlop amit a helyiek tudnak üzemeltetni. Szerintem elég drága lehet. (Lehet, ez is ilyen, csak manuális és csak a helyiek tudják. )Most ha én célforgalommal hajtok be oda, akkor azzal nem generálok extra forgalmat, mert mindenképpen bemennék oda. Tehát az OK amiért lezárták az utat nem sérül azáltal, hogy én onnan megyek be, ahonnan nem szabad.
(#16) doeeg
Természetesen az a legjobb megoldás, ha így teszel, de sokszor az elérni kívánt cél nem ér annyit, mint amennyi erőfeszítésbe ez kerül. Aztán ha van lehetőséged, akkor bekerül ez is az 5%-ba.
(#24) woodworm
Te találkoztál már olyan emberrel, akik 5km/h-ás gyorshajtásért megbüntettek? Még csak olvasni sem olvastam ilyenről pedig tömegesen történik ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz Geri Bátyó #47 üzenetére
Csak szólok, hogy ha egyenes út esetén is, ha indexelsz jobbra, de nem kanyarodsz le mégsem és emiatt baleset lesz, akkor is a mellékútról jövő lesz a hibás.
Pont volt egy ilyen ügyem. Nem indexeltem, a belső sávban jöttem, de kihajtott elém és belementem. Aztán, hogy megússza, azt kamuzta, hogy indexeltem. Kijött a helyszínelő és közölte, hogy tök mindegy mit csináltam, mit nem, mert ő a felelős. Az index csak szándékot jelez, 'meggondolhatod magad'. -
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #77 üzenetére
Itt a hangsúly a bevágáson van. Nem azért leszel gyökér, mert megelőzöl 50 autót, hanem azért, mert befurakszol. Ha beelőzöl, kirakod az indexet és türelmesen megvárod, míg beengednek, akkor nem leszel gyökér.
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #82 üzenetére
De egyszerűbb lenne, de valamiért nálunk, nem ilyen szocializáció, nem működik a cipzár elv. Ha valaki meg beáll a belső sávba és követi a forgalmat, akkor meg megy a dudálás meg anyázás meg hogy akadályozza a forgalmat, holott ugyanakkor jutna sorra, mintha mindenki cipzárazna.
"Nem lenne ok a bosszankodásra és némileg gyorsabban is haladnátok át az útszakaszon."
Pont ugyanolyan gyorsan lehetne áthaladni, ha cipzárazunk, mint ha egy sorba megyünk. Ez csak megszokás kérdése.
"Sokan bő követési távolságot tartanak."
Én nem szoktam 1 autónál nagyobb követési távolságot látni. Oda bevágni, meg balesetveszélyes és szabálytalan is. (Bár az utóbbi pár éveben nem jártam ilyen helyen, szóval lehet, hogy máshol van sokkal több hely is, így ebben az esetben rendben van a dolog.)
[ Szerkesztve ]