- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a benchmark mindegyik API-t natívan támogatja. Ez így működik jól. Ha a DX10-et választod ki, akkor a natív DX10 mód fog lefutni, ha a DX11-et, akkor a hat támogatott futtatási szint közül a megfelelőt választja ki. Ezzel a móddal egészen a GeForce FX-ig visszaskálázható a rendszer. Persze az effektek folyamatosan lekapcsolnak. Ez minden új játékban így fog működni. A fejlesztő megírja DX11-re, és leskálázza magát az API.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #49155328 #52 üzenetére
Hmm ... nem rossz. 64 tap tesszellació csak 40% mínusz. A tesselation SDK-ban 15 tap tesselation esetén is töredékére esett a HD 4890-nél. Ezek alapján detail tesselationra nem használható a Xenos rendszer.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #49155328 #56 üzenetére
Ez kurva jó ... A HD 4000-nél négyszer gyengébb minőségű detail tesszelláció konkrétan hatodannyi FPS-t jelentett. Gyakorlatilag a DX11-es rendszer sokkal gyorsabb a Xenos-osnál, akkor amikor nagyfelbontású felületet hoz létre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a tesszellálás alapjai ugyanazok csak meg szokták különböztetni ezt a két esetet. A detail az a statikus felületekre vonatkozik, pl.: padló, fal esetenként sárkány alakú szobor. ... Az object tesselationt a dinamikusan mozgó objektumokra használják pl.: játékos és nem játékos karakterek, lobogó zászlók ésatöbbi. Igazából azért lényeges ez a dolog, mert a detail tesselation a sok felület miatt durván zabálja az erőforrást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen általában ezt használják, vagy szimplán Parallax Mapping-ot, esetleg Normal map. Ezek geometriailag nem jelennek meg a csak virtuálisan részletesebb a felület. Ettől persze a shader erőt brutálisan elzabálja.
rollins: A Tesselation SDK az AMD saját fejlesztőkörnyezete. Ezt használták erre a programra is. Tud Xenos kódot is gyártani, csak nem alkalmazzák.
Az a rövidke demó 12 GB ... valószínűleg kiadják egyszer.D1Rect: Igen a cikkben írtuk, hogy az Unigine-es srácoktól kaptuk a képeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #97544192 #130 üzenetére
Szerintem ebben a topikban nem volt NV fika. Mindenki csak a Benchmarkról beszél, meg a DX11 tesszellátorról.
rumkola: Ugyanerre a minőségre DX9-en kevesebb FPS-sel lenne lehetőség. Miért baj az, ha a DX11 gyorsabban tudja ugyanazt? Ez lenne a lényeg, kisebb erőforrással szebb. Végre a felhasználók érdekeit nézik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #97544192 #135 üzenetére
Mi volt a baj a képaláírással. Sok ember nevetett rajta. Meg eleve minden NV slideon csak a Batman játék szerepel és hirdetik, hogy a GTS 250 is megveri a HD 5870-et.
DX9-et el kell felejteni. Lejárt az ideje. Lassú eljárásokat támogat a DX11 gyorsabban tudja ugyanazt a minőséget. Szerinted ez a benchmark HD 5870-en ugyanebben a minőségben milyen gyorsan futna DX9-en? 1 FPS? Kb. Ja és a modellek részletessége még a mérete is durva lenne.
Raymond: Meg lehetett volna csinálni, de a DX11 a jövő. Ez a benchmark pedig a jövőt mutatja. Megnyugtatásul az AVP-ben lesznek lépcsők DX9/DX10-ben is. Igaz a felületek nem lesznek tesszellálva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #97544192 #138 üzenetére
Ki örülne az NV bukásának? Én biztos nem. Eleve nem én mondtam az NVIDIA-nak, hogy menjenek a HPC irányba. Nem tehetek róla, hogy nem érdekli őket a PC-s VGA piac, két éve sem tehettem róla. Annyi volt a bűnöm, hogy előre megmondtam mi a jobb architektúra, és hogy kivonulóban vannak, illetve átcsoportosítják az erőforrást. De ez logikus én is ezt tenném.
#141: A DX10/10.1 azért maradt ki, mert az NV nem készített rá megfelelő hardvert. Nyilván a fejlődés csak kimaradozik. Most behozzuk amiben lemaradtunk. Amúgy persze szopás volt, hogy nem volt DX10/10.1, mert egy csomó játék jött AA támogatás nélkül. Szerencsére 2010 fordulópont. Én megmondom őszintén örülök, hogy lesz újra normális AA-ra lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez a lépcső mit számít egy DX11-es tesztprogramnál? Mondtam, hogy az AVP-ben, ami hasonlóan használja a tesszellátort, ott lesz lépcső. DX7-DX8-nál is voltak ilyen váltások. Utóbbi API-ban csillogott a víz, míg az előbbiben nem.
rumkola: Nézd megértem, hogy neked nem számít, hogy nincs AA egy csomó játékban, de én szerintem 2009-ben ez minimális elvárás. Főleg úgy, hogy régóta van rá megoldás a DX10/10.1-ben. Ha neked nem kell AA, akkor nem kapcsolod be. Ez lesz a tesszellátorral is, ha nem kell, akkor nem aktiválod. Senki sem kényszerít semmire.
Dr. Romano: Az AVP lesz az első, ami így használja a tesszellátor. Ilyenekre lehet számítani:
[link]
Szóval lépcső lesz, csak a falak lesznek síkok tesszellátor nélkül.rumkola (152): Látom meggyőztelek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze én is röhejesnek tartom. Nyilván a DX11-ben azért nagy előny, hogy a DX10-zel ellentétben visszafelé kompatibilis. A Win 7 is bombarajtot vett. Szerencsére már most több játék készül DX11-re, mint amennyi megjelent DX10-re. Mondjuk az AA szempontjából a dolog DX9 felett mindegy, de a compute shader működik DX10 és 10.1-es kari alatt is, és elég gyors.
Az a 60% (ami inkább átlagban 50) elég jó eredmény. A Xenosos rendszer negyedakkora terheléssel hatodolta a sebességet. DX9-nél Parallax Occlusion Mappinggel ez sokkal rosszabb lenne ... ~250-300% mínusz (ráadásul AF nélkül). A natív modelleket már meg sem említem az egy képkockát több másodpercben számolna.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz PowerBuldog #166 üzenetére
Pontosan ... Az nem volt olyan nagy feladat. Ez a terhelés sokkal durvább.
rumkola: Már van a Windows Vista-ra is DirectX 11. Az augusztusi DX runtime kell és egy update.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz D4rkAv3ng3r #331 üzenetére
Miért baj a DX11 erőltetése. Az API visszafelé kompatibilis. A DX11 módban a HD 3000/4000 kártyákon DX10.1-ben fut. Minden ki van használva maximálisan. Így lesz mindenki boldog. És a fejlesztő is kevesebbet dolgozik. Tényleg nem viccből készül már több, mint 20 DX11-es játék. Egyszerűen az új API azt adja, amire a programozók vágynak. Februárig már tudjuk is, hogy milyen játékok jönnek. Aki figyeli a jeleket, az sejtheti, hogy márciustól mik lesznek DX11-esek.
Sennalacy: De tartalmaz más DX11 kódot is. A natív DX11 renderben a shaderek többsége compute shader alapú. Ez még gyorsulni fog az új meghajtóprogramokkal, minden kártyán. Igazából a CS csak most lett kész. Jelenleg működik a dolog, de még számos ponton lehet optimalizálni. A driver íróknak is az volt jelenleg a feladatuk, hogy működjön, a sebességre csak most állnak rá. A DX10.1 mód eléggé kevés Gather 4 mintavételt használ, kevés lehetőség van gyorsulni.
Az az 50% ilyen terheléssel elképesztően jó érték. A Xenosos rendszer negyed ekkora terheléssel hatodára lassult. Mint írtam ha DX9-el csinálnák meg ugyanezt, akkor az még lassabb volna ezen a minőségi szinten a DX11-hez képest. Sokkal lassabb.
Nem tudom próbáltad-e a Batmant, vagy a Darkest Of Dayst. Max. PhysX-hez GTX 295 az ajánlott. Persze az alatt is lehet próbálkozni, csak akkor érdemes egy dedikált PhysX gyorsító is beszerezni. Az én 9600 GT-men a PhysX-et be sem bírom kapcsolni, még az alap szintre sem, mert lezabálja az FPS-t, persze működik, csak nem gyors.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz 7Heads Drago #365 üzenetére
Há me a második fej fénykép is. Valamelyik filmből van, már nem emlékszem melyik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver támogat egy speciális Xenos butítást, amivel működik a DX11-es tesszellátoron is a Xenos kód. Egyszerű átfordítás ... Nem nehéz kivitelezni, persze nem gyors a megoldás, de a HD 5000 erőből kitolja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VaniliásRönk #374 üzenetére
Tíz sor a fordító rutin ... nem nagy kunszt. Legalább működik a Froblins tesszellálás a HD 5000-en is. Értelmét csak a fejlesztők látják, mert a tesselation SDK-hoz elég a HD 5000-et használni, és azon tesztelhető minden tesszellátoros kód. Még az Xbox-os is. Ez Xbox360-as fejlesztéseknél nagy segítség.
BR4D: Pontosan a warez miatt kell egyre kevesebb pénzt rakni a PC-s fejlesztésekbe. A DX11-es kód ilyenkor legjobb választás, mert gyors lesz a motor, és az API visszaskáláz a gyengébb kártyákra. Ezért ugrottak rá a fejlesztők.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Robot fűnyírók
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...