Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    "Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."

    Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?

    Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög. Lehet szuper új lehetőségeket nyújt, de olyan szintű szakadást okozhat a hardver-szoftver terén, amit csak konzolon lehetett menedzselni igazából. Ráadásul a fejlesztőkre is eléggé nagy terhet róhat, főleg a későbbiekben. Eljöhet az a korszak, hogy minden generációból kell majd egy VGA, mindkét gyártótól, ha valaki játszani akar a régiekkel is. VGA exklúzív játékok kora...az kéne még csak. Tényleg vesz az ember egy 80-100K-s konzolt, aztán szevasz. Nem generációnként nem kompatibilis 200K-s VGA-kat...

    Ezen kívül magának a dVGA piacnak is egy nagy szőrös lompos a hátsójába. Lassuló fejlesztések, amiknek nagyobb a költsége pl a HBM miatt, hasznot pedig jóval később látnak és talán kevesebbet is egy amúgy is amortizálódó piacon. Miért is érné meg kihozni egy új gent? A HW gyártók a szoftverből élnek? A vége tényleg a dVGA halála lesz. Opció lesz pár gyártó kicsi IGP-je, amin majd szépen elfuttathatjuk a Wii szintű grafikákat, és a VR szemüvegben jól szórakozhatunk. Úgy is a mobilos meg tabletes gagyi free to play játékokra van igény sz..rás közben, nem fotorealizmusra. Fizikailag van óriási lemaradásban az IGP és ezen nem lehet segíteni, csak visszafejlődéssel.

    [ Szerkesztve ]

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    Ezzel nekem csak az a bajom, hogy a két és fél éves ciklus egyúttal két és félszeres árat is kellene, hogy jelentsen, vagy nem?

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Abu85 #38 üzenetére

    Pont erről beszélek, hogy ugyanannyi (2.5 év) R&D költséget most sokkal kevesebb eladással/termékkel kell kitermelni. És ezen nem fog javítani, hogy a meg nem csinált új kártyák fejlesztési költségeit SW-re költik, amíg költik. Marad a korábbi képlet, hogy az adott generációnak 2,5x annyi pénzt kell behoznia, mint most. Ez még úgy is húzós, hogy erre 2,5x annyi ideje is lesz...

    (#46) KillHates: És látod a sok programozó/fejlesztő még cukrozva se volt hajlandó lenyelni, különben nem beszélnénk API-forradalomról a Mantle, Vulcan meg DX12 kapcsán...

    [ Szerkesztve ]

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    "Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."

    Amikor még most is képesek, soha ki nem javítandó bug-tengert kiadni késztermék gyanánt, akkor csak azért fog babráltatni a kiadó játékával, mert az net-hez kötött, ha nem ilyen, hanem hagyományos "single" game, akkor nagy ívben tenni fog rá, mert addigra - a 2,5 éves ciklusok - abból már a 3. részt szeretné újra eladatni - ha az első még "sikeres" volt - , nemhogy azzal tökölni, amiből már nem lesz profitja (ezt már régen bebizonyították a játék-"fejlesztők" (is)) - a ciklusváltás előtt még talán, de ha az már a kiadás utáni évre esik...! :(
    Uú, mint ahogy nem éri meg a hw-t fejleszteni, majd a szoftver sem fogja - mindenkinek - , és így ez a mutatvány is bukni fog!
    Ha meg már a következő évben nem tudod használni az adott programot, mert a hw- és a szoftver-gyártó egymásra mutogat, hogy kinek is kéne a "régi" hw-re kompatibilissé tenni azt - az ezzel felmerülő költségeket állnia - , akkor aztán tényleg be fog zárulni ez az ördögi kör, mert pláne ennyiért felét sem fogják eladni a programoknak, mint most - és csak azok jártak jól ezzel, akik egy sikeres, egykor még öngerjesztő piacra belopakodtak és aljas módon szétverték azt az egyéni hasznukért!

    Nincs mese: vagy újból "egységes" lesz a piac - vagy a PC(/apple), vagy a konzol visszavonul és a maradék is sztenderdizálódik - , vagy mindegyik bele fog dögleni a szétaprózottságba, mert annyifelé, annyi mindent már tényleg nem éri meg fejleszteni, pláne úgy, hogy a fizetőképes kereslet globálisan egyre kevesebb és egyre kevesebb tőkével is bír!

    Ehhez még nyugodtan hozzá lehet venni, hogy nagyon sok más tényezőre van utalva a kiadó, ha a termékét piacra akarja dobni PC-n - op.rendszer, egyéb környezetek, ráadásul ezek megkerülhetetlenül egymásra épülnek... - és ezek is egyre gagyibbak, hiszen ezek készítői is spórolnak mindenen, amin nem szabadna, még azon is és egyre kevesebb a valóban hozzáértő zseni - mert rajtuk, az emberen és a fejlesztési időn a legkönnyebb spórolni - , aki normálisan, a lehető legkevesebb hibával dolgozna: ha meg már az alapok ingatagok, akkor aztán lehet vakarni a fejet, hogy most mi miatt nem megy, ahogy kéne a programom és a hiba kijavítása mennyibe kerülne a bíróságokon, ha mégis rávered azt a monopolistára/jogtulajdonosra és nem ölsz bele 3-5x annyit annak megkerülésébe.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • KillHates

    nagyúr

    válasz Abu85 #48 üzenetére

    Persze igen, de már nincsen igazán nagy átütő előrelépés. A minap ajánlották nekem a "The vanishing of Ethan Carter" játékot. Megnéztem és lepetéztem olyan szép! 2014 eleji játék, semmi visszhangja sem volt pedig valami elképesztően szép grafikája. Oké, hogy nem a mai trendeknek megfelelő klános-ölős-b@szós játék, hanem gondolkodós-nyomozós single gém. Ami igazából gyanút fogott bennem, hogy az öreg notebook-omon riccenés nélkül futott. Utána olvastam és DX9-es játék :Y Valósághű, szinte fotórealisztikus grafikával. Na mondtam magamban, hogy elmehet az összes DX12-es hardverfejlesztő karöltve a puccos kiadóktól való programozóhordákkal együtt a sunyi 3.14csába, mikor 8 fős lengyel csapat össze tud dobni egy ilyen játékot...
    Egyszóval bátorkodtam erre alapozni a felfortyanásomat, hogy fejlesztenek orrvérzésig a chip gyártók, miközben a 4-5 éves kódon alapuló motorok sincsenek még kihasználva a szoftveres oldalról...

    Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

  • KillHates

    nagyúr

    válasz Abu85 #57 üzenetére

    "Az interakció nagyon sokat számít."

    Igen, ez megfordult az én fejemben és, hogy az AI rendesen felzabálhatja az erőforrásokat.
    De a mai gépek teljesítményét nézve azért valamelyest ez már beleférhetne...

    Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Abu85 #59 üzenetére

    Azért egy API had ne szóljon már bele, a program AI része mennyi erőforrást kap.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Abu85 #62 üzenetére

    Azért ne nézz minket madárnak! Nem a kernel API hibája, ha az AI nem használja a CPU teljes kapacitását, hanem csak felét, negyedét.

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Abu85 #26 üzenetére

    Még cifráznám: max.:2-3 butítással visszaskálázott modell képezheti a kínálatot teljes idő alatt, hogy ne keljen megszakadni az optimalizálással a fejlesztőknek.
    Szerintem nem lesz visszafele kompatibilitás, generációváltásnál 3 év! nem lehet elvárni hogy 100%-ig kompatibilis hardver jelenjen meg, és azt sem lehet elvárni 2,5-3 év múlva valaki újraírja adott játékot.

    Szerintem nem érdeke egyik stúdiónak sem max.3 évig eladható játékot gyártani, úgy hogy valamilyen módon dx11-es kódban is ki fogják ezeket adni, és normális drivert írnak majd hozzá, 3 év alatt csak sikerül.
    Ne legyen igazam, de a kezdeti lelkesedés után rájönnek majd a userek hogy mennyivel macerásabb így az élet és ki fognak állni a sorból. Nem lesz "PC-halál" csak az a 3-4 PC-only stúdió fog osztozni a játék piacon, akik tudnak is maradandót alkotni. DX12-es olcsó portokkal meg kitöltik a maradék űrt.

Új hozzászólás Aktív témák