Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goblin12
őstag
Áhh, jól hangzik, de ennyi + problémát. Már látom egyes oldalakon, hogy nekem 2Ghz-es Interposerem van, és és akkor én most királyok szövegeket.
Ha meg ennyire baromian nehéz összeilleszteni őket, akkor hova növelik a sebességét annál nehezebb lesz.
NV is ezt a HBM-et fogja majd használni vagy Ők fejlesztenek valami mást?
-
seolwon
tag
Továbbra sem értem ezt. Miért nehezebb a GPU közeli HBM-et összedrótozni 1GHz-en mint a 7GHz-es ráadásul aránylag távol található GDDR5-öt? Nagy az áthallás a vezetékek között?
Ugyanennek a gondnak akkor meg kell lenni egy GPU-n belül is (~600mm2 1GHz körül).
Nincs ez a probléma kicsit felfújva? -
nagyúr
Kíváncsi vagyok, hogy milyen fizikai kapcsolat lehet a flipchip és a vastagréteg hordozó között, Ha maradnak a régi ball grid array technológiánál akkor gyanítom, hogy az AMD a saját sírját ássa...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Ráéreztél; az interfencia miatt körülményes. A PCB-be lehet úgynevezett árnyékoló rétegeket rakni; az interposer-nek nagyon vékonynak kell lenni a TDP miatt és ezért nem lehet akárhány layer a dizájnjában.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Petykemano
veterán
akkor mégiscsak beta teszt volt, csak nem a driveré, hanem a hardveré. Ha hinni akarunk a DX12-vel kapcsolatos ez majd az AMD-nek lesz jó híreszteléseknek, akkor ez azt sugallja, hogy kellett a beta teszt, hogy a DX12 érkezésééig felfusson a tömeggyártás és legyen megfelelő készlet, amikor az emberek majd megrohamozzáka boltokat lol
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kotomicuki
senior tag
Ez a probléma is meg fog oldódni, hogyha egy lakán kap majd helyet minden részegység, ez a mostani felállás átmenetinek(/kényszerű zsákutcának - mint a SLOT-os CPU-k, amiken a nyákon volt a cache, vagy amíg még külön lapka volt a CPU és a GPU, egy tokozáson belül) fogható fel: ha majd valóban lemennek a marketinges 10-7 nm közelébe a gyártástechnológiával, akkor már majd gyárthatják egy lapon is az egészet - hiába nő meg a lapka kiterjedése, ha a teljesítményt és a kihozatalt csak így tudják majd magas szinten tartani!
A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!
-
#16939776
törölt tag
Meg nem lehet akárhova árnyékolást rakni, mert a szort kapacitások és a "változatos" vezetékezés induktivitásai miatt úgy fog működni, mintha RND "méretezett" szűrőtagokat építenénk be, és nem jut át rajta a jel vagy torzulni fog. 1024*2(szimmetrikus az adatvezeték) vezetéket kellene közel egyforma paraméterekkel legyártani az órajel skálázódáshoz, ami tényleg nehézkes. Minden támogatás mellett is legalább egykét év lesz mire elkészülne a végleges verzió, de addigra már másik GPU alá kell gyártani egy másik elosztásút...
(#6) Kotomicuki: +1
Ha fel tudnák rakni a mem. vezérlő hátára a HBM-et interposer nélkül akkor nem kellek közé csak táp vezetékek. De ahhoz "úgy kell megtervezni" a GPU-t, és innen már egy lépés a teljes integráció.[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
Egyrészt a GDDR5 valós órajele sehol sincs a 7GHz-hez.
Másrészt a probléma gyökere a behúzandó vezetékek száma. A HBM 'szélessége' többszöröse a többi memóriaszabványénak, és minden vonalnál egyszerre kell figyelni az impedanciára, a hosszra és a vonalak közötti áthallásra.
Úgy egy-két nagyságrenddel bonyolultabb probléma, mint rendes PCB-n megcsinálni 'rendes' memóriával.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Meridian
senior tag
Arra lennék kíváncsi hogy a biológiát és géntechnológiát mikor vetik be az áramkörgyártásban...
Azaz génmódosított baktériumokkal mikor növesztenek térbeli áramköröket... -
jacint78
addikt
Újabb szeg a megbízhatatlanság koporsójába! Igy is volt épp elég kontaktus ami megszakadhatott a hőtágulástól, most van még kettő.
type your text here..
-
Reggie0
félisten
De szamolnak, viszont vegeredmenyben a gyakorlat donti el, hogy mennyire jol, nem a gyorsitott oregedesi tedztek. Az, hogy van egy plusz problema forras amit probalnak a garancialus ido vegeig kordaban tartani, nekunk csak annyit jelent, hogy meg kevesebb eselye van a termeknek a hosszu elettartamra.
-
nagyúr
Ott a pont! Sajnos ez így működik...
De mondjuk sok múlik a júzereken is:
Ez valami octacore-os heroin drága gép CPU hűtője. A proci túlélte, de az alaplapon a VRM már nem.
Gondolom nem bírta, hogy egy villanyrezsót kell ellátnia táppal...Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűbb, hogy az interposer elnyújtja majd a VGA-k tervezési idejét. A Fiji is 2013 végén készült el a Tongával párhuzamosan, de azzal ellentétben egy és háromnegyed év múlva jelent meg. De ez egyébként nem akkora probléma. A fejlesztések eleve le lettek lassítva az egy generációs frissítésekről. A jövőben valószínűleg két és fél évente jön új generáció, mert szoftverfejlesztés is megváltozik, és sokkal többet hoz a konyhára a meglévő architektúra megismerése. A low-level API-val már nem lesz arra lehetőség, hogy kiadjanak egy új drivert az új architektúrához optimalizált allokációs stratégiával. Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Goblin12
őstag
Itélje meg mindenki magának.
[ Szerkesztve ]
-
jacint78
addikt
Tiszta szilícium? Nincs benne semmi vezetősáv? A szilícium érinkezik szilíciummal?
Goblin12
De az AsRock VRM hűtés nélkül. Előbb nézz utána, hogy mennyi hőt vezet el a nyák, ja és mekkora konverter hatásfoka. Megjegyezném, hogy a hűtős megoldásokon is inkább dísz a hűtő, a hő nagy részét a nyák vezeti el ott is, közvetlenül a FET hőelvezetőihez csatlakozva, nem az alumínium a műanyagtokon.
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
nagyúr
Huh! Azért elfogadnám. A VRM-re "bordás" hűtésnek csak akkor van értelme, ha van légmozgás a gépben. De mivel ez olyan zárt mint a öreganyám szilvabefőttje ezért gyanítom, hogy blokk fedi azt is...
Viszont ez a tepsi méretű chip aggodalommal tölt el:
De biztosan tudják a mérnök bácsik, hogy mit csinálnak...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Ren Hoek
veterán
"Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció."
Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?
Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög. Lehet szuper új lehetőségeket nyújt, de olyan szintű szakadást okozhat a hardver-szoftver terén, amit csak konzolon lehetett menedzselni igazából. Ráadásul a fejlesztőkre is eléggé nagy terhet róhat, főleg a későbbiekben. Eljöhet az a korszak, hogy minden generációból kell majd egy VGA, mindkét gyártótól, ha valaki játszani akar a régiekkel is. VGA exklúzív játékok kora...az kéne még csak. Tényleg vesz az ember egy 80-100K-s konzolt, aztán szevasz. Nem generációnként nem kompatibilis 200K-s VGA-kat...
Ezen kívül magának a dVGA piacnak is egy nagy szőrös lompos a hátsójába. Lassuló fejlesztések, amiknek nagyobb a költsége pl a HBM miatt, hasznot pedig jóval később látnak és talán kevesebbet is egy amúgy is amortizálódó piacon. Miért is érné meg kihozni egy új gent? A HW gyártók a szoftverből élnek? A vége tényleg a dVGA halála lesz. Opció lesz pár gyártó kicsi IGP-je, amin majd szépen elfuttathatjuk a Wii szintű grafikákat, és a VR szemüvegben jól szórakozhatunk. Úgy is a mobilos meg tabletes gagyi free to play játékokra van igény sz..rás közben, nem fotorealizmusra. Fizikailag van óriási lemaradásban az IGP és ezen nem lehet segíteni, csak visszafejlődéssel.
[ Szerkesztve ]
-
otto1
tag
válasz TESCO-Zsömle #32 üzenetére
Ha a gyártók profitját veszed alapul mindenképpen áremeléssel kell járni a két termék megjelenése közötti ciklusidő hosszabbításnak.
Ha van egy régebbi VGA-d amit jó eséllyel mindenki beépít az új DX12-es játékába, programjába, ki fog egy új, még nem támogatott kártyát megvenni, és várni a peccs-re?? -
nagyúr
"Mondjuk az a 12k-s felbontás fix 60 FPS-el azért nem egy rossz dolog."
Annak aki monitorfalat épít annak teljesen életszerű és gondolom videónézés alatt és nem a Crysis3-ban
#35: gyanítom, hogy kevés leszek én ehhez...
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #32 üzenetére
Ha megnézed az áremelés folyamatosan történik. Ezzel egyébként nincs gond, mert azt a gyorsulást, amelyet mostantól nem a hardver hoz, szoftveresen megkapod, tehát önmagában ettől nem lesz kisebb az adott cég R&D-je, csak mostantól nagyrészt a szoftver teszi majd azt ki.
(#36) otto1: Igen, ez lesz az oka, amiért a jövőben elterjednek az olyasmi pilot VGA-k mint a Tonga. Ezeknek csak annyi a dolga, hogy legyen optimalizálás mire a nagy VGA-k megjönnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
saelin
veterán
Én is felkaptam a fejem erre a mondatra, de kétlem hogy brutális lassulások lennének egy újfajta vga miatt. Szerintem csak pár, max 5-10% teljesítményvesztéssel kell számolni, amit az új vga-k majd erőből megoldanak.
Legalábbis kétlem, hogy olyan előfordulhat, hogy egy adott játék el sem indul, de majd az okosak kijavítanak, én csak spekulálok."It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
jacint78
addikt
-
Ren Hoek
veterán
Ha efelé haladunk, akkor tényleg kivéreztetik a PC-s piacot. Egyre drágábbak a kártyák amúgy is... bejön még ez az inkompatibilitási hullám is, akkor még kevesebb kártyát fognak venni, még lassabb fejlesztések stb... Az elv hasonló lenne mint a konzoloknál, adott arch-ra fejlesztünk. Csakhogy ez nem konzol, itt többféle arch lesz a piacon. Ördögi kör... minek fejlesszenek egy hasznot nem termelő hw-t?
Szokjunk hozzá a gondolathoz, hogy vehetjük majd a konzolt mi is, ős PC-sek - ha új játékokkal is játszani akarunk. PC meg tényleg marad a gagyi IGP-s grafikájú szarokkal + a felfelé ívelő mobilos játék / esetleg néha kapunk valami konzol portot...
Olyan lesz a jövő mint a Black Mirrorban (Ha van egy kis időtök nézzétek meg az elejétől, zseniális )
Black Mirror shooterGagyi f2p, virtuális valóság tele reklámokkal, amiket csak akkor tudsz lekapcsolni ha fizetsz, és elnézni sem lehet "Resume viewing" Oculus Facebook
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz KillHates #29 üzenetére
olyan zárt mint a öreganyám szilvabefőttje
vagy a puffin -
Ren Hoek
veterán
Nemrég láttam vagy tizedjére ezt a filmet Zseniális... Régen mennyivel kevesebbet aggódtunk a PC-ipar jövőjén Bud Spencer filmek után csak beültem a kis piros Junovszty TV és a Commodore 64 elé, volt vagy 500 3.5-ös floppy-m, tele játékkal ... Nem volt ám min FPS, AVG FPS, microlag, anti aliasing, DLC, free2play, stb... csak betettem a floppy-t és futott lag nélkül, betonstabilan
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Na ez az amit nem fognak megtenni... Egy generációváltáskor már simán lehet, hogy rég megszűnt a fejlesztőcsapat, a studió, a kiadó.. vagy egyszerűen csak sz.rnak rá. Miért is kéne ilyen hosszútávú támogatást nyújtani PC-re, mikor egy döglődő piac?
Épp azért, hogy ne haljon meg. A munka büdös... persze most ezt degradálom, de a költségek kordában tartása tényleg fontos. Viszont fordítsuk már meg, mert megélni meg szeretnének egy piacból ami döglődik. Ehhez tenni kéne... Ha sw-ből kijön 1.5-3x teljesítmény egy adott hw-ből akkor nem látom értelmét, hogy a hw-s +10%-os előrelépéssel vacakoljanak. Az az ami drágább.
Előrelépni meg kell mivel ugyanazt nem adhatod el évekig. Sw-ben sem.
Szóval ezért kell vele foglalkozni.Ez a DX12 meglehet, hogy a PC játék koporsójába az utolsó szög.
Ha ezen a módon állnak hozzá akkor biztos vége lesz. De nem a DX12 a szög, hanem a hozzáállás.Szóval ne a csík tolja már a repülőt.
szerk: Dvga fejlesztés is azért áll mert nincs hova előrelépni a jelenlegi struktúrában. Hw-ben hova lépnél előre mikor 2-300W monstrumok hozzák csak a top teljesítményeket? És közben meg mit csinálsz a 6-8tflops kártyákkal? 40-50%-os kihasználtság mellett meg draw call (cpu) limittel? Akármilyen vga-t tehetsz a gépbe, sehova nem tudsz előrelépni. A hw-s fejlődés leállt. Cserébe sw-ben meg épp nagy potenciál van.
(Persze hw-ben is biztos lehetne fejlődni, de nem a jelenlegi struktúrában. Mondjuk raytrace felé... de azzal a fejlesztőket hímes tojásként kezelőknek megint bajuk lenne, mert új sw-ket kéne írni nulláról.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"A hw-s fejlődés leállt. Cserébe sw-ben meg épp nagy potenciál van."
Mióta meglépte az nVidia és az ATI (akkor még az volt) a DX9-es technológiai ugrást azóta már csak a SW-ben van a potenciál. Amit a hardverekkel csinálnak az csak a takony cukrozása....
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
TESCO-Zsömle
félisten
Pont erről beszélek, hogy ugyanannyi (2.5 év) R&D költséget most sokkal kevesebb eladással/termékkel kell kitermelni. És ezen nem fog javítani, hogy a meg nem csinált új kártyák fejlesztési költségeit SW-re költik, amíg költik. Marad a korábbi képlet, hogy az adott generációnak 2,5x annyi pénzt kell behoznia, mint most. Ez még úgy is húzós, hogy erre 2,5x annyi ideje is lesz...
(#46) KillHates: És látod a sok programozó/fejlesztő még cukrozva se volt hajlandó lenyelni, különben nem beszélnénk API-forradalomról a Mantle, Vulcan meg DX12 kapcsán...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #47 üzenetére
Nem számolod bele az átnevezéseket, akár kisebb javításokkal. Ilyenek továbbra is lesznek. És ennek az R&D költsége elég alacsony.
(#46) KillHates: Ez nem igaz. Hardverben is van fejlődési lehetőség, csak az a kérdés, hogy API nélkül el merjenek-e indulni az úton. Egyedül az AMD mert elindulni, mert hittek abban, hogy át tudják nyomni az iparon a reformjukat. Persze kockázatos volt, akár az is történhetett volna, hogy ez nem sikerül, és akkor most az AMD-nek le kellene cserélnie a GCN-t. Ez a sok egyéb faktor mellett (konzol, fejlesztők segítsége, saját API) mindenképp mázli volt, hogy sikerült, így most a többieknek kell cserélni architektúrát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sb
veterán
válasz KillHates #46 üzenetére
Így van.
És x86 fronton is ez megy. Energiahatékonyságban van előrelépés, nem is kicsi, de abszolút mértékben nincs semmi. Egyébként szükség sincs rá. Átlaguser egy Bay Trail-el vagy i3-ig bezárólag elvan bármivel. Játékra kell több, de ott is csak az elb*szott DX miatt tehát az sem valós igény. A maradékra meg a gpgpu és heterogén kód lenne jó ami megint sw oldali fejlesztés.
-
Ren Hoek
veterán
Értem én ezt, de gondoljunk bele, már ma is vannak inkompatibilitási problémák, pl Fallout 3 nem megy Win 8.1-en (csak GOTY) erről volt szó múltkor. Még sok ilyen van... Na most képzeljük el azt, hogy nincs egységes driver... Generációnként nyögjük ezt eszközspecifikus bugokkal. Nem kérhető tőlük a régi játékok patchelését... csak jófejség lesz majd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Robot fűnyírók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- E-roller topik
- parandroid: KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- További aktív témák...