Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz #16939776 #11 üzenetére

    Nem kuszoboli ki, csak csokkenti. Felvezeton nincs is valos szimmetrikus atvitel, csak differencialis.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #16939776 #7 üzenetére

    Valószínűbb, hogy az interposer elnyújtja majd a VGA-k tervezési idejét. A Fiji is 2013 végén készült el a Tongával párhuzamosan, de azzal ellentétben egy és háromnegyed év múlva jelent meg. De ez egyébként nem akkora probléma. A fejlesztések eleve le lettek lassítva az egy generációs frissítésekről. A jövőben valószínűleg két és fél évente jön új generáció, mert szoftverfejlesztés is megváltozik, és sokkal többet hoz a konyhára a meglévő architektúra megismerése. A low-level API-val már nem lesz arra lehetőség, hogy kiadjanak egy új drivert az új architektúrához optimalizált allokációs stratégiával. Ehelyett egyenként oda kell menni a fejlesztőkhöz, hogy ugyan legyenek már kedvesek megpatchelni a játékot, hogy az új VGA-család ne legyen lassabb, mint az előző generáció.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz #16939776 #69 üzenetére

    Szóval megveszek egy 14nm-es Arctic-et 8 GB HBM2-vel vagy egy Pascalt... és 2-3-4 évig úgy használhatom, hogy közben jönnek folyamatosan a szoftveres fejlesztések - és a studiók egyre jobban kiismerik az archot, egyre szuperebb és szuperebb grafikák, szimulációk jönnek...

    Ez lenne a jóféle kimenetel. Csak ezt így valahogy nem igazán tudom elhinni. Konzolnál ez azért működik, mert előre lehet tudni, hogy még sokáig ezek lesznek és el lehet belőlük adni fixen tervezett mennyiséget és tényleg konkrétan egyre fejlesztesz, nagyon alaposan dokumentálva ismerve a full hw-t. Másrészt a konzolnál is szerintem jelentős visszatartó erő ez a "szoftveres fejlődés". Persze működik, de programozói bravúrokra van már most is szükség, hogy kihozzanak belőlük egy értelmes FPS-t. Ez olyan szempontból káros, hogy jelentősen lassítja a fejlődést grafika terén. Ha bejön ez PC-re is, akkor pont ezt a független fejlődési lehetőséget vesztjük el. Gazdaságilag meg mégkevésbé logikus egy döglődő piacból mégjobban kivenni a rugót, hiszen minek is új kártya, ha 2-3-4 évig jó a régi? Persze apró revelés, újítgatások, de így nem lesz egyszerű hasznot termelni.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16939776 #69 üzenetére

    "Szerintem HBM-éra kiteljesedésénél lesz egy csúcs és egy felezett GPU/gyártó és kifújt."

    Plusz az APU-k, iGPU-k. Így a lehetséges konfigot meghatározó mátrix még mindig igen nagy lesz. Két processzorgyártó, w/ OR w/o iGPU, két dGPU gyártó, 0..4 GPU/konfig leosztásban, három/két és fél API (Mantle 2.0 csak bizonyos AMD GPU-kon), plusz a két konzol. Viszont mire ennyire leredukálódik a kínálat, az még jó sok év lesz, hisz egy most két éves csúcs GPU még egy jó pár évig bírni fogja a játékokat.
    A játékkészítőknek pedig nem valamikori jövőbeli piacra kell fejleszteniük, hanem arra, amelyikre el akarják adni a vackukat.

Új hozzászólás Aktív témák