Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kisfurko

    senior tag

    válasz vivanto #83 üzenetére

    Szerinted, mennyi esélye van "a" független mellett egy másiknak? Ugyan ki támogatná, és miért? Az nvidián kívül, szerintem senkinek sincs efféle hardvere, amin menne ez a koncepció. Az nvidia is csak nyomás hatására fog bármit is átvenni a konkurenciától, túlságosan gőgösek ők ehhez. Szerinted mit nyerne az AMD, ha ez most rögtön egy nyílt szabvány lenne?
    Tudod, hogy miért sorvadt el az OpenGL támogatása a PC-s játékokban? Mert nem volt naprakész. A 2.0-ás shaderekig külön kellett (volna) szívni a különböző gyártók saját kiterjesztéseivel, mert nem volt egy közös kiterjesztés sem, nemhogy a core része lett volna, mint a DX-ben. Én ezért nem értek az OpenGL-hez, mert nem volt kedvem ezekkel a kiterjesztésekkel bohóckodni, amikor a DX-ben (majdnem) minden benne volt. És ez nem egyszer történt, hanem nagyjából minden generációváltásnál. A DX készen várta az új hardvereket (ok, a 9-es lemaradt a Radeon 9700-ról), egészen a GCN-ig. Most már le van maradva. OpenGL mostani állásáról nem tudok nyilatkozni. Az meg, hogy más platformra OpenGL-re portolnak, az nem érv, hiszen nincs más választásuk (ettől függetlenül lehet még jó).
    Engem sose érdekelt, hogy egy API független-e, vagy sem. Az érdekel, hogy mit tud nyújtani. Ez a Mantle vagy csinál egy erős rajtot, és akkor adaptálják mások is (legalább az alapkoncepciót), vagy marad az AMD játékszere. Egyelőre úgy fest a jövő, hogy tulajdonképpen mindegy is, mert kevesen játszanak PC-n (olyat, amihez kéne egy ilyen API).

Új hozzászólás Aktív témák