- Egérpad topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Videós, mozgóképes topik
- Gigabyte GA-P35(C) alaplapok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Google Chromecast topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
ma Az egykor márkatársak dominálták a hazai leszállításokat, az Apple és a BBK megbotlott. Merre vagy, Xiaomi?
Új hozzászólás Aktív témák
-
drkbl
őstag
"képkockát, és a deferred context bevetése sem segített ezen, csupán a driver hat programszálából nem három, hanem öt volt aktív."
Ennyit a párhuzamosításról.
-
rodrigez
senior tag
Jesszus, legmerészebb álmomban sem hittem volna, hogy a 9x-es rajzolási parancs mennyiség 3x több képkockában fog megmutatkozni. Persze ez egy extrém eset volt, de tekintve az API egyáltalán nem végleges állapotát valóban nincs miről beszélni. BF4 esetében messze lesz ekkora a gyorsulás, mert az nem egy komplex tesztprogram, de mondom én még minden elégedett lennék egy 40%-al is!!! Köszönet a gyors cikkért és külön köszönet Oxide-éknak, hogy ennyi időt és energiát szántak egy nagy vitát kavaró API-nak. A képek igencsak meggyőzőek voltak!
@Abu
Te vagy kurva későn fekszel, vagy kurva korán kelsz, de köszönet, hogy mindig van olvasnivaló!
[ Szerkesztve ]
-
Fiery
veterán
Remek, ilyen hirbol johet me'g nehany
-
rodrigez
senior tag
Azért én egyre inkább fosok, hogy tele lesz a net elfüstölt Radeonokkal Furmarkot nem futtat az ember órákig, max. egyszer tesztel vele hosszabb időre, de ha most 95 fok környékén van egy 290-es kártya... Jó tudom, nem léphet túl egy TDP keretet, de akkor meg visszavesz a sebességből a kártya. Mindenesetre kíváncsi vagyok. HD270 lett a kiszemeltem a január-februári gépfejlesztéshez, nekem az a több mint optimális.
-
Jack@l
veterán
Csak úgy mellesleg megkérdezném, mennyire jók a programozók odaát az oxidenál, ha egy kis úrstratégiai játék is 10 fps-el fut dx11 alatt?
Mert sok terepet fákkal, csicsás objektumot nem látni a képen...Ilyenkor mindig kétségeim merülnek fel a marketing diákkal, cikkekkel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
smkb
őstag
Jó kérdés, az űr fps/rtsek esetében azért nem szokás lehervadni a hw-nek.
Mesterségesen kreált példa... elég gáz. ÍMiért nem valós eseteket mutogatnak? X játék Dx11 alatt, és Mantle API alatt. Ez így vicc. Kb ugyanolyan, mint mindkét gyártó techdemói, amikből aztán megközelítőleg sem lehetett látni soha semmit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megnézheted a biokat, hiszen ott vannak a nevek:
Dan Baker - A D3D 9 és 10 egyik fejlesztője, és a Civilization V motorjának vezető programozója. Egyedül ő írt hatékony implementációt a D3D11 deferred context funkciójára. A Microsoft Graphics Advisory Board aktív tagja.
Tim Kip - 16 éve az iparban, 15 top kategóriás stratégiai játék alá szállított motort. A Microsoft, a Northrop Grumman és a Firaxis Games vezető technikai tanácsadója.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Ezek akkor is kiragadott, kreált esetek példák. Pl Sebiastan Loeb is tudna olyat mutatni egy 1200-es ladával, amiben 3 szorosan ráver egy 3-as BMW-re. Az más kérdés, hogy persze a való életben ezek nem jönnének elő az átlagautós esetében.
Kezd deja vu érzésem lenni. Pont olyan érzésem van, mint amikor a DX11 AMD marketinghadjára és hittérítés járta át a PH-t, ontva a hihetetlen előnyőket és gyorsulást, és hogy a DX11 elhozza nekünk a kánaánt. Közben mára meg kiderült, hogy a legördögebb dologtól való a DX, mert újabb AMD csoda árasztja el a világot .
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
Egyébként ilyenkor a kártya fogyasztásával, hőtermelésével, és hűtésével mi van?
Mert ugye gondolom a DirectX-es dolgok nem hajtják ki ezekszerint csak 30%-osan, ha a Mantle segítségével 3x-os gyorsulás érhető el. Sok esetben tehát brutál mód nőhet a fogyasztás és a hőtermelés, ami miatt meg vissza fog venni az órajeléből igen hamar? Vagy csak átmegy ruszki rakétába a hűtés? (ami eleve nem halk az R9 290X-en)Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Jack@l
veterán
Azt azért kijelenthetjük, hogy a 10000 objektum meg az 50000 rész(vagy nem is tudom minek nevezzem) mesterségesen kreált terhelés, stratégiai játékban mondhatni több mint sok(k). (a képen volt kb vagy 200)
Real world játékkban nem is olyan sokára kiderül mennyi az annyi, addig nem nagyon van értelme fújnia "3x gyorsabban fut mantle-al" lufikat.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ők ezt tartják valós összehasonlításnak. Azt hiszem az elmúlt tíz évben tettek már le annyit az asztalra, hogy az ipar nélkülük nem lenne ott ahol most van, szóval nyugodtan vázolhatják a saját álláspontjukból azt, amit nekik jelent a Mantle.
A DirectX-et a rendezvényen senki sem bántotta. Ez csak egy összehasonlítási alap. Mindenki szerint jó a DirectX, de csak akkor, ha az API képességeinek korlátjain belül maradsz. A Microsoftot csak ott érte kritika, hogy a fejlesztők szerint a DirectX nem fejlődik elég gyorsan.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
egyedülülő
őstag
"A Microsoftot csak ott érte kritika, hogy a fejlesztők szerint a DirectX nem fejlődik elég gyorsan."
A Dx szinte már dinoszaurusz lesz az új hardverekhez képest.
Általánosságban meg nem, hogy örülne mindenki, hogy halad a technika végre előre is kicsit. Nem, ebből is presztizskérdést kell csinálni.
[ Szerkesztve ]
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
Mercutio_
félisten
Nyilván fórumozó Steve Blood-ok véleménye relevánsabb ebben a kérdésben, mint a szakma 2 elismert és nem keveset az asztalra letett tagjáé, akik vették a fáradtságot, hogy elsőként egy gyakorlati alkalmazást írjanak amiben bizonyos körülmények között legalább felmérhető az új rendszer képessége
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Plasticbomb
addikt
Egyre inkább úgy érzem, ilyen cikkek olvasása után, hogy a kis gx620-asom egy mai gamer laptopra kéne cserélni... (Am a civ5re meg lehet ráférne egy kis plusz löket, mikor az egész bolygót uralom, sok várossal, stb, kicsit nehézkesen megy a játék már..XD)
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
dabadab
titán
"10000 objektum meg az 50000 rész(vagy nem is tudom minek nevezzem) mesterségesen kreált terhelés, stratégiai játékban mondhatni több mint sok(k)"
Ezt eleg nehez igy kijelenteni, hiszen a mostani jatekok tobbek kozott pont azert hasznalnak viszonyleg keves objectet, mert draga a draw call es - tobbek kozott - pont ezt a hianyossagot orvosolja a Mantle.
(BTW megneznek egy Mantle engine-es Minecraftet )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Mura
csendes tag
Azt hiszem, itt sokan keverik a kép és a scene számításokat. Az, hogy egy képen hány objektum látszik, vagy hogy a scene-ben hány objektum van, nem egészen ugyanaz.
A cikkbeli példa kiragadott, hiszen a draw parancsoknál kiugró a különbség (de meglepő módon pl. a CivV is a draw parancsok miatt olyan marha lassú helyenként). Az RTS tehát kiemelkedően profitálhat, DE.
Vér István és társai már 10% különbségnél istenítenek vagy temetnek kártyákat vagy platformokat. Ha egy API váltással 20-30% különbséget el lehet érni programoknál, akkor az a mai fejlődési szint mellett 2-3 generációnyi GPU fejlődéssel is felérhet (pl. 5770 vs 7770).
Én elég öreg vagyok ahhoz, hogy jól emlékezzek még a Voodoo kártyákra, és arra, hogy az első pár generációnál a Glide (a specifikus API) mennyivel gyorsabb volt, mint az OpenGL vagy a DirectX. Aztán jött az órajel és mag-őrület, és a programozók elfelejtettek programozni - nem voltak jó kis demók, a scene szétment, mert Vér István és rokonai összedobtak valamit Visual Basic-ben (persze, túlzás), ami a bőséges erőforrások miatt már elfogadhatóan ment, és úgy gondolták, hogy ők programozók.
Meg kell nézni újra a Second Reality-t, vagy mondjuk a C64-es Elite-et, hogy mit lehet kihozni szinte nulla erőforrásokból, akkor, ha valaki ért ahhoz, hogy miként kell kiaknázni azokat. A programozás is ún. szakma, amihez érteni kell (kell ún. ész, ún,. hozzáértés és a szorgalom sem árt). Mostanra már mindenki programozónak hiszi magát, aki már látott távolról egy compiler-t.
Overclocking és vízhűtés csak volt - most már csak a család és stock cooler :)))
-
Prof
addikt
CSak programoastechnika kerdes. Ha osszetettek az objektumok, akkor lehet egy szem urhajo is 1000 objektumbol allo cucc.
Attol, hogy egy szem szep nagyfelbontasu kepet akarok eloallitani en meg tetszoleges negyzetre vaghatom tetszoleges szamu parhuzamos feldolgozot hasznalva hozza.A Mantle legnagyobb sikere hosszutavon ha standard lesz, az lehet, hogy az osi teljesitmenyoptimalizacios trukkoket (2d texturak, billboardok, alacsony FoV, blur stb) vegre nem lesznek kotelezoek hasznalni, allandoan parameterezgetni. Vagy ha igen, akkor amit eppen latsz sokkal reszletesebb lehet es nem minden egy nagy homalyos paca.
En mar annak orulnek ha lenne 1 szem jatek amiben nem 2D-s texturakbol van egy fa osszelegozva, vagy a sivatagi homok 10ezer porszeme nem sima particle effect lenne, hanem tenyleges miniobjektumok sajat fizikaval. (pl. sivatagi viharban lekoptatja a jarmu uveget )Egy nagy aggodalmam van a teszt lattan, az pedig az, hogy a legtobb jatek meg a Dx11-et alig hasznalja ki, nemhogy a hatarait feszegeti. Ezek szerint, ha jol ertem ezekben semmit nem hoz a Mantle. (a sok 8 eves elozo generacio dx9-es konzolportokrol meg ne is beszeljunk) Bar ennek ellentmond hogy a sok indi fejleszto is erdeklodott es jonak tarottta az API-t
Egy MS Flight Simulatort azert megneznek Mantle-vel Vagy egy StarCraft 3, Warcraft 4-et kizoomolva full terkepen 4K-s projektorral kivetitve 10m-re
-
Prof
addikt
Azlehet, hogy nem fejlodik (mert nekik ez ilyen gratisz alapvetoen), azert az tovabbra is igaz, hogy a programok nagy szazaleka meg sehol nem hasznalja ki az altala nyujtott funkciokat (DX11.2)
Ellenben kivaloan koti az MS oprendszerehez a tobbszazmillio PC-s jatekost. Es olyan mertekben felgyorsitotta a fejlesztest es jatekok grafikai "minoseget" amire korabban nem volt pelda.A valaha letrehozott egyik legjobban mukodo API-s "DRM" (hasznalj Win-t ha jatszani akarsz). A legjobb MS "szoftver" ami valaha szuletett szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Mercutio_ #15 üzenetére
Nyilván a fórumozó Steve Blood-okat rohadt egyszerű parasztvakítani.
De azért nem baj ha nekem is van véleményem? (és némi rálátásom is)@dabadab: A mincraft java-zik, meg opengl-ezik. Az előbbi miatt olyan tetű.
Sok(tíz)ezer objektum persze hogy lehet a képen, csak van e értelme egy 22-24 colos monitoron? Mit látsz belőle, hangyafarmot repülőről?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
kicsizoz
csendes tag
"Miért nem valós eseteket mutogatnak?"
Mert nem erről szólt a demózásuk, hanem az API által megnyitott lehetőségekről.Mert egy meglévő játékot is át lehetne írni, de nem ez az API elsődleges ereje, hanem, hogy megnyit egy új kaput a fejlesztők előtt, amit ha kihasználnak, olyan fejlődés lehet, mint a mai kifutó konzolok első szériás és a mostani játékai között!
Egy mai játék nem feltétlen lépi át ezeket a korlátokat, de a lehetőség mostantól adott, a nagy kérdés, hogy hogyan éri ez majd meg a kiadóknak.
-
tatararpad
őstag
Én inkább arra lennék kíváncsi mire akarják használni az esetleges teljesítménytöbbletet. Ha arra hogy a Becsület Hívásának Kötelesség Csatamezején 10-el több hordó robbanjon fel, akkor nem sok értelme van, jó lenne már valamit gameplay szinten is alkotni, pl. élethű fizika, AI, mozgás, interakciók...
[ Szerkesztve ]
-
Atom_Anti
senior tag
Én igazából 3DMarkozni szeretek, játszani csak nagyon keveset szoktam. Jó lenne ha 3DMark 11 -et is meg mantledizálnák .
-
martonx
veterán
Ha ebből a végén valós játékokban kétszeres gyorsulás lesz, már akkor is meg fogok hajolni az AMD nagysága előtt.
Én kérek elnézést!
-
dabadab
titán
"Sok(tíz)ezer objektum persze hogy lehet a képen, csak van e értelme egy 22-24 colos monitoron?"
Mondjuk maradva Minecraftnel, a maximalis latotavolsag 256 blokk, ez 90 fokos FOV-nal nagyon sok kocka*. Persze, ezek kozul altalaban egy csomoban nincs semmi, meg cullinggal egy csomot ki lehet dobalni a maradekbol is, de eppenseggel nem jonne rosszul az se, ha a latotavolsag a ketszeresere nohetne.
*: szerk: elrontottam a szamitast es most lusta vagyok rendesen megcsinalni
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Jack@l
veterán
Most jött ki egy demó, sajnos csak geforece-okon működik, de van benne minecraftos rész
Ennek nem okoz gondot sem a draw call, sem a sok háromszög.
Letöltés:
http://ompf2.com/viewtopic.php?f=5&t=1887#p4233
Video: [link][ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#06658560
törölt tag
Két problémám van:
1) Ha a Mantle-t akarjuk DirectX-hez hasonlítani akkor miért nem tök ugyanolyan vason futtatjuk?
2) Eddig is midnen új DirectX esetén ment a hatalmas számokkal dobálózás, aminek a vége töredék lett. most is?Abu: ha a directX határain túl van értelme, akkor nem kellett volna már a játékoknak a DirectX határain toporogniuk? Ami annyira nem jön le nekem.
-
Jack@l
veterán
A terület maga a sebességen alig változtat ebben, csak a képernyőt lefedő tér ami számít.
Még jó hogy nem futott olyan jól mint az eredeti minecraft. (nem is az a dolga, de lehet egy sokkal nagyobb játékmezővel már beérné)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
vivanto
tag
Azt biztosra tudjuk, hogy egyáltalán így működik a MC egine-je?
Mert ha rajtam múlna, biztos nem minden esetben egyesével rajzolnám ki a blokkokat, hanem ahol cask lehet szépen egy-egy síkót képeznék ismétlődő texturákkal aztán jóvan. Ez egy elég primitiv optimalizáció, úgyhogy nehogy már ennyit se tudjon a jelenlegi verziója.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #32 üzenetére
Tök ugyanolyan vason futtatták.
A top játékok ma a DirectX határain már túlléptek. Hivatalosan a képkockánkénti kétezer rajzolási parancs az a szint, amit a DirectX jó hatékonysággal elvisel. Nem véletlen, hogy az összes benchmark ez alá van tervezve. A gond az, hogy az Xbox 360 és a PS3 húszezer rajzolási paranccsal is elvan, tehát már most is vannak olyan játékok, amelyek túllépnek a kétezres határon. A top programoknál 3-5k az átlag és 10k a csúcs. Ehhez nagyon sok specifikus optimalizálás szükséges és a driverek is nagyon rá vannak gyúrva erre.
A 10k/képkocka az a szint, ami fölött a DX hatékonysága drámaian csökken, és itt az új konzolgeneráció, amik az első tesztekben 70k/képkockát is játszva visznek.(#38) Kopi31415: Beleírtam, hogy az csere volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
Akkor korrigálni, egyértelműsíteni kéne a cikket:
" Mindez egy Intel Core i7-4770K processzoron futott, amelynek láthatóan rengeteg kihasználatlan erőforrása maradt. A Mantle API ugyanezekkel a feltételekkel 33 ezredmásodperc alatt kiszámolt egy képkockát, ami több mint háromszoros gyorsulást jelent. Persze ez egy extrém szituáció, hiszen jóval túlment az Oxide Games a DirectX API tűréshatárán, de állításuk szerint ez a lényeges összehasonlítás, mivel a Mantle ott érzi magát elemében, ahol a DirectX már haldoklik. A fejlesztők nyolcvanezer parancsot is ráengedtek egy hatmagos processzorra, és a sebességet stabilan tartotta az új API.
Az összegzés szerint a StarSwarm program háromszor gyorsabban futhat bizonyos szituációkban, ugyanazzal a hardverkonfigurációban csupán az API különbségeire építve. A leglényegesebb, hogy a teszthez használt AMD Radeon R9 290X kártyával az alkalmazás GPU-limites volt, és még akkor is az maradt, amikor az AMD FX-8350-es processzor nyolc magjának órajelét 2 GHz-re csökkentették. Természetesen még ezzel az összeállítással is sokszorosan gyorsabb volt a program a DirectX kódnál."
-
kisfurko
senior tag
Kezd unalmas lenne ez az ellen-Mantle mantra, amit itt egyesek művelnek, láthatóan mindenféle grafikai programozási tapasztalat nélkül.
Nem értem, miért nem jó valami, ami nyújtja mindazt, amit a régiek, de jócskán tud többletet is adni. Továbbá, leegyszerűsíthet egy csomó mindent, mert nincs agyonbonyolítva.
Ez nem nektek, hozzá nem értőknek szól, hanem a fejlesztőknek. A hozzáértők egyből látták, hogy ez nem egy GPU gyorsító API, hanem egy lehetőség arra, hogy hatékonyabban lehessen programozni (a jelek szerint mindkét értelemben).
Nem lesz a kártyád gyorsabb tőle, hanem optimálisabban lesz kihasználva. Ha egy játék eddig is majdnem csutkára kihasználta (amire azért törekedtek a fejlesztők), akkor nem sok gyorsulás lesz. Viszont, ha CPU limites voltál gyengébb CPU miatt, akkor neked hozhat akár sokat is a konyhára.
Egy ilyen API-nak már vagy 5-10 éve meg kellett volna jelennie. Ha nem egy sóhivatal tervezné az OpenGL-t, akkor ilyen lehetett volna a DX 10 riválisa. -
#06658560
törölt tag
Tudod nem csak grafikai programozók vannak, hanem vevők, és a gazdasági oldalt nézők is. Ott pedig koránt sem olyan egyértelmű, hogy jó lesz még egy plusz API. A sikerességére meg lehet hozni az összes eddigi világmegváltó újítás marketingrizsáját, amikor a trabant is hipertérugrást hajtott végre.
-
vivanto
tag
A Mantle technikai oldalával semmi gond, az üzleti részével annál inkább.
Ahelyett, hogy egy rendes független csapatra bízták volna, megpróbálnak üzleti előnyt kovácsolni belőle. Az AMD a legkissebb a három vezető gyártó közül, nem fog menni nekik. DIktálni szeretnének a hátsó sorból. Hozzá állhattak volna sokkal barátibb módon is, még mindig nem késő, amire talán hajlana a konkurencia, de így cask nyers erőből elnyomják oszt jónapot.
[ Szerkesztve ]
-
MCBASSTION
aktív tag
jo lesz ez 3x sebesseg novekedes az alpha sdk-val
windows7sins.org
-
leviske
veterán
"A fejlesztők 2015-re háromszázezer, míg 2018-ra egymillió rajzolási parancs kiadásának lehetőségét jósolják. Utóbbit nehezebb lesz elérni, hiszen többmagos processzorok sem skálázódnak majd a végtelenségig, de az APU-k IGP-je értékes alternatíva lehet, végtére is miért ne lehetne egy grafikus API-t grafikus processzorral gyorsítani."
Szóval akkor a 4 modulos vonal kivezetését azért merte bevállalni a cég, mert úgyse lesz értelme Mantle alatt CPU limitről beszélni, viszont akkor az APU-k tényleges kihasználásáig lehet várni 2018-ig, amíg lefut még 3-4 generáció.
Így akkor röviden a HSA-s alkalmazások kivételével senkinek oka sincs a Kaveri-re várni. Jól értem? Mert úgy látom a Mantle-ben nemigazán lesznek a Kaveri által nyújtott képességek kiaknázva.
(#41) vivanto: Azért ilyet kijelenteni egy olyan gyártóról, aki a két nextgen konzol alá szállítja az architektúrát... Nem a vagyoni helyzetük a lényeg, hanem a helyzet, amiben vannak. Némi hasonlattal élve: hiába van a konkurenciának több milliós serege, ha szurdok 12 emberrel is bevédhető.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A mai napig egészen pontosan mennyi PS4-et és Xbox1-et adtak el? (A teljes kereskedelmi folyamat lezárásával.) Mennyin lehet ma játszani?
#44 leviske: tetszőleges IGP mint gyorsító?
#46 kisfurko: vevőket? Egyszerű: nézd meg mondjuk a PhysX esetét vagy a CUDA vs. OpenCL istóriában mélyedj el!
[ Szerkesztve ]
-
kisfurko
senior tag
válasz #06658560 #40 üzenetére
Vicces egy eddig még meg sem jelent dolgot leírni
Nem értem, a vevőket, befektetőket hogyan tudná ez az API negatívan befolyásolni. Ezen mindenki csak nyerhet, hiszen nem kötelező használni. Az, hogy pár év múlva elsorvad-e, az majd kiderül. Jósolni senki se tud.
Milyen választás elé kerülsz (majd), mint vevő? Van egy gyártó, akinek a termékén ugyanolyan jól futnak a DX programok, mint a másikén, de még van ez a kis plusz. Mit veszítesz, ha ezt választod? Ha úgy gondolod, hogy a másikkal veszítesz, válaszd ezt.
Fejlesztőként pedig csak annyi a kérdés, hogy megéri-e ennyi és ennyi plusz befektetés ennyi és ennyi előnyért a konkurenciával szemben.
Ezeket majd mindenki kisakkozza magában. Az AMD meg eldönti, hogy érdemes-e tovább foglalkoznia vele.
Technikai szempontból nagyon ígéretesnek tűnik, így, szerintem csak pozitívuma van. -
-
kisfurko
senior tag
Az a rendes, független csapat (sóhivatal) éppen az OpenGL n. ráncfelvarrásánál tart...
Szerintem túl sokat képzeltek bele. Az eddig elolvasottak alapján, nekem úgy tűnik, hogy a DICE az AMD segítségével kifejlesztette ezt az API-t, és olyan jóra sikerült, hogy az AMD publikálhatónak ítélte meg, mert hasznot hozhat neki. Szó sincs itt diktálásról, egyszerűen ez egy lehetőség.
Ha az AMD diktálna, akkor egy harmadik API lenne mindkét konzolon, amit PC-re is kiadnának. Ez, azonban nyilvánvaló hülyeség, mert ezt a Microsofttal nem tudta volna lenyeletni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Egérpad topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- PlayStation 5
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-