- Hobby elektronika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen széket vegyek?
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- AI jelzést kapnak az új Ryzenek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
ph Nem a szöveges posztokra helyezik a hangsúlyt, hanem a videókra.
-
Újabb platformokra érkezik a Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!
gp Jelenleg csak Switch-en érhető el a játék, a nyár folyamán azonban PC-re és egyéb konzolokra is befut.
-
Még egy Meizu készülék várható
ma Amit eddig láttunk, nyilvánvalóan nem a Meizu 21 Note, de akkor micsoda?
Új hozzászólás Aktív témák
-
jUUh
addikt
Amúgy esküszöm pofásan néz ki.
Samsung Galaxy S23+
-
petymeg
addikt
"még a csökkentett akkumulátorral sem versenyképes a nem elektromos meghajtású alternatívák árával, de ez egyelőre az összes villanyautóra nagyjából igaz"
Majd ha ez változik és a tényleges (nem laborban mért) hatótáv is eléri az 500 km-t, akkor majd lecserélem a benzinest.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
atike
nagyúr
"...a hatótáv pedig WLTP szerint 180 kilométer. Mindezen kompromisszumokért cserébe a haza ár 8 millió forint, ami a feltételezett támogatással csak 5,5 milliót jelent, noha épp aktuálisan nem lehet pályázni."
5,5-ért is sokallom, de 8-ért... Szaladgálósnak is.
A laboros hatótáv is kevés, de a tényleges meg főleg.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
senki nem kényszerít rá jelenleg hogy ne benzinest használj... Ez pl nekem lenne ideális, aki napi 6 km-et ingázik... Egy rövid hatótávú tisztán elektromos erre ideális lenne, a két lurkós családi hosszúmenetekre meg még mindig ott a másik, a nagy dízel tehén, amit egyébként is erre tartunk...
-
GreenGoblin
tag
Az első fiat 500-as amire azt mondom tök jól néz ki. Én simán elfogadnám csak a mérete miatt nem ideális családi autónak.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
petymeg
addikt
Napi 6 km ingázással meg főleg nem éri meg. Nagy távon tudná behozni az olcsóbb üzemeltetésen a durván dupla árat, de arra meg alkalmatlan az összes elektromos.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Fred23
nagyúr
Kétlem, hogy jól fog fogyni itthon, pedig örülnék neki. A benzines és dízeles személygépkocsikat talán gyorsabban tiltanák ki a városokból, de szép is lenne!
-
petymeg
addikt
válasz GreenGoblin #11 üzenetére
Vagy bokasüllyedése van.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
#72042496
törölt tag
Aww, de cuki, totál kéne!
Valószínű, hamarosan lesz is egy Fiat 500-asom, csak Legóból. -
#56573440
törölt tag
"a durván dupla árat"
nyilván teli áron nekem sem érdekes egy ilyen, azért egy új yaris kb 5+ misis árával még mindig költhetek 3kb 3-at benyára, javításra, az elég sokáig elvisz bárhova. Viszont ha választhatnék hogy 5.5-ért ez, vagy 5-ért yaris... Ott biztosan erre voksolnék már, mert az én felhasználásomra -heti max 100 km bp mindennel együtt is- arra tökéletesen elég lenne a lassú töltés, a kis hatótáv ellenére is...
-
hemaka
nagyúr
Tök jól néz ki, mondjuk az olasz kocsiknál ezzel ritkán van gond.
-
félisten
-
moleculez
veterán
Mondjuk arra bicikli is elég lenne
Viccet félretéve, városban nagyon jók ezek az e-autok, Pesten nagyon szerettem a kis VW e-UP-al csapatni (GreenGo)
Ha beleszámolod a karbantartást kötelezőt, ingyen parkolás, mittomén mi jár még az e-autóhoz Mo-n, azért jobban jössz ki. Meg gondolom a 6km sincs kőbe vésve, megy még az ember ide-oda.Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Bdanyy
addikt
válasz GreenGoblin #11 üzenetére
Nem városba való az 1.8T, azon kívül is ritkán sikerül 500km fölé menni, pedig nincs bokasüllyedésem. Nem a fogyasztás volt a legfőbb szempont anno nah szívesen váltanék elektromosra már egy stabil téli nyugodt autópályás 250km-nél is.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
GreenGoblin
tag
Ha nem a fogyasztás volt a szempont akkor mi? Nem cseszegetni akarlak de ez is a baj az emberekkel. A szomszédomnak is ott valami BWM Xakárhány. Én csak tratkornak hívom. Egyedül van. Az utca végéig kihuzatja és mehet tankolni. Bravó.
1. Ha az emberek olyan autót vennének ami elég nekik
2. Ha a gyártók nem nyomatnák ezeket a benzin-dízel zabáló gépeket
3. Ha az emberek a szabályokat betartva értelmesen (nem hirtelen gyorsulva vagy fékezve, eszetlen módon) vezetnének4. Ha annyi autót tartanának egy háztartásban amire szükség van (lemegyek a kocsmába nem kell autó)
5. Ha rendszeresen szervizelve lennének az autókSokkal kevesebb lenne a környezet szennyezés.
Meg merem kockáztatni talán, talán még elektromos autókra sem lenne szükség hogy kordában tartsuk a szennyezést... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Bdanyy
addikt
válasz GreenGoblin #22 üzenetére
A járvány előtt alig használtam az autót, szinte csak hosszabb utakra mentem vele ahol a tömegközlekedés minimum másfél, de sokszor kétszer annyi ideig tart. Éveken keresztül a 3-5 ezer kilométernél szinte mindegy, hogy 5 vagy 10 liter a vegyes fogyasztás a rendszeres szerviz költségeihez képest. Ehhez nem akartam dízelt, de a szívóbenzint meg nem szeretem (pörgetni). Aztán ahogy öregedett és megszaladtak a költségek, még elenyészőbb lett (korábban ki kellett volna szállnom belőle)
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Rolly
veterán
ez így nem igaz nagy távban tény, hogy nem jó az elektromos a töltési idő miatt... de azért egy 42 kWh változat például ebből 1 töltéssel télen autópálya tempóban kb 150kmt el tud menni 90 körül már 200-220 km körül ha valaki 100 km-t ingázik akkor neki tökéletes az elektromos...
mi napi átlag 50-70 km között megyünk így az 47 kWh nettó akkus e208cal elég jól megvagyunk... sőt rokon látogatás (160 km oda 160 km vissza is) is megoldható úgy hogy ebéd és beszélgetés alatt fel tudjuk tölteni az autót és jöhetünk vissza még télen is autópálya tempóban... tavasszal-ősszel meg töltés nélkül meg tudunk fordulni...
de Budapest Békéscsaba távolságra is csak kb 20 perc töltés kell a végállomáson 5-6 óra alatt akár fel tudunk tölteni ... de ilyen távolságot 1 napért ritkán teszünk meg
szóval de évi 20-40-60e kmt simán meg lehet tenni egy elektromossal... akár csak otthoni töltés mellett is -
k-adi
nagyúr
ez nektek szép? belülről nem rossz, még csak-csak.. de kívülről? jó jó fiat.. ahhoz képest ja.
-
savoo
addikt
Az az állami támogatás ugye már rég nincs, a megnyitása után elfogyott 1-2 nap alatt a keret...
-
aramis00
tag
Nem leszek népszerű, de szerintem csak ilyen méretű és hajtású autókat szabadna a (bel)városokba beengedni. Első körben kitiltanám az összes szgk-t, ami 2T feletti súlyú és/vagy 4,5m-nél hosszabb. Igen, a kamusan használható böszme nagy plugin SUV-okat és a tisztán elektromosakat is. Se Model S,3,X, se Etron, se EQC nem kell a magyarországi (bel)városokba, ahogy a GLE mercik 330e, 530e-k se valók oda. Ezek utazó autók, családoknak, nem 1 személynek vonatozni a dugóban. Nem irigységből írom. Rollyhoz hasonló az autó portfóliók. Családunk van, 3 gyerekek is befér egy kis, városi autóba. 200+ km-es útra (sajnos) mi is a dízellel megyünk. Mivel ez utóbbi jóval ritkább, eszméletlen különbséget érezni ilyenkor, negatív értelemben. Gyorsan el lehet szokni tőle...
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
FeRRaR1
őstag
Ezt honnan veszed ha szabadna kérdeznem? A nagy Német országban is a reklámozott napenergia mellett külszíni szénbányászatból és annak a tüzeléséből állítanak elő áramot. 2021. Európa közepe. Ott mekkora akkor a lábnyom ha azzal "tankolsz", illetve az akkumulátor is erről híres, hogy környezetbarát gyártani és majd ártalmatlanítani?
Egyedül a városon belüli kibocsátásban van igazad.
-
Noukoum
veterán
Segít az internet.
Valóban vannak szénerőművek Európában, na és? Tisztában vagy vele mennyi károsanyagkibocsátással jár a benzin/gázolaj előállítása? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet. Pedig 2021 van és még mindig ezt kell magyarázni (ha már te is felhoztad az évet)Szóval nem egyedül, hanem amit leírtam az igaz. Ez van.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
FeRRaR1
őstag
Használtam, és olvastam a témában korábban is. Konkrét példa, Volvo XC40 gyártása 14 tonna Co2 terhelést ró a környezetre, ugyan az elektromosban, Polestar 2: 24 tonna.
A nagy súly miatt a gumi por is jelentősebb. Tehát azt feltételezve, hogy 0 Co2 lábnyommal tankolsz ami lehetetlen, akkor csupán 10 tonnát kell behozni.Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?
Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet.
Ez van.
-
Rolly
veterán
-
petymeg
addikt
válasz #56573440 #14 üzenetére
Nálunk a nejemnél jöhetne szóba esetleg, mert leginkább csak városban használja, napi 20-30 km-t, de gyerekeket hátra betenni, kivenni, baromi körülményes pl pont ennél is. Ami már használhatóbb ilyesmire (pl. Nissan Leaf, VW ID3) az meg 10+ milla, állami segéllyel is. Abból már igencsak tisztességes hagyományost lehet venni. A nejem amúgy is a SUV kialakításba van belezúgva, mióta olyat használ. Elektromos SUV meg nagyon drága, 10 milla körül nincs is, attól többet nem adunk autóért. Szóval nézegettem én is az elektromos autókat, de még messze vannak árban és használhatóságban is attól, amire azt mondanám, hogy OK.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
#16820480
törölt tag
Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják. -
petymeg
addikt
Valaki szerint meg csak a tömegközlekedést meg a gyalogosokat, bicikliseket kellene beengedni a belvárosba. Én pl ezekhez tartozom. Tök jó lenne az M3 bevezetőjében letenni a nem létező P+R parkolóba a kocsimat, a parkolójegyhez járó ingyenjeggyel a nem létező földalattival max 10 perc alatt beérhetnék Budára a cégünk központjába. Helyette az M3 bevezetőjétől a II. kerületbe kb. 30p-1ó az út, közben érdemi munkát nem tudok végezni max. telefonálni.
[ Szerkesztve ]
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
petymeg
addikt
"Az a baj hogy még a dög nagy villany SUV-oknak is kisebb a co2 lábnyoma mint a kis pici benzines autóknak."
De persze ezt minden épeszű ember belátja, hogy hazugság.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Rolly
veterán
A nejednek szerintem egy BMW i3 lenne a tökéletes városi kisautó...
- magas felépítés mint egy suv
- kis autó de 2 felnőtt két gyerek befér kényelmesen
- az ajtó kialakítás miatt hátulra gyerekülésbe könnyebb berakni a gyereket- a gyerek véletlenül sem tud kiszállni :)
- 94Ahs akkuval 6-7m között már kaphatóJól bírja az akkuja, és karbon a váz így soha nem fog szetrohadni :). Amúgy ekkora távra elég a 60Ah is az kb 5-6m között megy
[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Megnézzük majd, úgyis lassan csereérett a kocsija. Jók az érvek, amiket felhoztál, de ha a külcsíny nem tetszik neki akkor bármilyen érv lepereg róla. Igazi nő.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
atike
nagyúr
6-7 között? 4-5 éves használt...
Na igen, ez egy másik jó kérdés - "szabad-e" venni használtan ilyen korú elektromos autót...? Vajon milyen az akksik állapota..? Mikor következik az, hogy cserélni kell - és az mennyibe fog kerülni?
(ezt sem kötekedésből írom, csak tényleg érdekelne, hogy mennyire kell ilyen dolgokkal foglalkozni elektromos autó kapcsán....)
-
GreenGoblin
tag
Szerintem az idei év legszebb autója. Van vele viszont pár bajom:
1. Ár brutál magas főleg ha mellé helyezem a benzines társát. Egyszerűen nem éri meg.
2. A sok zongoralakk kívűl, belűl megőrítene. A legrosszabb és undorítóbb dolog amit a gyártók beleraknak az autókba. Annál még a kopogós matt műanyagot is többre tartom.
3. Nincsenek klíma tekerő gombok, mindent kijelzőről kell ami kényelmetlen és veszélyes vezetés közben.
4. Akkuban nem erős. Egy Zoe range-el ha bele tették volna elégedett lettem volna de így kevés, ráadásul sokat eszik... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
Új hozzászólás Aktív témák
- GARDENA 330 kézi fűnyíró eladó
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! Acer Aspire A515-55G - i5-1035G1 I 8GB I 512GB SSD I MX350 I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3568 - i3-6GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest