- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Riasztó topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Kompakt vízhűtés
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Ennyibe kerül a Pixel Tablet dokkoló nélkül
ma Úgy tudjuk, a kiegészítők ára egységesen 100 dollárnak megfelelő összeg lesz, a dokkoló sem lett kivétel.
-
Jövő hónapban jön a Wholesome Direct
gp Akik kedvelik az indie játékokat, azoknak érdemes lesz követniük néhány hét múlva a show-t.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen