Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #34 üzenetére

    Segít az internet.
    Valóban vannak szénerőművek Európában, na és? Tisztában vagy vele mennyi károsanyagkibocsátással jár a benzin/gázolaj előállítása? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet. Pedig 2021 van és még mindig ezt kell magyarázni (ha már te is felhoztad az évet)

    Szóval nem egyedül, hanem amit leírtam az igaz. Ez van.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
    Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
    A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?

    Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
    Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    "Ami szemétből, növényekből vagy a levegőből kivont Co2 segítségével állít elő szintetikus benzint."

    És mind átbszás. A szerves szemétből nem lesz soha elég hogy abból számottevő mennyiségű üzemanyagot gyárts, ha igen akkor a lehető legszarabb döntést hoztad, mert az a szerves anyagot meg kellett termelni pl kajának, ami iszonyat energia volt, ahelyett meg kelett volna enni, vagy exportálni, vagy igazából meg se termelni... Növényekből? Az jellemzően kukorica, cukornád? Azt se itt foják nagy mennyiségben termelni, jellemzően olyan közeli helyeken tolják iparilag mint délamerika és társai, ahonnan azt át kell hozni, feldolgozni. Ez mind energia, és a feldolgozás során nem kevés üvegház hatást okozó gáz szabadul fel megint...Nem mellesleg hatalmas területeket vesz el más jellegű műveléstől, vagy esetleg esőerdőtől pl... Pálmaolaj meg társairól már ne is beszéljünk, az üzemanyag jellegű széles felhasználás nélkül hirosima már most.

    A legnagyobb kamu meg a levegőből kivett üzemanyagok. Legalább akkora baromság mint a hyperloop vagy minden ami meg akarja csinálni a termodinamikát és egyéb bonyolult alap fizikai javaslatokat mint a gravitáció és társai. Gondolkodjunk már. A co2-őt kiveszed a levegőből. Csinálsz vele valamit, amitől üzemanyag lesz, majd az elégeted, energia keletkezik és co2. Namost ha co2-őt viszel be, co2 jön ki, közben energiát termeltél, akkor az az energia honnan van? ugye nem hisszük hogy csak úgy lett? Ennek akkor lenne értelme, ha végtelen mennyiségű energiánk állna rendelkezésre, és nem tudnánk még mindig tárolni pl. Akkor is ezer már alternatíva lenne, de egynek ami mellette mondjuk co szintet csökkent akár, hiszen sokat nem kér enni, meg van miből etetni is. Addig is pont azért mocskosul drága, mert irreális mennyiségű energia kell ahhoz, hogy előállítsd, ami megint nem 100%-os hatásfokú, tehát a gyártás közben is vastagon van veszteséged, majd miután legyártottad égetheted el egy olyan eszközben, aminek a hatásfoka újkorában és laborkörülmények között is vastagon a béka segge alatt sincs. Buksz energiát a gyártáson, és annak amit kipréselsz reálisan kb a negyedénél picit többet hasznosítasz. És akkor lehúztad a képletből a szállítást és más járulékos veszteségeket. Ez a módszer igen jó a híroldalaknak mert jól néz ki, a biznisznek, mert behúznak egy tonna lóvét állami támogatások és nagy cégek támogatásából, a lelkeknek, mert látjuk hogy van alternatíva ami működik és amit most elbszunk azt a gyerekeink milyen könnyen és hatékonyan megoldják majd. Csak igazából nem.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #55 üzenetére

    Az elektromosnak egy hatalmas előnye van már jelenleg is: lokálisan zöld. Nem kell az előtted levő füstjét szagold. A bringa és séta sem teljesen karbonmentes, mert bringát és cipőt is gyártani kell és elszállítani oda, ahol megveszed, illetve újrahasznosításuk sincs igazán megoldva.

    Ez a hatótáv és használhatóság szerintem egy felfogás kérdése. Egyrészt ha modernebb autód van, abban a hőszivattyús fűtés már közel sem fogyaszt annyit, mint a korábbiakban, illetve ha nem az egész légteret fűtőd be, hanem az ülést és kormányt csak, akkor a komfortérzeted megvan, de jóval kevesebbet fogyaszt.
    Az a 400km meg amúgy egy akkora táv, amit az emberek nagy része még oda-vissza út alatt sem tenne meg. Volt is ilyen nyilatkozata azt hiszem Musknak, hogy ha már elérték az ilyen 4-500km hatótávot, akkor nem arra fognak menni, hogy legyen 7-8-900+ hanem hogy azt a 4-500-at minél olcsóbban lehessen adni, tehát adott méretű akksit minél olcsóbb legyen gyártani. Tudom, ez egyéni eset, de a mostani autóm (a kis tank miatt főleg) kb 3-400km körül megy egyhuzamban max. Persze, 10 perc feltölteni, de ha ugyanezt tudná egy elektromos, az már tökéletesen használható lenne. Ennél többet amúgy sem szívesen vezetnék le egyhuzamban, ha 10-15 perc feltölteni, hogy megint menjek 300-at vele, az bőven jó. Persze, most még nincs sok gyorstöltő, de majd lesz. 50-60 éve mennyi benzinkút volt és most mennyi van? Ha lesz több autó, lesz hozzájuk infrastruktúra is.
    Illetve ha már vezetési stílus, akkor ennek is amikor odalép az ember, akkor jócskán megnő a fogyasztás, csak azzal a különbséggel, hogy fékezésnél nem termeli vissza a benzint, az már elveszett energia, csak a fékek kopnak olyankor. Elektromosnál ez jobb, mert visszatermel, nem a féket koptatja. Bár a jelenlegi akksik úgy tudom nem tudják felvenni még azt a töltést olyan gyorsan, ahogy fékezel, így ott is egy része elvész, de erre is jönnek megoldások (szuperkapacitorok, amiket lehet pillanat alatt tölteni).

    A "zöld" benzin sem teljesen zöld, hiszen azt is oda kell szállítani a kútra (nem hiszem, hogy sokan meg tudnák maguknak termelni otthon), és azt is elégeted, amiből égéstermékek szabadulnak fel. Ha mondjuk megoldanák úgy, hogy bioetanolt tankolsz és az égésterméket 100%-ban összegyűjtik, majd felhasználják, akkor tényleg jobb lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    Írd már le az összes tévhitet. Az idióták nem 6 év után fognak aksit cserélni hanem 3 (Ami persze nem igaz mert általában itthon 20 éves passzáttal mondják hogy sz@r a villany).

    Igen gyorsan beéri a hagyományos autó a villanyt, ez persze függ attól is hogy mennyit megyünk vele. Hogy ez 3-5-10 év (vagy több) mert minden esetben még az élettartam előtt beéri. Aksit meg nem kell x évente cserélni kérlek meséld már el hogy hallottál ekkora marhaságot.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • GreenGoblin

    tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    az első számú dolog ami alapján autót vesz az emberek 99%-a.

    Ott a pont!

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #36 üzenetére

    "Szóval akkor mennyi idő is elérni a benzines szintjét? 6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?"

    Volvo CX 40 benzines változatánál a gyártó 7-8 literes fogyasztást és 160-190 g / CO2-vel...
    azaz ha ezt elhisszük (gyári adatban ilyen magasat nem láttam a mi Peugoet-nk 1,5x annyit fogyaszt de most ezzel nem számolok)

    Ez az autó 10000 km-enként 1,6-1,9 Tonna CO2-t bocsát ki...
    Egy elektromos hazai mixszel 50-60 g (nem nagyon süt a nap és elég tél van :D) között tud (1 éve még 250g áram helyett inkább 280g volt a hazai átlag... nyáron voltak ilyen g CO2-k mint most télen rendszeresen) azaz 10.000 km-enként 0,5-0,6 Tonna CO2vel jár

    Így azért más a matek ha elfogadjuk, hogy 7-8 liter benzinnél többet fogyaszt a CX40 akkor:
    Hazai áram mixszel 40e Km körül van a benzines / diesel CO2 beérése.. Németeknél ez kicsit magasabb kb 50-60e Km között van a Lengyeleknél - csak hogy kicsit igazad lehessen - 100-120e Km körül van.

    Ha nem akkor a fentiek maximum 1,5 szerese lesz az igaz Km-ben... tehát mi itthon évi 20.000 km-rel 2-3 év alatt nullázzuk az autó CO2 kibocsátását... Mondjuk április-szeptember között 0 CO2-vel járunk, mert napelemről (bár a téli áramot is megtermeljük nyáron amire ehhez szükség van :))

    Napelemnél ha számolod a napelem gyártási CO2-t teljes éltetartamra akkor valami 4-10 g CO2 / KWh körül áramok jönnek ki... ami kb 8-20 g / km CO2 kibocsátás... Ennél lehet 1 km séta alatt én többet bocsátok ki :D

    "Tisztában vagy vele mekkora környezeti károkat okoznak a külszíni fejtések, nem beszélve az égetésről? Nem hiszem, mert akkor nem írnál ilyet."

    Tisztában vagy mekkora környezeti károkat okoznak a fúrótornyok, az olajkutakért folyó háborók és embargók, és mennyi energiára van szükség a kitermelés-szállítás-finomítás 3szögben?

    Csak a hazai üzemanyag finomítás energiájából 200e elektromos autó éves áramát lehetne fedezni és ez az áram CO2 "lábnyoma" nincs benne a benzines autókban.

    Vagy mennyi káros anyag kerül a levegőbe a veszélyes anyagok elégetésénél egy finomítónál? Vagy hogy az szállítás mennyi áram és mennyi üzemanyag?

    Vagy mi van 1-1 tankerhajó vagy fúrótorony katasztrófánál? Milyen környezet szennyezés?

    Vagy hogy a diesel és benzin autók (nekem is van) mennyi nem CO2 de káros anyagot bocsátanak ki?

    Jössz itt a nagyobb Gumi fogyással egy elektromos autó kb 300-500 kg-mal nehezebb mint benzines társa... És mennyivel több fékport mivel az egyik körülbelül soha se használja el a tárcsákat sőt a fékbetétet se a másik városban akár 30e km alatt (7000 km-rel vettük az autót az előző tulaj 80%-ra koptatta a féket ... azóta 50e km van mot jár 70%-on) a fékbetétet?

    Nagyon érdekes mikor a petrolheadek csak az üzemanyag elégetését számolják a belső égésű autók esetén, míg az elektromosnál lassan az erőműbe dolgozók szendvicsének CO2-je is benne lesz...

    6-7-8 év? Ja hogy akkor már egy akksi csere is benézhet?

    Itt írtad, hogy "az aksi csere is benézhet"... 8 év garancia van az autók akkujára... És jelenleg piacon lévő autók jelentős része (95%) modulárisan javítható tehát kisebb akkuhibánál modult elég cserélni... Komplett akkut cirka 160e km (nem temperált lassan 10 éves akkuk esetén) 300-400e km (újabb temperált akkuk esetén) kell cserélni... Tehát a mai már modern temperált akkuk simán elmennek addig amíg az átlag autós az évi 20-30e km-erével tudja használni és nem esik szét alatta...

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #71 üzenetére

    És milyen teslából cseréltettet aksit? Pontos típust évjáratot km-t ha lehet.
    "Azt írtam hogy akksi csere is benézhet" akkor magyarázd meg mit jelent, mert szerintem ennek nem sok értelme van.
    "Vagy a gyártásról, ami sokkal megterhelőbb vagy a szén energiával tankolásról..."
    Első: ezt meg is magyaráztam, élettartam alatt bőven leadja a többletet, második pedig nem létezik. Létezik egy glóbális arány, azt kell nézni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • #56573440

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    "Porsche kísérletezik vele most is, a Co2 megoldással, napelemekkel."

    Annyi a difi, hogy a szar helyre tett motort sikerült kimozogniuk végtelen pénz és mérnöki munkaóra befektetése után valamennyire. Attól még a nasa is lő mellé, és ha nem vagy gyenge matekból te is rájösz hogy nem épp az évezred ötlete optimális esetben is 18%-os hatékonyságú -inkább alatta- napelemmel olyan terméket gyártani, aminek 30%-át se tudja hasznosítani az eszköz amibe szánják. A beeső 100 egység energiából megtermel 18-at, a gyártáson elmegy még sok mint veszteség és harmadold le a végeredményt. Mennyit kaptál? 2? Inkább pumpáljuk le vákumra egy több száz km-es csövet és küldjünk benne kapszulákat pedig annak sincs sok értelme.

    Vagy töltsük autók aksijába eleve ami leesik a napelemről? ÁÁÁ az elég butaság lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #69 üzenetére

    Ez nekem inkább úgy tűnik, hogy volt egy szar elektromosod és vettél egy jobb hibridet.Ha mondjuk ugyanezeket a hibákat úgy írná le valaki, hogy volt egy dízelem de eladtam mert szar volt és vettem benzinest, akkor is kb ennyire lenne jogos a meghajtás elleni kritika, mint ebben az esetben :)

    Persze, ha szarnám a pénzt, én is kipróbálnék szívesen egy Lexus hibridet, meg Teslát is, de pont abból indultunk ki, hogy az elektromos túl drága az embereknek, hát a hibrid sem olcsó, főleg nem a Lexustól :N
    Amúgy meg egy hibrid vagy benzines sem hozza be az árát, most egy elektromos jobban nem hozza be, hát ez van. Használati cikk, ha futja rá, akkor megveszed, ha nem akkor nem. Ha az számítana, hogy mennyibe kerül, eleve nem vennének ennyien sem új autót, de főleg nem működőképes régi helyére.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #85 üzenetére

    nehezen tudnék veled abban egyetérteni mikor matematikailag le lehet vezetni, hogy a benzin-diesel autók mennyivel szennyezőbbek. Az is könnyen bebizonyítható az általad hozott gyártási CO2 alapján, hogy mikor lesz zöldebb egy elektromos sima árammal. Zöld árammal még hamarabb ....

    Szóval ha ezt nem fogadod el akkor nem én ülök fordítva a lovon...

    Felhasználás függő, hogy ki mikor mennyit megy mi sokat megyünk de napi 70 km átlaggal így jobb az elektromos abszolút és meg is térül reális időben a felára... Évi 10-12 út van amikor elektromos kényelmetlenebb mert útközben kell tölteni ebből egy a nyaralás ha lejutunk a horvát tengerig... Ahova nem fogok elindulni elektromossal. Viszont Budapest-Békécsaba távon 10 percre kell megállni rokon látogatásnál és ott 1 napot szoktunk lenni ami idő alatt megint tele a kocsi és visszafelé is 10 perc töltést kell csak megejteni...

    A 10 perc töltés évi 10 alkalommal míg benzines diesel autóval két hetente 10 perc tankolás :) végülis nem éri meg ...

    Persze abban egyetértek veled, hogyha valaki nagy távokat megy 1 seggel töltés nélkül 200 km-nél hosszabb távot napon belül akkor nem éri meg az elektromos autó jelenleg még

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #91 üzenetére

    Nem tudom.milyen autó ami 400 km helyett csak 153at.tudott elmenni... Nekünk a Wltp 340 a hatótáv. Legutóbb anyosekhoz mentünk kb 130 km és 45% volt az akku kb fele autópálya... Ott töltöttünk 3 órát 3*6A en és hazáig elég volt töltés nélkül...

    Én nem ismerek olyan embert aki használt már elektromost, S önként visszaült benzines vagy Diesel autóba :), főleg nem teslabol, de ha te mondod akkor.tuti van ilyen...

  • #16820480

    törölt tag

    válasz FeRRaR1 #106 üzenetére

    Nem rád gondoltam, de te másik autóról is beszéltél eleve. Zoe-ból is volt vagy 3-4 különböző modell ahogy emlékszem és akár 1-2 év is sokat számíthat az alkalmazott technológiát tekintve.

    Amúgy (tudom nem nekem írtad) Lexusból most ránéztem, az UX lenne egyedül talán, ami elfogadható, de még az is 4,5m hosszú, túl nagy. Illetve kedvezményes árral 10m, anélkül 12,5 az alapmodell, annyi pénzért már akár egy id3 is lehetne, ami méretben is jobban bejön és designban is.

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #106 üzenetére

    Az a furcsa, hogy 40 kWh körüli akkuval 120-130 kmt tudtál megtenni ami 30 As átlag fogyasztás...

    GreenGoblin: nem akarok senkit meggyőzni csak a túlzó fogyasztási adatokat próbálom helyre rakni... Mai kor 60 km ebből 25 km 115os tempóval a teljes úton 20 kWh / 100 km fogyasztással (115nel volt 36 és 15 kWh fogyasztás is attól függően, hogy domb volt vagy emelkedő...)

    És nem vontam kétségbe és nem is mondtam, hogy 130-140 között nem reális a 27kWh fogyasztás, én azt írtam, hogy átlag használatánál közel sem ilyen magas... És igen sok autót vezet HAndras én is követem, de e208ban 10ed annyi kmt nem rakott bele mint én ;) ...

    Az új Zoe volt a másik amit néztünk. Jobban fogyaszt, jobban billeg (mert magasabb) és lassabban tölt DCn mint az e208as. Néztem Tesla Model3at is SR+ jobban fogyaszt gyorsabban tölt mint az e208 és nagyobb autó is, de 2x annyiba kerül mint amennyiért mi vettük az e208at (8,5 millió) és ennyivel nem jobb (belterben és összeszerelésben konkrétan szarabb mint a Zoe vagy az e208)

  • atee_13

    őstag

    válasz FeRRaR1 #91 üzenetére

    Igaz még nem ültem Bentley Continental GT ben, de egy világ omlana össze bennem, ha jobb lenne egy Lexus, na jó egy LFA bizonyos tekintetben tuti jobb, de akkor is :DD

  • atee_13

    őstag

    válasz FeRRaR1 #116 üzenetére

    Akkor ha jól értem 2010 cgt vs 2020 lexus? Csak azért fura mert kb minden írott és videós tesztben egyöntetű vélemény, hogy nagyon jól sikerült a típus és a mostani kb a tökéletes, nem azért mintha a lexusra rosszat mondanának, de gyakorlatilag általános konzekvencia, hogy nem jobb a német prémiumnál (egy hajszállal marad el), de lényegesen olcsóbb viszont az infotainment rendszert eddig minden orgánum szidta a japánoknál. (és itt halkan megjegyezném, hogy az angolok kiforduló kijelzője elképesztően briliáns és elegáns megoldás egyben, az én szememben)
    LFA sportosságban tuti agyonveri mert ott meg egyöntetű vélemény, h az LFA kb mindennél jobb élmény.
    RX és a GT nem ugyan az a kategória így lehet van akinek jobban tetszik a 4 ajtó magas felépítés mostanában a SUV a divat, de pl minőségérzetben (nem vezetési) is jobb a japán? Finomabb a bőr? Jobb az ergonómia?

  • k-adi

    nagyúr

    válasz FeRRaR1 #118 üzenetére

    egy RX450h most kb 20 milliotól kezdődik nem? még jó hogy jó

  • atee_13

    őstag

    válasz FeRRaR1 #118 üzenetére

    Azt sejtettem, hogy ráfordításban is jóval drágább az angol nem csak a vásárlásban (ha új árakat hasonlítunk össze).

    Köszi a tapasztalatokat :R

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #120 üzenetére

    Jól hangzik szívesen megnéznék pár képet az autódról...

  • Noukoum

    veterán

    válasz FeRRaR1 #137 üzenetére

    Nem teljesen, ugyanis a kötelező szerviz (meg úgy alapvetően a szerviz) miatt nem egyenesen arányos lesz.

    Emiatt nem kell aggódni, globális co2 kibocsátás alapján átlag 40-80e km még felveszi a hagyományos autó a villanyautó kibocsátott többletét most. És tudtommal közel sem 80e km egy átlagos autó használati ideje.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • GreenGoblin

    tag

    válasz FeRRaR1 #156 üzenetére

    Az 3000 volt szerintem mert annyi a government grant. A maradék 1000-es szerintem deposit contribution lehetett. Amúgy nagyon gáz ez a 3000. Semmire nem elég ráadásul a gyártók sem hülyék és belekalkulálják az árba. Egy pofon a szarnak ez kb. Az útadó meg attól függ ugye. A legolcsóbb amibe beleesnek a legkeresettebb autók mint pl. corsa, fiesta, stb. Ott 150 alatt van ami nem egy nap spórolás.

    [ Szerkesztve ]

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz FeRRaR1 #158 üzenetére

    Ne haragudj egy 30ezres autónál (amik a belépő szintű ev-k) 3ezer lóf@sz. Németben többet adnak. Az ingyenes töltés meg mint a fehér holló és ráadásul foglalt mind és lassúak is. A fizetős töltők árai is kezdenek elszabadulni egy-két helyen. Ilyen árak, kedvezmények mellett nem lesz itt sosem EV világ.
    De ha nekik ez kell akkor pöfékelünk továbbra is, ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • GreenGoblin

    tag

    válasz FeRRaR1 #160 üzenetére

    UX Hybrid az egyetlen Lexus ami nekem tetszik de túl drága. Pedig egyszer kirpóbálnák egyet.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • k-adi

    nagyúr

    válasz FeRRaR1 #165 üzenetére

    én már azt várom hogy mikor fognak panel 8. emeletről is lógatni :D

  • Rolly

    veterán

    válasz FeRRaR1 #165 üzenetére

    ikea itthon ingyenes még óránként 11 kWh-t fel tudnánk venni róla az e208cal is csak mindig foglalt és csak ezért nem megyek az ikeába :) ... Viszont Lindnél fel szoktam dugni a kocsit. Így míg párom elmegy a kosárért / visszaviszi addig én elvagyok a töltővel így az oda-vissza út kijön a töltésből míg vásárolunk...

    reméljük 8.ról nem kell kilógatni... azért 16A-es töltőkből elég sok elférne a panelok közötti parkolóban (10-16A meg egy éjszaka alatt 20-30 kWh áramot jelent az autóba ... ami azért átlag felhasználásra elég)

Új hozzászólás Aktív témák